Jump to content

Photo

Robert Wise Död


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 September 2005 - 11:26

Originalartikeln

Robert Wise död
Regissören Robert Wise avled igår, den 14 september av en hjärtattack.

Wise regisserade 40 filmer under sin karriär, och bland de största titlarna återfinns bl a "West Side Story", "The Haunting" (originalet), "Sound of Music", "The Andromeda Strain" och "Star Trek: The Motion Picture".

Robert Wise blev 91 år gammal.


IMdB: http://www.imdb.com/name/nm0936404/
Wikipedia: http://sv.wikipedia....iki/Robert_Wise

 


Edited by Garm, 25 February 2016 - 23:52.
Tillägg av tagg.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 15 September 2005 - 12:40

shit han gjorde bara 2 filmer efter star trek!
rest in peace och allt sånt
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#3 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 15 September 2005 - 14:10

Såg faktiskt "A storm in summer" med Peter Falk bl.a. häromveckan på nån kanal, Då var han alltså 86 bast när han regisserade den... Som sagt... R.I.P
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#4 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 15 September 2005 - 14:18

Rest in peace Mister Wise

Mannen som gjorde bland de bästa spökfilmerna, någonsin
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"