Jump to content

Photo

Stargate Atlantis - Säsong 5


  • Please log in to reply
173 replies to this topic

#101 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 October 2008 - 09:34

Jag läste att de hade avsnitt åt henne men att hon tackat nej till säsong 5. (Tror inte det gavs någon anledning). Håller med om att avsnittet aldrig blir bättre än okej, det kommer inte igång riktigt, kanske är det så att besvikelsen över Tori Higinssons frånvaro skämmer avsnittet lite. Tycker ändå de löst problemet ganska bra.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#102 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 October 2008 - 23:26

5x12 - Outsiders

Kan bara hålla med om att det var ett ganska trist avsnitt.
Men det är alltid kul att se McKay och Beckett tillsammans :)
Undrar föresten hur gammalt det där Hive skeppet var? Såg ju ut som om den var redo för skroten.

5x13 - Inquisition

Och hur många gånger har man inte sett såna här avsnitt i diverse Sci-Fi serier :rolleyes:
Måste faktiskt erkänna att jag spolade förbi alla flashback scener ^_^ speciellt nu när man ser om s.1 på TV6 och har allt (eller det mesta som visades) färskt i minnet.

Men jag förstår varför dom har såna här avsnitt. Kostar inte så mycket i produktion och så sparar dom väl dom pengarna till säsongsavslutet.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#103 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 29 October 2008 - 09:26

Måste faktiskt erkänna att jag spolade förbi alla flashback scener

Det gjorde jag också.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#104 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 November 2008 - 14:10

05x06: Vilket bra avsnitt. En av mina personliga favoriter, alla säsonger. Det vore trevligt om resterande avsnitt i säsong 5 kunde hålla samma höga kvalité. McKay är rätt karaktär att drabbas och det hade säkert inte alls blivit lika bra med någon av dom andra karaktärerna. David Hewlett gör en utmärkt insats och det känns så trovärdigt att följa honom och dom olika stadierna i hans förfall. Allt från minspelet till kroppsrörelserna, tills vad hans säger, inte kan säga och hur han sakta men säkert vittrar bort. Väldigt bra spelat och mycket trovärdigt. Intressant sätt dom löste det hela på, för en gångs skulle kändes det inte som en "sista minuten" lösning utan fungerade mycket bra. Gillar också hur flytten till helgedomen påverkade dom flesta runt omkring då McKay själv inte kunde säga vad han tyckte och tänkte. Även ett intressant slut när han blivit frisk och Keller sitter och tittar på dagboksinspelningarna där McKay säger vad han egentligen tycker om Keller.

#105 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 November 2008 - 14:07

Kan också säga att det är ett av de bästa avsnitten, håller dessutom med om att det känns välavvägt och att David Hewlett gör ett storartat jobb. Kul att man arbetade in McKays syster också, synd att man inte använt henne lite mer - men hon hade väl kanske familjen och tänka på. :P Listigt förresten och låta parasieten fly ut ur skallen genom hålet i ett försök och fly bort från strålningen. Då slapp man ju rota runt i skallen allt för mycket. Och 'boten' är relativt enkel om man stöter på den igen.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#106 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 November 2008 - 14:37

Absolut. Keller kan skatta sig lycklig att ingreppet inte behövde bli större än ett litet hål. :)

#107 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 November 2008 - 06:53

9 Januari sänds det sista avsnittet av SGA. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#108 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 November 2008 - 11:09

Jag spolade inte förbi dem och jag tyckte ärligt talat inte avsnittet var så hemskt. I själva verket var det väldigt viktigt avsnitt som satte lite extra fokus på Woolsey. Jag gillade det. Om de sedan dumpar Coalition så faller ju det hela avsnittet, men det är en senare sak. Jag skulle dock gärna sett dem presenterade innan det här avsnittet, nu var det alldeles för lat skrivarbete.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#109 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 November 2008 - 14:10

5.14 Prodigal

Sista gången vi fick se Michael? Tills de hittar hans kropp så tänker inte jag se honom som död. Tyckte det var lite väl lätt som Michael kunde alla system på Atlantis och hittade självförstörelse mekanismen, så mycket kan man väl ändå inte lära sig av en Jumper? McKay och Shepard kör rally. :lol:

Edited by GaterGirl, 09 November 2008 - 14:10.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#110 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 November 2008 - 22:31

5x14 - Prodigal

Michael var inte död då, men det anade man ju redan. Men är han det nu??? Säger som GG, innan vi får se hans döda kropp, så lever han fortfarande.

Förstår inte heller hur Michael kunde få ut så mycket info från en Jumper. Skulle inte tro att de är så dumma att det har alla ritningar mm över Atlantis lagrade i en Jumper.

Radiobilar och rally :lol:

Gillade första och sista scenen med Ronon och Woolsey.

Woolsey: May I ask why you have not filed a single mission report since I have assumed command of this base?
Ronon: ‘Cause I haven’t given you any?
Woolsey: As you know, one of the changes I made around here is to require every team member to file mission reports, as opposed to only team leaders and science officers.
Ronon: Really. I didn’t… I didn’t know that.
Woolsey: I announced it my fourth day here. At an away-team orientation meeting detailing changes to mission protocol.
Ronon: Was I there?
Woolsey: Yes. It was mandatory.
Ronon: Because I don’t remember…
Woolsey: I saw you there. It’s kind of hard to miss you.

:lol:

Ronon: “Mission report. Michael invaded Atlantis. Tried to blow it up. We stopped him. End of report.”

:lol2:

Edited by Georgia, 12 November 2008 - 22:32.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#111 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 16 November 2008 - 10:42

5.15 Remnants

Tur att Woolsey fick vara kvar som ledare av Atlantis, gillar inte den andra. Bästa med avsnittet var alla karaktärinteraktioner. Woolsey ser en vacker kvinna men Rodney ser Radek. :lol2: Fast varför kunde inte Rodney se henne när John kunde det. En miss kanske? Kul att en svensk fick ett namn, Ellen. :thumbsup2:

Jag såg Sanctuary före och där var en av botanisterna (? eller vad de var.), killen, med också.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#112 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 16 November 2008 - 14:14

En liten fanboy-fråga kanske, men hur sköter sig Nicole DeBoer i den mån hon nu är med?
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#113 RockyB

RockyB

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 67 posts

Posted 16 November 2008 - 21:44

5.15 Remnants
Fast varför kunde inte Rodney se henne när John kunde det. En miss kanske?


Hon bestämde nog själv vem hon skulle visa sig för, och han fick ju en glimt av henne precis innan hon övergick till sin riktiga livsform i slutet.

En liten fanboy-fråga kanske, men hur sköter sig Nicole DeBoer i den mån hon nu är med?


Hon har bara varit med i avsnittet Whispers

#114 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 17 November 2008 - 17:05

5.15 Remnants
Fast varför kunde inte Rodney se henne när John kunde det. En miss kanske?


Hon bestämde nog själv vem hon skulle visa sig för, och han fick ju en glimt av henne precis innan hon övergick till sin riktiga livsform i slutet.

Jo, det fick han men jag tyckte han borde sett henne på en gång. Det var ju samma varelse som uppenbarade sig för John/Woolsey/McKay men i olika former.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#115 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 November 2008 - 17:05

5x15 - Remnants

Intressant avsnitt.

Blev lite orolig där att Woolsey skulle bli av med sitt jobb. Men det löste ju sig till det bästa :lol:

Jag tyckte väl att Zelenka betedde sig underligt, det var nog det som fick mig att fundera lite att det var något som inte stämde. Plus att hur kunde Kolya bara dyka upp så där.

5x16 - Brain Storm

McKay i högform :lol: måste nog säga att Hewlett spelar honom bra.


Så nu är dom ett par alltså.
Inte alls som jag hade tänkt mig. McKay hade ju ett 'förhållande' med hon botanisten, men den storyn verkar dom ha dumpat helt efter det avsnittet när han tänkte fria till henne, och så Jennifer och Ronon som nästan fick ihop det (i samma avsnitt?). Men den här säsongen verkar det som om dom helt har glömt bort vad som hänt innan.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#116 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 November 2008 - 22:19

Daniel :D
Gillar öppningsscenen i det här avsnittet.

McKay och Daniel tillsammans :thumbsup:

Bland det roligaste i det här avsnittet måste ju ha varit:

Rodney: Doesn’t that bother you? I mean, no vindication, no recognition, no credit.
Daniel: Well, I could say the same thing about you. The discoveries you’ve made, you probably could’ve won the Nobel Prize five times over by now.
Rodney: Too true. So, I guess none of us signed up to get famous, huh?
Daniel: No, we did it for the money.
Rodney: (chuckles) Good one. Wait a minute, you don’t get paid more than I, do you? Do you?


:lol2:


Nu kom jag att tänka på att TV6 kör originalvinjetten medan Sci-Fi Channel kortade ner den till knappt 30 sekunder och visade namnen under avsnittets gång efter avsnitt 8?
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#117 Noveau

Noveau

    Commander

  • Members
  • 211 posts

Posted 07 December 2008 - 08:58

5x17

Inget toppavsnitt i mitt tycke. Har verkligen tröttnat på Wraith-avsnitten som inte längre känns det minsta unika.
Avsnittet var väl storymässigt rätt viktigt i och med Todds "I will not forget this." efter att Sheppard (Atlantis) höll sitt ord och släppte honom i slutet. Nu har de väl honom som vän igen inför slutfighten.

#118 RockyB

RockyB

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 67 posts

Posted 07 December 2008 - 10:53

Har verkligen tröttnat på Wraith-avsnitten som inte längre känns det minsta unika.


Wraith i sig själv (och hot) är ganska tröttsamt kanske, men Todd är grym!

#119 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 16 December 2008 - 20:32

4.18 Identity

De kunde väl ha hittat på en annan story än att ta en idé från SG-1 när det bara är 3 avsnitt kvar. Skönt att Radek klarade sig.
Star Wars referens: John - "All right, Chewie. Start tracking." :P

Kellers farsa i fotot från hennes rum är Carl Binder (producent, manusförfattare i serien) (han hade en teater kallad efter sig i Brain Storm också) :P

hot hjälper alltid. ;)

SHEPPARD: You know about Atlantis, right?

MAGISTRATE: Yes.

SHEPPARD: Then you know you're better off being our friend than our enemy, so why don't you be our friend and show us where that terminal is?


Bara 2 avsnitt kvar nu. :( Vi får vänta tills 3e jan för fortsättningen.

Edited by GaterGirl, 16 December 2008 - 21:43.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#120 Noveau

Noveau

    Commander

  • Members
  • 211 posts

Posted 22 December 2008 - 22:11

5x18

Helt ok avsnitt. Lite tristare i "standalone"-mått, men samtidigt mer intressant än ett wraithavsnitt.

Tycker det är lite synd att de inte fokuserar mer på alla karaktärer så här när vi nu närmar oss slutet av serien. Ett mer personligt avsnitt om de olika personerna på något sätt tycker jag vore passande.

#121 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 December 2008 - 23:09

Tydligen har de 2 sista avsnitten läckt.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#122 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 23 December 2008 - 00:25

De verkar vara ofärdiga versioner precis som med de första avsnittet av denna säsong, saknar väl vissa effekter, musik och sånt.

Winter is Coming


#123 Wowbagger

Wowbagger

    Commander

  • Members
  • 197 posts

Posted 03 January 2009 - 19:58

4.19 Vegas

Guuuud vad jag hatar denna sorts avsnitt.
Nån måste väl ha haft en bättre story som dom kunde ha realiserat?
I och för sig så var det väl billigt att producera nu så här i slutet av serien.
Den här serien förtjänar ett bättre slut än sånt här trams.

Nej, jag säger som Kurgan, "Better to burn out than to fade away" :)

#124 Noveau

Noveau

    Commander

  • Members
  • 211 posts

Posted 03 January 2009 - 21:04

5x19 - Vegas

Till skillnad från Wowbagger gillade jag verkligen det här avsnittet. Det kändes rätt unikt och gav en intressant bakgrund till slutfighten om jorden, som jag antar kommer i sista avsnittet om en vecka.

Även om det var ruggigt CSI-inspirerat så kändes kameraarbetet och miljöerna väldigt trevliga. Musiken var dessutom väldigt passande.

In alles så var det ett unikt och annorlunda avsnitt som jag ändå tycker passade bra in i storyn.
Helt klart bland de bästa denna säsongen i mitt tycke.

#125 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 05 January 2009 - 15:37

5x19 - Vegas

Är inget CSI-fan och av den anledningen tyckte jag det var segt och tråkigt första 15 men det vart bättre. Mirrorverse avsnitt kan vara kul ibland :) Väldigt bra musik kan jag tillägga också. Men nog hade ett sånt här avsnitt passat bättre tidigare i säsongen än nästsista avsnittet någonsin?

Bra och annorlunda avsnitt trots allt :)

Winter is Coming