Jump to content

Photo

Harry Potter 7 - the Deathly Hallows


  • Please log in to reply
77 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 December 2006 - 16:08

Harry Potter 7 Title Revealed! - ComingSoon.net

J.K. Rowling's official website has been updated with a new Hangman game in which you can guess the name of the 7th "Harry Potter" book and movie! The instructions on how to play the game can be found below, or if you'd rather just find out the name right away, you can highlight the white area just below this text:

HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS

Game instructions from HPANA:

Go to JKRowling.com. Click on the eraser on her desk.

1. Click doorway in mirror to see Christmas tree.
2. Click on the top half of the door to get the wreath.
3. Click on the top of the mirror to get the garland.
4. Click on the spider web right next to the door to make them go away.
5. Click the 4th chime in the window and get the key for the door.
6. Drag key to unlock the door.
7. Door opens to show a desk with a package.
8. Click the bow on the package and it will open.
9. Click the inside of the package and a game of Hangman is shown where you can play a game to guess the name of the seventh book.
10. You can keep playing till you get it right and when you do a check mark will appear.

Klarade det på första försöket! :D Så jag vet nu vad 7e boken kommer att heta. :)

Edited by XC, 01 February 2007 - 18:47.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 December 2006 - 19:06

Nu är det officellt:

Harry Potter and the Deathly Hallows

Posted Image

J.K. Rowling has today announced on her website that the title of her as yet undelivered seventh book is Harry Potter and the Deathly Hallows.

The publication date has not been set.


Edited by XC, 21 December 2006 - 19:07.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 21 December 2006 - 23:37

Nu är det officellt:

Harry Potter and the Deathly Hallows

Posted Image

J.K. Rowling has today announced on her website that the title of her as yet undelivered seventh book is Harry Potter and the Deathly Hallows.

The publication date has not been set.


Deathly? Wow, min första reaktion var "det heter deadly" men sen inser jag ju att det faktiskt finns ett ord som heter "deathly" även om jag ALDRIG har hört det användas...
Deathly Hallows. Mmm, låter mörkt och ångestladdat. :lol:
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#4 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 21 December 2006 - 23:42

Passande titel inför slutstriden. Ett datum hade dock inte varit fel.

#5 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:Cork, Irland
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 22 December 2006 - 08:41

Fett. Synd att det ska ta slut när det började bli riktigt bra. Jag gillade inte de första fyra böckerna en tiondel så mycket som de senaste två.
Posted Image Posted Image

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.

#6 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 22 December 2006 - 08:44

Passande titel inför slutstriden. Ett datum hade dock inte varit fel.


Skulle den inte komma 070707? Det känns inte som det är speciellt lång tid kvar...hade inte klarat av att vänta mer än ett drygt halvår ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#7 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 December 2006 - 11:53

Ooooooh, can´t wait!!!! :thumbsup:

Men vad betyder deathly?
*Hockey och superhjältar*

#8 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:Cork, Irland
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 22 December 2006 - 11:56

Jag tror det betyder "dödligt", fast mer mottagande än givande av sagda död. Deathly ill - dödligt sjuk.
Posted Image Posted Image

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.

#9 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 December 2006 - 11:58

Ah, så om man är deadly är man mer den som är farlig och delar ut hurt hit och dit, medans man är ganska så rejält krasslig om man är deathly? Fast hallows då? :blush:
*Hockey och superhjältar*

#10 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 22 December 2006 - 18:19

Ah, så om man är deadly är man mer den som är farlig och delar ut hurt hit och dit, medans man är ganska så rejält krasslig om man är deathly? Fast hallows då? :blush:


adj.
Of, resembling, or characteristic of death: a deathly silence.
Causing death; fatal.

adv.
In the manner of death.
Extremely; very: The night was deathly cold.

Från Internet dictionary. ;)
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#11 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 22 December 2006 - 18:33

Jag tror titel kan ha blandade betydelser, horcruxen kan sägas vara deathly hallows? Sen slutstriden, som måste ske, Harry måste ta sig an Voldemort (med hjälp av Fenixordern). Jag gissar, men det är vad jag får ut av titeln.

#12 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 25 December 2006 - 20:27

Känner jag måste läsa om de sista böcker.

Men ser fram emot denna boken ( mina barn med :) )

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 December 2006 - 20:29

Jag har både 5an och 6an liggandes på CD. Har lite dåligt samvete att jag inte tagit mig igenom dem ännu. :blush:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 08 January 2007 - 11:59

jag har läst alla , men minns de inte så bra :(

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#15 Julle

Julle

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 57 posts

Posted 14 January 2007 - 10:41

Skulle den inte komma 070707?

Det är väl bara ett rykte som har spridits för att folk började tycka att det skulle vara det perfekta datumet för den sjunde boken? Jag har aldrig sett det från något officiellt håll och om hon inte ens är klar med boken så lär det inte finnas något exakt datum.

#16 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 February 2007 - 15:10

SvD: Sista Harry Potter-boken kommer i sommar

Den 21 juli får vi veta hur sagan om Harry Potter slutar. Då kommer den sista sjätte delen i serien om den unga trollkarlen.

Nu är det bestämt. Den sista av sju böcker i Harry Potter-serien kommer i sommar, närmare bestämt den 21 juli. Det meddelade författarinnan J.K. Rowling på sin hemsida i dag.

Harry Potter and the deathly hallows ska avsluta serien om den unga trollkarlen som sålt mer än 325 miljoner exemplar och översatts till 64 språk meddelar förlaget Bloomsbury.

I år är det tio år sedan den första Harry Potter-boken gavs ut. Den sjätte delen sålde två miljoner exemplar bara under den första dagen.

Ja - engelsk utgåva då. Svensk release datum finns inget ännu, normalt brukar ju en svensk översättning ligga ½året efter, jag tippar på att man kommer pressa den här lite extra. Och troligtvis så kommer Harry Potter 7 kunna kandidera till 2007 års julklapp. :P

Edit: För den som är intresserad finns pressmeddelandet här: Publication announcement for the final book in the Harry Potter series

Edited by XC, 01 February 2007 - 15:11.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#17 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 01 February 2007 - 18:42

Då är det bara att börja räkna ner! :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#18 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 03 February 2007 - 14:41

har nu förbeställt boken på amazon.uk :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 February 2007 - 18:21

Snabba puckar. :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 04 February 2007 - 11:32

Med tanke på hur det var vid förra releasen kommer jag inte att förhandsbeställa boken. Då gick jag in på lilla Åhlens i Norrköping och plockade upp boken på releasedagen för en mycket blygsam summa :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#21 bergtuva

bergtuva

    Cadet First Year

  • Members
  • 2 posts
  • Interests:läsa spännande böcker, vara med kompisar och spela tennis

Posted 09 February 2007 - 18:38

vilka personer tror ni dör i bok? vilka dödar dem?

själv hoppas jag att voldermort dör

#22 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 09 February 2007 - 19:11

vilka personer tror ni dör i bok? vilka dödar dem?

själv hoppas jag att voldermort dör


Hmm...svår fråga. Hagrid kanske? Nej, jag vet inte alls.
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#23 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 10 February 2007 - 16:10

Det skulle inte förvåna mig om Harry dör :(

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#24 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 10 February 2007 - 19:07

Det skulle inte förvåna mig om Harry dör :(


Tror du? Riskabelt...men iofs intressant om hon dödar av hjälten. Och sen VET man att det inte blir fler böcker om honom...
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#25 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 February 2007 - 19:32

Sade inte Rowling själv att hon funderat på att låta Harry Potter dö i sista boken? Jag ser det inte som helt otroligt att Vopldermort och Harry Potter tar tar slut på varandra i sista boken.

Men jag har inte tagit mig igenom 5e boken ännu, så jag skall inte uttala mig. :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)