Jump to content

Photo

Vilka Tv serier äger ni på DVD, Blu-Ray eller VHS ?


  • Please log in to reply
779 replies to this topic

#751 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 August 2012 - 22:36

Under releasen av säsong 2 tyckte jag det var dags att ta mig an serien och köpte därför:

The Walking Dead: Season 1 & 2 (Blu-ray)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#752 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 September 2012 - 10:44

hela listan

Falling Skies - säsong 1 (blu-ray)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#753 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 11 September 2012 - 19:50

:hurrah: Första säsongen av TNG på blu-ray har kommit!!! Whoohoo! Den blev ju försenad pga fel på några skivor och den som jag fick hem hade ersättningsskivor separat... Plus ett exklusivt (stod det iaf) vykort medföljde som ursäkt. :thumbsup:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#754 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 September 2012 - 22:25

jag har gjort det igen. köpa serier på dvd är min drog.

Suits - säsong 1
NCIS: LA - säsong 3
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#755 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 September 2012 - 16:12

:lol2:
Man får ju mycket för pengarna :D
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#756 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 24 September 2012 - 16:22

Bra där, GaterGirl! :thumbsup:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#757 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 October 2012 - 18:06

Hatfields & McCoys. En miniserie från History Channel om den omtalade familjefejden.

Cover Art R1 DVD
Spoiler

Edited by Garm, 11 October 2012 - 18:06.


#758 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 12 October 2012 - 20:39

Äntligen har den anlänt:

http://www.amazon.co...d/dp/B007MS5B6Q

Så cool! :thumbsup:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#759 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 March 2013 - 01:02

Battlestar Galactica: Blood & Chrome (Blu-ray + DVD + Digital Copy + UltraViolet)

Har inte orkat tagit egna foton, vill någon ha det så hojta till. Annars så finns cover (fram och bak) att se i spoilermarkringen.

sqB1wTh.jpg
 
q58BVRe.jpg

Edited by Garm, 06 March 2013 - 01:50.


#760 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 April 2013 - 22:30

Burn Notice: The Fall Of Sam Axe (R1 DVD)

LJMQocD.jpg

 

xaEk1La.jpg



#761 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 December 2013 - 21:29

Jag har köpt The High Chaparral Collection - The Complete Collection (remastered 30-disc DVD) på DiscShop för 299kr i Julklapp till mamma, pappa och jag själv. Jag minns hur vi såg serien tillsammans när jag var liten och vi har inte sett den sedan dess så jag tänkte att det kunde vara kul.

Blev dock lite överaskad när jag såg att den hade gått i 4 säsonger med 98 avsnitt! Jag mins den som en väldigt kort serie. :P

 

Gillade Garm's sätt med att visa omslaget så jag härmar. :P

 

332575.jpg

332575.jpg


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#762 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 December 2013 - 02:00

Härligt Crusader! Jag tror inte att jag har sett ett enda avsnitt av den tv-serien.

Jag skulle däremot vilja göra ett liknande inköp. Men det får bli vid en framtida beställning i sådant fall.

~~~

Nytt i min samling sedan senast är en del och jag orkar inte att lista. Men kronjuvelen är utan tvekan Top of the Lake som jag fick i julklapp! :D
 



#763 Libby

Libby

    Senior Commander

  • Members
  • 357 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lilla huset på Prärien

Posted 22 December 2013 - 10:10

Hm, Garm, skrev du inte någonstans att du inte gillar western?
 
Själv har jag plockat fram Star Gate-serien som jag tänkte titta igenom. Jag gillade verkligen den serien på den tiden då det begav sig. Såg säkert dom flesta avsnitt fram till ett säsongsavslut  där SG1 blivit fripassagerare på ett enormt rymdskepp. Sedan valde jag ju bort TVn ur mitt liv så det blev aldrig att jag såg fortsättningen, men jag har alltid undrat hur det gick för dem. Jag tänker råda bot på den kunskapsluckan nu. :thumbsup:

Edited by Libby, 22 December 2013 - 10:11.


#764 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 December 2013 - 00:30

En helt korrekt iakttagelse. :) Jag har nog skrivit det lite här och där på forumet. Rent generellt så gillar jag inte western, men det händer allt att jag ser en sådan ibland och ännu mer sällan händer det faktiskt att jag finner en sådan film bra. Riktigt bra till och med. Exempel på det är t.ex. Once Upon a Time in the West, Dances With Wolves, The Last of the Mohicans, Wyatt Earp, m fl. Den senaste westernfilmen jag såg som jag gillade var Bury My Heart at Wounded Knee för några år sedan. Just Familjen Macahan skulle vara kul att se om då hela familjen gillade den när SVT sände den.
 
Spännande att du en gång i tiden valde bort TV:n ur ditt liv. Får man fråga vad som föranledde det valet? Du känns väldigt beläst, så kanske att litteraturen fick en större plats i ditt liv då?
 
Kul i varje fall att du har gett dig i kast med att se Stargate. Är det Stargate SG-1 som du ser?



#765 Libby

Libby

    Senior Commander

  • Members
  • 357 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lilla huset på Prärien

Posted 23 December 2013 - 12:46

Jag är lite av en periodare och har svårt att intressera mig för samma sak hur länge som helst. Enda undantaget är SF som gått som en röd tråd genom hela livet. Vad gäller film och TV så såg jag väl ungefär lika mycket som vem som helst när jag var yngre. Det blev väl en 100 filmer per år kanske, vilket väl iofs är lite i det här sällskapet. För 10-15 år sedan så var det dock andra intressen som började dra och jag såg mindre och mindre på TV. Till slut var det så sällan att när jag väl ville se något så hade jag ingen mottagning. Jag höll väl på och fipplade till mottagningen några gånger men till slut så insåg jag dumheten i att betala 1000-tals kronor varje år för något man ändå knappt utnyttjade. Så jag sa upp abonnemanget och skickade tillbaka kortet. Det sista jag såg på TV var OS 2008! Och jag använder inte datorn som TV heller.

DVD-spelaren har jag dock kvar och det blir väl någon film emellanåt, men 2012 blev det nog bara 5 tror jag. Nu drogs jag ju med i filmracet i våras så i år har det blivit lite mer, 15 kanske, så jag är lite bättre förberedd denna gång. Om det blir någon turnering, det var väl Georgia som brukade ordna med det...

 

Så du gillar en del western i alla fall. Själv har jag sett alla avsnitt av Macahans och kanske hälften av High Chapparal, plus en jäkla massa filmer. Tycker själv att Tombstone med Curt Russel var bättre än Wyatt Earp. Jag har lite svårt för Kevin Costner, men han har i alla fall varit med i 1 bra western och det var Silverado från 1985. Men han var ju ung då, med en helt annan vitalitet i skådespeleriet.

 

Ja det är SG1 jag håller på med, hoppas att jag förmår hålla tråden. Såg "Tors Hammare" i går, det avsnittet missade jag nog förra gången. Det var rätt bra, men jag ser ju det att man ska inte analysera för mycket. Bättre att blunda för dom logiska missarna och bara låta sig underhållas....  



#766 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 December 2013 - 00:22

Tack för den anekdoten. Trevlig och intressant läsning. :) Och jag förstår dig, har man inget behov av att se på tv så kan man lika gärna avsluta abonnemang och dylikt. Jag har haft lite experiment under åren där jag har försökt att bryta "beroendet" av diverse företeelser och göra annat istället. Det brukar fungera bra under tiden som jag håller på och man upptäcker hur skönt det är att göra annat som man annars inte gör i samma utsträckning. Inte riktigt samma sak som dig, som valde bort tv helt, men lite åt det hållet i alla fall.

 

Jag kan känna igen mig i det där med att intressen går upp och ner. För mig beror det mycket på min vilken sinnesstämning som jag är i och hur länge. Men en del saker förändras aldrig, som t.ex. mitt intresse för djur, att läsa, se på film, vara ute i naturen. Givetvis kan det bli mer eller mindre av dessa intressen, men det har alltid funnit där. Medans jag är mer av en periodare när det kommer till en del andra saker.

 

Tombstone har jag sett. På bio till och med. Jag minns dock inte vad jag skulle tycka idag. På baksidan av biobiljetten har jag skrivit helt okej. Jag är väl inte heller något stort fan av Kevin Costner, men en och annan bra film har han på sin meritlista trots allt. Silverado har jag också sett, men det är ungefär det enda som jag minns.

 

Jag hoppas att du fortsätter att se på SG-1 och finner det underhållande. Och visst är det som du säger, att man ibland måste koppla på autopiloten och bara låta sin underhållas. Det är rätt få SF-serier idag som eftersträvar en viss realism och logik.



#767 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 25 January 2014 - 22:23

Ett sent tips! Hemmakväll har 50% på hela sortimentet bara idag! Jag hade kunnat köpt för alla pengar jag för närvarande har men höll mig i skinnet och köpte bara säsong 4, 5 och 6 av Lost (komplett nu) för tillsammans 225 kr.


Winter is Coming


#768 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 26 January 2014 - 10:36

länge sen jag skrev här...

 

CSI -säsong 10-12

Revolution -säsong 1 (blu-ray)


Edited by GaterGirl, 26 January 2014 - 10:37.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#769 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 February 2014 - 01:25

Har precis köpt Veronica Mars - The Complete Series på DVD inför filmen som kommer om ett par veckor! :) Var lite till överpris på 299kr men jag orkade inte leta efter billigare.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#770 Libby

Libby

    Senior Commander

  • Members
  • 357 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lilla huset på Prärien

Posted 05 March 2014 - 16:36

Själv har jag plockat fram Star Gate-serien som jag tänkte titta igenom. Jag gillade verkligen den serien på den tiden då det begav sig. Såg säkert dom flesta avsnitt fram till ett säsongsavslut  där SG1 blivit fripassagerare på ett enormt rymdskepp. Sedan valde jag ju bort TVn ur mitt liv så det blev aldrig att jag såg fortsättningen, men jag har alltid undrat hur det gick för dem. Jag tänker råda bot på den kunskapsluckan nu. :thumbsup:


73 dagar och 61 DVD-skivor senare så har jag nu sett alla 10 säsongerna (och 3 filmer) av Stargate:SG1.
Jag tycker den här idén, när man blandar mytologi och SF i samma paket, är briljant och man förvaltar den mestadels på ett alldeles förträffligt sätt. Allt är inte bra, det finns en del utfyllnads avsnitt som man lika gärna kunnat vara utan, men mestadels när man följt huvudstoryn så har avsnitten varit mycket bra. Specialeffekterna kan man inte klaga på och skådespelarinsatserna är överlag mycket bra. Ett stort undantag dock: Richard Dean Anderson är en jäkla tönt som jag nog helst inte vill se något mer av.

Det är faktiskt ganska fantastiskt att en sån här serie kan hålla ångan uppe i 10 säsonger och över 200 avsnitt utan att mattas av. Faktum är att jag tyckte att "Unending" som var sista avsnittet i 10:e säsongen var en av dom bästa överhuvudtaget. SG1-gänget har varit till Asgards hemplanet. Asgards var döende och överförde hela sitt vetande till en databas på SG1:s rymdskepp. Naturligtvis anfaller 4 Oriskepp just då och jordskeppet blir illa åtgånget. "En träff till så är det kört!" I bokstavligt talat sista sekunden lyckas Samantha Carter använda Asgardsdatorn till att skapa en tidsbubbla runt skeppet så att tiden ombord går miljoner gånger fortare än i rymden omkring. På det sättet hoppades hon att hon skulle få tid att laga skeppet och hitta på ett bättre motdrag. Nu går det inte så bra som hon hade tänkt sig. Faktum är att man blir fast på skeppet i 50 år, medan energistrålen från Oriskeppet kryper allt närmare, innan hon lyckas komma på hur hon ska göra. Och då är den lagrade energin ombord så låg så att den inte räcker till för att vända tiden som hon tänkt sig. Enda möjligheten blir att låta Oriernas energistråle träffa och hoppas tidomvandlaren hinner starta innan den förstörs. Om det lyckas så kommer alla i besättningen också att ryckas tillbaka i tiden och inte ha kvar sina minnen från dom 50 åren, vilket betyder att dom sannolikt kommer att göra samma misstag igen. En i besättningen måste alltså få en egen tidsbubbla för att återföra en datafil så att skeppsdatorn snabbt kan programmeras om till att göra rätt undanmanöver. Naturligtvis blir det Tealc som åtar sig det uppdraget eftersom hans Jaffaursprung gjort att han inte åldrats på samma sätt som dom andra. I det lyckliga slutet så är alltså Tealc 50 år äldre medan dom andra inte åldrats alls. Hans slutkommentar är slående: "När man väntar på något gott väntar man aldrig för länge."

Ja, det här var en härlig resa och risken är ju att jag får en viss abstinens nu när det är slut. Som tur är så har jag 5 säsonger av Stargate Atlantis och 2 säsonger av Stargate Universe att ta mig an. Hoppas att det lindrar något...

Edited by Libby, 05 March 2014 - 21:02.


#771 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 05 March 2014 - 20:31

Kul att gillar SG1, det är en av mina favoritserier genom alla tider. Men du tycker inte om Richard Dean Anderson? :o Skulle tro att han är en av de största anledningarna till att serien blev så populär och kunde gå i 10 säsonger (även om han bara är med sporadiskt i de två sista säsongerna).


Winter is Coming


#772 Libby

Libby

    Senior Commander

  • Members
  • 357 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lilla huset på Prärien

Posted 05 March 2014 - 21:19

Ja smaken är ju som baken! Jag är väldigt känslig för humor och den humor som Richard Dean Andersson personifierar kan jag klara mig utan. Jag tyckte att det var ett lyft när Cam och Vala kom med.

När jag ändå är inne på saken så kan jag ju också nämna att man märker att det varit olika regisörer genom serien, även om jag inte orkat hålla reda på vem som gjort vad. En av dem trodde tydligen att det var "Helan & Halvan" han regiserade och dom avsnitten var då inget att se. Som tur var så var det väl bara någon dryg handfull avsnitt som var så.



#773 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 15 October 2014 - 22:42

Köpte Game of Thrones säsong 1,2 och 3 på bluray för 299 pix, klart överkomligt! Har några titlar på bluray nu så det kanske är dags att skaffa en bluray-spelare också B)


Winter is Coming


#774 SubaruGT

SubaruGT

    Lieutenant

  • Members
  • 76 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika
  • Interests:Star Trek (TV, Movie and books)
    Other Sci Fi on TV and in Movies, such as Babylon 5, Heroes, etc etc...
    Swedish Subaru Club

Posted 30 September 2017 - 12:04

OK, första gången jag loggar in sedan 2012.

Vet inte om det hänt så mycket på denna front, men slänger in en uppdatering bara för skojs skull.

 

 

DVD:
Star Trek Deep Space Nine Säsong 1-7
Star Trek Voyager Säsong 1-7
Star Trek Enterprise Säsong 1-4
Buffy Säsong 1
Babylon 5 - Complete universe box (Säsong 1-5, Crusade & alla filmer)
Babylon 5 - The Lost Tales
4400 Säsong 1, 2

V - Säsong 1 & 2 (nya serien)

Blu-Ray:
Heroes Säsong 1,2,3,4
Star Trek: TOS The Complete Series

Star Trek The Next Generation Säsong 1-7



#775 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 30 September 2017 - 12:09

Haha. Väkommen tillbaka.

 

Själv kan jag inte uppdatera så mycket, eftersom jag tyvärr inte köper DVD:er längre.. :(

 

Samma orsak som med böckerna, har inte plats längre. Tur att det finns streamingtjänster/digitala köp nu för tiden.

 

Om du sett Star Trek: Discovery, ge gärna dina synpunkter på piloten, positiva eller negativa.


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."