Jump to content

Photo

Vad tittar ni på v2


  • This topic is locked This topic is locked
1001 replies to this topic

#26 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 05 February 2007 - 17:45

tittar just nu på klockan, i väntan på att Stargate SG-1 ska börja på 6an kl. 18 :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#27 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 February 2007 - 18:33

StarGate SG-1 :D men det är reklam just nu.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#28 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 05 February 2007 - 21:21

Såg Saltön precis, så jävla dåligt så att blir kul!
Usla skådespelare i nästan samtliga roller, obefintlig handling och stentrista miljöer (visst är det fint i skärgården men bara på sommaren!)
Är väl knappast menat som komedi men det blir det tamefan emellanåt :lol:

Har även börjat med Angel säsong 1 idag, såg avsnitt 1-4.

Winter is Coming


#29 blodeuedd

blodeuedd

    Captain

  • Members
  • 419 posts
  • Location:Finland - på Pampas slätten
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 07 February 2007 - 21:56

Entourage för tillfället...men missade något av det. Är för fast vid datorskärmen.
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#30 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 07 February 2007 - 22:14

Stargate SG-1 10x15 såg jag nyss :thumbsup:

Blir väl lite mer Angel ikväll också.

Winter is Coming


#31 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 07 February 2007 - 22:30

Idag har jag sett Heroes 114 och filmen Children of men. Så här skrev jag om den på filmtipset:

Riktigt bra och välgjord dystopi! Har alla beståndsdelar som en fungerande dystopi ska ha; den är intressant och tänkvärd. Spännande film, som dock tappar en hel del på slutet. Landar på en svag fyra...


Rekommenderas till alla på Sci-fi nytt! :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#32 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 07 February 2007 - 22:53

Jag har precis sett 1a avsnittet av Heroes på canal+
föll direkt för Hiro, härlig snubbe
YATTA!

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#33 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 February 2007 - 23:21

Precis sett StarGate Atlantis s.3 säsongsavslutning
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#34 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 08 February 2007 - 01:03

Har vart på bio och sett Perfume: The Story of a Murderer. Jag är rätt kluven till den. Det var snyggt gjort men inte så intressant. Slutet var dock helt bizarrt. Hmmm.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#35 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 08 February 2007 - 22:00

Wylie, har du läst boken? Jag tycker filmen är rätt så lyckad, men slutet är väl egentligen omöjligt att göra nåt bra med.

Själv har jag sett den småtrevliga The Illusiont, med Edward Norton i huvudrollen. Så här skrev jag på filmtipset:

Det är svårt att inte jämföra med The Prestige, och The Prestige är helt klart bättre. Men det här är absolut inte en dålig film! Överlag bra skådisar (Norton är ju i princip alltid hur bra som helst), en helt OK story och fina och häftiga miljöer. En svag fyra!


With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#36 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 08 February 2007 - 22:57

Lost dags nu! :thumbsup:

Winter is Coming


#37 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 08 February 2007 - 23:58

Wylie, har du läst boken? Jag tycker filmen är rätt så lyckad, men slutet är väl egentligen omöjligt att göra nåt bra med.

Nej jag har inte läst boken men efter att ha tänkt på saken kom jag fram till att jag ändå gillade slutet, iaf meningen med det.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#38 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 February 2007 - 09:31

Jag kollade på Stargate SG-1 10x15 på tåget till Stockholm igår.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#39 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 February 2007 - 21:32

CSi Miami och CSI NY nya avsnitt.
Sen blir det nog Japansk scifi på TV 6 (om jag inte tittar på den imorgon istället)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#40 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 09 February 2007 - 22:56

Spidde har sett fler bra filmer ikväll!

Först såg jag Science of sleep:

Det mest knarkiga jag sett på mycket länge! Helt klart underhållande och fascinerande. En galen fantasi, om inte annat...filmen är full av sköna detaljer, varav den skönaste helt klart är Smiths-skivan som Stephan har på väggen i pojkrummet. Även om det inte är med några Smiths-låtar så har filmen grym musik också. Vill du knarka utan att bryta mot några lagar är det här ett väldigt bra alternativ!

och sen såg jag Blood Diamond:

Det har kommit mycket bra film på sistone...det här är helt klart en av dom. Tror att många i min ålder (omkring 20) har lite svårt för "Leo" pga hans status som flickidol när vi var yngre, men det är bara att konstatera att han är en grym skådis. Grabben har aldrig gjort en dålig roll, och det här är inte ett undantag. Stark och spännande film. Samtidigt som filmen håller som thriller och äventyrsfilm har den ett viktigt budskap, som lär nå ut till fler pga att den har just dessa thriller-, action och äventyrsinslag. Smart! Dock är den lite för lång och utdragen, så det blir en svag fyra.


Citat hämtade från mina kommentarer från filmtipset, som vanligt ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#41 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 February 2007 - 00:07

Har idag sett Ultimate Avengers 1 & 2, högklassig animerad film med Captian America, Ironman och Hulk med flera dessutom en färgad Nick Fury?! :blink:

Winter is Coming


#42 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 13 February 2007 - 09:28

Rick, Fury är färgad i Ultimate-serierna! :) Jag måste nog också ta och se dom där filmerna! :)

Jag hade en lugn och väldigt ensam helg i korridorsrummet så jag hann med en del film:

9 Queens
Happy Feet
The Last King of Scotland
Detroit Rock City (skitdålig film, med bra soundtrack :P )
The Queen (über skådespel)
Blade Runner (kult!)

Igår kväll såg jag det senaste Simpsons-avsnittet, som var helt OK. :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#43 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 13 February 2007 - 21:30

Ikväll har jag sett Maria PH ta silver i storslalom VM!
Nu ska jag se Livräddarna.

Rick, Fury är färgad i Ultimate-serierna! :) Jag måste nog också ta och se dom där filmerna! :)

Jo, jag visste det innan men det såg så ovant ut bara!
Jag rekommenderar definitivt Ultimate Avengers filmerna, inte så barnsliga som jag trodde då det innehöll både blod och död! :evil:

Winter is Coming


#44 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 February 2007 - 06:24

Kollade på CSI Miami 5x15, Heroes 1x15 och Lost 3x07 igår.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#45 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 14 February 2007 - 20:54

Såg just första avsnittet av den kanadensiska komediserien Corner Gas. Väldigt roligt. :D Ser ut att vara en höjdarserie.

Nu blir det 24.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#46 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 February 2007 - 21:15

Sett SG-1 10x16 Bad Guys och SGA 3x20 First Strike
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#47 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 February 2007 - 22:09

Sett Stargate SG-1 10x16, Veronica Mars 3x13 och ett par Buffy avsnitt (säsong5) + en ganska skum film i "Kill your darlings"

Winter is Coming


#48 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 February 2007 - 21:33

Precis sett StarGate SG-1 10x16 och ska nu se CSI Miami 5x15
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#49 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 18 February 2007 - 13:29

The Shield :)

Snart ska jag påbörja alla series Cappy/Sentinel skickade mig :lol: Måste ha sorterad de först dock. Där var en rimlig stor mängd där :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#50 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 18 February 2007 - 22:15

Sett de fyra första avsnitten av andra säsongen av Angel idag, och lite humor i Parlamentet :lol:

Winter is Coming