Jump to content

Photo

Omslagstävling 7!


  • Please log in to reply
76 replies to this topic

Poll: Vilken framsida ska pryda SSS #14?

This is a public poll. Other members will be able to see which options you chose

Vilken framsida ska pryda SSS #14?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#1 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 01 July 2011 - 00:47

Dags att rösta, gott folk! Den här gången, trots semestermånaderna, lyckades vi skrapa fram tre finfina omslag! Bara ett kan pryda våran framsida dock, så sätt igång att rösta! Glöm inte att ni som röstar (Förutom oss redaktörer och de som bidrar med materialet, som redan säkrat personliga ex) har chans att vinna ett av tre gratisex av nummer 14 när tidningen släpps före alla andra! Glöm inte att nämna vilka ni är som röstar så att vi vet vart vi ska skicka dem! Nå, det var väl allt, låtom oss rösta! Röstningen pågår även på Serieforum, Seriefrämjandets Forum och Facebook! Dubbelröster räknas inte! Röstningen pågår till den 14:e augusti!

1. Sebastian Sandberg
Posted Image

2. Daniel Schenström
Posted Image

3. Per Löfgren
Posted Image

(Äldre information under strecken!)

---

Så var det dags igen! Dags att komponera omslaget för nummer 14! Var inte rädda dock, ni som har serier ni vill få in i tidningen, vi har bara bestämt en viss del av innehållet än så länge, så det finns fortfarande gott om tid för just din serie att bli kandidat! Deadline för att skicka in serier till numret och att slutföra omslagsbidragen är 31:a juli!.

Den här gången så är temat vår stora crossover-serie, Förgöraren!

Har ni några frågor eller söker info som kan hjälpa utformandet, maila sebastian.sandberg@svenskasuperserier.se

Vilket format ni skapar ert alster i, eller vilket media spelar ingen roll, men det slutliga omslaget kommer att vara 2100x3150 pixlar och 300 dpi. Av det kommer en yttre marginal skäras bort och området som blir kvar är 1988x3075 pixlar. Om ni har förslag på layout, föreslå på! Det viktigaste är att ni har kul!

Tänk på att Svenska Superseriers logo tar upp en del område och att det måste finnas plats för lite text om numrets innehåll utan att täcka för mycket. Den här gången så tillkommer det även en lite större banner/logo för Förgöraren på omslaget, så tänk även på det!

Än en gång, deadline är 31:a juli!

När tävlingsperioden är över, så kommer vi att hålla en omröstning under en vecka här, på serieforum.se och på SerieFrämjandets forum. Vinnaren får pryda våran framsida, medan de andra bidragen kommer jobbas in på ett eller annat sätt, som baksida, som bakgrund, vadsomhelst! Eller, ifall omslaget eventuellt passar för nästa nummer också, så kan det få försöka igen där.

Håll koll på denna post för uppdateringar på priser till de som röstar, tre gratisex av nummer 14.

Edited by Virtus, 31 July 2011 - 23:48.


#2 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 01 July 2011 - 21:57

Lite tyst här. Denna post är bara för att få fram ämnet till fronten, så att ni inte missar det. ^^

#3 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 02 July 2011 - 07:59

Kanske vore bra med en helbild på Cross och förtydligandet av Blackflash bild. Och lite information om i vilka omgivningar serien utspelas. Vad är det för miljöer? Med vilka krafter kämpar de?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#4 Peral

Peral

    Commander

  • Members
  • 253 posts

Posted 02 July 2011 - 14:00

Okej så "List&Styrka" kom inte med i SSS?!

#5 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 02 July 2011 - 14:22

Han har hawaiikjol i underkant. Nä, jag skämtar, han ser ut som en vanlig Van Helsing-typ där med, därför tänkte jag att jag kunde komma undan med att vara lite lat. ^^

Cross har en arsenal av diverse anti-ockulta vapen, främst sina steampunkaktiga pistoler som syns i hans tidigare äventyr i SSS, men han föredrar att improvisera utifrån sin omgivning.
Blackflash är ett teknologiskt geni som skjuter svarta blixtar sparsamt, då det tär mycket på hans energinivå. Han slåss nog högst motvilligt dock, och vill inte skada någon.
Marc Saunders är osårbar och ospecificerat stark, men är ändå beväpnad. Han föredrar att använda sin osårbarhet för att inte behöva bry sig om att kolla ryggen, och att gå på problemet head-on. Han är också mycket intelligent och taktiskt sinnad. Blir småsur när man strimlar hans skjorta dock.
Ahriman använder sig av sina "hammerspace" tentakler med vilka han kan frammana vilka mekaniska verktyg som helst. Han kan också få mekanik och elektriska apparater att löpa amok, tänk er den scenen i första Transformers-filmen: I alla fall i det här stadiet, vi kommer få se mer av hans förmågor längre fram.

Miljön kan vara Stockholm där det mesta av all action händer. VILKET Stockholm säger jag dock inte, men om ni vill ha förslag på bakgrund så kanske Sergels Torg funkar. ;)

Okej så "List&Styrka" kom inte med i SSS?!


Jag sa att vi bara har bestämt en viss del av innehållet än. Din serie är fortfarande kandidat med god chans att komma med.

#6 Peral

Peral

    Commander

  • Members
  • 253 posts

Posted 03 July 2011 - 10:50

Jag tror stenhårt på konceptet "List&Styrka" och har börjat skissa på uppföljaren! Eftersom ni har så många bra serier att välja på, så bör ni kanske glädja någon annan serieskapare med deltagande i SSS, så tar jag själv hand om "List&Styrka"!

#7 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 03 July 2011 - 11:01

SÅ lång kö av kandidater har vi inte att du ska behöva uppoffra din plats, du är bara en av två nykomlingar till SSS, och vi prioriterar nya ansikten framför allt. Det första List och Styrka-äventyren är helt och hållet dina att göra med vad du vill, vi är bara glada att vi får trycka dem. :cool2:

När jag ändå är här, säg grattis på födelsedagen till våran gammelredax Thomas Fels, allihopa!

#8 Peral

Peral

    Commander

  • Members
  • 253 posts

Posted 03 July 2011 - 11:55

Okej då kör vi på det "List&Styrka" i SSS. Jag har haft den liggande på hårddisken ett halvår nu, och nu när jag nästan är klar med "Lila DeLila" så är just "List&Styrka" mitt nästa projekt! Här i Örebro ligger Stora Hotellet, där finns det en spegel, som dom som jobbar där påstår att det händer märkliga saker i! Denna spegel kommer spela en stor roll i episod två

#9 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 03 July 2011 - 19:37

Coolt! Och grattis!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#10 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 04 July 2011 - 09:59

Då blev man ju nyfiken på "List&Styrka"... Ser fram emot att få läsa.

#11 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 04 July 2011 - 20:40

Grattis, TFels... :D

Har själv börjat försöka rekrytera lite folk till mina inlägg i den här tävlingen, men det går lite segt just nu. Men har lite olika uppslag som jag nystar på, iallafall. =)

#12 Peral

Peral

    Commander

  • Members
  • 253 posts

Posted 05 July 2011 - 00:48

Det här med omslag tycker jag är skitsvårt! Det är omslaget som skall sälja serietidningen, kan ni lägga ut en kort resumé av handlingen?

#13 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 06 July 2011 - 21:23

Tror Sebbe vill hålla lite på innehållet, men grundkonceptet introducerades ju i förra numret, och det finns en tråd om serien i stort på detta forum, så lite kan vi välan avslöja?

Förgöraren handlar om den före-Judiska djävulslika demonen Ahriman, och om hur han försöker förslava och göra mänskligheten i stort riktigt, riktigt illa. ;)

Serien visar upp olika världar, som han besöker ( baserade på tidigare serier i SSS, Förgöraren binder ihop allt, kan man säga.) och gör mystiska och onda saker i, för nåt hiskeligt slutmål som han har planerat för i tusentals år. Vi får även i serien följa monster och mystik -jägaren extra-ordinaire, Napoleon Cross, och hur han försöker få till stånd ett motstånd mot Ahriman, i olika världar. =)

Det är väl grunden, så att säga! :D Sebbe kan nog ge ett lite roligare destillat av kittling för innehållet i nästa del dock, i klassiskt Solicitation-format: "UNBELIEVABLE! In this issue, the world is DOOMED! For Ahriman gathers the ultimate force of demonically possesed techno-beast and genetic monstrosities that the Universe has ever dared to immagine!! Don't miss it True Believer, or YOU will the FIRST to FALL!!"

#14 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 07 July 2011 - 06:55

Men finns det några scener man kan rita, som ska förekomma i serien? Typ Cross pekar med ett särskilt vapen i Ahrimans panna? Eller Ahriman och Saunders fajtas under vatten?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#15 Peral

Peral

    Commander

  • Members
  • 253 posts

Posted 08 July 2011 - 16:19

Vart kommer Marc Saunders in i det hela?

#16 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 10 July 2011 - 12:34

En förtydligande bild på Blackflash då:

Posted Image

#17 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 21 July 2011 - 08:46

Förlåt att det tog mig sån tid att svara på allt, jag borde nog ha nämnt att jag åkte upp till Norrland för två veckor sen.

Daniel: Tack för den tydligare skissen!

Thomas: Jag har redan sagt så mycket som jag tycker kan avslöjas. Det blir DEFINITIVT en fight i Sergels torg, Ahriman vs Napoleon och Blackflash vs Marc Saunders, kanske med Ahrimans nyskapade mekaniska mish-mash monster i bakgrunden. Då det inte är så mycket tid kvar dock, så kanske man vill fokusera på ett av fighting-paren.

Peral: Marc kom in i det hela i SSS #13, där Napoleon, en sen 1800-tals/tidig 1900-talsmänniska finner sig i den moderna metropolen av Marc Saunders värld, och råkar av misstag starta uppståndelse. Just nu så försöker Napoleon övertyga Marc och Marion om att han inte är en mentalpatient på rymmen medan de tre för en konversation på "Bullhead Café" (ännu en nodd till både Mikael Bergkvist och Stefan Nagy.)

#18 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 22 July 2011 - 23:05

Nu har jag semester så jag hoppas kunna lägga upp den svartvita versionen av mitt omslag nu i helgen. Det kommer att vara i crossoveraktig stil liknande mitt omslag till nummer 10. Sen får vi se om jag färglägger själv eller överlåter det till nån annan.

#19 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 22 July 2011 - 23:12

Jag ställer gärna upp och färglägger om det behövs, men fråga Lars först då han är proffsigare, och jag själv jobbar på ett omslag då det blev lite för stressigt för de flesta och jag var rädd att vi skulle bli utan bidrag. Värt att notera till nästa år för oss på redaktionen! Inga omslagstävlingar i juli från och med nästa år. ^^

#20 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 23 July 2011 - 13:35

Låter som en ganska bra idé det, Sebbe.

Har försökt få ihop lite folk till den här raddan, men många är upptagna med annat, och så har man ju fullt upp med att jobba, som så många gör under just sommaren, så det har inte blivit samma rekryteringsförsök som tidigare omgångar.

Edited by PredaBot, 23 July 2011 - 13:35.


#21 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 24 July 2011 - 21:20

Hade värk i handleden så den fick vila idag, men tänkte en preview kan vara på plats.

Posted Image

#22 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 24 July 2011 - 21:22

Snyggt.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#23 MikaelBergkvist

MikaelBergkvist

    Cadet First Year

  • Members
  • 9 posts

Posted 25 July 2011 - 07:20

Läckert. :thumbsup:

#24 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 25 July 2011 - 09:20

Skitsnyggt!!! Gillar dramatiken i att alla verkar hålla andan... som att något hemskt har hänt.

#25 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 25 July 2011 - 16:18

Snyggt, Daniel! Jag behöver ju inte stå här och ge komplimanger för det snygga tecknandet, det säger sig självt att det som har Schenström-stämpeln på sig alltid håller god kvalitet! Extrapoäng för alla extracameos som inte ens dykt upp i serien än! :thumbsup:

Här kommer då också mitt första helt egna bidrag som föddes ur lätt desperation. Har pillat på färgerna ett bra tag nu, och nu får det bära eller brista. Jag är stolt över mig själv och tycker att det blev snyggt, men vi får väl se vad ni som röstar tycker.

Posted Image

Kom ihåg, 31:a juli vid midnatt är deadline!

Edited by Virtus, 25 July 2011 - 20:39.