Jump to content

Photo

StarGate SG-1 säsong 1


  • Please log in to reply
447 replies to this topic

#76 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 07 February 2007 - 22:13

Den stora frågan är hur detta kolossala system byggdes upp. Det måste ju finnas en portal på andra sidan
och vilka känner till uppfinningen för att bygga portalen? Eftersom det är så superlånga avstånd
mellan planeterna så är detta frågans dilemma hm?

Frågan är om det sker något avsnitt där portalen blir sönderskjuten och hur dom kommer hem då?


*flinar* Ja du, om du fortsätter att titta så får du nog reda på lite mer. ;)
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#77 FAII

FAII

    Commander

  • Members
  • 252 posts

Posted 07 February 2007 - 22:15

Den stora frågan är hur detta kolossala system byggdes upp. Det måste ju finnas en portal på andra sidan
och vilka känner till uppfinningen för att bygga portalen? Eftersom det är så superlånga avstånd
mellan planeterna så är detta frågans dilemma hm?

Frågan är om det sker något avsnitt där portalen blir sönderskjuten och hur dom kommer hem då?

Du får svaren på båda frågorna fast först om många månader (alltså om många säsonger). Fast svaret på den andra frågan kanske du får redan om lite mer än två månader beroende för hur TV6 tänker sända serien.

Angående Emancipation så anses det i internationella kretsar vara ett av SG-1historiens sämsta avsnitt. Ni är alltså inte ensamma :P . Sen så är avsnittet över 10 år gammalt också och vilka längre serier har inte ett par dåliga avsnitt?

Edited by FAII, 07 February 2007 - 22:18.


#78 couchboy

couchboy

    Cadet First Year

  • Members
  • 8 posts

Posted 07 February 2007 - 23:51

Tycker det är väldigt kul å se dessa gamla avsnitt igen. Som stor Stargate fantast är inget avsnitt dåligt. Men visst är inte detta en av de bästa. Men som sagt tidigare i tråden. med bättre budget blir det bättre sorts action samt att de som skriver episoderna kan ta ut svängarna lite så hoppas ni förstagångstittare där ute inte ger upp. Själv ser jag fram emot avsnitt 7. Alla har favoritavsnitt och så.

Denna episod kändes lite westernfilm. men misströsta inte därute!! :batman:

#79 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 08 February 2007 - 19:23

Nu vet man var ST: ENT fick premissen till "Extinction" ifrån. Har den där serien ett enda uns av originalitet?

Alla science fiction-serier verkar ha ett avsnitt där folk blir infekterade av ett "parasiterande virus" (har någon hört talas om ett icke-parasiterande virus?) som får dem att flippa ur på nåt sätt. TNG har "The naked now", DS9 har "Babel", ENT det nämnda "Extinction"...

B5 får poäng för att den lät sitt virus helt sonika utrota en ras istället för att förvandla dem till steppdansande, baklängestalande jonglörer eller nåt. :P

#80 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 08 February 2007 - 19:56

Teal'c äger. :thumbsup: Den slutsatsen drog jag när den där soldaten försökte attackera honom och han hindrade honom utan att ens blinka. Jag tror inte ens Worf skulle ha en chans mot honom.

Ganska ironiskt att de förra avsnittet inte märkte att den där hövdingens dotter inte såg asiatisk ut, men nu reagerade de på att den där tjejen som var fånge hos "de berörda" såg ut som en vanlig människa. :D
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#81 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 08 February 2007 - 20:11

Hmm, igår Oprah. I dag Lucy.
Undrar vad morgondagens TV-showreferens blir? :unsure:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#82 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 February 2007 - 20:22

McGyver kanske :lol2:

Back to the stoneage, eller vaddå :blink:
Sam var nära att få Jack där :lol: undrar vad som hade hänt om Jack hade gått längre i sin förvandling? Nej förresten det vill jag inte veta :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#83 FAII

FAII

    Commander

  • Members
  • 252 posts

Posted 08 February 2007 - 21:35

McGyver kanske :lol2:

Back to the stoneage, eller vaddå :blink:
Sam var nära att få Jack där :lol: undrar vad som hade hänt om Jack hade gått längre i sin förvandling? Nej förresten det vill jag inte veta :P

Actually, den referensen kom redan i 1x01 "Children of the Gods" då Sam uppfann verben "McGyver".

#84 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 08 February 2007 - 21:53

Hahaha, detta måste vara ett av de roligaste avsnitten jag vet! Så många härliga kommentarer. Jack som är totalt respektlös! Skitkul! Sen plotten är inte världens bästa men det är OK för dialogen är så bra ibland!

*
DANIEL: What, did she start a fight with you, like JOHNSON did with TEAL'C?

O'NEILL: No, she, uh - tried to seduce me.

DANIEL: Oh. You... poor man.

*

DANIEL: Couldn't we call this planet something that's a little easier to remember?

CARTER: Uh, it's based on a binary code the computer uses for extrapolation.

O'NEILL: Which makes it *much* easier to remember.

*


DANIEL: Now, just, just... (swipes a hand down on the table) wait a minute!

HAMMOND: Dr. Jackson, you're wasting your breath. You've already won the argument.

DANIEL: (slams hand on table) But I have to insist you... (looks up) what, what, what, what? I've already won?

*

CARTER: I want you. (kisses him again)

O'NEILL: (muffled) Why? I mean, no! (pulls her off of him) CARTER, this is a little out of line, don't you think?

*



McGyver kanske :lol2:

Back to the stoneage, eller vaddå :blink:
Sam var nära att få Jack där :lol: undrar vad som hade hänt om Jack hade gått längre i sin förvandling? Nej förresten det vill jag inte veta :P

Actually, den referensen kom redan i 1x01 "Children of the Gods" då Sam uppfann verben "McGyver".


Quote:
CARTER: (Smiling beautifully, and growing more excited with each second) This is how they controlled it. It took us 15 years and 3 supercomputers to MacGyver a system for the gate on Earth.

Och sen tittar O'Neill lite lustigt på henne. Mycket roligt! :D
Ja, jag har sett avsnittet alldeles för många gånger...
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#85 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 February 2007 - 21:59

Ja, jag har sett avsnittet alldeles för många gånger...

:lol: Märker det.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#86 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 08 February 2007 - 22:16

Ja, jag har sett avsnittet alldeles för många gånger...

:lol: Märker det.


:thumbsup: Jag har faktiskt inte tittat på Stargate på nästan ett år eller nåt, så jag ligger efter. ;)
Men i och med nystarten här på TV6 så började jag kolla igen på säsong 9! :D
The love is back. :D *happy sigh*
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#87 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 February 2007 - 22:39

Jag tyckte avsnittet var så "roligt" att jag somnade i soffan. :P

Hur blev de av med viruset? Och fick de nånsin utforskat den minotaiska kulturen på planeten?

Det är ganska märkligt hur olika mänskliga kulturer knoppar upp i identiska kopior på andra planeter. Igår mongoler och kineser. Idag kretensare. ^_^
Support your local search and rescue unit - get lost.

#88 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 February 2007 - 22:48

Hur blev de av med viruset?

De som inte råkade ut för viruset hade inget histamin? i kroppen. Att Daniel klarade sig så länge och Dr. Frasier, berodde på att dom åt medicin varje dag.

Det är ganska märkligt hur olika mänskliga kulturer knoppar upp i identiska kopior på andra planeter. Igår mongoler och kineser. Idag kretensare.

Där finns det faktiskt en förklaring.
Deras förfäder är faktiskt från jorden, dit skickade av en Gud (Goa'uld) och för det mesta har utvecklingen avstannat så att dom är kvar i det stadiet som när dom kom dit.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#89 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 09 February 2007 - 00:18

Jag tyckte avsnittet var så "roligt" att jag somnade i soffan. :P

Hur blev de av med viruset? Och fick de nånsin utforskat den minotaiska kulturen på planeten?

Det är ganska märkligt hur olika mänskliga kulturer knoppar upp i identiska kopior på andra planeter. Igår mongoler och kineser. Idag kretensare. ^_^


Två ögon en mun. Två armar och två ben. Händer och fötter. Är det nånslags DNA-länkning i hela rymden
men kan blir något annorlunda på grund av den långa färden.

#90 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 February 2007 - 01:26

Jag tyckte avsnittet var så "roligt" att jag somnade i soffan. :P

Hur blev de av med viruset? Och fick de nånsin utforskat den minotaiska kulturen på planeten?

Det är ganska märkligt hur olika mänskliga kulturer knoppar upp i identiska kopior på andra planeter. Igår mongoler och kineser. Idag kretensare. ^_^


Två ögon en mun. Två armar och två ben. Händer och fötter. Är det nånslags DNA-länkning i hela rymden
men kan blir något annorlunda på grund av den långa färden.

Alla serier har sin förklaring till det. I Star Trek så var det att en urgammal ras befruktade alla M planeter med sitt DNA innan den dog ut. I StarGate är det att rymdvarelser kiddnappade människor för längesedan över hela Jorden och tog dem till andra planeter. I Andromeda så är de människor som flyttat ut i rymden och genmanuplerat sig/utvecklats för att överleva på de nya planeterna. Minns inte hur det var i Babylon 5.


Väldigt bra avsnitt idag. Även om det gick lite väl snabbt i början.
Alla Sci/Fi serier ha såna här avsnitt. Buffy hade ett rätt identiskt. Om jag inte minns fel så hade ST:TOS ett som var såhär, jag tror att det är där det härstammar från. För både VOY, TNG och ENT har haft liknande. Det är en av de storys som alla serier brukar ha.

Teal'c gillade jag inte alls när jag såg säsong 1 senast. Men nu måste jag säga att jag ser djupet i honom. Hela grejen med att han är så tuff och cool lugn samtidigt som han fick lämna Jaffa för att han inte var cool nog och var för känslig. :P Han har ett stort hjärta. Jag ser fram mot att se mer av det. :)
En väldigt känslig tuffing. ;)

Heheh, Lucy delen var ju bäst. Teal'c var tveksam till om Jack var frisk för han kallade honom Lucy. :D

MacGyver grejen missade jag totalt under piloten trots jag kommer ihåg repliken. För någon anledning så kopplade jag aldrig det. Undrar lite om inte den delen av repliken var ditlagd av skådespelarna. :P
Måste ha varit rätt coolt i början att spela mot "MacGyver". Karaktären är ju en legend. :D

Edited by Crusader, 09 February 2007 - 01:27.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#91 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 09 February 2007 - 01:38

En legend... med eller utan hockeyfrilla :P

Edited by Hofling, 09 February 2007 - 01:38.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#92 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 February 2007 - 02:08

Undrar om det var därför han slutade som MacGyver. Han fick inte klippas sig. :P
Och om det är orsaken att han inte gör några fler MacGyver filmer. Han vill inte behöva skaffa sig den igen. :D

Richard Dean Anderson återvände till att spela MacGyver visseligen förra året. Bara en reklamfilm men ändå. :) Helfestlig. :P

Man kan ju alltid drömma om att det leder till en film. Vore inte första gången. ;)
På tal om det, nån som vet hur det går med New Line Cinemas MacGyver film eller ens om RDA kommer vara med i den? Jag har inte hört nåt sen den annonserades 2002.

Har en liten fråga om ett SG-1 avnitt: Jag såg ett väldigt roligt klipp från ett avsnitt där Jack och Teal'c har bytt kroppar med varandra. (Kändes väldigt konstigt att se skådespelaren som spelar Teal'c vara som jack. :P ) Så jag undrar, vilken säsong är det? Nån som vet vilket avsnitt? Är väl en rätt senare säsong för Jack är halvgråhårig.

Edited by Crusader, 09 February 2007 - 03:08.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#93 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 February 2007 - 09:27

Har en liten fråga om ett SG-1 avnitt: Jag såg ett väldigt roligt klipp från ett avsnitt där Jack och Teal'c har bytt kroppar med varandra. (Kändes väldigt konstigt att se skådespelaren som spelar Teal'c vara som jack. :P ) Så jag undrar, vilken säsong är det? Nån som vet vilket avsnitt? Är väl en rätt senare säsong för Jack är halvgråhårig.

Det är säsong 2 och avsnittet Holiday. (2.17)

Broca's Devide
Missade jag pga att jag såg Sverige-Tjeckien på plats i Globen. :thumbsup: Men jag har ju sett det några gånger. :P Första gången vi får se Dr Janet Frasier. :) Roliga citat du har räknat upp Freja. :lol:

Richard Dean Anderson återvände till att spela MacGyver visseligen förra året. Bara en reklamfilm men ändå. smile.gif Helfestlig.

Jag såg den då, jäkla kul film. :lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#94 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 February 2007 - 10:35

Det är ganska märkligt hur olika mänskliga kulturer knoppar upp i identiska kopior på andra planeter. Igår mongoler och kineser. Idag kretensare.

Där finns det faktiskt en förklaring.
Deras förfäder är faktiskt från jorden, dit skickade av en Gud (Goa'uld) och för det mesta har utvecklingen avstannat så att dom är kvar i det stadiet som när dom kom dit.

Det förklarades ju i andra avsnittet, The Enemy Within.


TEAL'C: There is a tale of a primitive world the Goa'uld discovered millenia ago. The Tau'ri. The First World where forms of this type first evolved. It is said the Goa'uld harvested among the primitives, some became Goa'uld hosts, others became jaffa, the rest were taken as slaves and seeded among the stars to serve them. But that world has been lost for centuries.

KENNEDY: Teal'c, beings of this form evolved here on Earth.

--------

KENNEDY: Then the galaxy is populated by the ancient people of Earth.

HAMMOND: There could be millions by now.

TEAL'C: Then you are their greatest hope. And mine.


Så det är ju inte så märkligt, MM. Att de snackar engelska är ju det dock. :P

Edited by GaterGirl, 09 February 2007 - 10:39.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#95 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 09 February 2007 - 10:50

Jag tycker Teal'cs lojalitetsbyte kändes plötsligt och taget ur luften. Är det bara han som har en samvetstyngd Gou'ald i sig?

#96 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 09 February 2007 - 11:02

Det tyckte jag också, vilket irriterade mig något så oerhört i början. Men det får sin förklaring i ett senare avsnitt.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#97 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 February 2007 - 11:28

En kul blooper där hon som spelar Samantha driver skoningslöst med RDA. :D
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#98 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 February 2007 - 11:54

En kul blooper där hon som spelar Samantha driver skoningslöst med RDA. :D

mild spoiler för Solitudes, säsong 1.

Edited by GaterGirl, 09 February 2007 - 11:57.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#99 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 09 February 2007 - 12:25

En kul blooper där hon som spelar Samantha driver skoningslöst med RDA. :D


Kul att du hittade detta! Jag har sett det men det var länge sen. Väldigt roligt! :D
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#100 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 09 February 2007 - 15:06

Har en fråga.

En spoiler här
Vilket avsnitt upptäckte dom att det ska finnas en till portal på jorden
och därför hade dom satt in ett störningsfilter eftersom den andra
portalen störde?