Jump to content

Photo

inget spel funkar


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 21 November 2004 - 09:12

Det är skitjobbigt. Så fort jag startar ett spel startar datorn om. Det sker i det ögonblick då jag klickar på "play". En meny har alltså hunnit komma upp först. Det spelar ingen roll om jag spelar från en cd eller ett spel som ligger på hårddisken. Det spelar ingen roll om det är ett kopierat spel eller original. Detta har pågått i en vecka. Innan funkade allt bra. Har XP.

Hjälp!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#2 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 21 November 2004 - 10:59

Har du installerat något nytt program den senaste tiden som kan störa? Något som är igång i bakgrunden kanske?
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#3 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 21 November 2004 - 11:44

Nej. Men det kan ju finnas något där som jag inte vet om. Hur tar jag reda på det? Och hur kan jag hitta det?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#4 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 21 November 2004 - 12:16

Hum. Svårt att säga vad det kan vara. Kan vara drivisarna till grafikkortet som krånglar, kanske.

Testa att installera om drivrutinerna till grafikkortet skulle vara mitt första råd. Kolla om det finns några uppdateringar till dem först.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#5 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 21 November 2004 - 18:46

Tryck in CTRL-ALT-DEL så får du fram en lista på alla processer som är igång i bakgrunden. Kolla om det är något där som du inte känner igen. Sen kan du alltid köra en antivirus kontrol och leta efter spyware med hjälp av AdAware.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#6 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 21 November 2004 - 20:15

Den där listan över program som poppar upp då man trycker ctrl-alt-del är ju hur lång som helst. Och jag har ingen aning om vilket program som gör vad. Vilka ska finnas där då?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#7 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 22 November 2004 - 00:26

Om du vill kan du ta en screenshot på det och lägga upp det på nån sida så kan jag kika igenom och säga om nått ser suspekt ut.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.