Hoppa till innehåll

Foto

Fem-gänget får enorma problem


  • Please log in to reply
8 svar på detta inlägg

#1 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11 181 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Postad 19 mars 2008 - 22:53

Enid Blyton's Famous Five reborn as cartoon

By Nicole Martin Digital and Media Correspondent
Last Updated: 3:26pm GMT 19/03/2008

Gone are the lashings of ginger beer, sensible sweaters and rubber bands to ensnare villains.

The Famous Five have undergone a radical 21st century makeover for a new Disney cartoon series.

Famous Five reborn
The new characters uncover a pirate DVD factory

Jo, Max, Allie and Dylan are the children of Enid Blyton’s original characters and together with their pet dog Timmy embark on a new series of adventures.

But instead of crawling through secret tunnels with nothing more than a penknife and a ball of string, the iPod-wearing children fight off their enemies using mobile phones and other modern-day gadgets.

And while the original Five discovered smuggling operations and foiled kidnap plots, the new characters uncover a pirate DVD factory on nearby Shelter Island.


http://www.telegraph...19/nfive119.xml

:urk: :urk: :urk:

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#2 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12 013 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Postad 19 mars 2008 - 23:04

Jag håller med. Det hela luktar anti-pirat properganda lång väg. Om de dessutom gör en Kim Possible med en massa framtidsgadjets osv...
Modernisering i all ära, jag kan förstå den. Till exempel att ha med mobiler och iPod. Men sträcker de sig längre än så så kommer de totalt förstöra De 5. Nu brukar Disney göra bra serier men just nu luktar det skunk.
Hoppas det visar sig bättre än det först låter.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10 210 Inlägg:
  • Gender:Not Telling

Postad 20 mars 2008 - 12:54

Fem-gänget?

Vad har jag missat denna gång?

#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19 025 Inlägg:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Postad 20 mars 2008 - 13:40

Ungdomsbokserie?
Fem-böckerna?
Enid Blyton?

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10 210 Inlägg:
  • Gender:Not Telling

Postad 20 mars 2008 - 14:08

:blush:

Har varken hört talas om författaren eller böckerna.

#6 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 Inlägg:
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Postad 20 mars 2008 - 14:51

Ah, crap! Vad jag vill minnas var böckerna riktigt charmiga.
...serien låter verkligen fruktansvärt dålig.
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#7 Firiel

Firiel

    Ensign

  • Members
  • 34 Inlägg:

Postad 20 mars 2008 - 21:08

Serien verkar hemsk, men ärligt talat var böckerna inget vidare heller. Minns att jag gillade de första två, men sen var det bara samma sak i varenda bok.

#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12 013 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Postad 20 mars 2008 - 21:36

:blush:

Har varken hört talas om författaren eller böckerna.

:o :blink: Hur är det möjligt? Hur kan du ha missat? Sedan 40-talet har de alla släppts på böcker ca vart 10:e år. ;)
Jag har själv flera av dem hemma och älskade böckerna väldigt mycket när jag var yngre. Min bror hade Fem-böcker när han var barn (han är 7 år äldre än mig) och mina systrar när de var små (14 och 17 år äldre än jag) liksom min mamma. Alla i olika uppsättningar.
Böckerna är riktigt bra (iallafall om man är i barn/ungdom). Men serien låter som en jäkla moralkaka till properganda.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10 210 Inlägg:
  • Gender:Not Telling

Postad 25 mars 2008 - 12:35

Tjaaaaa jag läste helt andra saker istället? :D

När jag har läst lite om böckerna samt författaren och insett hur stora dom är så tycker även jag att det är lite lustigt att jag inte har hört talas om dessa. Men jag kanske har gjort det, bara det att jag inte har något minne av det i så fall.