Jump to content

Photo

Donald Duck, gets a star!


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 12 August 2004 - 10:03

Donald Duck, who celebrates his 70th birthday this year, will receive the 2,257th star on the Hollywood Boulevard Walk of Fame in Los Angeles. The star will be unveiled on Aug. 9 at 10:30 a.m. at 6840 Hollywood Blvd., in front of the Disney Store/El Capitan Theatre.

Källa: http://www.scifi.com/

På tiden att Kalle får sig en stjärna.. :lol:
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#2 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 August 2004 - 10:07

Ja, verkligen. Det är "long overdue". :)
*Hockey och superhjältar*

#3 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 12 August 2004 - 10:08

Precis, Kalle är nog en av världens mest berömda karaktärer så det är skamligt att det dröjde 70 år innan han fick en stjärna.. :)
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#4 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 12 August 2004 - 11:37

Så kul för ankan! :)
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#5 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 August 2004 - 13:26

Ah Kalle Anka, eller Aku Ankka som jag känner honom är en av mina favoritkaraktärer. Grattis till det big guy! du förtjänar det!.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#6 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 12 August 2004 - 13:47

Bra för honom. Äntligen att han också får lite erkännande :)
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#7 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 14 August 2004 - 02:44

Jag tycker ämnet regelmessigt passar bäst här, klagomål?

Jag är nästan förvånad över att Donald inte fått sin stjärna tidigare. :)
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#8 rehnvall

rehnvall

    Senior Commander

  • Members
  • 380 posts

Posted 14 August 2004 - 09:23

Har micke (muse pigg) en stjärna?

#9 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 14 August 2004 - 12:23

Man får tänka på att Kalle är mycket större här i norden än vad han är i USA, men visst är han värd en stjärna.

#10 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 14 August 2004 - 13:00

Hur kan Kalle inte vara stor i USA? Nog för att Musse är stor, men jag har alltid ansett att Kalle är den största disney stjärnan...
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#11 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 15 August 2004 - 13:28

Håller med Lady M. Skandal att Musse är större än Kalle i USA! Men här hemma har han ju(/och har hfat) massor av tidningstitlar. I USA har han väl för tillfället inte en enda.
------>Sci-Fi Nytt <-------

#12 Collecta.se

Collecta.se

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Location:Göteborg
  • Interests:Flickvännen,SSS, filmer, fotboll, elektronik, IT etc

Posted 15 August 2004 - 13:38

Pluto är den största stjärnan, nä bara skoja. Musse är störst i USA sen kommer Piff & Puff, Långben och sen så kommer vår underbara Kalle. Skandal USA!

#13 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 15 August 2004 - 14:00

Anledningen till att Musse är större än Kalle i USA tror jag är för att de är mer konnotativt inriktade och lockas av hans utseende (öron, byxor, etc.) medan vi här är mer denotativa och uppskattar Kalle mera för hans personlighet.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#14 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 15 August 2004 - 14:32

Min syster anser att jag har samma temperament som Kalle.. :P
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#15 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 August 2004 - 20:49

Hehe, samma här faktiskt. Har ett sjujäkla temperament och min syster klagar ofta på det. :)

Mja, att Musse skulle vara mer känd för det vete tusan. ;)
Han var väl deras första kända figur, ungefär som att Stålmannen brukar sägas vara den första superhjälten. Tror det är mkt det.
*Hockey och superhjältar*