Jump to content

Photo

Spiderman - familjetidningen


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#26 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 July 2006 - 21:31

Visst var det serier från Marvel:Age Spider-Man? Faktum är att den titeln gör bra ifrån sig om man ska tro Joe Quesada.. Titeln har flest prenumeranter bland alla andra titlar hos Marvel... Ät den =)



Det är ifrån engelska Spider-Man. Vad den nu hette, men Wookiee vet. ;)
*Hockey och superhjältar*

#27 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 July 2006 - 21:31

Vad jag förstått så är det annat material i Brittiska Spider-Man tidningen än i Amerikanska Marvels "Marvel Age" titlar.


Kul om den tidningen går bra bland de som prenumererar men det är ändå en väldigt liten del av markanden. De flesta läsare hämtar ju ut sina tidningar varje onsdag från seriebutikerna i USA.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#28 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 13 July 2006 - 10:47

Såg tidningen på ICA igår och kände mig inte alls intresserad...übertunn tidning som verkligen gav ett "barnsligt intryck"...stort format och en liten leksak följer med också...tror de på allvar att de kan konkurrera med Kalle Anka? Speciellt då Kalle Anka är bra mycket tjockare och billigare och också innehåller en värdelös leksak...att serierna sen suger är det inget barn som bryr sig om...kommer inte köpa det här...skiter i om jag inte får ett komplett Marvelklubben-arkiv, det har jag ju ändå inte :P
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#29 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 July 2006 - 18:06

Jobbar som personlig assistent åt en åttaårig pojke i sommar, så det var inga problem att köpa tidningen utan att "skämmas". Kul grej, det här. Vet inte riktigt om jag är målgruppen, men kul grej är det ändå. Hoppas den lyckas locka fler Marvel-läsare. :)


(Om nu bara Marvel kunde fixa till sina riktiga tidningar...)
*Hockey och superhjältar*