Jump to content

Photo

Suicide Squad


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#26 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 04 July 2015 - 15:32

Margot Robbie fyllde år för ett par dagar sedan och blev firad med en Harley Quinn tårta under inspelningen.

 

http://www.comicbook.../news/?a=122411

 

Vet inte om hon bara är in character eller om hon själv är så där sprallig i verkligheten, men det är kul att se att man tydligen kommer få se Harleys barnsliga sida på vita duken.


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#27 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 July 2015 - 20:26

En rätt häftig bild som jämför utseendet på Suicide Squads medlemmar i filmen med deras första framträdanden.

 

http://www.halloween.../suicide-squad/


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#28 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 July 2015 - 10:39

Trailern som visades på comic-con finns med typisk mobiltelefons-kvalité på nätet. 

 

Ser riktigt bra ut :) 

 

 

 

David Ayer är rolig 

 

http://www.aintitcool.com/node/72302 


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#29 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 13 July 2015 - 21:55

WB släppte trailern på riktigt. Ser tokigt bra ut! 

 

 


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#30 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 24 August 2015 - 14:41

Vad gör man när man är klar med inspelningen av en film om ett gäng onda superskurkar? Köper lemonad av en sexåring, så klart.

 

http://www.comicbook.../news/?a=124333


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#31 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 January 2016 - 11:23

Ser fortfarande galet bra ut :) :batman: :cheer: 

 

 


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#32 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 04 August 2016 - 01:03

Här följer min recension. Lite spoilers finns det ju alltid. 

 

Suicide Squad 

Reg&Manus David Ayer. I rollerna: Will Smith, Margot Robbie, Jai Courtney,Viola Davis,Joel Kinnaman,Jared Leto,Cara Delevingne,Jay Hernandez m fl.

David Ayers(manus till Training Day,regissör av Fury) till filmversion av gamla DC Comics favoriten "Suicide Squad"är underhållande och rolig men lider av vissa irriterande och onödiga problem som man kunde ha putsat bort innan premiären. 

Det man kan ge credd för Ayer är att man märker att han gillar materialet, och han får mycket ut av sina skådespelare. Filmen har en snygg ton och still och fotot av Roman Vasyanov är ibland färglatt, nästan animerat eller "serieaktigt" blandat med scener som är mörka och mer dystra, det blandas mellan kanske det folk tänker sig av serier och det som seriefans tycker är mer rått och "gritty". Det är en fungerande mix. DCs filmer fortsätter att se bättre ut en konkurentens. 

Musiken av Steven Price är det inget fel på, men Ayer har valt att använda så otroligt mycket licenserad musik att det är svårt att kommentera på det Price gör. Det valet av Ayer fungerar för det mesta, ibland gör det att scener får liksom en påtvingad känsla av montage (we need a montage!) men när det funkar så är det kul, och underhållande. 

Konceptet går ju ut på att amerikanska regeringen och Amanda Waller (kallt och utmärkt spelad av duktiga Viola Davis)sätter ihop ett eget team att använda som vapen mot diverse hot, t ex DCs variant av mutanter/folk med superkrafter, alltså "Metahumans". Och "Suicide Squad" eller Task Force X består av skurkar, som gör jobbet för att de ska få lindrigare straff eller sina straff sänkta för att de samarbetar. 

Karaktärerna är ju mestadels ungefär C-list av DCs skurkar eller anti-hjältar, och får sådant så måste man ha en del stjärnor. Will Smith som lönnmördaren som aldrig missar, "Deadshot," är väldigt underhållande och charmig filmen igenom. Smith spelar ofta likadana karaktärer, men när han är energisk så är han en underhållande skådis. Visst är det störande att han knappt har masken på sig, och visst är det ibland lite klyschigt att visa förhållandet mellan honom och hans unga dotter, men det fungerar, och många av hans oneliners gick hem hos mig och hos resten av publiken. Bra kap av WB/DC att fixa Will Smith till den rollen. 

Mycket av filmens styrka är castingen, Jai Courtney har ofta varit extremt träig i filmer, men som en öldrickande udda Captain Boomerang så är han förbannat rolig. Han är nästan enbart comic relief, men jag har aldrig sett honom bättre!, resten av filmens mindre roller är rätt så bra de med, Jay Hernandez som "Diablo" (en karaktär med eldkrafter) var den stora överaskningen, en väldigt rörande och fin rollprestation med det material han har.

Adewale-Akinnuoe Agbaje är Batman skurken "Killer Crock" och hans makeup/dräkt är helt perfekt. Vad jag förstått så är det nästan 100% klassisk "Guy in a suit" och han ser ut som..ja Killer Crock, och även han är rolig trotts att han har bara några repliker. 

Det finns ju lite större skurkar också i filmen, Margot Robbie som fan-favoriten Harley Queen då? Jadå, hon är sexig, psykotisk och väldigt underhållande. Väldigt bra prestation, och hon kan blanda att ha scener där hon är galen, där hon uppenbart har ont i själen, och där hon bara är rakt av rolig. Väldigt bra prestation, och perfekt casting. 

Sen kommer vi till ett litet problem, Jared Letos Joker. Inget större fel i sig, han ser mer ut som någon film-joker tidigare tycker jag och jag tycker hans prestation är lovande och kan bli riktigt bra och creepy i framtiden. Och där har vi problemet, falsk marknadsföring. Jokern är kändaste karaktären av de skurkar som medverkar i filmen, så hans på varje affisch och han syns i varje trailer. Men i filmen har en väldigt liten roll. Jag vet inte riktigt varför det är, bortklippta scener? någon hos Warners/DC sa att man bara får ha honom lite i en film eftersom han ska vara i Batman filmer? WB ångrade och pushade filmen med honom som ett affischnamn ja mycket spekulationer från min sida, men ja, hans roll är begränsad.

Joel Kinnamans Rick Flagg, tidigare special-ops soldaten som ska vara Suicide Squads "barnvakt" ungefär är väl sådär, han är lite stel ibland. Känns som han är bäst när han tjafsar med Will Smiths Deadshot karaktär. 

Ett annat problem filmen har är rent allmänt tempot/klippningen i filmen, speciellt första halvan, det känns som saker klippts bort, trimmats flera gånger och t om visats i lite fel ordning. Nu är det inte första gången detta händer med WBs DC filmer, och jag har en känsla att de ber om så mycket ändringar i slutprocessen att sånt här händer. Det är tråkigt, för det förstör flown på filmen. Karaktärer introduceras, sen försvinner de väldigt snabbt och man undrar hur många minuter WB har bett Ayer att saxa bort. Förut så har WB alltid varit "regissörens studio" där många regissörer fått vara i fred, nu känns det, åtminstone med DC filmerna att de är där och fipplar hela tiden med sina fingrar. I Filmen så får vi karaktärers intron och häftiga loggor osv och sen slängs teamet in i sitt stora uppdrag rätt snabbt. Det är ett lite konstigt tempo, lite Ad-HD så här, men det fungerar på det sättet att vi fått träffa de flesta karaktärer(förutom Katana spelad av Karen Fukuhara, hon bara dyker upp) och lär oss känna dem tillräckligt bra för att bry oss. 

Actionscenerna är godkända för det mesta, ibland är det lite för mycket "Det händer mycket och man ser inte vad som händer" tjafs med som känns lite för mycket som något från filmer som gjordes 10 år sedan. Bästa fighterna är de som utspelar sig mellan fångväktare och våra hjältar i fängelset.
"Skurkarnas skurk" situationen i filmen är lite problematiskt också, inte för att avslöja allt men magi introduceras rätt hårt i filmen och Cara Delevingne spelar Enchantress(en karaktär som fungerar bättre i början av filmen än i slutet) som Suicide Squad får möta, lite twists med karaktärer som tar över folks kroppar osv. Hela den slut-bossen med CG skurkar som pratar främmande språk och mumlar samtidigt som någon animerad portal öppnas i himmlen är inte längre jättespännande, det rakt av sög i "Thor The Dark World" och det är inte bättre här heller. Att avslutningen fungerar någorlunda är för att man bryr sig om karaktärerna. 

Underhållande, snyggt, roligt soundtrack och några lysande cameos från DCs lite mer kända karaktärer. Så de som sätt trailersena, ja Batman har en roll i filmen, och se gärna scenen som kommer i mitten av sluttexterna. Finns en annan cameo i filmen också som jag inte kommer att avslöja icon_e_smile.gif
Filmen lider av redigerings/klipp-problem och en just problematiken att Suicide Squad teamet inte får slåss mot roligare skurkar. Så det är som någon sa "a little bit of a mess", men en väldigt underhållande sådan. Kunde ha varit bättre, men rätt bra ändå. 

3 Stjärnor av 5.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight