Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?


  • This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#1 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 23 February 2007 - 15:55

Det är ju egentligen en skam att det inte finns nån sån här tråd, så jag kände mig tvingad att skapa en ;)

Jag klarade nämligen nyss av Half Life 2. Aldrig spelat det tidigare, men jag spelade mycket Half Life när jag var 12-13 år. De flesta är väl överrens om att Half Life är ett av de bäsa actionspelen någonsin, och Half Life 2 är inte riktigt lika bra men nästan. Det är intensivt, spännande, snyggt, coolt och väldigt, väldigt välgjort genom hela spelet. Ett måste!

Vad spelar du för tillfället eller vad spelade du senast? MS Röj och flashspel räknas :P
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#2 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 February 2007 - 16:00

Spelade klart Runaway 2 förra helgen. Ett äventyrsspel.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#3 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 23 February 2007 - 16:02

Jag spelade klart Fable: The Lost Chapters rätt så nyligen men jag har inte börjat på nåt nytt sen dess. För mycket skola...

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#4 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 23 February 2007 - 16:06

Icewind Dale II. Alla IE-spel är att rekommendera men IWDII är det enda som använder tredje utgåvans D&D-regler och känns finslipat och förbättrat gentemot sin föregångare. En värdig avslutning på Black Isles PC-karriär.

#5 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 23 February 2007 - 16:08

Zork II. Kör Infocom från början, och det är innihelskotta svårt, ärligt talat.. :(

*motverkar impulsen att försöka hitta lösningar på nätet*

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#6 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 23 February 2007 - 16:49

World of Warcraft är väl det som spelas mest. När jag tar en paus från det så sitter jag med Devil May Cry 3

Edited by Hofling, 23 February 2007 - 16:58.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#7 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 23 February 2007 - 19:34

Zork II. Kör Infocom från början, och det är innihelskotta svårt, ärligt talat.. :(

*motverkar impulsen att försöka hitta lösningar på nätet*


Zork? Det mest legendariska av alla gamla textspel? Eller är det jag som misstar mig...?

Jag var inte ens född/väldigt liten när textspelen var populära men jag har spelat ett par på senare år...mitt favorit-textspel är Liftarens guide till galaxen som Douglas Adams var med och gjorde, om jag inte inte misstar mig...Kul spel, men otroligt svårt...precis som alla andra textspel :P
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#8 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 February 2007 - 00:53

Fyndade nyligen Command & Conquer: The First Decade (99 spänn för så många spel är ju ingenting!), så de har jag spelat en hel del i veckan. Fina minnen från de gamla spelen :)

Tänkte också jag skulle ge mig på Half-Life 2, det har legat ett par månader nu utan att jag installerat det. Mest för att jag är rädd för att min dator inte pallar med det. :(

Winter is Coming


#9 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 24 February 2007 - 08:31

Zork II. Kör Infocom från början, och det är innihelskotta svårt, ärligt talat.. :(

*motverkar impulsen att försöka hitta lösningar på nätet*


Zork? Det mest legendariska av alla gamla textspel? Eller är det jag som misstar mig...?

Jag var inte ens född/väldigt liten när textspelen var populära men jag har spelat ett par på senare år...mitt favorit-textspel är Liftarens guide till galaxen som Douglas Adams var med och gjorde, om jag inte inte misstar mig...Kul spel, men otroligt svårt...precis som alla andra textspel :P


Japp. Jag har spelat en del förut när det begav sig, men bestämde mig för att börja "från början". Svårt är bara förnamnet, dock.. ;) Klarade Zork I genom att fuska litegrann, men rationaliserade att det bara var för att "komma igång". Adams var med och skrev "Liftaren"-spelet ja.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#10 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 24 February 2007 - 11:15

Det svåra med textspelen är ju nog att man är så ovan vid att man inte får "se" nåt utan måste skriva saker för att ta reda på hur omgivningen ser ut osv. Sen innehåller ju de flesta textspelen många riktigt kluriga pussel också...så det är tillåtet att "fuska" ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#11 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 24 February 2007 - 18:33

Började spela Blade II till PS2 på Daywalker difficulty för ett tag sen. Kanske inte det bästa spelet som finns, men man får sparka ordentligt mycket röv. :evil: Dessutom har man access till alla vapen på alla banor. Min favorit är UV-bomberna.

Edited by SwedishSuperhero, 24 February 2007 - 18:34.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#12 Insikt

Insikt

    Lieutenant

  • Members
  • 98 posts
  • Location:Klippan - skåne

Posted 24 February 2007 - 18:51

Huga, spelar just nu en hel hög med spel. Varierar mellan Neverwinter Nights 2, Battlefield 2142, Company of Heroes, Homeworld 2 och Supreme Commander över internet med en polare. Kör även vissa av dom i singelplayer. Annars när jag lira själv så köra jag just nu igenom Baldurs Gate igen, hittade ett trevligt "mod" som gör det möjligt att lira 1:an med hjälp av spelmotorn i 2:an, riktigt trevligt i väntan på Baldurs Gate moulen till NWN2.

Edited by Insikt, 24 February 2007 - 19:11.

RögleBK i elitserien!

#13 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 February 2007 - 20:40

Midnight Nowhere (PC) och Splinter Cell: Pandora Tomorrow (GC). Sedan spelar jag Dungeons & Dragons, Demon: The Fallen och leder flera Bortom-kampanjer och en Dungeons & Dragons-kampanj.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#14 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 24 February 2007 - 20:55

Sitter med webläsarspelet Ogame, samt med strategispelet Medieval II. Ogame tar ju sin lilla tid men det är kul att se när man stiger i rankingen. Fick min lilla rymdflotta krossad av nr 3 på rankingen för någon vecka sedan så jag bygger ny flotta nu. Men det är hemligt.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#15 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 24 February 2007 - 21:02

Bra initiativ till tråd, Spidde! (Fast det var säkert längesen och jag är seg) :)

Jag spelar mest Star Wars Battlefront 2 nu. Skjuter rebeller på löpande band i Stormtrooperlegionen 501st, som även kallas för "Vader´s Fist". :thumbsup:
*Hockey och superhjältar*

#16 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 24 February 2007 - 21:45

Brigade E5 är det som gäller just nu. :)
Tänkte jag skulle spela klart innan jag skaffar UFO: Afterlight.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#17 Tom_Hell

Tom_Hell

    Senior Commander

  • Members
  • 300 posts
  • Location:Vintergatan, Jorden, Europa, Sverige, Örebro
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 24 February 2007 - 23:49

Eftersom jag arbetar på en bok om gamla konsoller, hemdatorer och spel så är det Retro för hela slanten just nu. Kör Zelda, Y's, Phantasy Star mfl parallellt :thumbsup:
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#18 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 25 February 2007 - 09:43

Eftersom jag arbetar på en bok om gamla konsoller, hemdatorer och spel så är det Retro för hela slanten just nu. Kör Zelda, Y's, Phantasy Star mfl parallellt :thumbsup:


Låter intressant...jag spelade också en hel del retrospel under en period. Zelda 3 och Chrono Trigger, båda till SNES, är än idag mina absoluta favoritspel :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#19 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 25 February 2007 - 12:38

Såg att Megastore hade sportlovsrea och att Freedom Force vs. The Third Reich bara kostade 79 kronor. Sen såg jag att även CDON hade det för bara 59 spänn, så jag beställde det från CDON. Tack, Pricerunner. :P
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#20 C-Diddy

C-Diddy

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 64 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serietidningar <br />(Warren Ellis, Grant Morrison, Alan Moore, Frank Miller) <br />Tack: A Comics Heaven, Gamla Stan<br /><br />Film <br />(60p Filmvetenskap vid Sthlms Universitet)<br /><br />TV <br />(BitMeTV.org is the shit!)<br /><br />Saker som innehåller ordet star:<br />Stargate SG-1<br />Star Wars<br />Star Trek<br />Starzinger<br />osv.

Posted 03 March 2007 - 00:48

Spelar Final Fantasy XII nu. Riktigt riktigt bra så här långt, 17 timmar in i spelet...
Din guide till ökat populärkulturellt medvetande.
www.fraktastic.blogspot.com

#21 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 03 March 2007 - 11:02

Spelar Final Fantasy XII nu. Riktigt riktigt bra så här långt, 17 timmar in i spelet...


Det verkar ju vara ungefär hur bra som helst, men jag har ingen PS2, och det känns onekligen lite passé att skaffa en nu :( Jag får nöja mig med PC-spel istället...häromkvällen testade jag Condemned, som var otäckt men bra, och Just cause, som var pinsamt dåligt...Spelade också några timmar av GTA: San Andreas häromdagen innan jag bestämde mig för att jag inte hade någon lust att lägga de 15-20 timmar det tar att klara av det spelet. Jag har aldrig varit något större GTA-fan, och jag spelade det allra första GTA-spelet och GTA:Vice City en hel del...det får räcka! San Andreas är inte ett dåligt spel, men det känns inte så meningsfullt och jag orkar lägga ner den energi som krävs...Däremot skulle det vara riktigt trevligt att spela FFXII...jag får väl låna någon kompis PS2 till sommaren :P
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#22 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 03 March 2007 - 11:05

Det är inte passé att köpa ne PSII:a nu - tvärtom - snart blir de billiga... ;)

Strax blir det Bortom för min del, placerat i Limbo.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#23 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 March 2007 - 19:12

Final Fantasy XII
Väldigt kul spel. Lika bra som alla de andra FF spelen. Men även solen har sina fläckar.
Vissa saker i spelet är bättre och vissa sämre.
Samtidigt som det är väldigt kul att se alla fienderna på skärmen och på så vis gå på dem eller unvika dem efter eget behag, och att man slås på samma skärm så har det nya systemet också givit vissa dåliga saker. Striderna är jäktiga och hullerombuller. Ingen turordning alls utan när det är dags för någon att anfalla så gör den det även om de andra anfaller just då.
Det stora problemet är att man hinner aldrig njuta av striden eller specialattackerna/magierna. Man måste hela tiden hålla koll på alla sina karaktärer och fienderna, vad de gör, vad de har för hälsa osv. eftersom de alla i snabb takt slår på varandra. Man hinner inte se hur de snygga attackerna/magierna ser ut. Och här kommer det andra problemet.
Ävern när man har tid att titta så ser man nästan inget. Allt är väldigt smått och litet. Första gången jag använde svart magi så undrade jag varför inget hände. Jag försökte flera gånger men inget syntes. Men jag märkte att min karaktär lyste till och gjorde en rörelse så jag förstod att jag kastade magi. Men det syntes inte på fienden eftersom allt var så smått. Det är det tråkiga att utan inzoomningarna och kamera vinklarna så missar man de annars snygga magierna. Inte för man hinner titta på dem heller.
Likadant så är det svårt att t ex bestämmar sig för en fin avslutning på en fiende som man kunde i tidigare spel. Jag brukade göra så att när jag träffade en speciell boss så bestämde jag mig för en passande attack/magi att använda mot den som avslutning, men det hinner man inte här det heller.
Dessutom så går allt väldigt automatiskt så det är sällan man behöver göra något än att välja "Attack", för sedan anfaller karaktärerna tills fienden är död. Att man bara kontrollerar en karaktär kan man ändra på men det blir mer jobb än det är värt att kontrollera alla för hand så det gör man bara vid speciella strider.
Så samtidigt som striderna är rätt kul på sitt sätt så saknar iallafall jag de maffiga striderna som fanns i de tidigare spelen för de finns inte här.
Tyvärr så hör man inget om de här sakerna när man läser recentioner för spelet eftersom de har för fullt upp med att vara glada att slippa random battles att de inte vill syna det eller klaga något på det.

En annan sak, som jag tycker är värre än problemen med striderna, är rösterna. Bra röst skådespelare men ljudet på rösterna är för högt. Alla rösterna låter som Voice Overs. De låter exakt som Tidus berättarmonologer i Final Fantasy X. Man hör vart ända flås i micken. Som att sätta igång en film och sätta den på ljudlöst och sedan lyssna på rösterna på ett par andra högtalare på full volym istället. Trots att läpparna rör sig till dem bra så länns det inte som att det är de som säger det. För det går inte riktigt ihop. Efter hur bra rösterna var gjorda i FFX så blev detta en stor besvikelse.
En annan grej jag blev nog mest besviken över är hur lite röster det är med i spelet. I FFX så var alla huvudkaraktärer och viktiga karaktärer röst satta i alla scener de var med i. Alla scener var röstsatta. Men här är de bara röstsatta i vissa scener. Och de som de är röst satta i är bara för de första par meningarna och sedan går det över till tex. Detta gör att efter övergången så blir scenen väldigt tråkigt. Likaså så blir vissa scener tråkiga eftersom de saknar röster när andra scener har det.
Jag antar att spelet kanske blev så stort att de inte fick plats med fler röster. Men det är ändå jobbigt när man väntade sig det lika bra som i FFX.
Fast jag är ju bara i precis början av spelet så kanske blir det bättre?

Chocobos är en annan dålig sak. Att rida dem går på tid och man kan inte stiga av dem innan tiden går ut för då kan man inte använda dem igen. Jag hade hellre sett att Chocobos var dyrare men man kunde rida dem så mycket man ville tills man kom till en stad.

Kameran är jättejobbig och blir ofta fel. Den brukar hamna för högt upp eller för lågt och ofta villar jag in mig i ett hörn pga den. Så oftast så unviker jag använda den och måste jag använda den så trycker jag bara åt sidorna.

License systemet är rätt bra med att man kan skrädda sy sina karaktärer precis hur man vill. Varje karaktär har dessutom hintar på vilken väg man borde ta med dem (T ex Vaan som Fighter, Penelo som Magiker) men man kan gå vilken väg man vill.
Men... att behöva ha license till precis ALLT (Armband, hattar osv. Har den ett nytt namn måste du ha en ny license) är riktigt dåligt och jobbigt. Likadant att man måste köpa magierna innan man kan använda dem. Det leder till att man sparar sina license poäng och använder bara dem när man har fått de grejorna man kan använda för annars så är det slöseri. Så license tavlan är inte alls lika kul som systemet i FFX för här får man inget för det igentligen, bara tillstånd att använda det. Inget "Wow, nu kan jag använda den magin" för äger man inte magin i fråga eller kan få tag på den så kvittar det.

Gambit systemet. En väldigt bra idee att kunna programera sina karaktärer precis hur man vill att de ska agera i strid. MEN... man måste KÖPA alla Gambits för att kunna göra inställningarna. Så frågan är, vem vill slösa Gil på att köpa en massa bara så att man kan ställa in karaktärerna?

Nu låter det säkert som om jag hatar spelet men det gör jag verkligen inte. Långt ifrån. Jag hitils fullkomligt älskar spelet. Av sakerna jag skrivit så är de saker som man kommer över efter ett tag och inget av det (Utom möjligen det med rösterna) förstör.
Grafiken är det absolut snyggaste på ett PS2 spel någonsin (Utom möjligtvis i striderna där karaktärerna är lite detaljlösa) och musiken är helt fantastisk (Men jag saknar Battle theme. För det är samma musik när man upptäcker och slåss).
Men ett problem med musiken: Aldeles för jäkla mycket midi och på de konstigaste ställena... i filmsekvenserna. Medans musiken är orkester på de flesta andra ställena så är den midi i CGI sekvenserna. Jag fattar det inte. Men det får vissa av dem att bli mycket mindre underhållande och ibland låter det förjävligt.

Underhållande karaktärer, det lilla jag har sett än. Vill inte utala mig för mycket om det för jag är som sagt bara i början. Likaså så kan jag inte säga något om storyn för jag har inte kommit in i den än. Men det jag har spelat hitils är riktigt kul.
Jag ville bara skriva den kritik jag har mot spelet för jag känner att för få kritiserar nåt i det. Det är inte det perfekta Final Fantasy spelet som spel tidningarna vill få oss att tro. Men det är definitivt inte sämmre än de andra spelen heller. Tvärt om.

Så, en fantastiskt spel som var värt väntan och som har sina fel men trots det är underbart att spela.

Edited by Crusader, 07 March 2007 - 18:42.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#24 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 March 2007 - 22:30

Utöver Final Fantasy XII:

Grand Theft Auto: Vice City Stories (PS2)
Roligt spel, precis som alla GTA spelen. Men definitivt inte det bästa. Det slår inte GTAIII, Vice City eller San Andreas.
Det är trevligt att vara tillbaka i Vice City igen med den underbara 80-tals musiken, träffa alla gammla karaktärer. Och huvudkaraktären är den här gången nästan lika djup som C.J (San Andreas).
Men styrningen på bilarna är jättejobbig. Bilarna sladdar totalt ur kontroll när man kommer upp i höga hastigheter och ska svänga. Bilen börjar vaja tills man förlorar kontrollen. Verklighets troget visseligen men inte så kul. Motercyckel kontrollen är därimot lika bra som alltid. Kamerna är lite för mjuk men funkar.
Uppdragen är förkorta men det beror på att detta är en portning från PSP där uppdragen gjordes korta för att man skulle kunna spela 10 min på bussen. Inga av uppdragen ska vara längre än 10-15 min och det är rätt tråkigt.
Musiken är, som jag sa, underbar som vanligt men huvudmusiken är lite dåligt vald tycker jag.
I slut ändan, man märker att det inte är det vanliga Rockstar teamet som gjort spelet, lite saker och känsla är lite off. men ett väldigt kul och underhållande GTA spel ändå. Bara inte lik bra som orginalen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#25 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 11 March 2007 - 00:41

Need for speed - Most wanted

Arrrg! Fullständigt beroendeframkallande, till den grad att jag försummat forumet åtskilliga gånger. Måste vinna ALLT! Fetaste bodykitsen, fläskigaste motorn osv...

Braka fram i 200 knyck mitt i centrum med snuten hack i häl, HOHO! :thumbsup:
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?