Jump to content

Photo

Mer NS....


323 replies to this topic

#76 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 01 February 2010 - 16:12

Visst kan jag fixa med det... Förstår inte hur du menar men kan få till det som klotter i bakgrunden. Sedan undrar jag över ansiktet på sidan sid 5, ruta 4; är det en man som är uteliggaren? Vet inte hur jag ska göra ansiktet på den som bär solglasögonen. Är det kanske hon som låtsas vara Pantern?


Jag menade med klotter är att någon har varit och klottrat, du vet som man kan se på väggar och tågvagnar, en ungdom dom varit framme med en sprejburk eller något. Bara som en kul lite detalj, men du måste inte göra det om det är för svårt.

Ja, uteliggaren är en man, visste att det var någon detalj jag hade glömt. Solglasögonen är en viktig detalj i det hela kan jag säga.

Hoppas att jag har varit till hjälp.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#77 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 02 February 2010 - 14:57

Jamen, visst var det till stor hjälp. Då fortsätter jag med tecknandet

#78 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 02 February 2010 - 15:51

Jamen, visst var det till stor hjälp. Då fortsätter jag med tecknandet


Det är ju trots allt meningen att man ska vilja läsa de andra delarna med eller hur? Är det något annat så är det bara att fråga.

Edited by Sret, 02 February 2010 - 15:52.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#79 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 05 February 2010 - 18:04

Heja, vill bara säga att jag för tillfälligt nu bara tecknar på helgerna... Det betyder inte att det kommer att ta lång tid utan att jag inte e lika snabb. Har verkligen kul med att göra serien!!!
Sedan vill jag redan nu säga att jag inte kommer att texta. Textade STHLM-Utopia själv och känner att det inte blevs så bra...inte riktigt min grej kanske. Så jag undrar om någon känner sig manad???
Inom parantes så vet jag att Sret vill ha Ghasts pratbubbla annorlunda...

#80 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 05 February 2010 - 18:23

Jag kanske kan ställa upp och texta eller vara behjälplig. Kul att det rullar på!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#81 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 05 February 2010 - 18:30

Jag kanske kan ställa upp och texta eller vara behjälplig. Kul att det rullar på!


Jamenvisst, för min del e d ju självklart bra om du tar på dig det. Vet att du har endel bra typsnitt.

#82 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 05 February 2010 - 21:18

Kul att höra att du tycker det är kul att rita till mitt manus, kul att det samlar folk till ett gemensamt mål.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#83 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 06 February 2010 - 16:17

Vill bara meddela att jag slår ihop sid 7 och 8... kändes som ett avslut med helsidan mitt i serien. Hoppas det är okej. Dialogerna på de 2 sidorna hamnar på en sida. Det ska inte vara så svårt att få ihop vid textningen.

#84 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 06 February 2010 - 16:56

Visst om det får plats på en sida, så går det bra.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#85 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 08 February 2010 - 01:57

Mario, kan du ladda upp den där första bilden någonstans där jag kan ladda ner den? Tror jag vill smyga in den i "I Kommande Nummer"-sidan i nummer 11:a!

#86 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 08 February 2010 - 11:57

Mario, kan du ladda upp den där första bilden någonstans där jag kan ladda ner den? Tror jag vill smyga in den i "I Kommande Nummer"-sidan i nummer 11:a!


Hejdu, jodå, den finns här på denna tråd: flik 3. D ska gå att hämta den där. Om det inte går så kan du lämna mejl och jag mejlar över den.

Edited by Pepe, 08 February 2010 - 11:58.


#87 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 08 February 2010 - 12:57


Mario, kan du ladda upp den där första bilden någonstans där jag kan ladda ner den? Tror jag vill smyga in den i "I Kommande Nummer"-sidan i nummer 11:a!


Hejdu, jodå, den finns här på denna tråd: flik 3. D ska gå att hämta den där. Om det inte går så kan du lämna mejl och jag mejlar över den.


Det funkar inte så om det är en bifogad fil, har försökt kopiera den flera gånger nu. Så skicka den på min mail sandberg.sebastian@telia.com

#88 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 08 February 2010 - 13:06

När du ska kopiera en bifogad fil, högerklicka på tumnageln och välj spara mål som så går det.

#89 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 08 February 2010 - 13:27

Bytte till Internet Explorer, och då kunde jag göra det du föreslog, Daniel. Tack så mycket. Du är alltför hjälpsam ibland, och det kommer vi att kanske behöva under den här veckan.

#90 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 08 February 2010 - 15:27

Bytte till Internet Explorer, och då kunde jag göra det du föreslog, Daniel. Tack så mycket. Du är alltför hjälpsam ibland, och det kommer vi att kanske behöva under den här veckan.


Jamenduser! Det löste sig. kul att det blir en liten preview på nästa nummer.

#91 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 13 February 2010 - 16:11


Jamen, visst var det till stor hjälp. Då fortsätter jag med tecknandet


Det är ju trots allt meningen att man ska vilja läsa de andra delarna med eller hur? Är det något annat så är det bara att fråga.


Undrar vidare då då..... Männen som dyker upp på kajen med väskan.... Vad för slags overaller är det? Vanliga, typ, som man har på verkstäder/industri???

#92 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 13 February 2010 - 16:41



Jamen, visst var det till stor hjälp. Då fortsätter jag med tecknandet


Det är ju trots allt meningen att man ska vilja läsa de andra delarna med eller hur? Är det något annat så är det bara att fråga.


Undrar vidare då då..... Männen som dyker upp på kajen med väskan.... Vad för slags overaller är det? Vanliga, typ, som man har på verkstäder/industri???


ja, precis, så tänkte jag mig det. Borde nog ha skrivit det i manuset men det är lätt att vara efterklok.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#93 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 13 February 2010 - 20:12




Jamen, visst var det till stor hjälp. Då fortsätter jag med tecknandet


Det är ju trots allt meningen att man ska vilja läsa de andra delarna med eller hur? Är det något annat så är det bara att fråga.


Undrar vidare då då..... Männen som dyker upp på kajen med väskan.... Vad för slags overaller är det? Vanliga, typ, som man har på verkstäder/industri???


ja, precis, så tänkte jag mig det. Borde nog ha skrivit det i manuset men det är lätt att vara efterklok.


Okej, då hajar jag ....

#94 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 13 February 2010 - 22:35

Kan knappt vänta tills jag får se det färdiga resultatet.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#95 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 14 February 2010 - 14:41

Jamen, det kan ju bli riktigt snart. Har tecknat färdigt allt nu. Kortade ned den en aningens... ,och som jag meddelat tidigare så är det just på de avsnitt då det står "ruta 3-6" eller helsidan. Det ska inte störa storyn eller förstöra för dialogerna. Ska börja med att scanna in bilderna under veckan och till nästa helg ska jag kompletera bilderna med smådetaljer, och till hjälp ska jag ha min nya digitala ritplatta. Det kommer att bli spännande att jobba med den.
Så fort jag har allt färdigt kommer jag att lämna över det till Thomas F som får ta över textningen. Eller vad jag brukar kalla det för: Grädden på mosen.

Måste säga att NS är ett riktig roligt projekt (får man använda det ordet?). Misstänker att det är mer pågång med dom så då har man nått att se fram emot.

#96 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 14 February 2010 - 15:28

Jag får nog säga det här nu, i del två och tre får du nog slå ihop och korta ner en del med. För de är skrivna i samma stil.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#97 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 27 February 2010 - 22:32

Jag måste veta, hur går arbetet?
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#98 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 01 March 2010 - 09:04

Jag måste veta, hur går arbetet?


Jodå, det går framåt. Håller på att scanna och bökar. Är lite orolig för sidan 2... Den är så trång!!! (thats what she said). Bilderna funkar men hoppas att texten får plats. Övriga sidor innehåller inte lika många rutor...eller rättare sagt: Det händer så mkt i en å samma ruta. Tänker på att d händer saker på TV samtidigt som karaktärerna samtalar och är i bild. Har löst det men det blir trångt. Det stör inte mig om pratbubblorna täcker över mina bilder om inte annat. Det görs ju på alla andra serier som i tex Marvel och DC.
Annars är jag riktigt nöjd med hur det ser ut. Det är lite småändringar... Den mest märkbara är nog där Pantern och Plågaren ska slå sig ut. Kortade ned fight scenen, Plågaren hoppar in genom ett fönster för att hjälpa Pantern. Hela helheten är dock trogen manuset. Gillar karaktärerna... Dom är helfästliga att teckna. Har inte börjat m del 2 än. Ska ta tag i annat emellan. Men det kommer det med.

#99 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 01 March 2010 - 17:23

RIGHT! De är helfestliga! Jag känner det själv när jag jobbar med dem. Har en kul scen med Tin och Spore på gång.

Mario, du borde ju bidra med en hjälte du med! Men ta tid på dig o låt den värka fram i så fall.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#100 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 01 March 2010 - 17:23

Hoppas det löser sig, du behöver nog inte stressa med del 2 än i alla fall.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.



Reply to this topic