Bokkompassen - Bokfrågor
Posted 07 March 2013 - 15:37
Specifika detaljer jag minns ur innehållet ur ena boken:
-Där fanns något litet svartgult skepp som naturligvis kallades "wasp".
-Ett stort grönt fraktskepp som i bild jämfördes i storlek med Empire State building
-"Hajen", små silveraktiga spejarskepp
-Någon typ hade rubriken "Proxima Centauri"
-En typ visades upp som ett kraschat vrak, såg nästan ut som ett revbensspjäll märklig liknelse, men så såg det faktiskt ut)
Böckerna var väl på kanske sjuttofem-hundra sidor. Ungefär i A4-format, kanske lite större. Förmodligen var de författade, eller tryckta slutet sjuttio, eller första halvan av åttiotalet.
De trollband mig fullständigt vet jag, och nu börjar grabben visa lite Sci-Fi intresse och det hade varit roligt att få tag på dem till han, och inte minst för nostalgins skull.
Tack.
FullingMIll
Posted 07 March 2013 - 15:53
Kommer väldigt väl ihåg de där böckerna själv, så nu fick du igång min nyfikenhet. Borde kunna vara de här böckerna va? Rätt svåra/dyra att få tag på i så fall :/.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 07 March 2013 - 18:02
Ja jäklar! Där var de! Tack för detta Fiskrens! Härliga böcker. Ja dyra var de ju också, jag tror med all sannolikhet att jag slängde mina i en flytt för många herrans år sedan. Trist!
Hade för mig författarens namn bar "Conway" vilket jag glömde nämna, och det var ju inte långt i från sanningen! Man blir ju lyrisk!
Bokbörsen hade några också såg jag, men fortfarande för mycket :-(
http://www.bokborsen...creator=
/Fulling Mill
Edited by FullingMill, 07 March 2013 - 18:04.
Posted 27 September 2015 - 23:58