• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 27 October 2010 - 15:55

Efter mycket snack så har nu filmbolaget, Twentieth Century Fox, officiellt bekräftat att det blir ytterligare två Avatar filmer. Och självklart är James Cameron inblandad. Manus börjar han skriva nästa år och då kommer även beslutet om filmerna kommer att spelas in parallellt eller var för sig. Siktet är inställt på att påbörja produktionen 2011. Dock kommer den tredje filmen ut ett år senare. Och ja, jag vet att det är ett tag kvar, men lika bra att vara ute i god tid för det verkar finnas mycket att diskutera om de kommande filmerna så varför inte göra det i en egen tråd? Och ja, den tredje fick en egen tråd bara för att den väntas ha premiär 2015.

Länkar till de andra trådarna på forumet:

Cameron:
"It is a rare and remarkable opportunity when a filmmaker gets to build a fantasy world, and watch it grow, with the resources and partnership of a global media company. 'Avatar' was conceived as an epic work of fantasy – a world that audiences could visit, across all media platforms, and this moment marks the launch of the next phase of that world. With two new films on the drawing boards, my company and I are embarking on an epic journey with our partners at Twentieth Century Fox. Our goal is to meet and exceed the global audience's expectations for the richness of 'Avatar's' visual world and the power of the storytelling. In the second and third films, which will be self contained stories that also fulfill a greater story arc, we will not back off the throttle of 'Avatar's' visual and emotional horsepower, and will continue to explore its themes and characters, which touched the hearts of audiences in all cultures around the world. I'm looking forward to returning to Pandora, a world where our imaginations can run wild."

Källa: ComingSoon.net

Edited by Synon, 27 October 2010 - 16:06.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#2 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 October 2010 - 16:52

Bra att du skapade en egen tråd för tredje filmen :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#3 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 27 October 2010 - 18:43

Jag hade faktiskt i åtanke att du nämnt att hellre för många trådar än en rörig tråd. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#4 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 27 October 2010 - 22:15

Såg en notis att anledningen till att Cameron gick med på att regissera båda filmerna är för att Fox gått med på att donera en massa sköna dollars till en miljöfond... Sant eller falskt?

#5 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 08 March 2011 - 23:00

Michelle Rodriguez påstår att tvåan kommer att utspela sig under vatten. Sant eller falskt? Vi får välan se... Eller så blandar hon ihop det med "Sanctum 3D", Camerons senaste film som utspelar sig under... just det: vatten! :P

#6 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 May 2012 - 17:31

Cameron har medelat att han bara tänker göra Avatar-filmer i framtiden så det kommer nog börja röra på sig nu.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 June 2012 - 22:38

Sigourney Weaver hintar om att Avatar 2-4 kommer filmas back-to-back.

Källa
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 31 July 2012 - 10:06

Cameron erkänner nu att uppföljare tidigast kan bli aktuell först 2015.

http://www.firstshow...-at-least-2015/