Jump to content

Photo

Vilken konsol ska du köpa?


  • Please log in to reply
101 replies to this topic

#51 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 November 2006 - 11:48

Jag har delat ämnet och försökt få ut de flesta saker som postats om Resident Evil i en egen tråd. Därav är ämnet något mer magert nu.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#52 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,016 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 30 November 2006 - 07:00

Alla konsoler är förstås det givna svaret. Xbox 360 blir det nog först då den har några spel jag är intresserad av, Playstation 3 först när den gått ner en del i pris och Wii:n sist då jag har en kompis som lär köpa den. Viktigast i det hela är förstås intressanta spel och det finns två spelserier som kan få mig att köpa de maskiner de kommer på direkt, Secret of Mana och Shenmue.

Känns inte som det är så bråttom, har 11 olika maskiner att spela på redan och jag är långt efter på min inköpslista som är säkert 200 spel lång.

#53 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 05 December 2006 - 14:30

Nintendo Wii så klart! :) Tror inte det är några exklusiva konsol-spel som inte annars även kommer till PC som jag är intresserad av, till dom olika plattformarna, faktiskt.

#54 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 February 2007 - 17:35

The European model of the PlayStation 3, due to launch on March 23, will use different hardware specifications to the models already released in Japan on November 11, 2006, and the US on November 17, Sony announced in a statement today.

The European PS3s will be designed differently, meaning that a "new combination of hardware and software emulation" will only enable the new PS3s to be compatible with a "limited range" of PS2 titles, and a "broad range" of original PlayStation games.

A Sony spokesperson told Reuters that "the backwards compatibility is not going to be as good as the US and Japan models."

http://uk.gamespot.c...newstop;title;1

För någon jäkla anledning så bestämde de sig för att exprimentera med oss i Europa och ge oss en helt anorlunda PS3 med sämre bakåtkompatibelitet. Typ samma system som XBox 360. Ni som har XBox 360 vet kanske hur uselt emulator systemet är. Inte bara att man måste typ ladda ner en ny för nästan varje spel utan spelen hänger sig och gör sämre från sig. Ska vi få samma skit med PS3 nu?
Det finns en orsak att jag inte köpte ett nytt PS2 när mitt gammla gick sönder och det var för att Sony lovade bakåtkompatibelitet på alla PS2 och PSOne spel. Det fick visseligen USA och Japan men vi får nöja oss med ett mycket sämre emulator system? Mina gammla PS2 spel kommer kanske inte funka och jag ska behöva vara orolig varända gång jag köper ett nytt PS2 spel att det inte ska funka?
Såvidar det inte var stora andra fel på USA modellen så importerar jag en istället. Vanligt vis brukar vi få en bättre version av konsollerna (För de hinner rätta fel) inte sämre.
Enligt artiklen så har de bestämt sig för att inte satsa på bakåtkompatibelitet utan på att utveckla systemet för PS3 istället.
Sanningen är: De ville få en mindre förlust i Europa och bestämde sig för att köra den billiga vägen med en emulator istället för hårdvara för PS2 och PSOne.
Visst, klart de ska gå framåt. Men jag tror nog inte de fattar hur många som väljer PS3 över XBox 360 just för den bättre bakåtkompatibeliteten heller.

Jag känner mig så jäkla sviken efter att ha predikat så mycket för alla om PS3 och bakåtkompatibeliteten osv.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#55 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 February 2007 - 02:17

Blir väl dags att köpa en gammal PS2:a nu då...
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#56 Insikt

Insikt

    Lieutenant

  • Members
  • 98 posts
  • Location:Klippan - skåne

Posted 25 February 2007 - 15:15

Många som faktiskt har lagt ner mycket tid och pengar förlorar sedan ofta katastrofalt mycket pengar när spelet sedan släpps för alla laddar ner det istället. Ett väldigt bra exempel är DOOM3 där de gick back flera miljoner i USA för alla laddade ner det. Det orsakade också att de inte hade råd att släppa XBox versionen utan fick skjuta upp det med 1,5 år.


Måste bara påpeka ett par fel här. Doom 3 sålde inte särskilt såligt utan det sålde betydligt bättre än storspel som tex Baldurs Gate och TES4: Oblivion och gick inte alls med förlust. Activision som är utgivare för spelet ökade sina inkomster med ca 160% under det året Doom 3 släpptes, mycket av dom pengarna kom från just Doom 3 men även Spiderman 2 drog in stora summor. Att spelet kom senare till Xbox berode inte på förluster eller dålig försäljning för PC utan det var bestämt redan innan spelet var färdigutvecklat att dom skulle skjuta upp Xbox releasen tills PC versionen var klar.
RögleBK i elitserien!

#57 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 October 2007 - 15:01

En ny nedbantad version av PS3 släpps 12 Oktober i Sverige!

Sony har genomfört en undersökning av vad folk använder på PS3 och efter det har de utvecklat en ny, billigare variant. Den nya varianten kommer kosta mellan 4000 kr - 4500 kr.

Förändringarna på den nya varianten är:
40GB HDD istället för 60GB.
2 USB-portar istället för 4.
Inga uttag för minneskort.
Kommer inte vara bakåtkompatibel med Playstation 2-spel.

Sony har medelat att 40 GB versionen kommer bli den nya standard och av den gammla 60 GB så kommer de bara sälja de som fortfarande finns på lager, inga nya kommer tillverkas längre. De som är kvar kommer få sänkt pris till ca: 5500 kr. (Gäller alltså paketen med extra handkontroll och 2 spel)
Så vill ni ha 60 GB varianten som kan spela PS2 spel så ska ni köpa den medans ni fortfarande kan.

Källa

Edited by Crusader, 07 October 2007 - 15:47.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#58 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 07 October 2007 - 15:56

En ny nedbantad version av PS3 släpps 12 Oktober i Sverige!

Sony har genomfört en undersökning av vad folk använder på PS3 och efter det har de utvecklat en ny, billigare variant. Den nya varianten kommer kosta mellan 4000 kr - 4500 kr.

Förändringarna på den nya varianten är:
40GB HDD istället för 60GB.
2 USB-portar istället för 4.
Inga uttag för minneskort.
Kommer inte vara bakåtkompatibel med Playstation 2-spel.

Sony har medelat att 40 GB versionen kommer bli den nya standard och av den gammla 60 GB så kommer de bara sälja de som fortfarande finns på lager, inga nya kommer tillverkas längre. De som är kvar kommer få sänkt pris till ca: 5500 kr. (Gäller alltså paketen med extra handkontroll och 2 spel)
Så vill ni ha 60 GB varianten som kan spela PS2 spel så ska ni köpa den medans ni fortfarande kan.

Källa



Sony tappar popularitetspoäng hos mig mer och mer.
"There once was a man from Nantucket..."

#59 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 October 2007 - 13:45

Såhär kommer den nya 40GB PS3 se ut nästa år med den nya DoulShock 3 handkontrollen:

Posted Image
Posted Image

Edited by Crusader, 10 October 2007 - 13:48.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#60 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 October 2007 - 17:05

Jag hade tyvärr rätt om El-Giganten. De är utan PS3 och har varit det ett bra tag. För någon anledning så har Sony inte levererat till El-Giganten som de skulle och El-Giganten verkar rätt sura för det.

Men... på Siba hade de startpaketet för bara 5490 kr och tillochmed jag kunde få det på avbetalning. Så nu är jag en av de nyaste PS3 ägarna! :D Har boxen här bredvid mig. :)
För någon anledning så kunde jag inte få kredit själv utan jag fick ha en medsökare, min mamma. Så vi har kortet tillsammans. Fick bara 3000 kr i kredit (Verkar som de tar kredit efter inkomst) så det var tur att jag hade 3000 kr sparade till en PS3. :P

Men någon Blue-ray film fick jag inte tag på. :( Så jag åkte runt och letade. De är mer sällsynta än jag trodde. men mycket mycket vanligare än HD-DVD filmer för jag har sett flera ställen tidigare med Blue-ray men hitils bara ett med HD-DVD.
Så ingen Spider-Man 3 eller TMNT för mig idag. :bawl Har ingen större användning för mitt PS3 just nu för Blue-ray var orsaken jag skaffade den nu. (Tyckte det var onödigt att skaffa Spider-Man 3 och TMNT på DVD bara för att köpa den på Blue-ray efter ett par månader.) Jag är mitt uppe i Half-Life 2: The Orange Box (Half-Life 2, HL2 Episode 1, HL2 Episode 2, Portal, Team Fortress) just nu vilket kommer ta upp minst en vecka till av mitt liv så jag har inte tid att börja spela Resistance: Fall of Man just nu.
Men Motor Storm ska jag pröva iallafall. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#61 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 October 2007 - 17:23

grattis till din PS3a. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#62 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,016 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 25 October 2007 - 20:56

En snabb-bessring: Det heter Blu-Ray, inget "e".

Se till att vara försiktig med maskinen också, om de slutar tillverka dem kommer man få en av den nya modellen tillbaks antar jag om man blir tvungen att skicka tillbaks den på grund av nåt fel.

#63 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 October 2007 - 22:06

GaterGirl: Tack! :)

En snabb-bessring: Det heter Blu-Ray, inget "e".

Verkligen? Då har jag skrivit fel ä'nda från början. :P

Jo, du har nog rätt där. Hitils har ingen konsoll gått sönder för mig (utom lasern PS2, som för de flesta andra. jag spelade förmånga PS2 spel. :D ) så jag får hoppas att jag har tur. ;)

Jag vet int hur mycket du har mixtrat med ditt PS3 men hur går det till med att ladda ner pogram från internet och installera på PS3 (T ex DivX-mediaspelaren), vet du det? Behöver man Linux för att installera programmen?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#64 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,016 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 26 October 2007 - 10:49

Jag har inte mixtrat alls med min PS3:a, mer än i inställningarna så jag vet inte alls hur installationer av tredjepartsprogram, linuxdistributioner och sånt går till. På minhembio.com som i mina ögon är ett bra forum så snackas det en del om det men jag har inte läst de diskussionerna.

#65 Insikt

Insikt

    Lieutenant

  • Members
  • 98 posts
  • Location:Klippan - skåne

Posted 16 November 2007 - 22:49

Jag vet int hur mycket du har mixtrat med ditt PS3 men hur går det till med att ladda ner pogram från internet och installera på PS3 (T ex DivX-mediaspelaren), vet du det? Behöver man Linux för att installera programmen?



Har inte mixtrat med tredjeparts programvara ännu, komemr säkert börja med det snart. Men med tanke på att du nämde Divx mediaspelaren så kan jag tipsa om att man kan köra en media server på datorn och på så vis "streama" filmer, musik och bilder till ps3:an via nätverket. Kör för tillfället TVersity och det funkar utmärkt, med rätt codecs så konverterar den "on the fly" så man kan se dom flesta formaten fast ps3 inte stödjer det egentligen.
RögleBK i elitserien!

#66 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,016 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 17 November 2007 - 00:32

Tydligen har det blivit problem med Tversity och ett annat program i och med den senaste uppdateringen vad jag läst på minhembios forum. Samtidigt har DivX fått eller kommer snart få stöd på PS3:an så det blir ett mindre format som behöver annat program för att funka.

#67 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 17 November 2007 - 01:20

Funderar mer och mer på att skaffa ett Wii nu, om jag ska vara ärlig.
PS3 kommer jag inte köpa än på ett tag (är mgs4 ens halvfärdigt?), och wii har ju fått lite häftiga spel nu såsom metroid zelda osv, inte bara wii sports :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#68 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 November 2007 - 01:47

MGS4 är redan färdigt och kommer till våren. Skulle igentligen släppts nu i höst men de beslutade sig för att satsa på en world wide release så de höll på den Japanska och satsade på överätta till Engelska först och under tiden har de lagt till lite extra grejor och finslipat spelet.

En grej jag retat mig otroligt mycket på ang. PS3 är hur de meningslöst ger oss bara småsmular av vad Japan och USA får på Playstation Store. Jag skaffade mig ett Amerikanskt konto och kollade där och det var ju otroligt vad grejor man kan ladda ner där. Vi kan ladda ner ca 15 PS1 spel i Europa, i USA kan de ladda ner ett 50 tal. I japan kan de ladda ner över 100.
I Europa kan man ladda ned typ 2 aktuella filmtrailers och 3 eller så som är gammla. I USA kan man ladda ned runt 20 stycken trailers till nya filmer (Varför tror de att vi i Europa inte är intreserade av bioaktuella filmer som även kommer ha premiär här bara nån vecka efter USA?).
Sedan ska man inte glömma att man i USA kan köpa avsnitt av TV-serier och filmer, varför kan inte vi? Det är ju inte som att man skulle få dem gratis.
Och varför låter de oss i Europa vänta på demos när spelen är regionsfria och inte släpper demo till alla?
Och varför i H-vete släpper de 3-5 trailers per spel i USA men bara ger oss 1, ibland 2, av dem?

Och Sony är inte ensam om det här. På XBox Live så är den nyaste film-trailern att ladda ned trailern till PotC2 :D öd Mans Kista medans i USA kan man ladda ned till alla de nyaste filmerna, TV-serier och en massa annat. I Europa är media delen typ tom.
Jag är riktigt trött på den här misshandlen. Med PS3 kan man iallafall skapa ett falskt USA konto men att man ska behöva göra det för att kunna utnytja PS3 till fullo.


Ska du köpa Wii, passa på att köp en begagnad nu när så många säljer sina. :) Du kan få det till ett mycket mer resonligt pris.

Edited by Crusader, 17 November 2007 - 01:49.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#69 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,016 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 17 November 2007 - 12:29

En grej jag retat mig otroligt mycket på ang. PS3 är hur de meningslöst ger oss bara småsmular av vad Japan och USA får på Playstation Store.

Och Sony är inte ensam om det här. På XBox Live så är den nyaste film-trailern att ladda ned trailern till PotC2 :D öd Mans Kista medans i USA kan man ladda ned till alla de nyaste filmerna, TV-serier och en massa annat. I Europa är media delen typ tom.
Jag är riktigt trött på den här misshandlen. Med PS3 kan man iallafall skapa ett falskt USA konto men att man ska behöva göra det för att kunna utnytja PS3 till fullo.


Håller med. Jag är ganska säker på att det inte är illvilja utan filmdistributionsrättigheter som sätter stopp för släpp i alla regioner.

På Xbox Live kan du dock ladda ner 2 Beowulftrailers nu. Wooo! Eller inte... Nåja, i december så släpps ju mediadelen loss för oss i europa att kunna köpa film och tv-serier via Live i och med höstuppdateringen.


Själv ska jag köpa mig en wii i december. Spelet som fått mig att bestämma mig är Endless Ocean. Gillade Arikas 3 förra undervattensspel, Aquanaut's Holiday och Everblue 1 och 2.

#70 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 June 2008 - 21:05

Jag har gjort en beställning på en PS3 efter noggrant övervägande. Min allra första egna konsol. :D (men hade NES när jag växte upp finns säkert någonstans, tror min bror har det) Främst för att kunna se på blu-ray ( ska också uppgradera andra nödvändigheter småningom för att öka upplevelsen B) ) men också naturligtvis för spel.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#71 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 June 2008 - 22:21

Grattis! :D Bra val IMO. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#72 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 June 2008 - 14:31

Äh. Wii FTW! ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#73 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 27 June 2008 - 16:38

PÅtal om WII så blir det till att åka in till stan imorrn och skaffa det nya Brawl-spelet.
Har fått gå och plocka det hela veckan på jobbet så nu ska det köpas :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#74 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 31 October 2008 - 16:58

Wii överlägset populärast | Spelnyheter | SvD
Nintendos spelkonsol Wii fortsätter att gå hem i stugorna världen över. En färsk finansrapport visar att konsolen sålts i 34,54 miljoner exemplar sedan premiären för knappt två år sedan, uppger Shacknews. En stor del av försäljningen har skett de senaste sex månaderna - hela 10,1 miljoner maskiner har gått åt.

Också Wii-spel går åt i stora mängder. 299,85 miljoner titlar ska ha passerat handlarnas diskar sedan premiären. Nintendos bärbara maskin DS går också den bra: 84 miljoner maskiner och 454 miljoner spel har sålts sedan premiären 2004, vilket gör den mer framgångsrik än föregångaren Gameboy Advance (81 miljoner sålda enheter totalt).

Konkurrenten Sony släppte i går siffror som säger att 16,8 miljoner exemplar av Playstation 3 sålts världen över (premiär i Nordamerika och Asien för två år sedan, släppt i Europa och Australien i mars 2007). Enligt uppgifter häromdagen sålde PS3 bättre än Xbox 360 perioden juli-september i år. Hur många Xbox 360 som sålts totalt finns det inga färska siffror på, i mars i år uppgavs omkring 19 miljoner maskiner ha sålts.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#75 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 December 2008 - 18:57

Imorgon släpps den öppna betan av Playstation Home! :thumbsup:

För er som inte vet så är Home en gratis virtuel värld för PS3 där man skapar en egen avatar och lever ett comunity liv (typ the Sims), träffar vänner online, kollar trailers, åker hem till spelutvecklares "Home" och träffar dem och ser det senaste nytt om spelen.

Playstation Home väntast vara en mindre revolution innom konsollvärlden och är, som sagt, helt gratis tillskillnad från tjänsterna i The New XBox Experience.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif