Jump to content

Photo

F1-säsongen


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 17 April 2007 - 18:43

Är det någon mer än jag som följer årets F1-säsong?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#2 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 April 2007 - 18:55

*vroom vroom*
nope :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#3 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 April 2007 - 19:18

Mitt intresse försvan med Michael Schumacher - även om jag håller ögonen på ställningen så ser jag inte loopen nu. Håller dock principiellt fortfarande på Ferrari och som favoritförare har jag Ralph Schumacher.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#4 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 17 April 2007 - 21:24

Och mitt intresse försvann med Mika Häkkinen...

Winter is Coming


#5 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 April 2007 - 21:45

Vem var det? :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#6 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 April 2007 - 22:13

Håller i stort sett med Sentinel. Michael Schumacher var min stora favorit, men nu får jag hålla på Räikkönen och Massa istället. Och Häkkinen? Bah!! :P
*Hockey och superhjältar*

#7 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 17 April 2007 - 22:59

Mika Häkkinen är Finlands störste idrottsman genom tiderna! B)

Winter is Coming


#8 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 April 2007 - 23:30

Finland? Ja, det är väl det där landet osm blev känt Lordi... ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#9 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 April 2007 - 16:21

Jag har följt dom tre loppen som hittills har varit och mitt intresse har ökat efter att Michael Schumacher slutade. Hittills har säsongen varit intressant genom att Lewis Hamilton visat framfötterna och det är riktigt kul att det är så jämnt så här i början av säsongen.

#10 uniteder

uniteder

    Commander

  • Members
  • 213 posts
  • Location:Grängesberg och Örebro

Posted 19 April 2007 - 18:13

Mitt intresse försvan med Michael Schumacher - även om jag håller ögonen på ställningen så ser jag inte loopen nu. Håller dock principiellt fortfarande på Ferrari

Exakt sådär känner jag också. Men jag kommer nog att börja följa det lite mer ändå när de kommer till Europa och kör loppen på eftermiddagarna här istället för mitt i nätterna..

Verkar som det kan bli en väldigt spännande säsong och för en gångs skull stå mellan fler än två förare :) Intressant att Renault som vunnit konstruktörsmästerskapet de senaste två åren redan är så långt efter.. Det kanske visar att det inte alls bara är bilen som har betydelse utan att förarna också har väldigt stor betydelse..

#11 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 April 2007 - 18:17

Förstår inte varför just Schumacher drog mindre intresse. Visst, han vann några mästerskap i rad, men så var han också en fantastisk förare. Var det tråkigt att se Wayne Gretzky eller Sovjets landslag spela ishockey också? Eller Brasilien fotboll? Dessutom har ju Alonso vunnit två mästerskap i rad nu och vem säger att det kommer finnas någon utmanare till honom? Det ser ju i och för sig lovande ut med ett öppet VM än så länge, men jag kan då inte påstå att Schumacher på något sätt skulle ha gjort F1 mindre tråkigt. Nej, jag minns t. ex de fantastiska duellerna mot Mika Häkkinen som höjdpunkter.
*Hockey och superhjältar*

#12 uniteder

uniteder

    Commander

  • Members
  • 213 posts
  • Location:Grängesberg och Örebro

Posted 19 April 2007 - 18:50

Öööööh? Jag menade precis tvärtom, att intresset försvann när Schumacher försvann..

#13 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 April 2007 - 18:53

Oj. Ursäkta. Då är det en tidigare post jag syftar på i så fall. :blush:
*Hockey och superhjältar*

#14 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 19 April 2007 - 20:38

Det var ett väldebatterat problem att F1 blev tråkigare då Schumacher var som mest dominerande. Det fanns ingen spänning i vem som skulle vinna och de tillgrep radikala omstruktureringar i kval och däckbyte för att "göra sporten roligare". (Underförstått - bryta Schumachers dominans...).
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#15 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 May 2007 - 19:43

Ah Mika Häkkinen. 20 segrar 2 VM titlar i F1. Hade nöjet att se honom live 2 gånger i F1, har även sätt honom live på ett DTM lopp Tyskland. Fin man, från dödens port i Adelaide 1995 till tvåfaldig världsmästare.


Jag följer fortfarande loppen. Men inte med samma intensitet som när Schumacher och Häkkinen hade sina dueller mot varandra.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#16 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 12 May 2007 - 22:30

Jag följde F1 som mest då Schumacher kom fram och utmanade Senna. Och så tyckte jag det var kul när Villeneuve och Montoya utmanade Schumacher till en början. Nu ska det bli intressant att följa kampen mellan Massa, Räikkönen, Alonso och Hamilton. Hela fyra förare på topp, mums!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#17 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 13 May 2007 - 00:10

Men inte med samma intensitet som när Schumacher och Häkkinen hade sina dueller mot varandra.


Amen!
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#18 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 May 2007 - 15:34

Förstår inte varför just Schumacher drog mindre intresse. Visst, han vann några mästerskap i rad, men så var han också en fantastisk förare. Var det tråkigt att se Wayne Gretzky eller Sovjets landslag spela ishockey också? Eller Brasilien fotboll?


Det handlar om det personliga intresset. Visst kan det vara tråkigt att se ovanstående exempel om man har en annan smak.


Gårdagens lopp var minst sagt avslaget. Det var Masa från start till mål och överlag var loppet sevärt, även om det gärna hade fått vara lite mer rafflande för min del.

#19 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 14 May 2007 - 18:15

Tyckte själv att loppet i går var urtråkigt. Klart att det var irriterande att Räikkönen bröt tidigt på grund av tekniska problem men loppet hade knappt något "action" förutom lite eldflammor under en pitstop.

Heikkis insats var dock sevärd, skönt att han var äntligen snabbare än Fisico.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#20 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 May 2007 - 12:20

Någon mer än jag som såg gårdagens race?

Imponerande av Lewis att hålla sig på pallplats även i detta race. McLaren verkar ha satsat på rätt förare där. Även starkt av Alonso att ta Pole för att sedan hålla hela vägen till mål. Monte Carlo erbjuder ju inte så många tillfällen att köra om på så att få en bra startplacering samt ha bra strategi för depåstopp är väsentligt för att göra ett bra race.

Synd att Räikkönen gjorde ett så stort misstag under kvalet, får hoppas att han kan ta igen detta genom att köra bättre i kommande race.

#21 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 28 May 2007 - 12:33

Jag såg halva loppet ungefär.

Håller med i det mesta, förutom att det var imponerande av Alonso att hålla från start till mål. Det är snarare förväntat här tycker jag. Det hade snarare varit skam om han förlorat det.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#22 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 June 2007 - 13:24

Gårdagens race var minst sagt händelserikt, kanske nästan lite för händelserikt för min smak. Lite av loppet blev sönderåkt på grund av att säkerhetsbilen skulle ut och åka stup i kvarten.

Jag är fortfarande grymt imponerad av Lewis Hamilton's framgångar, sin första pole igår och sin första seger. Kul att McLaren har hittat vad som ser ut att vara en stabil och bra förare.

Även glädjande att Robert Kubica klarade sig från allvarliga skador i sin krasch.

#23 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 11 June 2007 - 18:19

Det var en otrolig smäll. Hoppas verkligen han kan komma tillbaka. Det är inte alltid så lätt efter en våldsam krasch. För övrigt tror jag att Hamilton blir världsmästare redan i år.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#24 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 June 2007 - 13:57

Det var tydligen inte så allvarligt med Robert Kubica. Skulle inte förvåna mig om han kör redan nästa race.

#25 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 12 June 2007 - 17:36

Kubica känns ju som en klart lovande förare för framtiden. Det vore en förlust för sporten om han inte kom tillbaka.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier