Jump to content

Photo

Stargate Atlantis - Säsong 5


  • Please log in to reply
173 replies to this topic

#76 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 September 2008 - 17:41

Tyckte väl att jag kände igen runnern i avsn. 9. Det är ju han som var bountyhuntern i SG-1 (10x15) som visas nu på TV6.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#77 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 October 2008 - 13:02

5x01 - Search And Rescue

Inte så kul att få besked så där att man blir fråntagen kommandot över Atlantis. Men det ska bli intressant att se hur Woolsey kommer sköta sig.

Scenen när Teyla skulle föda med hjälp av McKay var rätt kul. :lol:


5x02 - The Seed


Woolsey som ska sköta allt efter reglerna blir tvungen att bryta ett antal direkt :lol:

Kul att se Beckett igen :)




Någon mer än jag som reagerade på att TV6 hade slängt in ett extra reklamblock. Väldigt irriterande :angry:
Vet att TV3 hade det en period också inte längre vad jag vet.

Såg i tablån att dom visar repris av avsnittet även mitt i natten, runt fyra.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#78 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 October 2008 - 15:05

Ja, jag reagerade först på att reklamavbrotten var kortare, sedan insåg jag att det var för att det var ett extra avbrott där. *suck*

Gillar fortfarande inte sättet som Carter vart avskedad på, men jag tror Atlantis (och IOK i synnerlighet) har en spännande tid och se fram emot.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#79 Supreme Commander JAF

Supreme Commander JAF

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 26 posts
  • Interests:Star Trek, Sci fi, milaria, historia, filmmanus, film och tv.

Posted 05 October 2008 - 15:08

sexan har ju så långa reklamavbrott så att man kan äta middag under dem om man vill. Så om det är tre lite kortare så föredrar jag det framför två megalånga. Men definitvit så vill jag ha mindre reklam och inte mer.

Den där Wooley verkar vara så himla bekant! Var har jag sätt honom förut någonstans? *ironi* J.
Forum moderator på startrekdb.se
Forum moderator på Gatekeeper
Det mesta ni ser på tv och film har skrivits av en eller flera manusförfattare...

#80 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 October 2008 - 16:33

Den där Wooley verkar vara så himla bekant! Var har jag sätt honom förut någonstans? *ironi*

:lol2:

Jag föredrar dom 'långa' reklamavbrotten för där vet man på ett ungefär hur långa dom är (ca. 5 min) med dom korta reklamavbrotten så varierar tiden väldigt mycket. Missade nästan en hel scen pga det efter första reklamavbrottet.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#81 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 October 2008 - 12:02

Avsnitt 2 var riktigt bra. Påminner kanske lite väl mycket om avsnittet "Vox Sola" i Star Trek: Enterprise. Skillnaden är dock påtaglig då detta avsnitt gör nästa samma sak fast betydligt bättre. Spännande och välgjort. Trovärdigt och välspelat. Gillar att avsnittet fokuserar lite mer på Keller och att Woolsey får mer att göra. Robert Picardo är perfekt som Woolsey även om hans karaktär tenderar lite till att vara uppbyggd på samma sätt som EMH/The Doctor från Star Trek: Voyager. ;)

Edited by Cartman, 09 October 2008 - 12:03.


#82 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 11 October 2008 - 13:15

5.11 The Lost Tribe

Asgards!!! :D Dock olika från de vi lärt känna i SG-1. McKay och Daniel är roliga tillsammans. :D Antar att det är slut på triangeldramat mellan Jen/Ronon/Rodney nu och att hon väljer Mckay. Väldigt snygga och coola rymdscener.

Edited by GaterGirl, 11 October 2008 - 13:16.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#83 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 October 2008 - 13:17

5x11 The Lost Tribe

Bara jag som fick en smärre chock när en Asgard kom ut ur exodräkten?! :o
Jag var helt inne på att det var en helt ny ras och Asgards tänkte jag inte på för en enda sekund! Undrar om de dyker upp igen och även då som fiender? Jag har svårt att se just Asgards som fiender. Hoppas Atlantisgänget kan få dem på andra tankar framöver.

Varför är inte Daniel Jackson med i Atlantis oftare? Han och McKay är ju ett oslagbart radarpar :D

Detta avsnitt var så här långt säsongens bästa!

Winter is Coming


#84 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 11 October 2008 - 13:25

Bara jag som fick en smärre chock när en Asgard kom ut ur exodräkten?!

Hade heller inte en tanke på att det var Asgard i de dräkterna. När jag så de små gråa benen och ryggen uppenbara sig blev det ett glatt rop, Asgards! :) :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#85 SaberBlade83

SaberBlade83

    Captain

  • Members
  • 516 posts

Posted 11 October 2008 - 19:34

5x11 The Lost Tribe

Fick också en mindre chock att få se en Asgard komma ur dräkten. Hade inte en tanke på att de kunde vara dom, trodde på en ny ras eller så dom vi fick se i "Foothold" avsnittet i SG1...till och med Furlings. Riktigt skönt att se SGA folket kunna överraska en så här rejält. :) Bästa avsnittet så här långt. Avsnitt 10-11 har verkligen givit ny liv till säsongen måste jag säga.

#86 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 October 2008 - 20:53

5x11 The Lost Tribe

Riktigt riktigt bra avsnitt. :)

Det där var helt oväntat :o Asgards!!!! Årets överraskning skulle jag nog säga.
I did not see that one coming som McKay sa.
När man fick se benen på honom då förstod jag att det var en Asgard och samtidigt kopplade jag musiken som spelades i den scenen till Asgard.

Jag som trodde att det kanske var en helt ny ras.
Dom får vi säkert se igen, annars är det väl dumt att presentera dom i Atlantis.

Vill ha mer Daniel i Atlantis :D


Jag är fortfarande lite fundersam över Todds beteende. Varför gjorde han som han gjorde? Han borde väl veta att det går att lita på dom. Och nu skulle han förstöra Daedalus med besättning och allt utan att lyssna på deras förklaring.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#87 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 October 2008 - 11:56

05x03: Bra avsnitt. Gillar han som spelar Tyre, tycker att han gör karaktären bra och ett litet extra djup. Han ser verkligen plågad ut. Tycker det passade bra att centrera avsnittet kring honom och Ronon. Woolsey fick lite att göra i avsnittet, kul att se vad han gör för att koppla av. :lol: Gillar scenen där han får agera "barnpassare" under några minuter, obetalbar.

#88 Noveau

Noveau

    Commander

  • Members
  • 211 posts

Posted 12 October 2008 - 20:05

Jag är fortfarande lite fundersam över Todds beteende. Varför gjorde han som han gjorde? Han borde väl veta att det går att lita på dom. Och nu skulle han förstöra Daedalus med besättning och allt utan att lyssna på deras förklaring.


När man får veta (eller snarare tror sig få veta) att den egna rasens värsta fiende har ett vapen som kan slå ut hela ens infrastruktur så räcker det nog med en liten misstanke för att tilliten ska brista. Nu när han själv är i en rätt fin maktposition så är han nog villig att offra några människor för att eliminera hotet :)

-

5x11

Ett mycket bra avsnitt, som tillsammans med det föregående avsnittet, helt klart ligger över medel den här säsongen.
Blev också riktigt förvånad över att fienderna var Asgards, och jag vet inte riktigt om jag gillar det. Om det blir såsom de befarade i avsnittet, att Asgards kanske kommer efter dem nu för att hämnas, så känns det som att de riskerar att förstöra bilden av Asgards som en av de förnämsta raserna (åtminstone i mina ögon).

#89 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 October 2008 - 13:02

05x04: Okej avsnitt som dock blev en aning rörig med alla turer fram och tillbaka för min smak. Intressant att återse Daedalus igen men ännu mer intressant i handlingen med parallella universum/verkligheter och vad det gjorde SAG besättningen. Dock fick jag aldrig grepp om vilket det var som anföll dom, mer än att det var några aliens, men just vad rasen kallas för kanske inte var meningen att man skulle veta?

#90 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 October 2008 - 14:00

Intressant avsnitt som tappar lite då man får väldigt lite information. Det där med alliansen skall det bli intressant och se om det är något vi får träffa igen och i så fall vilka de är. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#91 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 October 2008 - 14:23

Absolut, det väntar jag med spänning på att få reda på mer om. Annars tycker jag att även denna säsong står och stampar lite så här i början, vet inte varför men SGA har ingen säsong som är bra rakt av från början till slut.

Edited by Cartman, 18 October 2008 - 14:24.


#92 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 October 2008 - 14:30

Det kan du ha rätt i.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#93 Supreme Commander JAF

Supreme Commander JAF

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 26 posts
  • Interests:Star Trek, Sci fi, milaria, historia, filmmanus, film och tv.

Posted 18 October 2008 - 17:25

Jag hamnade i slutet på fredagens (17/10) och fatta aldrig mer än att det verkade vara ett coolt alternativt universa avsnitt med en häftig rymdstrid på slutet. Någon som har vänligheten att ge en kort resume? J.
Forum moderator på startrekdb.se
Forum moderator på Gatekeeper
Det mesta ni ser på tv och film har skrivits av en eller flera manusförfattare...

#94 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 October 2008 - 17:53

Ett skepp materialiserar sig ovanför Atlantis. Deadulus. Inga livstecken och inga svar på anrop. Jorden bekräftar att Deadulus är på vintergatan och når jorden inom 2 veckor. Sheppard, Teyla, McKay och Ronon beger sig dit för och undersöka. Denna Deadulus kommer ifrån ett parallellt universum (med en ny typ av motor), den har övergetts eftersom navigeringsutrustningen är felaktig och de hoppar slumpmässigt mellan världarna. (Energin är dessutom nästan tömd och sköldarna går på sparlåga). Ombord finns redan en uppsättning av hjältarna. Döda och nedfrusna. Med en felaktig utrustning så går det givetvis inte och styra kosan åter mot atlantis. McKay lyckas (efter att de nästan blivit nedskjutna och sönderbrända) slå maskineriet på backen. Och resan vänder tillbaka i sina egan spår. Tillbaka till den döende röda solen och tillbaka till den strid som nästan sänkte skeppet. Fienderna som dyker upp kom om bord under den första vändan av striderna.

Resten tror jag du sett? Två hopp till och hjältarna är hemma. Men givetvis tillstöter ytterligare komplikationer och man kan inte bara ta Jumpern tillbaka till Atlantis. Atlantis uppfattar dock att ett skepp materialiserat sig och bestämmer sig för att skicka dit folk utifall att.

Slutet gott, allting gott.

Skulle jag missat något så finns den en hyfsat bra recap på tv.com.

Edited by XC, 18 October 2008 - 17:56.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#95 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 26 October 2008 - 17:43

5.12 Outsiders

Ett ganska tråkigt avsnitt med en handling som vi sett flera gånger i Stargate. McKay och Beckett tillsammans var avsnittets bästa del.

5.13 Inquisition
Men ååå, redan vid synen av titeln visste jag att det var ett klipprogram. *Jäsp* Ett rättegångs avsnitt kan väl bara sluta på ett sätt i tv-serier att vårat team vinner.

McKay: Is there any advanced technology in this coalition?
Woolsey: No but the IOA believes it could be an important first step toward a interplanetary government... a Federation if you will..
McKay: Well, "the" (hörde inte riktigt vad han sa) federation had ships.

Star Trek referens eller? :P


edit: neeeeeeeeeej, inget nytt avsnitt förrän 7:e november!?!

Edited by GaterGirl, 26 October 2008 - 17:45.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#96 SaberBlade83

SaberBlade83

    Captain

  • Members
  • 516 posts

Posted 26 October 2008 - 20:21

5x12 Outsiders

Bara att hålla med, inget avsnitt man lägger på minnet direkt. Precis som GG säger så var Rodney och Carson avsnittets bästa. Saknar verkligen att ha Beckett med i serien i större skala. :( Saknar honom än mer när man sett på några av de äldre avsnitten som ju går på 6an nu.

5x13 Inquisition

Håller med GG igen. Klippavsnitt blir sällan bra och det är skönt att detta endast seriens 2a sådan ("Letters from Pegasus" är väl den enda i övrigt?). Tycker dessutom att de andra borde ha fått vara med och försvara sig. Helt klart säsonges sämsta och ett av seriens sämsta avsnitt enligt mig.

#97 Wowbagger

Wowbagger

    Commander

  • Members
  • 197 posts

Posted 26 October 2008 - 20:23

5.13 Inquisition
Såna här avsnitt gör mig bara arg.
Dom är ett hån mot tittaren och nåt som (tyvärr) lever kvar från det gamla sättet att göra serier.

#98 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 26 October 2008 - 23:39

Å andra sidan är det förståeligt att det finns sådana. De är väldigt ekonomiskt enkla att motivera dem. Från TV-bolagens sida kan det vara motiverat att använda dem för att locka nya tittare, men eftersom Atlantis ska läggas ned är det ju inte av det skälet det gjorts. Troligen ligger förklaringen till det snarare i budgeten. Antingen har Atlantis dragit över den eller så är det för att de behöver en extra stor budget för att något avsnitt, troligen finalavsnittet så det ska se mer "maffigt" ut.

Hur vill ni det ska sluta? Wit ha whimper or a bang? ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#99 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 October 2008 - 15:06

05x05: Helt okej avsnitt även om det där lilla extra saknas och att avsnittet börjar bra men blir sämre ju längre mot slutet vi kommer. Wier lär väl knappast dyka upp mer efter detta, eller?

#100 RockyB

RockyB

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 67 posts

Posted 27 October 2008 - 20:06

Hur vill ni det ska sluta? Wit ha whimper or a bang? ;)


Helst som SG-1. Det vill säga inget överdrivet. Blir bara konstigt i och med att det eventuellt kommer filmer sen.