Jump to content

Photo

Fildelning


  • Please log in to reply
466 replies to this topic

#101 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 August 2008 - 20:33

DN.se >> IOK protesterar mot Pirate Bay

Videoupptagningar från OS-invigningen sprids via fildelningssajten Pirate Bay - något som upprör Internationella Olympiska Kommittén (IOK). Kommittén har nu skickat ett officiellt brev till den svenska regeringen för att påtala problemet.

- Brevet från IOK kom in till departementet i dag. Vi kommer att hantera det, säger Martin Valfridsson, pressekreterare hos justitieminister Beatrice Ask.

Vad regeringen kommer att svara IOK kan han dock inte säga.

Enligt Martin Valfridsson är det främst spridningen av öppningsceremonin som IOK vill stoppa. Kommittén har frågor runt rättsläget när det gäller Pirate Bay och undrar om de själva kan vidta åtgärder för att stoppa fildelningen av OS-bilder.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#102 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 August 2008 - 18:52

Tänkte först starta en egen tråd för det här.

Metro - Läs alla världens tidningar gratis

Tänk dig en sajt där alla världens tidningar och magasin finns att läsa gratis. På Mygazines laddar användarna upp tidningar från världens alla hörn.

Mygazines har fått amerikanska tidningsförlag att se rött. Sajten lanserades så sent som i slutet av juli men har redan över 16 000 användare. IDGs tidning PC för Alla blev första svenska tidning att hamna på sajten. Användarna på Mygazines uppmanas att själva dela ut tidningar, något som är olagligt. Men att läsa vad andra lagt ut är inget brott enligt Sanna Wolk, juris doktor i immaterialrätt vid Stockholms universitet.
– Som användare gör man i princip inget fel om man läser materialet direkt på nätet. Men de som laddar upp tidningarna bryter mot upphovsrätten, säger hon.

På Mygazines.com ligger de senaste numren av populära tidningar som Wired, Sports Illustrated, Cosmopolitan, Time, Glamour och People. Alla inlästa i högupplösning och enkla att läsa direkt på skärmen. Än så länge finns allra flest tidningar på engelska, men i takt med att sajten sprids över världen dyker även tidningar på andra språk upp.

Användargränssnitt är av hög kvalité och det är enkelt söka efter en specifik artikel eller tidning. De senaste numren laddas upp av någon av de över 16 000 användarna nästan omedelbart efter att en tidning hamnar i handeln.
– Från ett användarperspektiv är det här väldigt tacksamt. Det är som att stå i tidningskiosken och bläddra bland alla tidningarna. Men från ett upphovsrättsperspektiv är det givetvis inte alls bra, säger Sanna Wolk.

Magasinsbranschen har till skillnad från musik- och filmindustrin varit relativt skonad från att behöva tampas med internetpirater, ända tills nu. Men sedan Mygazines dök upp i juli har den amerikanska och brittiska förlagsindustrin gått i taket. Flera stora tidningsförlag förbereder sig nu för att stämma det karibienregistrerade postboxföretag som driver sajten. Bland dem som redan ligger i startgroparna för att ge sig efter Mygazines är Time Warner, som ger ut Sports Illustrated, och förlaget bakom The Economist. Men att förlagsindustrin ska lyckas stänga ner sidan inom en snar framtid är föga troligt. Framförallt eftersom Mygazines ligger på svenska webbhotellet PRQ, som drivs av en av grundarna bakom ökända fildelningssidan The Pirate Bay.
– Det tar tid att stoppa sådana här sajter när de ligger hos en operatör som inte är intresserad av att ta ner sidan. Det är bara att titta på The Pirate Bay där det inte ens har blivit någon rättegång ännu, säger Sanna Wolk.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#103 Noveau

Noveau

    Commander

  • Members
  • 211 posts

Posted 23 August 2008 - 14:44

Är faktiskt rätt förvånad att det ändå tagit relativt lång tid för en sådan site att komma upp.

Det kan ju tänkas att en sådan sida kan få lösnummersförsäljning att minska då de som bara är intresserade av en specifik artikel kanske väljer att inte köpa tidningen då de ändå kan läsa den online. Men de som verkligen är intresserade av hela tidningen lär ju fortsätta prenumerera då många ju föredrar en papperskopia hellre en att läsa på skärmen.

Är rätt intressant att mediabevakningen som uppstått nu är ju den bästa typen av reklam för sidan :)

#104 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 September 2008 - 22:44

OK, det här med Arboga gjorde mig fly förbannad! Nu börjar jag allt tycka att PirateBay kan slå igen portarna för gott.
De flesta ställen jag laddar ned på brukar ha en moralkod för vad som får läggas upp och vad som inte får.
Jag tycker det är sjukt nog att någon sjuk jävel lägger ut bilder på PirateBay från den blodiga mordplatsen och bild på de döda barnens lik men att sedan de som har PirateBay försvarar det och säger till föräldrarna när de ber dem ta bort det "Det var mig ett jävla tjat. Nej, nej och åter NEJ!"

Nu är PirateBay på min bojkottningslista. Jag tänker då aldrig mer ladda ned därifrån, iallafall.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#105 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 06 September 2008 - 22:51

Piratebay har aldrig tagit bort nåt, så de börjar ju knappast nu. Speciellt inte med en av de relativt få grejer de faktiskt har där som är lagligt.

Sedan att folk får moralpanik är väl kanske naturligt, speciellt tidningar som vill sälja lösnummer. Torrenten har ju, vad jag förstår, redan funnits där ett bra tag redan utan att föra nåt väsen för sig. Nu blev tydligen torrenten jättehet helt plötsligt på grund av att tidningarna plötsligt fann nåt att hetsa emot.

Dessutom är det, vad jag förstår, mest ungefär 2000 sidor text i målet.

Inte något jag är intresserad av, men jag ser inte nåt problem med att torrenten finns där. Det vore nog kanske till och med smart för regeringen att själv börja digitalisera sådant som faktiskt är offentliga handlingar.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#106 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 September 2008 - 23:06

Jo, visst. Handlingarna och det stör mig inte ett dugg. Inte så mycket brottsplatsen heller. Men jag tyycker inte att folk ska kunna ladda ned bilder på de döda barnen för det verkar vara just det som drar bäst.
Och sedan håller jag med om att tidningar och nyheterna förvärrar det som de gjorde med Postal.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#107 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 06 September 2008 - 23:23

Låter förfärligt detta med dessa bilder ur ett mordmål. :( Jag kommer inte börja bojkotta Piratebay för det, men väldigt osmakligt tycker jag att det är.

Magasin-sidan låter dock intressant, då det händer att man vill se enstaka artiklar ur Wizard och Toyfare.

Edited by PredaBot, 06 September 2008 - 23:24.


#108 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 06 September 2008 - 23:53

Jo, visst. Handlingarna och det stör mig inte ett dugg. Inte så mycket brottsplatsen heller. Men jag tyycker inte att folk ska kunna ladda ned bilder på de döda barnen för det verkar vara just det som drar bäst.
Och sedan håller jag med om att tidningar och nyheterna förvärrar det som de gjorde med Postal.


Hur i all sin dar har man kommit över sådana bilder. Är inte sådana bilder sekretessbelagda?

#109 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 September 2008 - 01:49

Nej, de är offentliga då de ingår i förundersökningsmaterialet och detta lagts fram i domstol afaik.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#110 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 07 September 2008 - 14:45

Nej, de är offentliga då de ingår i förundersökningsmaterialet och detta lagts fram i domstol afaik.


Har vi inte samma rättigheter när någon är död? Varför ska inte sådana bilder vara lika sekretessbelagda
som patienters journaler och röntgenbilder osv?

När är det sekretess och när är det inte? Det här tycks vara väldigt tandlöst.

#111 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 September 2008 - 16:44

Domstolen/åklagaren kan välja att sekretessbelägga känsligt material som t ex bilder, men rent generellt är det offentlighetsprincipen som gäller, att allt material ska kunna läsas av vem som helst.

Tack och lov.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#112 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 07 September 2008 - 17:07

Domstolen/åklagaren kan välja att sekretessbelägga känsligt material som t ex bilder, men rent generellt är det offentlighetsprincipen som gäller, att allt material ska kunna läsas av vem som helst.

Tack och lov.


Vad då tack och lov?

Det låter som du anser det bra att känsligt material kan spridas på nätet och föräldrarna
har inget att säga till om? Skulle du själv acceptera att din nära släkting som dött sprids på nätet?
Om det var ditt barn?

Tack och lov vad du nu menar med det.

#113 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 September 2008 - 18:36

Tack och lov betyder att jag är glad att offentlighetsprincipen gäller över populistiska utfall av moralpanik som i fallet med barnen i Arboga. Visst är det tråkigt att de kommit ut på nätet på det här viset, men det är inte som att de publiceras på förstasidan på Aftonbladet eller Expressen. Än. Vill man absolut se dem får man söka efter dem. De sticks inte under näsan på varken dig eller mig. Vill du inte se dem så är det bara att låta bli att gå in på TPB och göra en sökning. Jag vill inte se dem. Usch.

Visst sympatiserar jag med familjen och det hade varit lämpligt av åklagaren eller domaren (vem som nu beslutar om en sån här sak) att undandra bilderna från det offentliga materialet. Det räcker gott att texten finns att läsa. För den är precis lika detaljrik som bilderna.

Beträffande sjukhusjournaler etc så ska vi inte blanda ihop äpplen och päron. Det är en helt annan sak och hör inte hemma i den här tråden.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#114 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 07 September 2008 - 21:44

Tack och lov betyder att jag är glad att offentlighetsprincipen gäller över populistiska utfall av moralpanik som i fallet med barnen i Arboga. Visst är det tråkigt att de kommit ut på nätet på det här viset, men det är inte som att de publiceras på förstasidan på Aftonbladet eller Expressen. Än. Vill man absolut se dem får man söka efter dem. De sticks inte under näsan på varken dig eller mig. Vill du inte se dem så är det bara att låta bli att gå in på TPB och göra en sökning. Jag vill inte se dem. Usch.

Visst sympatiserar jag med familjen och det hade varit lämpligt av åklagaren eller domaren (vem som nu beslutar om en sån här sak) att undandra bilderna från det offentliga materialet. Det räcker gott att texten finns att läsa. För den är precis lika detaljrik som bilderna.

Beträffande sjukhusjournaler etc så ska vi inte blanda ihop äpplen och päron. Det är en helt annan sak och hör inte hemma i den här tråden.


Vadå inte hör till ämnet om patienters journaler.
Du avgör ingenting

I så fall hör inte den här diskunionen alls till den här tråden och borde ha en egen tråd
när det också handlar om juridiska saker och annat.

Du svarade "Nej, de är offentliga då de ingår i förundersökningsmaterialet och detta lagts fram i domstol afaik"
Vilken rätt har du att avgöra att det är relevant? Handlar inte tråden om fildelning?. Nej som sagt. hårklyveri alltså.

Edited by Supertreck, 07 September 2008 - 21:45.


#115 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 September 2008 - 22:15

Vi diskuterade lagligheten i att förundersökningsprotokollet från Arbogarättegången ligger uppe på TPB. Är inte det fildelning?

Sekretess angående sjukhusjournaler och liknande är definitivt inte fildelning och hör inte hemma i den här tråden.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#116 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 07 September 2008 - 23:46

Vi diskuterade lagligheten i att förundersökningsprotokollet från Arbogarättegången ligger uppe på TPB. Är inte det fildelning?

Sekretess angående sjukhusjournaler och liknande är definitivt inte fildelning och hör inte hemma i den här tråden.


Det kunde lika gärna vara någons journal och röntgenbilder i en förundersökning som låg ute på nätet.
Men tydligen klarar du inte av reflektioner till annat som genast avvisar det.

I så fall är den här diskunionen helt absurd för man frågar ju så klart inte om lov för att
lägga ut på TPB. Allt är ju illegalt på TPB i alla fall med spel filmer osv.

Vad är syftet att hitta ett skäl i det absurda när det absurda förövrigt inte är lika viktig?

#117 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 September 2008 - 23:51

Nej, allt som ligger på TPB är inte illegalt, bland annat förundersökningsprotokollet. Det är en offentlig handling som vem som helst får läsa.

Vad är syftet att hitta ett skäl i det absurda när det absurda förövrigt inte är lika viktig?

Vad pratar du om?
Support your local search and rescue unit - get lost.

#118 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 08 September 2008 - 09:40

Jag, tror liksom Marie att rättsväsendet är lite yrvaket när det gäller hur lättillgängligt saker och ting kan bli iom torrent-tekniken. Samhället skulle nog må bra av att snabbt hemligstämpla "känsliga delar" även i offentligt material för att på så sätt minska "lusten" att sprida det, och skadan på de berörda. De som vill studera förundersökningen som text ska ha all rätt att göra det även i fortsättningen: väldigt mycket i samhället bygger på att de är tillgängliga, för journalister, juridikstuderande mm.

Visst kan sjukhusjournaler och annat känsligt material spridas lätt via torrents också, men de är rätt svåra att få tag på från början och det krävs en hel del illvilja för att göra det. Eftersom det redan är olagligt finns det inte mycket rättssamhället kan göra. Förbjuda TPB? :P
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#119 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 09 September 2008 - 22:11

Nej, allt som ligger på TPB är inte illegalt, bland annat förundersökningsprotokollet. Det är en offentlig handling som vem som helst får läsa.

Vad är syftet att hitta ett skäl i det absurda när det absurda förövrigt inte är lika viktig?

Vad pratar du om?


På TPB är det illegala filmer musik spel och datorprogram. Mitt i allt detta diskuteras här hur riktigt det är
att lägga ut bilder på dött barn.

Låter inte detta absurt? TPB sympatiserar väl inte över vad som är moralisk oavsett vad det är?
I så fall skulle bilderna inte legat ute.

Edited by Supertreck, 09 September 2008 - 22:12.


#120 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 September 2008 - 23:34

Vad jag vet så har väl inte TPB något olagligt på deras servrar. Bara en bunt med torrents och dem i sig är inte olagliga alls. Om jag minns rätt då... :unsure:

#121 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 09 September 2008 - 23:38

Det finns massor med legalt material tillgängligt via TPB också. Man kan inte säga att de enbart tillhandahåller länkar till olagligt material.

Du har helt rätt Chrille. De klarar sig i och med att det inte är dem själva som seedar filerna, de bistår bara med hjälp för oss att hitta dem.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#122 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 October 2008 - 15:07

Pirate Bay kan tvingas delta i piratjakten - IDG.se

di.se - Risk för hetsjakt på fildelare
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#123 Noveau

Noveau

    Commander

  • Members
  • 211 posts

Posted 12 October 2008 - 19:09

Vad jag vet så har väl inte TPB något olagligt på deras servrar. Bara en bunt med torrents och dem i sig är inte olagliga alls. Om jag minns rätt då... :unsure:


Kan först nämna att jag inte är påläst i ämnet och därmed mycket väl kan ha fel.

Det är väl snarare så att man inte egentligen vet om det är lagligt eller ej innan det prövats i rätten (vilket väl inte skett än?). Då en torrent är metadata så är det för tillfället inte olagligt, men då metadatan används till olagligheter så blir det ett slags juridisk gråzon där man inte riktigt vet vad som gäller. Det är av den anledningen polisen faktiskt kan göra raider och beslagta material hos TPB etc. Vi får helt enkelt vänta och se vad resultatet blir av den kommande rättegången.

#124 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 12 October 2008 - 22:00

Vad jag vet så har väl inte TPB något olagligt på deras servrar. Bara en bunt med torrents och dem i sig är inte olagliga alls. Om jag minns rätt då... :unsure:


Och vad spelar det för roll vilken metod och teknik programfiler blir åtkomliga?
Olagligt är olagligt. Tjänster för genväg till de som delar ut borde så klart vara medbrottslig hjälpmedel.

#125 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 October 2008 - 23:45

Men betyder inte det att Google också borde stängas ner? Jag kan ju lätt hitta olagliga saker att ta hem där.