Jump to content

Photo

En tråd om väder


  • This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#26 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 September 2006 - 19:21

Pah. :P

Men jag kommer att inställa mig på söndag morgon 09.00 och muttra ilsket och inte särskilt tyst över de föräldrar som maskar och kommer sent eller inte kommer alls. :evil:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#27 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 September 2006 - 19:28

jobba på kvällen och på en helg, stackars dig.


Å-draget börjar denna helg, och imorgon kväll är det lysnatta. Du vet när dom tänder en massa marshaller utmed Gavleån.
Så kulturhuset ska ha en ArtFestival.
Men jag får ju kompledigt att ta ut för imorgon :D 11x2=22 timmar :thumbsup:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#28 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 September 2006 - 19:41

Å-draget börjar denna helg, och imorgon kväll är det lysnatta. Du vet när dom tänder en massa marshaller utmed Gavleån.

faktiskt inte. :blush: har bara bott här 1½ år. :rolleyes:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#29 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 September 2006 - 16:56

Hoppas det inte regnar imorgon. Ska jobba då, mellan 11-22. Inte kul om allt som är planerat att göras utomhus måste flyttas inomhus.

och det blev regn, tråkigt. :huh: knattrar väldigt på mitt fönsterbleck.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#30 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 02 September 2006 - 17:04

Här har varit en solig och varm dag. :)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#31 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 02 September 2006 - 19:14

knattrar väldigt på mitt fönsterbleck.

Tycker om det ljudet. Avslappnande, när man ska nanna. ^_^

#32 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 02 September 2006 - 19:27

Kraftufll ösregn varvat med gassande het sol har det varit för oss. Geez. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#33 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 September 2006 - 22:09


Hoppas det inte regnar imorgon. Ska jobba då, mellan 11-22. Inte kul om allt som är planerat att göras utomhus måste flyttas inomhus.

och det blev regn, tråkigt. :huh: knattrar väldigt på mitt fönsterbleck.

Det har bara öst ner att antal gånger idag :(
Så jag har varit blöt och fuktig om vartannat. Har i stort sett varit utomhus från 11 fram tills jag kom hem.
Lite jobbigt att planera filmning när det har varit sånt här väder. Men jag får se på måndag när jag kollar igenom materialet vad resultatet blev.

Vi hade ialla fall tur på kvällen, då regnade det inte :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#34 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 02 September 2006 - 22:44

Stackars Georgia. :hug:

Imorgon är det min tur att arbeta ute i regnet - om väderprognosen stämmer. :unsure:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#35 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 03 September 2006 - 11:13

Och man kan säga väderprognosen stämmer Posted Image vilket väder <_<

Edited by Forever Xena, 03 September 2006 - 18:48.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#36 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 September 2006 - 12:01

Hemma nu. Blöt in på bara skinnet och jag lämnade skolan med 2,5 timma kvar av arbetspasset. Skyller på att jag ska jobba med hemsidan... :whistle:

Vilket jag iofs ska, men i värmen och mitt torra rum, så det gör mig inget. Lägger dessutom ner många fler timmar på sidan än vad de flesta andra gör i arbete för skolan och sina barn, så mitt samvete är skinande rent. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#37 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 September 2006 - 12:06

så mitt samvete är skinande rent.


:lol:

Ja efter allt regn kan det väl inte vara annat :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#38 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 September 2006 - 12:15

Precis. ;)

Dessutom blåser det kraftigt, så regnet driver närmast horisontellt. Inte lätt att skydda sig då det kryper in överallt. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#39 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 03 September 2006 - 12:39

Ja med allt det jobb du ligger ner på skolan Marie tyckar inte jag du skal behöva jobba der alls .

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#40 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 September 2006 - 13:28

Det är ju lika för alla. Även de som har tagit på sig större arbetsuppgifter har arbetsbeting i de andra delarna precis på samma sätt som alla andra. På gott och ont. Detta har dock börjat diskuteras om det är fair, men det dröjer nog innan någon förändring sker.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#41 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 September 2006 - 16:07

Härligt väder idag. Sol. Säkert 23-25 'c i solen. :thumbsup: Behagligt att vara ute hela dagen i.

Edited by GaterGirl, 13 September 2006 - 16:08.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#42 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 13 September 2006 - 16:41

Vi har samma väder och hade igår också. Hoppas det fortsätter hela veckan ut. :D
Support your local search and rescue unit - get lost.

#43 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 September 2006 - 17:06

Hela veckan har varit fin :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#44 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 13 September 2006 - 17:47

Instämmer med Georgia :thumbsup:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#45 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 December 2006 - 09:47

Det kan uppenbarligen inte sluta regna denna höst. :( Jag är så trött på detta eviga strilande att jag bara vill skrika.

Idag i min morgontidning står det om hur mycket det regnat i Göteborg. Normalnederbörden för oktober är 83 mm och för november 82 mm. Det har kommit 203 respektive 179. :ph34r: Rekordåret 1999 regnade det sammanlagt 1.148 mm i Göteborg. I år har det hittills kommit 1.082 mm och det är många dagar kvar på året och SMHI berättar bara om hur lågtrycken står på kö ute på Atlanten...

Det står också om hur allt detta vatten kan vara skadligt för byggnader på så sätt att vatten t ex tränger in i murverk i kyrkor och om det blir kallt snabbt så kan stora skador uppstå p g a frostsprängningar.

Å andra sidan är det inte kallt. 10 plusgrader är man inte van vid i december. Om detta är ett säkert tecken på klimatförändringar vi förorsakat eller om det bara är ett exempel på naturliga svängningar i vädersystemen som vi har svårt att se med vårt korta tidsperspektiv är jag inte kapabel att bedöma. Det är väl kanske lite av båda? (Se också tråden om klimatförändringar - "Ingen mera snö".)

Edited by Marie Morot, 06 December 2006 - 09:47.

Support your local search and rescue unit - get lost.

#46 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 06 December 2006 - 10:29

Det kan uppenbarligen inte sluta regna denna höst. :( Jag är så trött på detta eviga strilande att jag bara vill skrika.

Idag i min morgontidning står det om hur mycket det regnat i Göteborg. Normalnederbörden för oktober är 83 mm och för november 82 mm. Det har kommit 203 respektive 179. :ph34r: Rekordåret 1999 regnade det sammanlagt 1.148 mm i Göteborg. I år har det hittills kommit 1.082 mm och det är många dagar kvar på året och SMHI berättar bara om hur lågtrycken står på kö ute på Atlanten...

Det står också om hur allt detta vatten kan vara skadligt för byggnader på så sätt att vatten t ex tränger in i murverk i kyrkor och om det blir kallt snabbt så kan stora skador uppstå p g a frostsprängningar.

Å andra sidan är det inte kallt. 10 plusgrader är man inte van vid i december. Om detta är ett säkert tecken på klimatförändringar vi förorsakat eller om det bara är ett exempel på naturliga svängningar i vädersystemen som vi har svårt att se med vårt korta tidsperspektiv är jag inte kapabel att bedöma. Det är väl kanske lite av båda? (Se också tråden om klimatförändringar - "Ingen mera snö".)


Jag har redan så stor världsångest att ingenting kan göra mig mer deprimerad. Jag har lärt mig att förtränga det hela. Visst, allting förändras men denna gång tror jag att det är kört.
Och att sätta barn till denna värld är det inte tal om. Jag undrar om inte allt går åt helvete inom min livstid, typ inom 40-50 år. *deppig* :(
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#47 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 06 December 2006 - 12:01

Och att sätta barn till denna värld är det inte tal om. Jag undrar om inte allt går åt helvete inom min livstid, typ inom 40-50 år. *deppig*

Det är tredje världen som behöver födelsekontroll, inte vi (Europas befolkning skulle vara på nedgång just nu om det inte vore för invandring). Angående klimatet är det nu det kommer till kritan. Antingen tar dilettanterna på de höga posterna ansvar för en gångs skull istället för att bekymra sig om nästa val eller så får mänskligheten en grav läxa i ödmjukhet, något den iofs kan behöva.

#48 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 December 2006 - 12:23

Dilettanter på de höga posterna har ingen större insikt än gemene man och inte heller något längre tidsperspektiv. Angående att "ställa om" mänskligheten för att motverka klimatförändringarna är jag fortsatt pessimistisk.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#49 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 06 December 2006 - 12:29


Och att sätta barn till denna värld är det inte tal om. Jag undrar om inte allt går åt helvete inom min livstid, typ inom 40-50 år. *deppig*

Det är tredje världen som behöver födelsekontroll, inte vi (Europas befolkning skulle vara på nedgång just nu om det inte vore för invandring). Angående klimatet är det nu det kommer till kritan. Antingen tar dilettanterna på de höga posterna ansvar för en gångs skull istället för att bekymra sig om nästa val eller så får mänskligheten en grav läxa i ödmjukhet, något den iofs kan behöva.


Tja, för mig handlar det inte om födeslekontroll utan en djup pessimism om att världen går åt helvete.
Om jag är deppig, så vad ska inte mina barn bli? Det känns själviskt av mig att skaffa barn som kommer att få lida.
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#50 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 06 December 2006 - 16:22

Om jag är deppig, så vad ska inte mina barn bli? Det känns själviskt av mig att skaffa barn som kommer att få lida.


jag kan förstå din tankegång Freja.har själv den många gånger under årerne.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling