Jump to content

Photo

Sandman?


  • This topic is locked This topic is locked
52 replies to this topic

#26 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 July 2004 - 10:00

Om det hade varit en teveserie hade jag hållt med dig - ja, om det var bestämt från början att det endast skulle bli en trilogi så, visst. Men som det är nu är jag rätt säker på att det inte kommer bli en upprepning. Vi får väl se när nästa film kommer om jag har fel :)


BTW - är det du på foto Kermit? Om inte, vem är det? *nyfiken*
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#27 murdock

murdock

    Cadet First Year

  • Members
  • 4 posts
  • Interests:musik: Nirvana<br><br>film: (alla Marvel och Dark Horse filmer) The Thing, Evil Dead 1,2,3<br><br>comics: Daredevil, Spiderman, X-men, Hellboy, Sandman

Posted 23 July 2004 - 17:01

Electro då? han är min favorit....tycker att han borde va med i en Spidde film....
He stalks the streets at night, a relentless avenger of justice: Daredevil, the Man Without Fear.

#28 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 July 2004 - 17:10

Allt pekar ju på att Raimi kommer filma en trilogi. Och då tycker jag det skulle vara ett snyggt sätt att knyta ihop vissa grejer. Kan mycket väl bli fler filmer, men jag tror inte Raimi sitter i regissörstolen, och Maguire och Dunst vet vi att de inte är med.

Elektro? Kanske. Det lär bli något av Harry och Goblin iaf. Annars hade inte den scenen varit med. Och jag blir mycket nöjd om det blir Green Goblin och Lizard. Kan tänka mig Harry som Hobgoblin också, men helst inte, för jag vill ha det som i serierna.


Btw, nej, det är inte jag. Det är Graham Coxon, före detta medlem i Blur, nu soloartist. Skulle kunna lägga upp ett foto på mig nån gång, men jag vet inte hur man minskar på bilder så att de blir i rätt format.
*Hockey och superhjältar*

#29 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 July 2004 - 17:24

Om du skickar ett mail till mig kan jag förminska bilden (seaquest@zeta.telenordia.se) åt dig mig.

Jo, jag håller med om att något kommer kse med Harry - precis som du säger. Annars skulle den inte varit med. Och jag frångår gärna serierna - som du tidigare säkert vet ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#30 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 July 2004 - 17:33

Harry och Peter är Spider-Man-seriens svar på Lex och Clark. Så det får gärna bli så. Och jag vill och tror att Raimi är trogen serierna. Det finns t. ex mängder av scener i filmen som är hämtade direkt från serierna. Vissa serierutor. :)
Sånt får Spidde-fanet i mig att rysa av välbehag och bli omåttligt lycklig. :)
*Hockey och superhjältar*

#31 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 July 2004 - 19:22

Jo, Raimi är mycket trogen - vilket är det främsta som talar emot det jag tycker och säger :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#32 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 July 2004 - 19:51

Raimi är ett Spider-Man-fan. Och då blir det lätt så. Det finns så mycket i den serien som funkar, och det är bara fel att uppdatera
för mycket. En del går an, och Raimi lyckas balansera bra med det
där. :)
*Hockey och superhjältar*

#33 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 July 2004 - 20:32

Jupz. Men en del saker som fungerar utmärkt i serien fungerar nödvändigtvis inte i film. Och jag tycker en Green Goblin 2 är en av dem. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#34 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 July 2004 - 20:36

Varför skulle inte en andra Green Goblin funka på film? :P
*Hockey och superhjältar*

#35 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 July 2004 - 21:02

Därför att det redan gjorts på ett bra sätt - och i en dålig kostym. Att placera honom så här tätt in på tycker inte jag är speciellt smart av tidigare skäl. I serietidningen fungerar det väl pga. att det tog en himla lång tag nnan det skedde.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#36 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 July 2004 - 21:05

Inte så himla lång tid ändå faktiskt. Rätt så nära inpå.
I alla fall vill jag se en modern variant av Spindelmannens
historia, ingen "Ultimate" Spider-Man på film. Det finns andra
filmer där en skurk är med fler gånger, X-Men 1 och 2, Star
Wars, Superman 1 och 2...
*Hockey och superhjältar*

#37 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 July 2004 - 08:12

Ja, visst finns det filmer där det förekommit. Men att göra så här i Spider-Man tycker jag snarare vore att ignorera en del av potentialen av att ta tillvara på så mycket som möjligt av serieuniversumet. Vad skall den nya Green Goblin kunna tillföra som vi inte redan har sett den gamla göra? Att upprepa samma koncept är knappast något att sträva efter.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#38 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 24 July 2004 - 14:09

Vad den nye Green Goblin skulle tillföra? Tja, att Peters bäste vän vänder sig mot honom och sjunker in i samma galenskap som sin pappa är både tragiskt och spännande. Det är väl inte bara om vilken skurk som är "coolast" ytligt?
*Hockey och superhjältar*

#39 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 24 July 2004 - 16:48

Jag tror också att det troligaste är att Harry tar på sig goblindräkten i trean, vilket jag också föredrar. Om jag fick välja skulle det kombineras med att Kraven kommer till stan och försöker döda Spidde, som en parallel handling som ytterligare komplicerar Peters liv, som det så ofta är i serierna. Det skulle väl i så fall även vara serien rätt trogen?

#40 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 27 July 2004 - 08:53

Visst skulle det var kul att se Kraven på film, men sannolikheten för det är nog inte så stor :(
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#41 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 27 July 2004 - 11:33

En totalt Whacko Harry som snackar med sin döde pappa skulle i allafall för mig vara ett lysande koncept för Raimi att bygga vidare på. Jo, jag skulle gilla det.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#42 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 July 2004 - 12:15

Vad den nye Green Goblin skulle tillföra? Tja, att Peters bäste vän vänder sig mot honom och sjunker in i samma galenskap som sin pappa är både tragiskt och spännande. Det är väl inte bara om vilken skurk som är "coolast" ytligt?

Sorry, missade den här tården helt.

Allt det du säger håller jag i princip med om - men att han skulle dra på sig samma mask, det är vad jag inte tror skulle bli så bra. Tänk nu inte bara på att det är serietidningsläsare som ser filmen, utan även den stora massan. Och dra då på en sak som redan tidigare blivit nedklankat på är då inte speciellt smart. Därför tycker jag det vore en bättre satsning då det kommer en Hobgoblin istället för GG2 då man får möjligheten att åtgärda problemen från första filmen med kostymen.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#43 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 July 2004 - 12:42

Jo, det är sant, den stora massan ser också på filmerna.
Har också varit inne på idén med Harry som Hobgoblin,
men tycker att de istället kan jobba lite på Green Goblins
dräkt, göra den bättre.

Sam Raimi har sagt att han i detta nu håller på och jobbar
på manuset, och han vet inte än hur han ska göra; om Harry
ska falla in i samma "frestelse" som sin pappa eller ej.
*Hockey och superhjältar*

#44 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 July 2004 - 13:05

Har inte ens tänkt på vem som gjortmanusena förrän nu - är det Raimi helt och hållet?

Om de kör GG igen så tycker jag de skall låta bli att ändra på masken och så. Om de ändra skall ändra föredrar jag Hobgoblin. Det blir en större poäng på så sätt, liksom att behålla det originalutseendet på GG blir större poäng om man byter det.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#45 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 July 2004 - 13:25

Nä, men Raimi har del i det. Vet inte riktigt hur stor del. Tror han är den som sitter inne med mest eller iaf mycket kunskap. Manuset till ettan skrevs även av David Koepp, och troligtvis några fler. De hade t. om sparat några smågrejer från James Camerons manus ifrån början av nittiotalet.
Till tvåan hade förutom Raimi och Koepp de hjälp av bl. a Gough/Millar som skriver till Smallville samt Michael Chabon.

Vi får se hur de gör, men jag kan mycket väl tänka mig en lite uppdaterad Gröna Trollet. Lite lila inslag i dräkten, kanske en mask som man kan röra på ansiktet med...ett litet frågetecken dock för hur James Franco kan spela en Goblin. Defoe klarade det alldeles utmärkt, han har t. ex rösten. Undrar om Franco har den?
*Hockey och superhjältar*

#46 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 27 July 2004 - 18:46

Första Spidey filmens credits bakgrund var blå
Tvåan röd
Trean grön?

Det vore kul om dom fortsatte med att byta färg. Men det kunde också vara roligt om dom hade bara Spidey serier i Marvel logon ungefär som Hulken filmen bara hade Hulk serierutor i sin Marvel logo.

Jag tror att det kommer bli Lizard och Green Goblin med ett kort gästspel av Venom.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#47 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 July 2004 - 18:53

Venom kan vi nog glömma iaf så länge Raimi har hand om "rodret". Han gillar inte Venom, och det finns inget i Spider-Man 2 som antyder ens ett litet uns om Venom.
*Hockey och superhjältar*

#48 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 July 2004 - 21:51

Jag gillar Venom och skulle gärna e honom i filmen, men som KErmit säger - jag tror chansen är ytterst, ytterst små :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#49 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 July 2004 - 21:56

Gillade Venom i början men tycker han blev oerhört utsliten, var med för mycket, och tycker inte han skulle passa in i Raimis filmer heller. Venom- Nej tack.
*Hockey och superhjältar*

#50 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 July 2004 - 22:23

Jag tyckte bäst om honom då man övergick från det stereoypiska "hämnas på spindelmannn, min söte" :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«