Jump to content

Photo

Diskutera Bästa Bokkaraktär här


  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#26 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 August 2009 - 19:13

WoT är en av mina absoluta favorit serier, en av de saker som jag uppskattar mest är att Jordan lyckats med och skapa karaktärert som du inte bara ogillar - somliga går dig nästan direkt på nerverna. Rand Al'Thor utvecklades snabbt till en sådan karaktär. Liksom Egwene - (som sedan utvecklade sig till rent ointressant). Jag är ett fan av Moiraine. Perrin är kanske inte den intressantaste karaktären, och den som får mig och klamra mig fast vid serien, men han är stabil.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#27 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 16 August 2009 - 11:58

Fiskrens: Du bör nog ändra din röst till Rick Deckard eller Frankensteins monster.
Thomas Covenant har redan gått vidare.

#28 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 16 August 2009 - 17:18

Fiskrens: Du bör nog ändra din röst till Rick Deckard eller Frankensteins monster.
Thomas Covenant har redan gått vidare.

:blush: Inte första gången...

Edited by Fiskrens, 16 August 2009 - 17:19.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#29 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 31 August 2009 - 20:48

Idag var det tufft. Conan vs. Döden. :ph34r:

Det finns ju lite Conan-referenser i Discworld. Vem kan glömma Cohen, barbaren som blivit så gammal eftersom han blivit så bra på att överleva, trots att ledgångsreumatism och ryggskott ansätter honom med jämna mellanrum.
Han har även varit och slarvat med en en haremsdam, vilket resulterat i dottern Conina, en baddare med bredsvärd men som när drömmar om att bli hårfrisörska. :rambo:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#30 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 September 2009 - 15:40

Det här var den tuffaste hitils. 2 stora favoriter mot varandra.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#31 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 09 September 2009 - 18:16

vinnare blev Sherlock Holmes, lite kul att en karaktär från en bok som inte är Science fiction eller Fantasy vann.

Tack till alla som deltagit, tack till alla som röstat och tack till moderatorerna som hjälp till och tack till de jag missade att tacka.

#32 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 September 2009 - 18:28

Vad var det för röst som var ogiltlig?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#33 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 09 September 2009 - 19:10

sista rösten, som egentligen var på Gandalf. Den postades efter 17:00 eftersom det var final, hade jag satt en röstningsdeadline på 17:00 vilket jag skrev i ämnet.

Om den inte varit ogiltig skulle det blivit lika och en utslagsröst skulle ha avgjort.

#34 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 09 September 2009 - 19:50

Grattis till vinsten, Sherlock Holmes! :)