Jump to content

Agentum's Content

There have been 567 items by Agentum (Search limited from 15-May 23)


By content type

See this member's


Sort by                Order  

#74156 DC hos Marvel

Posted by Agentum on 17 March 2006 - 15:06 in Serietidningar

Reklam för Batman serier?
Jag kan inte se den sidan så jag vet inte vad det var, jag avskyr sånt där flash o jox som ska jäklas.



#62923 Nytt forum

Posted by Agentum on 18 November 2005 - 09:03 in Program, Teknik och Internet

Det är dålig fart nog här och på serieforum.se för att det ska kunna driva ett forum till.
Det där blir nog svårt rent allmänt.

Sätt fart här i stället och på serieforum.se.



#75361 Hur skal de göra med " The Others "

Posted by Agentum on 31 March 2006 - 14:15 in TV-Program

Den där storylinen är inte omtyckt så det bäst är att låtsas som ingenting och sen fuska bort den i nån retcon senare.
TV-Program föresten?



#63076 The 25 Greatest Batman Graphic Novels

Posted by Agentum on 19 November 2005 - 19:46 in Serietidningar

Den där black & white är rent jobbig att läsa tycker jag.
Men ska man ha en 1-25 lista så hamnar det ju en del mindre bra på den.

Håller med ovan om att Long Halloween och Dark victory är bra men Hush mer är snygg än bra.



#77391 Vad gör en historia bra?

Posted by Agentum on 26 April 2006 - 09:30 in Serietidningar

Jag gillar när det finns en tanke mer än att hjältarna ska ut och slå skurkarna på käften, alltså att det finns en djupare mening som man kanske inte måste begripa för att kunna läsa serien.

Jag faller lätt för annorlunda vinklar på saker, tex skurken som huvudperson eller en värld där det är normalt att ha superkrafter osv, nåt som inte är det vanliga standard.

Men även humor är viktigt, när jag tänker efter så är det ofta de serierna jag läst om igen och igen.

När det gäller rent grundligt så föredrar jag karraktärsdrivna serier mer än handlingsdrivna, ska jag följa en serie en längre tid måste det vara lite såpopera med andra ord.

Jag klarar inte läsa DC från 60-talet mer än i korta stunder sen är jag urless(de är plotdrivna enbart).

Serier är ju ord och bilder och båda är viktiga, men jag anser att författaren är en liten aning viktigare för mig, en medelförfattare med en topp tecknare får mig kanske att tycka att det är snyggt men jag minns inet den tidningen sen, men en toppförfattare med en medeltecknare kan ge mig mer.
Tidigt 90-tal är med andra ord oftast inte min melodi :)
Klart är något av dem absolut botten så faller hela konceptet med serier.

Jag följer gärna författare genom åren oavsett för vilket bolag han skrivit för.

Och nej det behöver inte vara superhjältar för att jag ska läsa, men eftersom jag inte begriper mig på tex magna så har det blivit mucket superhjälteserier för min del.

Alltså man känner direkt när det funkar, man bara måste ta upp nästa tidning för att få veta hur det går :D



#72194 Darkman

Posted by Agentum on 22 February 2006 - 08:21 in Serietidningar: Spoilers

Är det här nån annan Darkman än den gamla seriefiguren som Valiant gav ut, inget vidare var den figuren iaf i mitt tycke.



#70949 Jämförelse; Sagan om ringen och Narnia

Posted by Agentum on 09 February 2006 - 08:31 in Filmer

Det är nog bätytre att jämföra böckerna isf.
LOTR är ju en betydligt mer påkostad historia än Narnia filmen.



#71562 Nya DC titlar som kan vara intressanta #2

Posted by Agentum on 16 February 2006 - 08:33 in Serietidningar: Spoilers

The Spectre får man hoppas blir vettigt, senaste upplagan med Jordan som Spectre var det värdelösaste jag läst med den figuren.
De har verkligen göra om de ens ska komma över knähöjd på Ostrander/Mandrakes The Spectre som imho är den ultimata varianten.



#73755 Prins Valiant på bokrean

Posted by Agentum on 13 March 2006 - 12:13 in Serietidningar

Tyvärr inte, annars hade jag köpt några, jag har bara ett par stycken.



#66031 Karaktärer från Superman sökes

Posted by Agentum on 21 December 2005 - 09:16 in Serietidningar

Den lättklädde typen i svart väst heter Vartox och Terramannens engelska orginal namn är rätt och slätt Terraman (tror jag..)

Eftersom Superman är rebootad sen crisis så såg jag att Superman inte känner igen den där Vartox längre fast han i sin tur kände igen Superman, blir komplicerat sånt där hehe.



#63297 Stålmannens röntgensyn smälter

Posted by Agentum on 21 November 2005 - 16:04 in Serietidningar

Löjlig superförmåga egentligen tycker jag.
Men bättre än supervävning och allt vad han hade under 60-talet.
Superbuktalning med tror jag.

Allt de inte orkade eller kunde lösa genom att behöva tänka ihop nåt vettigt så uppfann de en SUPER förmåga
Allt gjordes med tanken att det var ändå barn som skulle läsa och de begrep väl ändå inget.



#68196 Chuck Austens Sverige relaterade comeback!

Posted by Agentum on 11 January 2006 - 08:25 in Serietidningar: Spoilers

Det är mycket klagomål på den där författaren har man märkt, kanske är han en sån där man antingen gillar eller hatar.



#64166 Identity Crisis

Posted by Agentum on 01 December 2005 - 17:31 in Serietidningar: Spoilers

Surt att alla JLI/JLE figurer dör hela tiden, man får hoppas några kommer tillbaka på ett eller annat sätt.
Tyckte inte mordgåtan var så där fantastisk läsning faktiskt, mer nån form av chockvärde än genomtänkt.
Men man ska inte gnälla, det är väl tur tat de försöker med nåt nytt iaf, det kanske blir bra i slutändan.



#69386 Marvel

Posted by Agentum on 23 January 2006 - 11:20 in Filmer: Övrigt

Och då tydligen en animerad serie med Woverine, har jag hört här och där.



#69403 Marvel

Posted by Agentum on 23 January 2006 - 15:24 in Filmer: Övrigt

I AM IRON MAN!!!!!!!

Det måste ju bli lysande som liveaction rulle.

Nä men jag gillar Iron man.
Silver Surfer kan nog bli lite för filosoferande underligt för att lyckas.

Deathlok var rätt kul som serie, men alltså varför så många liveaction filmer, jag vill ha mer animerade grejor som bygger på serierna, tycker ofta det är roligare att se än en hel del av de superhjälte filmer som kommit.

Och sen kan man ju tycka att en Avengers rulle kunde ersätta mängder av de namn som finns i listan, vem skulle se på Ant-man tex, även om det var en udda filur på sin tid så får han svårt att locka folk tror jag?

Ghostrider kommer ju snart och jag kan inte för mitt liv begripa varför, man blir rätt snart trött på en brinnande döskalle som hojtar om hämd hela tiden.



#81912 New Avengers #20

Posted by Agentum on 23 June 2006 - 16:23 in Serietidningar: Spoilers

Bendis funkar bäst på soloserier, team verkar han inte kunna alls utan allt blir en enda smörja.
Eller hans egna project som Powers eller Alias som jag tycker är väldigt bra.

Quesada måste tro att Bendis är gud eller nåt, låt annat folk ta över några titlar NU, och skicka Bendis på vilohem för at sedan ge honom lite egna project att skriva.



#64565 Spider-Man

Posted by Agentum on 05 December 2005 - 16:09 in Serietidningar

Fast det är ju ofta som man är mer entuiastiskt inställd när man börjar med en sak, när åren går får man inet längre samma kick av att göra det.

Själv tycker jag tex att 90-talet i mångt och mycket är bottennappet när det gäller skräpserier, de vräkte ut skit på löpande band.
Det ska vara bättre nu enl. många men eftersom serier säljer i så låga upplagor så har jag svårt att komma över begagnade serier att läsa från 2000-talet, de är liksom inte högt värderade men förbaskat svårt att få tag i ändå.



#68082 namn på en serie?

Posted by Agentum on 10 January 2006 - 08:41 in Serietidningar

Det handlar inte om någon översättning denna, den är gjord för Fantomen bla.
Några album finns inte men det går säkert ganska lätt att söka rätt på de nummer serien gick i, tidningarna är ju inte dyra begagnade direkt.



#71774 Bästa Fantomenäventyr 2005

Posted by Agentum on 18 February 2006 - 01:29 in Serietidningar: Övrigt

aha det finns en uppföljare alltså, vet du vilket nummer den är i?



#71751 Bästa Fantomenäventyr 2005

Posted by Agentum on 17 February 2006 - 22:40 in Serietidningar: Övrigt

En story från senare år som jag gillat (en som jag förstår inte gillas av de flesta) är när Walker åker till USA på typ 50-60tal och hälsar på några släktingar, sonen till dessa har trasslat in sig med nåt biltjuvgäng.

I vart fall är han i princip enbart Walker hela tiden och kallar sig nåt amerikanskt nickname, han lurar in sig i tjuvgänget och blir dess nya ledargestalt.

Han spöar upp den lokala korrupta poliskåren till Jailhouse rock på jukeboxen :D

Den tyckte jag var jäkligt bra, men det kanske var för att han inte var Fantomen särskilt mycket.
Jag gillade de väldigt detaljerade teckningarna av fordon mm som är realistiska och riktiga.

Ganska OT iofs för det är nog ingen story från 05.



#63438 The Portent

Posted by Agentum on 23 November 2005 - 08:31 in Serietidningar: Spoilers

http://www.comicbook...tem.cgi?id=6211
Hittade några sidor iaf, så man ser hur han gör en serie.



#63420 The Portent

Posted by Agentum on 22 November 2005 - 19:02 in Serietidningar: Spoilers

Jag har sett en del av hans verk i rollspelsböcker ibland.
Kan man se hur denna serie ser ut på nätet nånstans så man får lite pejl?



#64127 Claremonts framtid...

Posted by Agentum on 01 December 2005 - 08:30 in Serietidningar: Spoilers

Vet de inte vad de ska göra av honom? :)
Vad än det blir kommer han att uppgradera den serien kvinnors förmågor med minst 500% :D

Nä, han har gjort mycket bra förr, men idag vet jag inte alls hur han fungerar.



#71653 Batman vs. Bin Laden

Posted by Agentum on 17 February 2006 - 08:29 in Serietidningar

Det är i princip alltid en dålig idé att blanda in verkligheten i sånna här serier.
Det kom en sån massa fullständig skit i serieväg som syftade mot 9/11 tex.

USAPropaganda betackar jag mig för i vilket fall som helst.



#69137 Hänger ni på några amerikanska serieforum?

Posted by Agentum on 20 January 2006 - 20:54 in Serietidningar

Det händer ju en hel del mer på dessa forum och de finns i alla smakriktningar, nackdelen är förstås att man måste skriva på engelska och jag har visst problem med det, jag vill gärna ha det perfekt så jag inte tas för någon mindre vetande ungjäkel :D

Men andra fördelar är ju att en del serieförfattare och tecknare inte är för stora i korken utan själva kan svara på frågor och kritik och även diskutera annat.

Jag hänger liteoch läser här och var iaf och retar folk på andra forum, jag har sällan stött på så rabiat folk som inbitna seriefanatiker, det kan bli enormt bråk när man postar en avvikande åsikt om att Batman inte borde kunna spöa Deathstroke i en fair fight eller att Hawkeye är en orealistisk medlem i ett team som ska vara absoluta toppen av hjältar :D

Jag är ju som jag är och lockar gärna till högljudda diskussioner, om det nu bara fanns svenska forum i ämnet med lite mer drag.