Jump to content

Photo

Thor


  • Please log in to reply
221 replies to this topic

#176 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 13 December 2010 - 12:00

En sak jag finner rolig är alla som skriker "What did they do to my Thor?!". :D Thors origin är ju rätt gammalt och inget som de flesta unga serieläsare minns. Många verkar tro att den är att han åkte till jorden för att han ville hjälpa människorna. Men det är orsaken han stannade efter att han hamnade på god fot med sin far igen men inte orsaken atrt han kom till jorden till att börja med.


Ja, det är ju rätt klassiskt att folk tycker att det enda rätta är att serien är som den var när de började läsa den. Hur som helst verkar filmen inte rätta sig efter det ursprungliga ursprunget. Ser ju ut som att han redan från början vet vem han är. Nåja... De kan knappast vara lika fel ut som förra gången man fick se Thor på film.

Posted Image

#177 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 14 January 2011 - 17:05

Har tänkt säga det förut... det har nog sagts här förr....
Men har Thor svårt att behålla hjälmen på??? Lite Judge Dredd-varning.

#178 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 January 2011 - 18:22

Tycker Thor funkar bra utan hjälm, han är ju inte direkt typen (som Dredd) som alltid har hjälm liksom...

För att återgå till Thor så känns det (efter en trailer) som tonen är ibland rätt nära typ Iron Man filmen. Och de mer seriösa scenerna är (logiskt nog) de mellan Thor och Oden i Asgård, påminner lite om Superman:The Movie med första scenerna på Krypton. Men ja, coolt och underhållande är intrycket. Sen känns det lite, hur ska jag säga "Operatic!" vilket är också rätt logiskt med tanke på att Branagh regissörer och det handlar om Thor.


Det ligger absolut mycket i vad du säger, och på många sätt är ju Thor Marvels svar på Superman. Så jag tror och hoppas att Donners Superman har inspirerat en del här. Sen om de lyckas med en "grounded" stämning som den första Iron Man vore det ju väldigt bra, då Thor på något sätt ska kunna passa in i en Avengers-film också.
*Hockey och superhjältar*

#179 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 14 January 2011 - 18:27

Tycker att hjälmen är ofta en rätt viktig del av looken. Men sen förstår jag ju också att man gärna gör reklam till superhjälte-filmer så att hjälteskådisen inte har masken/hjälmen på sig.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#180 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 January 2011 - 18:32

Just i Thors fall har jag ofta sett honom utan hjälm i serierna också. Och dessutom har han ju ingen mask som så många andra superhjältar...
*Hockey och superhjältar*

#181 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 14 January 2011 - 18:47

Jo, klart jag har sett honom utan hjälm ofta också, och numera ser man ofta serier där karaktärerna inte har masker på sig alls och snackar med varandra i ett helt nummer. För mig är det mer en grej av att jag vill se att han har hjälmen på sig åtminstone några gånger i filmen, inte så att jag vill att han ska ha det hela tiden. Sen är det ju som så att man gärna gör reklam för filmerna så att man visar bilder på karaktärerna när de inte har masken på sig. På sistone så har det ju släppts bilder på Cap, Spidde, Thor etc där de inte haft masken/hjälmen på sig. Och när man släppte en bild på Reynolds som GL, så släppte man även en bild på honom som Hal Jordan, utan dräkten. Man vill sälja promota med skådisens nylle väldigt mycket, istället för att bara släppa superhjälte-bilder som fanboys som du och jag blir hypade över.

Sen om de lyckas med en "grounded" stämning som den första Iron Man vore det ju väldigt bra, då Thor på något sätt ska kunna passa in i en Avengers-film också.



Tror jag nog att de lyckas. Det var ju den typen av vibb man fick av trailern tycker jag. Och den kändes betydligt mer "grounded" än jag tänkte mig först. Tänkte att Branagh skulle göra filmen som, typ Asgård scenerna i två timmar, men det känns som bra balans på det hela. Som sagt, vi har ju bara sett en trailer, men den känns bra tycker jag.

Edited by super85, 14 January 2011 - 19:12.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#182 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 January 2011 - 18:58

Ja, klart det vore kul att se Thor i sin hjälm i filmen! Men jag menar bara att åtminstone jag inte ser den som så nödvändig som andra superhjältars masker så att säga. För det kan jag också störa mig på, när det är för många scener utan mask i superhjältefilmer när ens identitet borde vara hemlig.
*Hockey och superhjältar*

#183 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 14 January 2011 - 19:21

Ja, klart det vore kul att se Thor i sin hjälm i filmen!



Japp!, vilket vi får tror jag. På sidan 6 av den här tråden så finns en screencap på den där tidigare "piratversionen" av promo-trailern, och där har Thor hjälmen på!.

För det kan jag också störa mig på, när det är för många scener utan mask i superhjältefilmer när ens identitet borde vara hemlig


Beror ju ofta på hur man gör de scenerna. Ibland funkar det, ibland så känns dom enbart som scener som gjorde för att få visa skådisens ansikte. Men ja, blir lite för mycket av det ibland.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#184 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 January 2011 - 19:24

Jo, t ex i Spider-Man 1, där Peters mask helt enkelt blir så förstörd att man ser Tobeys ansikte funkar det bra. Sen är det väl extra svårt att agera med en sådan mask om man jämför med...tja, vilken annan superhjälte som helst egentligen. Iron Man löste de genom att visa mycket av Tony Stark inne i rustningen. Okej, lite OT här.
*Hockey och superhjältar*

#185 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 14 January 2011 - 20:55

Ja den scenen funkar, tycker att den scenen där Spidde fightas i regnet och han bara tar av masken funkar något sämre ;).

Ja, Thor ja, kommer han flyga något i den här filmen?
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#186 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 January 2011 - 21:03

Det får man hoppas! Med hjälp av Mjölner, såklart. Det gör han i tecknade Avengers i alla fall. :)

Vilken Spidde fightas i regnet-scen menar du?
*Hockey och superhjältar*

#187 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 14 January 2011 - 21:19

Det är väl i Spider-Man 1 innan kyss-scenen? Spidde tar av masken innan han fightas mot en massa snubbar som försökt robba/attackera MJ?. Typ, "jäfflar vad det regnar en jäffla massa!, innan jag fightas så tar jag av masken", sen tar han på sig den igen efter fighten. Någon sådan konstig scen finns det väl?. Är ett tag sen jag såg de filmerna.

Kanske så gör man att sista actionscenen är en flygande Thor?. Att man väntar på det tills avslutningen liksom.

Edited by super85, 14 January 2011 - 21:20.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#188 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 January 2011 - 21:28

Ja, den där ja. Tror det fanns någon liknande bortklippt scen i Tim Burtons Batman? Jag tror mer att det skulle vara att Peter inte hann ta på sig sin mask, fast det är rätt lamt det också.

Haha, ja, vore ju episkt. Vet inte riktigt, kan i alla fall se Thor framför mig flygandes med Mjölner i handen... *mumma*
*Hockey och superhjältar*

#189 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 14 January 2011 - 21:46

Ja så var det nog som du säger. Men det såg lamt ut minns jag. Som en typisk, "Facetime" scen. Minns många crazy scener i Burtons Batman. Jokerns skurkar tar av halva masken och Vicky tar foton eller något när Batman ligger ner på marken. Jag har för mig att de filmade en variant av den där han fightas utan mask. Sen tar han ju av masken i slutet av "Batman Returns" fast där har han ju i allafall en skaplig anledning och nästan alla i den scenen dör så det spelar ingen större roll ;).

Jo en flygande Thor vore häftigt. Tänker själv på Avengers-filmen och att få se Thor och Iron Man flyga bredvid varandra och snacka som man kan se i serietidningarna.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#190 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 January 2011 - 21:49

I Batman Returns river han väl t om av sin mask? Skumt var det med Spider-Man, tror knappt att man fick se Tobeys ansikte i den dock, det var väl mer "vet Mary Jane?"-kortet som de spelade ut. Egentligen hade väl varje Raimi-film minst en scen där man undrar varför Tobey tog av sig masken, det fanns ingen direkt bra anledning till det rent logiskt. Varför gör han det i tåget i tvåan? Varför försöker han inte dölja ansiktet när han blir angripen i trean? Spider-Man i serierna hade försökt täcka sitt ansikte med sitt nät, en påse eller vad som helst egentligen.
*Hockey och superhjältar*

#191 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 14 January 2011 - 22:42

Agreed där. Finns ingen logisk anledning till vissa, mest är det bara för att skådisen får synas. Men ja, då har Thor och de filmerna där karaktären inte bär mask kanske ett övertag. Sen gillar jag hur Thor fightas i trailern. Jag gillar den typen av stil de valt för honom.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#192 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 January 2011 - 22:44

Ja, Spider-Man har klart en nackdel. Måste vara svårt att agera där, och man minns ju scenen när Green Goblin och Spider-Man pratar i ettan, kändes väldigt Power Rangers.

Ja, gillar hur de fått till Thors look.
*Hockey och superhjältar*

#193 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 15 January 2011 - 01:09

Thor's Franska poster har släppts. :) Ser rätt mäktig ut, faktiskt. Åskguden avger rätt "air" kan man väl säga?

http://collider.com/...h-poster/69468/
Posted Image

#194 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 January 2011 - 19:49

Manuset har läckt ut på nätet under natten.
Läs på egen risk
Spoiler of the day: Thor script leaks online! | Blastr
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#195 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 28 January 2011 - 19:52

Som någon på sajten skrev, jag tycker inte heller att det var några JÄTTESPOILERS, sådär. Vi vet att han vid något tillfälle i filmen kommer att ha kontakt med SHIELD, och att Thor precis som Iron Man 1 och 2 och Incredible Hulk ska hinta om och lägga grunden för Avengers känns inte heller som en vågad gissning. Men det låter bra och lovande! :)
*Hockey och superhjältar*

#196 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 29 January 2011 - 23:48

Jaså, Kermit? Du spoilar dig själv du? ;) Jag däremot kommer inte göra det, så jag håller mig borta! :P

#197 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 January 2011 - 09:33

Ja, jag frestas ganska lätt att kolla in spoilers. Det känns som att man vill veta om de liksom "gör rätt" med såna här filmer eller om det är tvärtom. Men det här var i alla fall detaljer som mer hade med "the big picture" än själva filmens handling att göra.
*Hockey och superhjältar*

#198 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 19 February 2011 - 10:33

Misstänker att ni alla har sett TRAILER nr 2... men det blir bara bättre å bättre. Ser verkligen fram emot THOR!
The Destroyer ser helt galet grym ut.

http://www.comicbook...r/news/?a=30409

#199 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 24 February 2011 - 10:36

Gillade den här trailern! Man får se att Hemsworth "kan" rollen, han beter sig och pratar precis som jag tänker mig åskguden!
*Hockey och superhjältar*

#200 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 24 February 2011 - 11:59

Hähä, scenen med koppen är ju en modern klassiker redan! :D