Jump to content

Photo

Lost Girl - Spoilervarning


  • Please log in to reply
129 replies to this topic

#1 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 05 December 2010 - 15:06

1.01 Såg första avsnitt idag efter att ha sett den här tråden* och hört talas lite om serien men i stort sett är jag ospoilad. Så förstör inte det ;)
Jag gillade avsnittet i stort sett från början till slut :) Hon tjejen Bo räddar i början har blivit min favorit min Bo är inte långt efter.
Kul med en serie som fokuserar på annat än vampyrer och varulvar, var lite tveksam till serien när jag hörde att det skulle handla om en succubus, vet inte varför rikigt men det blev bättre när serien också visade sig handle om Fae.
Vad mer, lite intressant fight med den där andra ancient fae, som visade sig som gammal gubbe i en vision, jag undrade lite grann varför inte bara döda henne där nör han hade henne i sitt grepp, men när greppet lossnade fick jag väl min förklaring han verkade väldigt svag och feg.
Gillar tjejen som är lite av en småskurk med sitt knyckande av plånböcker och gillar hennes fascination av Bo och faevärlden.
Gillade även färgerna i serien, känns som om det kan vara en serie i min smak, jag tänker fortsätta kolla iallafall.


*Tråden på TV-land

Edited by Magnus, 05 December 2010 - 15:28.


#2 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 December 2010 - 17:20

Det här verkar som en awesome serie. Varför har jag inte hört något om den här tidigare förut? :o
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#3 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 05 December 2010 - 18:12

Spinoff till Lost? :P

Ingen länk till tråden? Eller ännu bättre: lite kort info här vad det är för tv-serie egentligen för titeln triggar inte igång mig direkt. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#4 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 December 2010 - 18:18

Nä, låter inte alls som spinoff till Lost. Mer Suipernatural. ;)

synopsis från Imdb.com:

Lost Girl focuses on the gorgeous and charismatic Bo, a supernatural being called a succubus who feeds on the energy of humans, sometimes with fatal results. Refusing to embrace her supernatural clan and its rigid hierarchy, Bo is a renegade who takes up the fight for the underdog while searching for the truth about her own mysterious origins.


Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#5 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 05 December 2010 - 18:25

Varning för lite spoilers för första avsnittet.

Nej, ingen spinoff till LOST. Serien utspelar sig i nutid. Den kvinnliga huvudpersonen är bartendern Bo och är en Succubus.
En typ av Fae som lever på sexuell energi, hon har en hunger som byggs upp och hittills dör alla som hon är intim med.
I första avsnittet så får hon reda på att hon är en Fae och att det finns massa olika typer av Fae.
Hon måste genomgå ett test och sedan måste hon välja sida den ljusa eller den mörka sidan. Viktigt att poängtera är att ingendera sidan är klart definierad som god eller ond.
Bo har ingen aning vilka hennes fae-föräldrar var hon växte upp med mänsklia föräldrar.
Fae är en ras som har utvecklats innan människorna fattade jag det som och det finns flera olika typer av Fae.

Det är en kanadensisk serie och jag fastnade efter första avsnittet.

Nä, låter inte alls som spinoff till Lost. Mer Suipernatural. ;)


Skillnaden är dock att det är inga Hunters som jagar Fae, utan de kan döda andra människor utan problem bara de städar upp efter sig så att inga frågor uppstår. ;)

Plus att Lost Girl har mycket mer ljusare fägrer och stämning än supernatural enligt mig. :)
Ge den en chans som jag har förstått det har första säsongen bara 13 avsnitt.

#6 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 05 December 2010 - 18:28

Aha, tack ska ni ha för synopsin! Vad säger magkänslan: nedläggning eller en till säsong?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#7 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 05 December 2010 - 18:35

en snabb sökning på google säger att den får en andra säsong:

Thanks to the amazing outpouring of support that Lost Girl has yielded from fans across Canada -- which has translated into record-breaking ratings -- Showcase is proud to announce that the series has been renewed for a second season. Since the program debuted, it has consistently drawn over 700,000 viewers weekly, making it the number one scripted drama series across all Canadian specialty channels.


källa: http://www.showcase....rl-renewed.aspx

#8 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 December 2010 - 18:52

Värt att säga är ju att det är en kanadensisk serie så nedläggningshetsen är inte lika stor där. Lovar gott! :D

Skillnaden är dock att det är inga Hunters som jagar Fae, utan de kan döda andra människor utan problem bara de städar upp efter sig så att inga frågor uppstår. ;)


Aha. Som Charmed då? :P

Jag menade mer att den verkar vara mer i samma genre som den serien än i Losts genre. Jag hade svårt att se hur referensen dit gjordes. Synon får gärna utveckla den tankegången. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#9 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 December 2010 - 19:00

Spinoff till Lost? :P

Mer som ett lättklätt Playboy special om flickorna i LOST. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#10 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 December 2010 - 19:49

Mer som ett lättklätt Playboy special om flickorna i LOST. :P


:o

JAG. VILL. SE.

;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#11 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 05 December 2010 - 20:57

Jag menade mer att den verkar vara mer i samma genre som den serien än i Losts genre. Jag hade svårt att se hur referensen dit gjordes. Synon får gärna utveckla den tankegången. ;)

Tankegången var så pass djup att jag hade titeln i åtanke... :lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#12 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 December 2010 - 21:09

D'oh! :lol2:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#13 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 06 December 2010 - 11:26


Mer som ett lättklätt Playboy special om flickorna i LOST. :P


:o

JAG. VILL. SE.

;)



Det var väl lite naket i första avsnittet :P men inte mycket.

#14 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 December 2010 - 21:30

Jag tror inte det var något naket med kvinnorna från TV-serien Lost alls. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#15 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 15 December 2010 - 11:05

1.02


Jag gillar att man får se lite mer udda övernaturliga varelser som wisp of the wood och headless horsemen kommer inte ihåg vilket namn de hade för de i serien. Jag kan hålla med om att det är lite buffykänsla över serien och det gillar jag.
Annars hände det kanske inget särskilt i avsnitt men det var iallafall kul att titta på.


#16 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 15 December 2010 - 13:24

1.03


Såg avsnitt 1.03 igår. Mycket bättre än avsnitt två. Kul med Bos vän och hennes avsky för sororitys. Gillar också att man fick reda på att Dyson var en varulv och inte vampyr som jag trodde först, glad över att vi inte sett några vampyrer än.
Gillade även tjejens reaktion(Jag har glömt namnet på henne) när hon skriker "Awesome!" med mera.
Jag är även glad över att jag lyckades lista ut att det var en Kappa alldeles av mig själv innan de avslöjade de i serien, det kanske fanns en koppling mellan sororityn och Faen iallafall. :P
Så om jag fattat det rätt så verkar det som om alla övernaturliga varelser är Fae, jag undrar om det finns någon övernaturlig som inte är fae.


#17 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 16 December 2010 - 08:37

1.04


Jag gillar verkligen att de har de här lite mer udda övernaturliga varelserna såsom furies.
Var lite oväntat att det var offret som egentligen var boven i dramat, trodde nästan ett tag att en helt ny kropp skulle växa fram från det saknade huvudet.
Hey, it's fantasy you know.
Vad mer, den här serien känns som det jag önskat supernatural hade varit.
Så nu hoppas jag bara att vi kan få se en Trickster någon gång. :P
Den här har definitivt blivit en favoritserie nu.
Oh och äntligen fick jag read på Kenzys namn, känns som att det är så det stavas Kenzy.


#18 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 December 2010 - 00:51

Hoppas inte att jag stör i din tråd Magnus...

Jag har börjat se på Lost Girl nu och får säga att den här känns riktigt fräsch och härlig. Okej, inte världens bästa manus, grymma skådespel eller häftigaste effekter. Däremot har den en skön stämning över sig, rätt bra personkemi och en härlig mytologi. Jag får instämma i Magnus gillande av serien - och Kenzy som person.

Hon är min favvo också: ung kapabel tjej med skinn på näsan och som har ett underdogläge är precis vad jag gillar. Det var riktigt gripande att se hennes centrala roll i avsnitt sex satte hennes känslor i förgrunden. Det visar hur starkt band hon känner sig ha till Bo. Det är nästan som de är både bästa vänner och systrar. Det är mycket värmande att se.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#19 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 23 December 2010 - 09:09

Nej då, du stör inte alls, bara kul att höra andras kommentarer om serien ^^.
Kul att du gillade den. :D

Tyvärr så kommer inte nästa säsong för en hösten 2011.

PS. Jag hade tydligen fel i stavningen av Kenzis namen det ska inte stavat Kenzy utan man ska stava det Kenzi men själv tycker
jag Kenzy ser bättre ut. :P

Edited by Magnus, 23 December 2010 - 09:19.


#20 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 December 2010 - 10:39

Haha... Jag tycker Kenzie ser bäst ut, men jag ändrade till Kenzy för jag tänkte jag inte skulle ha fel. :lol2:

Jag har just sett avsnitt 9, så jag har några avsnitt kvar. Tycker de lyckats rätt väl att balansera standalones med bakgrunden kring Bos mor. Ser fram emot hur den utvecklas. Hoppas på en bra avslutning så jag kan hålla mig till hösten! ;)

Har du sett klart första säsongen ännu? I så fall, vad tyckte du om den?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#21 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 23 December 2010 - 12:13

Jodå, jag har sett klart första säsongen, var inte riktigt beredd dock på att det bara var 13 avsnitt, så jag var inte medveten om att sista avsnittet jag såg var säsongsavslutningne förrän efteråt.


Men jag gillar verkligen serien, det är precis den typ av serie som passar min smak, övernaturligt blandat med "vardagligt".

Avsnitt 2 var nog det avsnitt jag tyckte var sämst i hela säsongen men annars tycker jag den har hållt en hög klass. :)

#22 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 16 August 2012 - 17:00

Serien har premiär (tror inte den visats i sverige??) i september på TNT Nordic.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#23 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 16 August 2012 - 19:14

Tack för tipset, Gatergirl. Om jag kommer ihåg det så kollar jag in den. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#24 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 August 2012 - 14:57

Jag har sett den första säsongen och tänker se den andra (tror även att man fick klartecken för en tredje) när jag blir sugen. Den var en positiv överraskning. Synd bara att den första säsongen visas på TNT. Den förtjänar att nå ut till fler tittare via en mer lättillgänglig tv-kanal.

#25 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 August 2012 - 15:06

Vet inte ens om kanalen är tillgänlig för min del... Antagligen inte. :suck:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)