Jump to content

Photo

The Mist (Stephen King)


  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#1 Lilja

Lilja

    Commander

  • Members
  • 199 posts
  • Location:Örebro

Posted 12 March 2007 - 00:04

Som ni kanske vet håller Frank Darabont på att spela in filmen The Mist som bygger på en Stephen King historia. Lite tidigare idag fick jag några bilder av Frank som jag tänkte att ni kanske skulle vara intresserade av att se.

mist_set_4_small.jpg

Om filmen blir så bra som det ser ut (på dessa bilder) kan detta bli hur bra som helst.


Edited by Garm, 04 March 2016 - 19:43.
Tillägg av tagg. Korrigering av trådtitel.


#2 Tom_Hell

Tom_Hell

    Senior Commander

  • Members
  • 300 posts
  • Location:Vintergatan, Jorden, Europa, Sverige, Örebro
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 12 March 2007 - 02:19

Som ni kanske vet håller Frank Darabont på att spela in filmen The Mist som bygger på en Stephen King historia. Lite tidigare idag fick jag några bilder av Frank som jag tänkte att ni kanske skulle vara intresserade av att se.

Posted Image

Om filmen blir så bra som det ser ut (på dessa bilder) kan detta bli hur bra som helst.


Öhm nu tycker väl iofs jag att det lilla man ser på dessa bilder ser lite "cheesy" ut, men det ska ändå bli intressant att
se den The Mist tillhör favoriterna bland Kinghistorier....
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#3 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 March 2007 - 09:21

Eftersom den inte kommit på bio (i Sverige) än, flyttas den till spoiler delen av forumet.
:)

Edited by Georgia, 12 March 2007 - 09:23.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#4 Lilja

Lilja

    Commander

  • Members
  • 199 posts
  • Location:Örebro

Posted 12 March 2007 - 09:25

Eftersom den inte kommit på bio (i Sverige) än, flyttas den till spoiler delen av forumet.
:)


Ber om ursäkt och skyller på att jag är ny här i forumet :blush:

#5 Tom_Hell

Tom_Hell

    Senior Commander

  • Members
  • 300 posts
  • Location:Vintergatan, Jorden, Europa, Sverige, Örebro
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 12 March 2007 - 12:01

När vi ändå har berört bio i Sverige, hur troligt är det att denna kommer att släppas till biograferna?
Någon som har en analys?
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#6 Lilja

Lilja

    Commander

  • Members
  • 199 posts
  • Location:Örebro

Posted 12 March 2007 - 12:26

Jag tror den har rätt stora chanser av flera anledningar.

1) Stephen Kings namn är med i titeln
2) Frank Darabont har tidigare gjort filmer som Den Gröna Milen och Nyckel till Frihet som båda Oscarsnominerades
3) Skräck har fått ett uppsving i och med filmer som Hostel och SAW som alla gått på bio.

Bara att hålla tummarna alltså!

#7 Tom_Hell

Tom_Hell

    Senior Commander

  • Members
  • 300 posts
  • Location:Vintergatan, Jorden, Europa, Sverige, Örebro
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 12 March 2007 - 13:14

Jag tror den har rätt stora chanser av flera anledningar.

1) Stephen Kings namn är med i titeln
2) Frank Darabont har tidigare gjort filmer som Den Gröna Milen och Nyckel till Frihet som båda Oscarsnominerades
3) Skräck har fått ett uppsving i och med filmer som Hostel och SAW som alla gått på bio.

Bara att hålla tummarna alltså!


Hmm, okej. Jag köper alla argument förutom det första. Har ingen ork att räkna efter just nu, men spontant så känns det som att det gjorts fler halvtaskiga till urusla filmatiseringar av Kings noveller & böcker än vad det gjorts riktigt bra diton.
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#8 Lilja

Lilja

    Commander

  • Members
  • 199 posts
  • Location:Örebro

Posted 12 March 2007 - 13:48

Hmm, okej. Jag köper alla argument förutom det första. Har ingen ork att räkna efter just nu, men spontant så känns det som att det gjorts fler halvtaskiga till urusla filmatiseringar av Kings noveller & böcker än vad det gjorts riktigt bra diton.


Jag håller med. King's namn enbart är definitivt INTE en garanit vare sig för att filmen är bra eller att den går upp på bio. Jag tror dock att det kan bidra i samband med de andra 2.

#9 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 March 2007 - 16:00

Tror att filmen blir bra, Frank Darabont är en utomordentligt duktig regissör och manusförfattare och han har ju lyckats riktigt bra tidigare med både Nyckeln till frihet samt Den gröna milen när det gäller Stephen King relaterade projekt. Utöver det så stod han ju även för regi till The Majestic som också blev till en riktigt bra film, mycket tack vare Frank.

Hoppas filmen går upp på våra Svenska biografer, det känns som att jag först av allt vill uppleva filmen på bio, om den sedan är bra kan jag tänka mig att köpa den och återse filmen via min hemmabio.

#10 Tom_Hell

Tom_Hell

    Senior Commander

  • Members
  • 300 posts
  • Location:Vintergatan, Jorden, Europa, Sverige, Örebro
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 13 March 2007 - 01:16

Fast om jag skall vara "Negativa Sune" här en stund till så måste man ju ta i beräkning att
både Den Gröna Milen och Nyckeln till Frihet är berättelser med mer djup och därmed lättare att göra något riktigt bra av.
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#11 Lilja

Lilja

    Commander

  • Members
  • 199 posts
  • Location:Örebro

Posted 13 March 2007 - 08:55

Fast om jag skall vara "Negativa Sune" här en stund till så måste man ju ta i beräkning att
både Den Gröna Milen och Nyckeln till Frihet är berättelser med mer djup och därmed lättare att göra något riktigt bra av.


Helt rätt. Man kan bara hoppas. Jag tror effekterna skulle göra sig rätt bra på bio så...

#12 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 October 2007 - 08:19

Nu har man släppt ytterligare en trailer:
Stephen King's The Mist trailers and video clips on Yahoo! Movies.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#13 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 October 2007 - 12:58

Grymt bra trailer. Hoppas filmen får svensk premiär för jag skulle vilja se den här i en stor biosalong.

Här finns två trevliga "Behind the scenes" videos.

Poster

Posted Image

#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 October 2007 - 13:07

Det står inget på de vanliga siterna om det... men den bör om inte annat komma på DVD tycker jag. :)

Grym poster btw.

Edited by XC, 20 October 2007 - 13:08.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 October 2007 - 13:12

Jupp, man får en liten postapokalyptisk feeling av den.

Den går upp på bio i USA den 21 November så en DVD lär dröja ett tag. Se den ska jag även om jag behöver vänta på en DVD.

Har du läst den korta novellen som filmen bygger på? Den återfinns i samlingen Skeleton Crew från 1995.

#16 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 October 2007 - 13:35

Nope. Han knappt läst något av King.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#17 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 October 2007 - 13:41

Jag har läst mycket av King men inte Skeleton Crew. Ska se till att göra det innan eller efter filmen. Det blir nog efter då jag inte vill veta för mycket om filmen innan jag ser den.

#18 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 November 2007 - 13:30

Bloody Disgusting - Internet Only Look At The Mist

Source: IGN

Tuesday, November 6, 2007

Now you can watch the third trailer for Dimension Films The Mist, which is an exclusive internet only trailer courtesy of IGN. In the film hitting theaters November 21, a freak storm unleashes a species of blood-thirsty creatures on a small town, where a small band of citizens hole-up in a supermarket and fight for their lives.


Den nya trailern är: Trailer 3 (November 5, 2007) och den ser riktigt bra ut.

Edited by Cartman, 06 November 2007 - 13:35.


#19 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 06 November 2007 - 16:51

Kommer ihåg att jag läste novellen för en evighet sedan, den är med i den där första King-novellsamlingen, "den med en apa på framsidan". Tror det är en av de första historierna han fick publicerad, och därför ganska o-"Stephen King"-ig. Trailern känns som novellen, schysst fram till det kommer en massa kackerlackor och sniglar, imo.

Men om det är nån som lyckats filma King, så är det Darabont.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#20 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 November 2007 - 16:57

Novellsamlingen heter Sceleton Crew i original och Den Förskräckliga Apan och Andra Berättlser på svenska. :)

Du hittar en riktigt trevlig artikel om novellsamlingen att läsa via Följeslagarna.

#21 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 November 2007 - 16:07

Bloody Disgusting - New The Mist Stills

Source: Filmz.ru

Tuesday, November 13, 2007

Today a new batch of stills hit the web from Dimension Films' The Mist (review), which arrives in theaters next Friday. In the Stephen King adaptation, which completely rocks, a freak storm unleashes a species of blood-thirsty creatures on a small town, where a small band of citizens hole-up in a supermarket and fight for their lives.

Head on over to Filmz.ru for more.


EDIT:


Bloody Disgusting - New Clips From Dimension's The Mist Clears the Air

Source: MTV

Saturday, November 10, 2007

If you head over to MTV you can check out a few new clips from Frank Darabondt's The Mist, which is an adaptation of a popular Stephen King story. In the film starring Thomas Jane, a freak storm unleashes a species of blood-thirsty creatures on a small town, where a small band of citizens hole-up in a supermarket and fight for their lives. Click the title for trailers, stills and more. The Mist hits theaters November 21.



EDIT 2:


ShockTillYouDrop.Com - The Mist Clips with Commentary

Source: Yahoo on November 13, 2007

Yahoo! Movies sat down with writer-director Frank Darabont to look over a scene from The Mist, his latest, gripping Stephen King adaptation starring Thomas Jane and Marcia Gay Harden. Watch a sequence from the film with Darabont's commentary here and look for it in theaters on November 21st!


Edited by Cartman, 13 November 2007 - 16:26.


#22 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 November 2007 - 14:25

ShockTillYouDrop.Com - An Exclusive Interview with Mr. Frank Darabont!

Intressant och klart läsvärd. :)

#23 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 November 2007 - 14:51

Lilja har sett filmen och lagt upp en recension av den på sin hemsida. Han är lyrisk och tycker att det är en av dom bästa, om inte DEN bästa filmatiseringen baserad på ett verk av Stephen King.

Jag blev inte mindre sugen på att se filmen efter att ha läst Liljas recension. Hoppas verkligen att den får en svensk release på bio. :)

#24 Lilja

Lilja

    Commander

  • Members
  • 199 posts
  • Location:Örebro

Posted 30 November 2007 - 14:00

Goda nyheter. Jag fick just ett mail från Noble Entertainment där de berättade att de köpt rättigheterna till The Mist här i Sverige och att den kommer att få biopremiär någon gång i mars/april 2008. Kunde ha kommit tidigare men det är ju ändå bra att den går upp på bio.

Lilja

#25 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 December 2007 - 15:57

Underbart. Dom ska ha en eloge för att dom tagit upp båda 1408 och The Mist så att vi får en chans att se filmerna på bio. :)

Tack för notisen Lilja.