Jump to content

Photo

Rambo 4 - Komplett med Stallone


  • Please log in to reply
87 replies to this topic

#76 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 March 2008 - 21:07

Jag vill SE FILMEN! :upset: Jäkla SF som bara visar den på få utvalda Biografer liksom med No Country For Old Men. <_<
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#77 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 17 March 2008 - 21:21

Den kommer hit till Ludvika nästa vecka.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#78 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 March 2008 - 19:13

Den kommer till min hemort i någon avlägsen framtid också men den biografen är under all kritik. Jag ville helst se den i vår närmaste SF-stad med sina gigantiska dukar. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#79 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 18 March 2008 - 19:44

Första gången som Örebro får vara med om att vara utvald... :P

Det var sjutton inte så med Serenity.... :upset:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#80 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 March 2008 - 15:59

Kanske något för er alla fans av filmerna? :)

Ain't It Cool - Stages In Bulgaria Being Expanded In Anticipation Of...The Next Rambo Movie!!

Thursday, March 20, 2008

Merrick here...

A website called Screen Daily, which is all about the international film business, indicates that sound stages in Blugaria are being expanded to accommodate future productions.

"Nu Boyana expands with new city streets sets Sofia-based studio is planning another 10 sound stages; future shoots to include Rambo 5 and Pope Joan".

...says information you can find here.

This dovetails with recent reports that Stallone is currently developing a story/script that would take John Rambo into a completely new genre (i.e. Rambo V, or whatever it's called, will not be a war movie).

I loved Rambo, and want to see more of this character...regardless of genre.

Thanks to Crosby for the heads up about this.



#81 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 April 2008 - 20:33

Har nu ÄNTLIGEN sett filmen och jag måste säga att jag tyckte den var riktigt bra. Klart en av de bästa Rambofilmerna.

Riktigt jäkla bra film. Garanterat en av de bästa Rambo-filmerna. Och det synns inte ett dugg på honom att han är gammal heller. :P
Och brutal, grym och hård... fy fasiken. Nog den grymmaste krigsskilldring jag sett.
Den drar sig en hel del från de gammla, mer PopCorn-aktiga, filmerna. Mycket alvarligare, grymmare. Det hemaskaste är ju att man vet att såna hemskheter existerar i världen på riktigt så man blkir berörd av hemskheterna mot civilbefolkningen.
De gammla Rambo-filmerna är rena Disney-matené i jämförelse med det här.
Mot slutet flippar filmen lite och blir lite för mycket men det hör till Rambo och såna scener behövs.
Enda jag igentligen saknar är musik då det var aldeles för lite i filmen. Men samtidigt var kanske filmen för alvarlig för det?
Underhållande men också brutalt alvarlig och grym.
9,5/10


Rykten om Rambo V går för fullt på nätet. De har för tillfället smått börjat filma i Bulgarien (som ska föreställa USA). Rykten säger att filmen ska handla om svårigheterna Rambo får att slå sig ner i sin hemstad efter 35 års frånvaro. Att han får veta att han har en dotter som blivit kidnappad av en säkt.
Verkar iallafall som att Rambo V kommer bli mer Drama än de andra. Sylvester Stallone, som åter har skrivit manuset, har sagt att filmen kommer ha en annan genre än de tidigare Rambo-filmerna (alltså ingen krigsfilm).
Vilket som, det hela låter intresant. :)

En Poster finns nu för Rambo V! :P

Edited by Crusader, 09 April 2008 - 20:59.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#82 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 May 2008 - 16:08

Svensk utgåva 9/7

Rambo IV

Rambo IV (2-disc) (Limiterad plåtlåda)

#83 AxelFoley

AxelFoley

    Cadet First Year

  • Members
  • 5 posts

Posted 12 May 2008 - 22:46

Riktigt bra film, hann tyvärr bara se den en gång på bio, gck inte så överdrivet länge. Är redan snack om en 5:a men hur det blir med det får vi ju se.

#84 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 12 May 2008 - 23:58

Hur kommer det sig att denna tråd ligger i film: Off Topic? borde den inte ha legat i film: Spoilers tills den haft premiär,och sedan flyttats till det vanliga Filmforumet? :unsure:

Har för övrigt inte sett denna film än.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#85 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 13 May 2008 - 00:14

Den ligger i off topic för att det inte är en skräck-, fantasy- eller Sci-fi film. (Hur otrolig story det än må vara. ;) )

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#86 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 13 May 2008 - 00:32

Ah, ok. Har visst missat den detaljen när det gäller filmforumen. Men det finns väl en del filmer i vanliga som isf borde flyttas hit? Jag är ingen filmvetare, men Indiana Jones är väl varken skräck, SF eller fantasy?

Edit; typo

Edited by Hofling, 13 May 2008 - 00:41.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#87 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 May 2008 - 00:52

Ah, ok. Har visst missat den detaljen när det gäller filmforumen. Men det finns väl en del filmer i vanliga som isf borde flyttas hit? Jag är ingen filmvetare, men Indiana Jones är väl varken skräck, SF eller fantasy?

Få se, första filmen hittas Arken där andar flyger ut och får de som ser dem att smälta. Andra filomen kämpar han mot en trollkarl med magiska krafter. I 3:e filmen hittar han den heliga gralen som kan hela alla sår och ger evigt liv. Ovch nu i fyran hittar han en magisk kristalldöskalle...
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#88 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 13 May 2008 - 01:09

Ok, jag kommer inte ihåg filmer jag inte sett sen jag var en liten barnrumpa. Jag ber om ursäkt.......

Mesta jag kommer ihåg är att han springer runt och jagas av nazister och liknande.

Edited by Hofling, 13 May 2008 - 01:10.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<