Jump to content

Photo

Heroes vs. Zombies


  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#26 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 15 January 2007 - 13:49

Det här verkar som en helschysst serie som tilltalar min smak för zombiefilmer och serier. Vad jag är ganska nyfiken på, är vilka typer av zombies kommer superhjälterna stöta på. Är de...

Romero Zombies: Slöa, hasande zombies som märkligt nog har styrkan nog att kunna slita en människa mitt i tur och har en viss intelligens och kan dödas endast genom att skjuta hjärnan och förmågan att trots sin slöhet kunna ta ifatt sina offer?

Romero Zombies Remake: Snabba och viltsinta zombies med ninja skills att kunna klättra uppför ett rör för en sneak attack bakifrån?

Living Dead Zombies: Intelligenta och snabba som de var innan de blev zombies som kan prata och tänka, men omöjliga att ta kål på, utan måste kremeras?

Infected: Inte riktigt som zombies, utan människor fullproppade med blint vrede och adrenalin (28 Days Later)?

Splatstick Zombies: Galna zombies med attityd och skojiga och orginella sätt att döda sin offer, att slita en killes bröstkorg och liknande?

Über Zombies: Superhjältar som har blivit zombies a la Marvel Zombies?

Mutant Zombies: Zombies som går igenom olika faser av mutation från en vanlig zombie till en hudlös muskulös blanding mellan en ödla och en gorilla?

Virus Zombies: Människor som infekteras av en okänd virus och förvandlar dem till Zombies?

Horror Zombies: Människor eller gamla lik som blir besatta av demoner?

Tja, det var allt jag kunde komma på. Du behöver inte svara om du inte känner för det.

#27 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 15 January 2007 - 23:19

Det här verkar som en helschysst serie som tilltalar min smak för zombiefilmer och serier. Vad jag är ganska nyfiken på, är vilka typer av zombies kommer superhjälterna stöta på. Är de...

Romero Zombies: Slöa, hasande zombies som märkligt nog har styrkan nog att kunna slita en människa mitt i tur och har en viss intelligens och kan dödas endast genom att skjuta hjärnan och förmågan att trots sin slöhet kunna ta ifatt sina offer?

Romero Zombies Remake: Snabba och viltsinta zombies med ninja skills att kunna klättra uppför ett rör för en sneak attack bakifrån?

Living Dead Zombies: Intelligenta och snabba som de var innan de blev zombies som kan prata och tänka, men omöjliga att ta kål på, utan måste kremeras?

Infected: Inte riktigt som zombies, utan människor fullproppade med blint vrede och adrenalin (28 Days Later)?

Splatstick Zombies: Galna zombies med attityd och skojiga och orginella sätt att döda sin offer, att slita en killes bröstkorg och liknande?

Über Zombies: Superhjältar som har blivit zombies a la Marvel Zombies?

Mutant Zombies: Zombies som går igenom olika faser av mutation från en vanlig zombie till en hudlös muskulös blanding mellan en ödla och en gorilla?

Virus Zombies: Människor som infekteras av en okänd virus och förvandlar dem till Zombies?

Horror Zombies: Människor eller gamla lik som blir besatta av demoner?

Tja, det var allt jag kunde komma på. Du behöver inte svara om du inte känner för det.



Hmm... de drar nog mest åt Virus Zombies i sånna fall, mer säger jag inte. :) HA tålamod bara så kommer ni alla att få läsa första delen om nåra månader :)

#28 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 16 January 2007 - 11:44

Hmmm... okej då. Jag väntar....

#29 Erkegris

Erkegris

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 71 posts
  • Location:Lysekil
  • Interests:teckna, fantasy, djur, psykologi, etologi, film, spel, musik, fotboll... mm.

Posted 17 January 2007 - 20:05

oj, visste inte att det fanns så många olika zombies.... Hehe :D



Om jag var en loppa, tänk va jag skulle hoppa!

Min deviantart


#30 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 18 January 2007 - 10:56

oj, visste inte att det fanns så många olika zombies.... Hehe :D


Tja, när man har sett så mycket zombiefilmer som jag, då har man lagt i en viss kategori... Dessutom så hade jag läst den nånstans på nätet årtal sen sist, så jag har lärt mig att jämföra alla zombiefilmer med den listan. Om du fattar vad jag menar...

Edited by DarkPaladin300, 18 January 2007 - 10:56.


#31 Erkegris

Erkegris

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 71 posts
  • Location:Lysekil
  • Interests:teckna, fantasy, djur, psykologi, etologi, film, spel, musik, fotboll... mm.

Posted 19 January 2007 - 00:14

oj, visste inte att det fanns så många olika zombies.... Hehe :D


Tja, när man har sett så mycket zombiefilmer som jag, då har man lagt i en viss kategori... Dessutom så hade jag läst den nånstans på nätet årtal sen sist, så jag har lärt mig att jämföra alla zombiefilmer med den listan. Om du fattar vad jag menar...


Jepp, fattar va du menar.
Jag har nog sett alldeles för lite zombifilmer för att ha sett alla olika zombies iofs, men jag brukar dela in dom i mina egna två enkal kategorier; dom som man kan döda lätt och dom som aldrig dör. hehe. En del flyger ju kroppsdelar av bara man kastar en tennisboll på dom och andra verkar vara osårbara :) men men, de e ju lite noobie-indelning då :D



Om jag var en loppa, tänk va jag skulle hoppa!

Min deviantart


#32 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 01 February 2007 - 16:15

Nu var det ett tag sedan vi fick oss en dos zombie-gore.

Feeeeed meee

#33 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 01 February 2007 - 22:24

Nu var det ett tag sedan vi fick oss en dos zombie-gore.

Feeeeed meee



Här får du ^^ En massa skisser med zombies som är glada att få träffa dig ^^ Det är en för liten bild, men det var det enda jag fick ha med här

Edited by DarkPaladin300, 01 February 2007 - 22:26.


#34 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 04 February 2007 - 14:44

Gråskalor grabben, gråskalor. ;)

Du kan få fram mer detaljer och effekter på det viset. :)

Lycka till med serien! :D

#35 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 21 February 2007 - 16:09

Nu var det ett tag sedan vi fick oss en dos zombie-gore.

Feeeeed meee



Jag vet.. det har dröjt på tok för länge. har skaparångest över att jag inte har haft möjlighet att arbeta med HvZ på länge. Livet kommer ibland i vägen, eller vad man nu säger :)
NU börjar dock mitt liv att hamna på rätt köl igen och med det serietecknandet ocå får vi hoppas.

Här kommer iaf ett lite smakprov från HvZ:

Posted Image

#36 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 17 September 2007 - 12:12

Det här verkar som en helschysst serie som tilltalar min smak för zombiefilmer och serier. Vad jag är ganska nyfiken på, är vilka typer av zombies kommer superhjälterna stöta på. Är de...

Romero Zombies: Slöa, hasande zombies som märkligt nog har styrkan nog att kunna slita en människa mitt i tur och har en viss intelligens och kan dödas endast genom att skjuta hjärnan och förmågan att trots sin slöhet kunna ta ifatt sina offer?

Romero Zombies Remake: Snabba och viltsinta zombies med ninja skills att kunna klättra uppför ett rör för en sneak attack bakifrån?

Living Dead Zombies: Intelligenta och snabba som de var innan de blev zombies som kan prata och tänka, men omöjliga att ta kål på, utan måste kremeras?

Infected: Inte riktigt som zombies, utan människor fullproppade med blint vrede och adrenalin (28 Days Later)?

Splatstick Zombies: Galna zombies med attityd och skojiga och orginella sätt att döda sin offer, att slita en killes bröstkorg och liknande?

Über Zombies: Superhjältar som har blivit zombies a la Marvel Zombies?

Mutant Zombies: Zombies som går igenom olika faser av mutation från en vanlig zombie till en hudlös muskulös blanding mellan en ödla och en gorilla?

Virus Zombies: Människor som infekteras av en okänd virus och förvandlar dem till Zombies?

Horror Zombies: Människor eller gamla lik som blir besatta av demoner?

Tja, det var allt jag kunde komma på. Du behöver inte svara om du inte känner för det.


I dessa Facebook-tider kan det ju även vara värt att nämna att folk gärna är zombies och vampyrer och varulvar på samma gång... Men det tycker jag verkar konstigt... så jag nöjer mig med att vara zombie...

#37 Okami Youma

Okami Youma

    Cadet First Year

  • Members
  • 6 posts
  • Location:Malmö

Posted 21 July 2008 - 13:21

Du tecknar de snyggaste zombisarna jag någonsitt sett^^
Fortsätt så.