Jump to content

Photo

Superman försenad


  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 18 June 2004 - 15:33

Superman moves towards a late 2004 start date
Thursday, June 17th, 2004 




Source:  Variety

Superman: According to Variety, after two aborted takeoffs, Superman is moving toward a late 2004 production start, reflecting Warner Bros.' fierce appetite for additional tentpoles.

The studio is negotiating with Neal Moritz and Gilbert Adler to produce the film.

The picture has not been greenlit, nor is McG set to direct, although he did test six actors last week for the role. It has not been decided which thesp will be fitted for spandex and sent to Australia, where location scouting is about to begin.

Negotiations are a sign that WB is serious about expediting production of a once-profitable franchise that faltered in its first revival attempt with Nicolas Cage and director Tim Burton, and again when "Rush Hour" director Brett Ratner tried to get it off the ground last year.

The current J.J. Abrams-scripted version of "Superman" has been somewhat streamlined to a budget that hovers around $200 million. That's deemed an acceptable number for a blue-chip franchise with high sequel and ancillary revenue potential, and it is also more palatable than the $225 million-$250 million pricetag the studio struggled with last year.

The film still revolves around Superman's battle with Lex Luthor and a mysterious killer from Krypton who has come to hunt down the Man of Steel.

Warner Bros. Entertainment chairman-CEO Alan Horn and production prexy Jeff Robinov are expected to decide soon on whether any of McG's candidates will get the starring role.

When Ratner was at the helm, the studio initially courted Josh Hartnett and Jude Law, only to find them reluctant to commit to three-picture deals although they could have made $100 million if the series took off.

It now appears Warners is intent on making a star rather than paying for one. Among candidates said to have tested for McG last week are Jason Behr ("Roswell"), Henry Cavill ("The Count Of Monte Cristo"), Jared Padalecki ("New York Minute") and Michael Cassidy. It is not a certainty one of them will be chosen; Ratner's final choice, soap star Matt Bomer, did not get a thumbs-up from the studio, and Ratner withdrew from the film shortly thereafter.


Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 June 2004 - 15:49

Det är så rörigt med turerna runt Superman att man börjar ge upp tankarna på att den ens kommer. DC får sätta sitt hopp till Batman begins, som säkert kommer bra riktigt bra.
*Hockey och superhjältar*

#3 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 18 June 2004 - 16:35

Vill ändå inte se en Superman film utan Tom Welling som Clark Kent...
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#4 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 June 2004 - 16:54

Jo, fattar inte varför han inte är aktuell?
*Hockey och superhjältar*

#5 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 18 June 2004 - 16:57

Alla namn som kommit upp som en tänkbar Clark Kent ger mig bara kalla kårar...
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#6 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 June 2004 - 16:59

Vilka har det varit? Josh Hartnett, Brendan Fraser, Jude Law och Matthew Bomer har jag hört rykten om. Vad finns det mer för namn?
*Hockey och superhjältar*

#7 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 19 June 2004 - 17:10

Jag själv räknar inte med att den här filmen nånsin påbörjas. Som jag sagt en massa gånger innan allt beror på folk som alitas till projektet. Batman Begins är ett praktexempel hur man ska göra. Superman är ett praktexempel på hur man inte ska göra.


Tom Welling är inte aktuell eftersom WB will inte ha honom i rollen och Welling själv vill nog inte bli typekastad i rollen. Smallville och den här Superman filmen (som har åkt skridskor på grus sen början av 90-talet) inte följer samma kontinuitet. Skulle inte förvåna mig om WB la ner Smallville om de skulle få igång Superman filmen. Av kandidaterna så är Henry Cavill ett lysande val. Min favorit för rollen. Vi får se om det nånsin blir något av filmen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#8 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 June 2004 - 19:52

Har du någon bild på Harry Cavill?

För övrigt får jag nog säga att vissa Marvel-filmer har skötts alldeles utmärkt där också. :)
*Hockey och superhjältar*

#9 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 19 June 2004 - 20:40

Syftade själv på hur det har sköts med Producent/Regissör/Skådespelare etc... Spider-Man tex som var bra var ju development hell i åratal på grund av diverse lagbråk och sånt. Och Fantastic Fours historia är ju nästan lika kaotisk också, det gick ju såpass långt att licensinnehavaren gjorde den där Fantastic Four filmen för småpengar bara för att behålla licensen...

Cavill
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#10 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 June 2004 - 20:43

Jo, där har du en poäng. Fast med tanke på hur ryktena går om hur Cameron ville göra filmen känns det bra att de väntade. Och det finns ingen mer perfekt som Peter än Tobey Maguire. Som "din" Bale som Batman. :D

Och X-Men sköttes rätt bra.... :)
*Hockey och superhjältar*

#11 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 19 June 2004 - 20:45

Mmmm..Batman..ser fram emot den nya filmen, förhoppningsvis är den riktigt mörk.. :D
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#12 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 19 June 2004 - 21:22

Jag såg fram mot den redan då ryktena om att Boreanaz skulle spela Batman kom. Nu känns det dock ganska svalt :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#13 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 June 2004 - 21:25

Svalt? Varför det?
Jag tror den kan bli bra, och Christian Bale verkar perfekt i rollen.
Ser dock fram emot andra grejer mer. Som Spidde 2 och Episod 3. :)
*Hockey och superhjältar*

#14 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 19 June 2004 - 21:32

Jag måste säga att jag är nöjd med Christian Bale som Bruce Wayne. Bättre än anda namn jag har hört, även om David Boreanaz hade varit mitt första val...
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#15 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 June 2004 - 21:35

Tycker Bale passar bättre än Boreanaz. Svårt att se någon bättre. Men fråga ett av de stora Batman-fansen på forumet, Super85 vad han tycker. :)
*Hockey och superhjältar*

#16 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 19 June 2004 - 22:21

Christian Bale är född för att spela Batman. Absolut det perfekta valet. David Boreanaz som är riktigt duktig som Angel är dock inte en skådespelare av samma kaliber. De flesta skulle ha velat att han i stortsätt skulle spela karaktären som han gör/gjorde i Buffy/Angel. Och kanske för att i Angel gjorde de ibland skämt att han var lik Batman etc.

Bale är ett kanonval. I mitt tycke den bästa castingen , även bättre än t ex Christopher Reeve (som var ett fantastisk val som Superman) och Tobey Macguire.


Och jag vet att Batman Begins blir bra.

Bilden i min avatar är förresten just Bale i Batman.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#17 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 19 June 2004 - 22:34

Spoiler, angel 1x03

Click For Spoiler


:D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#18 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 19 June 2004 - 23:28

Svalt? Varför det?

För att jag inte gillar Batman, men gillar David Boreanaz? :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#19 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 June 2004 - 00:23

Aha. Är inte överförtjust i Batman heller, men bra är han. Och tror han är bra. Men Bale är INTE ett bättre val än Tobey eller Reeves? No way! ;)
*Hockey och superhjältar*

#20 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 20 June 2004 - 09:13

Jag ser mycket fram emot Batman, gillar honom mycket mera än t.ex Spidde vars uppföljare jag inte har någon lust att se på.

Äntligen kanske vi får Batman på rätt for igen...bort från de senaste filmernas stuk :P

Är det bara jag som tycker att Tobey Macguire var ett fruktansvärt dåligt val som Spidde? Han tog för all tid och evighet tog bort det lilla intresse för Spidde jag någonsin haft...synd att han inte behöll masken på hela filmen, då kunde man iaf ha inbillat sig att det var någon annan...
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#21 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 June 2004 - 10:33

Tycker Tobey var ett perfekt val som Spindelmannen faktiskt. Peter Parker är en rätt blyg, osäker kille, speciellt i början. Han ser också hyfsat ordinär ut, inget fotomodellsutseende direkt. Perfekt. Sen hanterade han känsloyttringarna som när han grät eller var rasande på tjuven eller Green Goblin perfekt. Nej, tycker Tobey var lysande.

Enligt vissa var inte ens Burtons Batman-filmer bra. För att det inte var tillärckligt mycket av seriernas Batman.

Tror filmen blir bra, men sitter inte och ser fram emot den med så spänd förväntan som Spider-Man 2, X3 och Star wars: episod 3.


"Ebert: Big thums up for me, too. I was amazed by how good Spider-Man 2 was. It tells a real story and it's not just a special effects extravaganza. Peter Parker's troubled romance with Mary Jane is handled so well, it actually reflects and generates real emotions.

Roeper: Mmm-Hmm.

Ebert: You can't say that about Superman and Lois Lane. (Roeper laughs)" :lol:

Edited by Kermit, 20 June 2004 - 10:35.

*Hockey och superhjältar*

#22 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 June 2004 - 12:50

Problemet med Burtons Batman filmer är inte enbart att de skilde sig såpass mycket från hur Batman hade blivit presenterad i serietidningarna,utan även att de faktiskt inte är speciellt bra filmer rent film eller manusmässigt. Även om de var stora bioframgångar så gnällde kritikerna, nästan alla kritiker på många av de samma punkterna som fansen gjorde. Bara att nånting är nära serieversionen gör inte filmen automatiskt bra. Om t ex Nolan skulle ha castat David Spade som Batman och John Goodman som Scarecrow och sen gjort manuset sida för sida som i t ex Long Halloween. Ja det skulle ju ändå ha sugit...

Och ja Christian Bale anser jag fortfarande vara den bästa castingen ever. Christopher Reeve (notera Reeve inte Reeves) och Tobey Macguire är hittils de bästa , följt av möjligtvis Hugh Jackman och sen Lynda Carter (Wonderwoman). Bale kommer att vara mega i filmen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#23 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 June 2004 - 12:58

Vet inte om jag håller med om "ever", men bra är den. Ligger väl i klass med Tobey, Christopher och de andra typerna.
Tobey är perfekt för att det är precis så Peter Parker är. Han ÄR Peter.
Christopher Reeve är lika mycket Stålis. Bale är den klart bästa castingen av Bruce hittills, men jag vet inte med utseendet. Likt nog är det, utan tvekan, men Bruce Wayne är mer "perfekt" i serien. Stooor haka. Svart hår och enorma muskler. Som übermensch. Trots att Batman är "en vanlig människa" som det heter.
*Hockey och superhjältar*

#24 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 June 2004 - 21:03

Bale's utseende är perfekt för rollen. Avsevärt mer Batman än t ex ,,,ja någon som spelat karaktären. Det där att Batman ser "perfekt" ut i serietidningen är lite <_< eftersom det är en jäkla massa tecknare som tecknar honom. Många gör det på ett annat sätt, Jim Lees biffiga Batman, Adams/Aparo/Byrnes eleganta version, likaså Norm Breyfogles starka men smidiga version.. vilken ska det vara? Bale har legat i hårdträning för rollen och fysiskt är i väldigt bra form.



Posted Image

Posted Image
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#25 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 June 2004 - 21:14

Av de som har spelat Batman hittills är Bale mest lik, det råder det inget tvivel om. Kanske är han också den bästa skådisen, det låter jag vara osagt. Keaton är t. ex inte dålig även om han passar mindre som Bruce. Även Val Kilmer kan vara duktig.
Förstår inte varför det är en så stor grej att just Bale kommer i form för rollen när t. ex Tobey Maguire gjorde precis samma sak inför Spider-Man. Bantade också rejält till Seabiscuit, samt blev riktigt plufsig efteråt.

Det där med olika tecknare på Batman, så är det ju med alla superhjältar. Och jag tänker mest på ansiktet, där han faktiskt i stora drag är väldigt lik Clark Kent (aka Superman) ;)
*Hockey och superhjältar*