Jump to content

Photo

Turnering i Bästa Bokkaraktär Rond 1


  • This topic is locked This topic is locked
326 replies to this topic

#1 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 06 May 2009 - 15:20

Lite bakgrund:
Eftersom det aldrig varit någon Turnering i bokforumet så ville jag gärna se en.
Första tanken var att det skulle vara specifikt fantasy/sci-fi-karaktärer men jag har ändrat mig
och tycker det är lite mer rättvist at låta alla genrer får vara med.

Vinnare:
1. The Sweeper/Lu Tze, från Discworld av Terry Pratchett också. (Magnus) -5
2. Radagast den Brune, En av Istari som övergav sitt uppdrag i midgård för att han blev så förälskad i Naturen där, hans alviska namn är Aiwendil som betyder fågelälskaren, från Ringarnas Herre av J.R.R Tolkien (Magnus) -4
3. Belgarath ("Belgarion"-böckerna och "Belgarath Besvärjaren" av David Eddings) (Crusader) -5
4. Rick Deckard från Do Androids Dream of Electric Sheep? av Philip K. Dick. Min favorit bland elektriska fåraherdar. (Kizmiaz) -3
5. Monoliten från 2001 av Arthur C. Clarke(Predabot) -5
6. Silke från Sagan om Belgarion av David Eddings(XC)-6
7. Sherlock Holmes ("Sherlock Holmes"-böckerna av sir Arthur Conan Doyle(Crusader) -4
8.Lyra från Den mörka materian av Philip Pullman -4
9. Thomas Covenant Chronicles of... av Stephen Donaldson(Fiskrens)-3
10. Conan av Robert E. Howard, Sprague, Carpenter m.Fl. Från tjuv & pirat till ÖB & kung. Conan har en imponerande CV. (Kizmiaz) -5
11. Nalle Puh, böckerna av A.A. Milne (Fiskrens) -4
12. Death/Döden, Discworld-serien(skivvärlden) (Magnus)-5
13. Paul Atreides från Dune (Arrakis - ökenplaneten) av Frank Herbert. En grabb som vet att sätta krydda på tillvaron. (Kizmiaz) - 5
14. Pippi Långstrump av Astrid Lindgren(Predabot) -3
15. Zazie av Raymond Queneau -2
16. Dracula ("Dracula" av Bram Stoker) (Crusader)-5
17. Bilbo Baggins ("The Hobbit, Or, There and Back Again" av J. R. R. Tolkien) (Crusader)-5
18. Legolas från Sagan om Ringen av J.R.R Tolkien(Forever Xena)-7
19. Granny Weatherwax / Mormor Vädervax från Discworld av Terry Pratchett. På sitt sätt lika hård som Mike Hammer.(Kizmiaz)-4
20. Lisbeth Salander, Millennium-trilogin av Stieg Larsson(Fiskrens)-2
21. Cthulhu ("The Call of Cthulhu" av H.P. Lovecraft) (Crusader)-4
22. Gandalf från Ringarnas Herre av J.R.R Tolkien(Fiskrens)-7
23. Frankensteins monster från Frankenstein av Mary W Shelley, ett monster som efter att ha försökt göra goda gärningar men folk blir rädda bestämmer sig för att ta ut hämnd på sin skapare(Magnus)-7
24. Harry Dresden, The Dresden Files av Jim Butcher. (Forever Xena)-6
25. Perrin Aybara ("Wheel of Time" av Robert Jordan) (Crusader)-4
26.Robin Hood av? (Predabot)-5
27. Aslan från Narnia av C. S. Lewis(Magnus)-7
28. Death Sandman av Neil Gaiman(Fiskrens)-3
29. Tom Bombadill, ingen vet riktigt vem han är, Ringen har ingen makt över honom och han fanns i Midgård innan den första regndroppen hade fallit, från Ringarnas Herre av J.R.R Tolkien (Magnus)-8
30. Pomperipossa av Axel Wallengren (Predabot)-3
31. Skorpan av Astrid Lindgren(Predabot)-8
32. Moiraine Damodred från WOT av Robert Jordan (XC)-4

Förlorare:
Master Chief John 117 ("HALO"-böckerna) (Crusader)-1
Elmindreda "Min" Farshaw ("Wheel of Time" av Robert Jordan) (Crusader) -2
Túrin Turambar, Húrins Barn av J.R.R. Tolkien (Fiskrens) - 3
Horatia Winwood av Georgette Heyer -1
Anna Howe av Samuel Richardson -0
Artemis Fowl(Magnus)-2
Zaphod Beeblebrox, Liftarens Guide till Galaxen-serien av Douglas Adams(Fiskrens) -2
Ripipip från Narnia av C.S Lewis(Magnus) -3
Samuel Vimes[/b], Discworld-serien(skivvärlden) av Terry Pratchett. (Snusmumriken) -1
Raistlin Majere från Dragonlance av Margaret Weis & Tracy Hickman. Makthungrigaste karaktären?(Kizmiaz) -3
Ralph ("Flugornas Herre" av William Golding) (Crusader)-2
John Taylor från Nightside Böckarne af Simon R green (Forever Xena)-2
Rachel Morgan, The Hollows (also called the Rachel Morgan series). (Forever Xena)-1
Lennie ("Möss och Människor" av John Steinbeck) (Crusader)-3
Draken med dom Röda ögonen[/b] av Astrid Lindgren (Predabot)-1
Sookie[/b] från True Blood böckarne av Charlaine Harris (Forever Xena)-0
Tofsing Taggfot från Dragonlance(XC)-3
Croaker, The Black Company av Glen Cook(Fiskrens)-2
Mike Hammer av Mickey Spillane. Hårdare får man leta efter.(Kizmiaz)-4
Delirium,Sandman av Neil Gaiman(Fiskrens)-1
Thomas Oakley ("Godnatt, mister Tom" av Michelle Magorian) (Crusader)-2
Susan, Dödens barnbarn, från Skivvärlden av Terry Pratchett (Magnus)-2
Kvothe, The Kingkiller Chronicle. (Forever Xena)-2
Tarzan...av Edgar Rice Burroughs(Predabot)-2
Jesus ("Biblen: Nya Testamentet" av olika författare) (Crusader)-3
John Carter of Mars av Edgar Rice Burroughs, (Predabot)-2
Locke Lamora ("Gentlemannarövarna"-böckerna av Scott Lynch) (Crusader)-1
19. Dream/Morpheus, Sandman av Neil Gaiman(Fiskrens)-2
Karrin Murphy från The Dresden Files av Jim Butcher(Magnus)-2
Hannibal Lecter från Red Dragon och andra böcker av Thomas Harris. Om man leker med tanken att Lizzie Borden och Albert Einstein skulle fått en avkomma, så är det nog Hannibal. (Kizmiaz)-3
Lassie ("Lassie"-böckerna av Eric Knight) (Crusader)-2
Joe Pitt, böckerna av Charlie Huston. (Forever Xena)-3

Edited by Magnus, 07 August 2009 - 15:58.


#2 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 06 May 2009 - 15:44

Kul idé :thumbsup: . Jag tycker det kan vara bra om man ger en egen motivering till varför man tycker att personen ska vara med. Inget måste, men det är nog kul att höra och underlättar omröstningar.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#3 Snusmumriken

Snusmumriken

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:En stad omgärdad av värmländska tallar

Posted 06 May 2009 - 21:45

Hokai, då ska vi se om jag fattat det här rätt...

Jag nominerar... Samuel Vimes från Terry Pratchetts böcker om skivärlden, specifikt de som handlar om Ankh Morporks vakt (Guards, Guards!, Men at Arms, The Fifth Elephant och Night Watch för att ta några exempel).

Samuel Vimes är den grinige och extremt cyniske ledaren för Ankh Morporks vaktstyrka, en man som genom sin karriär gått från att vara en storögd och idealistisk färsk rekryt till alkoholiserat vrak som sett alldeles för mycket och därifrån lyckats bli inte bara en extremt kompetent snut (copper i orginalversion självklart) utan även en av de viktigaste personerna i staden (så till den grad att lönnmördargillet inte längre accepterar kontrakt på honom) och allt detta utan att förlora sin känsla för plikt, sina hårt förvärvade instinkter och trots att han försöker förneka det, sitt goda hjärta!

Det torde vara både beskrivning och motivering i ett, och om inte så gjorde jag i alla fall ett tappert försök :)

#4 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 06 May 2009 - 21:53

Det ser bra ut :) . Du får gärna nominera 4 personer till ifall du vill ;) (Men du behöver inte).

#5 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 May 2009 - 21:57

Hoppas det inte är bråttom med att få in nomineringarna ^_^ måste fundera lite vilka jag ska välja
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#6 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 06 May 2009 - 22:04

Har inte satt någon deadline på det.
Kan ju se om någon vecka eller så hur många som har nominerat och då kan jag eventuellt utöka antalet nomineringar man får göra om det är lite få som har nominerat.
Det är inte bråttom, men hellre förr än senare ;) .

#7 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 20 May 2009 - 10:03

Jag nominerer Kvothe från boken Name of the wind av Patrick Rothfuss:

Kvothe: Kvothe, pronounced nearly the same as 'quothe', is the main protagonist of The Kingkiller Chronicle. The first novel in the trilogy, The Name of the Wind, is a retelling by an adult Kvothe of his own life, from his earliest memories to some point after he has gained access to the University's library. Born with fiery red hair, he is the only child of a pair of gifted and loving artists who head a talented traveling entertainment troupe. With this upbringing, Kvothe himself becomes a good actor and has learned to play the lute by the age of 8.

Through the course of his family's travels with the troupe, Kvothe comes into contact with an assortment of people from who he is quick to learn a variety of trades and knowledge. One of these people is Abenthy (who he nicknames Ben). Ben and Kvothe become good friends, and Ben spends much of his time training Kvothe in the ways of science and the basics of sympathy. Eventually Ben leaves the troupe, but before doing so tells Kvothe that he should make an attempt to gain entrance to the University as soon as he is of age and capable. After Ben's departure, Kvothe is orphaned when his whole troupe, along with his parents, are killed by an ancient and mysterious group known as the Chandrian. Kvothe makes his way alone to the large city of Tarbean where he survives as a street urchin and becomes a proficient thief. Finally, after three years he is able to make his way to the University and gain acceptance. Once accepted, Kvothe becomes obsessed with gaining access to the University library so that he can learn more about the Chandrian. This time of his life is difficult because most of the students are children of wealthy merchants or noblemen, while Kvothe usually has to get by on pennies.


Kommer med flere sen :)


Nominerer Rachel Morgan fra denne serie The Hollows (also called the Rachel Morgan series) is a series of detective/mystery novels in an urban fantasy alternate history setting by Kim Harrison that take place primarily in the city of Cincinnati and a nearby enclave on the opposite side of the Ohio River nicknamed "The Hollows".



Main character:
Rachel Morgan - A purebred witch-detective initially working as a runner for the Inderland Security service. She procures three wishes from a leprechaun she apprehends on her last run for the Inderlander Security service. She uses a wish to get her independence, planning on using the remaining wishes for security from a death threat and saving the last for a last resort. She makes a deal with the living vampire Ivy Tamwood and the pixy Jenks to give them the remaining two wishes for their assistance in leaving I.S. After creating the Vampiric Charms freelance detective agency, Ivy and Jenks become her partners in solving various crimes both together and separately. In earlier books, she works to remove a death bounty placed on her by her former employer as well as freeing herself from a demon's curse. In the most recent books, Rachel finds herself learning about and using ley line and demon magic, both in order to do her job and protect her life and the lives of her friends. She is deeply ambivalent about using dark magic, but will continue to do so when she finds it necessary. She has also come to learn that she can perform spells Ceridwen cannot.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#8 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 23 May 2009 - 11:54

Eftersom folk verkar ha lite svårt att bestämma sig och eftersom inte alltför många har nominerat några ännu, så utökar jag antalet nomineringar till max 10 istället.
Så kom igång och nominera nu ;-).

Nomineringslistan hittills
1. Samuel Vimes, Discworld-serien(skivvärlden) av Terry Pratchett. (Snusmumriken)
2. Kvothe, The Kingkiller Chronicle. (Forever Xena)
3. Rachel Morgan, The Hollows (also called the Rachel Morgan series). (Forever Xena)
4. Death/Döden, Discworld-serien(skivvärlden) (Magnus)
5. Harry Dresden, The Dresden Files av Jim Butcher. (Forever Xena)
6. Joe Pitt, böckerna av Charlie Huston. (Forever Xena)
7. John Taylor från Nightside Böckarne af Simon R green (Forever Xena)
8. Sookie från True Blood böckarne av Charlaine Harris (Forever Xena)

Hmm, jag kan nominera Death/Döden från (Discworld)/Skivvärldsserien av Terry Pratchett.
Han är ett skelett som samlar in själarna när de dör, han har även adopterad en dotter och har ett barnbarn som heter Susan, han har även en vit häst som heter Binky(ingen skeletthäst eftersom det ör jobbigt att stanna och plocka upp bitarna som faller av).
Han försöker vara så mänsklig som möjligt men han har problem med det eftersom han inte har några känslor.
Han är definitivt en kattmänniska.
Jag gillar honom eftersom han inte riktigt är så som man tänker sig Döden/Death.

Edited by Magnus, 23 May 2009 - 13:15.


#9 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 23 May 2009 - 13:11

Jag nominerer

Harry Dresden wizard, från böckarne The Dresden Files av Jim Butcher.

Harry is a P. I. in Chicago, and unlike all the other wizards, he doesn't keep it secret. Actually, he even advertizes as a wizard. In this book however, he doesn't have time to do his job. I guess that's why he's always broke.


Nominerer Joe Pitt en råå vampyr från böckarne av Charlie Huston.

Joe är en av många vampyrer som kryllar på Manhattan och han hatar den vandöda tillvaron. Som ensamvarg utanför alla grupperingar har han det inte lätt och medan en hasare raglar omkring i stan och äter folks hjärnor är det Joes jobb att hitta ett bortsprunget litet rikemansbarn som försvunnit i Alphabet City.


Nominerer John Taylor från Nightside Böckarne af Simon R green.

Something from the Nightside 79:-
Pocket från Ace. USA. 230 sidor. Art.nr: 28130

John Taylor kommer från nattsidan, men lever nu i det vanliga London som detektiv. När en rik kvinna ber om hjälp med att hitta sin dotter som har rymt, säger inte John nej. Han behöver jobb. Men det visar sig att flickan rymt till nattsidan. En bit av London där det alltid är tre på natten och man kan skåla med monster och vandra bland myter. John har svurit att aldrig återvända, men en kvinna litar på honom, och en flicka behöver hans hjälp. Dags att åka hem..


Nominerer Sookie från True Blood böckarne av Charlaine Harris.

Sookie Stackhouse jobbar deltid som servitris i en småstad i Louisiana. Hon håller sig mest för sig själv och dejtar sällan eftersom hon har ett "problem" -hon kan läsa andras tankar. När hon möter den långe, mörke Bill upptäcker Sookie att hans tankar är helt blockerade för henne. Det skulle vara perfekt om inte Bill hade sina egna problem - han är inte bara vampyr utan hänger också med ett gäng där alla (inte särskilt överraskande) är misstänkta för mord. När en av Sookies medarbetare dör förstår hon att hon själv står näst i tur.


FX tror jag du menar ;) inte XC :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#10 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 23 May 2009 - 13:15

FX tror jag du menar ;) inte XC :P

oops, jag fick X:et rätt åtminstone.

#11 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 23 May 2009 - 13:19

Yep det fick du hehe.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#12 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 May 2009 - 19:44

Säkert det första inlägget jag gör någonsin i bokforumet! Älskar turneringar men har inte läst en bok på 10 år säkert så jag kan nog tyvärr inte tillföra något :(

Winter is Coming


#13 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 25 May 2009 - 11:09

Säkert det första inlägget jag gör någonsin i bokforumet! Älskar turneringar men har inte läst en bok på 10 år säkert så jag kan nog tyvärr inte tillföra något :(

Ingen bokkaraktär som du kommer ihåg som du gillade då?
Absolut alla bokkaraktärer som finns går att nominera.

#14 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 16 June 2009 - 17:31

Ok, tänkte sätta lite fart på det här nu, så alla nomineringar måste vara inne till slutet av månaden och sedan ska jag starta turneringar.

Finns det inte tillräkligt med nomineringar vid slutet av månaden så kommer jag fylla på med x antal upp till ett lämpligt turneringsantal, m.h.a över 100 litterära karaktärer som jag hittade häromdan.

Nomineringar kommer i första hand, Reserver i andra hand och den där listan i absolut sista hand så kom igång och nominera nu ;-).

#15 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 02 July 2009 - 12:38

Eftersom det inte finns så många nomineringar så kommer resterande karaktärer slumpvis att plockas från denna lista:
http://www.independe...ies-526971.html

Så om det är någon ni verkligen vill ha med så är nomineringen öppen till säg 15:00 imorgon iallafall.

#16 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 02 July 2009 - 19:42

TARZAN!!v :D JOHN CARTER OF MARS! ^^ MONOLITEN FRÅN 2001! :) ( jag TROR att det är en karaktär iallafall... kanske. )

Skorpan Lejonhjärta, Pippi Långstrump, Robin Hood, Draken med dom röda ögonen, och slutligen... POMPERIPOSSA!!!

Edited by PredaBot, 02 July 2009 - 19:44.


#17 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 July 2009 - 19:53

Moiraine Damodred (Sagan om Drakens Återkomst/Wheel of Times-Robert JOrdan).
Silke (Sagan om Belgarion/Mallorea-David Eddings)

"(Real name is Prince Kheldar of Drasnia, also known as Ambar of Kotu and Radek of Boktor). Silk is called the "Guide" in the Mrin Codex. He is a skilled spy, merchant, thief, and acrobat. He is sharp-witted and cynical. Despite his status as a 'notorious bachelor' throughout the Belgariad, he eventually marries his fellow spy Velvet."Källa


Hade hoppats kunna komma på fler.

Edited by XC, 02 July 2009 - 19:53.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#18 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 02 July 2009 - 20:44

Allt som behövs är en deadline, verkar det som :)

Dream/Morpheus, Sandman av Neil Gaiman
Death, Sandman av Neil Gaiman
Delirium, Sandman av Neil Gaiman
Thomas Covenant, Chronicles of... av Stephen Donaldson

Och för att säkra en plats: Gandalf

Hoppas kunna komma med lite mer beskrivningar längre fram.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#19 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 02 July 2009 - 23:29

Nomineringslistan hittills
1. Samuel Vimes, Discworld-serien(skivvärlden) av Terry Pratchett. (Snusmumriken)
2. Kvothe, The Kingkiller Chronicle. (Forever Xena)
3. Rachel Morgan, The Hollows (also called the Rachel Morgan series). (Forever Xena)
4. Death/Döden, Discworld-serien(skivvärlden) (Magnus)
5. Harry Dresden, The Dresden Files av Jim Butcher. (Forever Xena)
6. Joe Pitt, böckerna av Charlie Huston. (Forever Xena)
7. John Taylor från Nightside Böckarne af Simon R green (Forever Xena)
8. Sookie från True Blood böckarne av Charlaine Harris (Forever Xena)
9. Tarzan...av Edgar Rice Burroughs(Predabot)
10. John Carter of Mars av ??? (Predabot)
11. Monoliten från 2001 av Arthur C. Clarke(Predabot)
12. Skorpan av Astrid Lindgren(Predabot)
13. Pippi Långstrump av Astrid Lindgren(Predabot)
14. Robin Hood av? (Predabot)
15. Draken med dom Röda ögonen av?? (Predabot)
16. Pomperipossa av ??? (Predabot)
17. Moiraine Damodred från WOT av Robert Jordan (XC)
18. Silke från Sagan om Belgarion av David Eddings(XC)
19. Dream/Morpheus, Sandman av Neil Gaiman(Fiskrens)
20. Death Sandman av Neil Gaiman(Fiskrens)
21. Delirium,Sandman av Neil Gaiman(Fiskrens)
22. Thomas Covenant Chronicles of... av Stephen Donaldson(Fiskrens)
23. Gandalf från Ringarnas Herre av J.R.R Tolkien(Fiskrens)

#20 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 03 July 2009 - 13:11

Nominerar även Legolas från sagaen om ringen. :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#21 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 03 July 2009 - 13:35

Tja, så här i sista minuten så kan jag väl bidra med;

Mike Hammer av Mickey Spillane. Hårdare får man leta efter.
Granny Weatherwax / Mormor Vädervax från Discworld av Terry Pratchett. På sitt sätt lika hård som Mike Hammer.
Raistlin Majere från Dragonlance av Margaret Weis & Tracy Hickman. Makthungrigaste karaktären?

Edited by Kizmiaz, 03 July 2009 - 13:36.

../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#22 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 July 2009 - 14:20

Jäklar. Missade att där var en deadline. Nu han jag inte nominera. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#23 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 03 July 2009 - 19:51

Jag har ju inte gjort några lottningar eller dragit igång det än, 15:00 idag var bara en ungefärlig tid, för att vara snäll förlänger jag det tills samma tid imorgon, delvis för att jag också hade några till jag ville nominera, det är bara kul om så många av möjligt av nomineringarna kommer från forummedlemmar.

De två jag vill nominera är
Radagast den Brune, En av Istari som övergav sitt uppdrag i midgård för att han blev så förälskad i Naturen där, hans alviska namn är Aiwendil som betyder fågelälskaren, från Ringarnas Herre av J.R.R Tolkien

och

Tom Bombadill, ingen vet riktigt vem han är, Ringen har ingen makt över honom och han fanns i Midgård innan den första regndroppen hade fallit, från Ringarnas Herre av J.R.R Tolkien

ABSOLUT SISTA CHANSEN ATT NOMINERA tills imorgon nu, sedan startar första duellen någon gång mellan 15:00 och 16:00.

ETA:
Nominerar The Sweeper/Lu Tze, från Discworld av Terry Pratchett också.

Edited by Magnus, 03 July 2009 - 23:59.


#24 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 July 2009 - 20:11

Extra nominering:

Tofsing Taggfot från Dragonlance.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#25 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 03 July 2009 - 20:39

Lägger på några till:
Túrin Turambar, Húrins Barn av J.R.R. Tolkien
Zaphod Beeblebrox, Liftarens Guide till Galaxen-serien av Douglas Adams
Croaker, The Black Company av Glen Cook
Lisbeth Salander, Millennium-trilogin av Stieg Larsson
Nalle Puh, böckerna av A.A. Milne
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin