Jump to content

Photo

Elitserien 07/08 och hockey i allmänhet.


  • Please log in to reply
463 replies to this topic

#1 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 September 2007 - 20:15

Försäsongen är i gång för fullt, snart börjar elitserien igen. 24 och 25 sep är det dags :thumbsup:

Luleå är som vanligt nederlagstippade. <_< Men "vi" ska nog visa dem minsann. :rambo: Tycker Luleås backbesättning ser ganska bra ut, 18 årige Robin Olsson ska bli intressant att följa. Får se om Luleås unga spelare tar ytterligare ett steg i år, hoppas det. :thumbsup: Harju tror jag på väldigt mycket i år, Omark har jag också förhoppningar på. Målvakterna är något osäkra kort, men jag tyckte Törnqvist var ganska bra i den enda försäsongsmatchen jag sett, får se vem som blir förste målvakt, Modig var ju rätt bra förra året. Läste att Hento inte hade haft en lyckad start i ryska ligan, kanske kommer han tillbaka till Luleå. :rolleyes:

Edited by GaterGirl, 05 May 2008 - 20:53.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#2 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 12 September 2007 - 20:20

Utan AIK är inte Elitserien intressant ;)

Fast AIK har ju tagit rutinerade ryssar till hjälp nu så snart är de tillbaka i ishockeyns finrum :D

Winter is Coming


#3 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 September 2007 - 13:05

Ska bli intressant att föjla mitt älskade LHC denna säsong. Försäsongen har ju inte sett så bra ut och dom har tappat en del bra spelare. Fast optimist som jag är så tror jag att det kommer gå bra, dom har ju en del nya spelare som ser riktigt vassa ut.

Vad säger ni. Ska vi nu innan säsongen börjar tippa hur grundserien slutar för att sedan när den är slut se hur pass rätt eller fel vi hade?

Edited by Cartman, 13 September 2007 - 13:07.


#4 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 September 2007 - 15:51

Jag är så dålig på att tippa men det låter som en bra ide. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#5 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 September 2007 - 16:26

Jag är också dålig på den här typen av tips men det kan vara rätt kul. Har tippat sluttabellen tidigare säsonger och har väl som bäst fått 4-5 rätt på vart lagen ska hamna. ;)

Här kommer mitt tips.

1. Färjestad
2. HV 71
3. Brynäs
4. Timrå
5. Frölunda
6. Linköping
7. Djurgården
8. Luleå
==
9. Skellefteå
10. Modo
==
11. Södertälje
12. Mora

Visst, önsketabellen hade ju varit att sätta LHC i toppen men jag tycker inte det känns realistiskt just nu. Slutspel kommer dom säkert vara med i men slutplaceringen i grundserien blir nog låg om jag ska gissa. Sedan känns det lite vågat att sätta Modo så långt ner men jag tycker inte dom imponerat hittills av det jag sett/läst. Det enda jag egentligen känner mig relativt säker på är att SSK och Mora hamnar långt ner i tabellen. Resten är rena gissningar.

Hoppas jag får något rätt i alla fall. :D

Edited by Cartman, 13 September 2007 - 16:30.


#6 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 September 2007 - 17:01

mitt tips

1. Hv
2. Frölunda
3. Färjestad
4. Linköping
5. MoDo
6. Södertälje
7. Brynäs
8. Timrå
9. Luleå
10. Mora
11. Skellefteå
12. Djurgården
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#7 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 September 2007 - 17:19

:thumbsup:

Btw, vilka lag tror du tar steget upp till elitserien?

Edited by Cartman, 13 September 2007 - 17:19.


#8 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 September 2007 - 17:43

Ska det inte stå 07/08 i rubriken?
ser lite väl mysko ut nu när det står 07/07 :P

Hammarby vinner ;)
Får väl hoppas att det går bra för Brynäs nu när jag bor här i Gävle.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#9 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 September 2007 - 05:47

:thumbsup:


För jag satte LHC högt upp eller?

Btw, vilka lag tror du tar steget upp till elitserien?

Oj, svårt att säga. Leksand värvade ju Ed Belfour men om han kan hålla hela laget uppe vet jag inte, de har väl inte värvat så bra annars. Malmö har ju gjort några "stora" värvningar. Västerrås kan nog utmana. Björklöven och Rögle kan säkert vara med att slåss. Står väl mellan dem, har inte så stor koll på HA.


Georgia: oops, ändrar genast. :lol:

Edited by GaterGirl, 14 September 2007 - 05:48.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#10 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 September 2007 - 12:44

Dels för att du verar ha en störe tro på LHC än jag som är inbiten LHC:are men även för att du ville vara med och tippa slutresultatet.

Leksand är alltid tippade att gå upp alternativt att klara sig kvar i elitserien men dom senaste åren tycker jag inte dom har imponerat. Kanske att det blir annorlunda i år men jag är inte så säker på det. Mitt tips är trots allt att Malmö, Leksand och Rögle går upp men det känns svårare att tipa alsvenskan. Dels för att jag som du inte har så stor koll men även för att det är rätt många bra lag som är med och krigar om platserna samt för att en del stora namn av någon anledning har en tendens att svikta när det verkligen gäller. Det känns helt öppet.

#11 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 September 2007 - 09:28

Det är alltid lika svårt och egentligen i stort ganska meningslöst att tippa sluttabellen. Hamnar man bland de åtta och helst de fyra bästa är ju egentligen sak samma. Man ska antingen undvika kvalserien eller försöka vinna SM-guld. Så min tabell blir kanske lite mindre detaljerad...

Jag tror att Djurgården, Skellefteå, Södertälje och Luleå hamnar utanför slutspelet, fast man ska alltid varna för Luleå, i och för sig samma med Djurgåden nu, med en mer hemvävd satsning av juniorer i båda lagen. Också en liten brasklapp för att Linköping inte alls får ihop laget som förra året, verkar lite turbulent i år. Mitt favvolag Frölunda har också en del att spela ihop, även om de väl tog sig till final i Nordic trophy.

I finalen gissar jag på att Brynäs möter Färjestad, där FBK tyvärr tar hem det.

Gissa på att jag kommer ha fel, blir alltid så. :)
*Hockey och superhjältar*

#12 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 September 2007 - 12:53

Hey Kermit. Long time no see. :) Allt bra med dig?

Trevligt att läsa hur du tror att det går. Att LHC har en hel del att leva upp till och inte är lika bra som förra året håller jag med om. Håller även med dig om att man nog bör flagga för både Luleå och DIF i år. Inget av lagen har för mig överraskad så här på försäsången men dom har intressanta lag och kan mycket väl göra bättre ifrån sig än vad jag själv tror.

#13 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 September 2007 - 22:10

Jo, dels hade jag inte så mycket tillgång till dator när jag jobbade på kollo, och sen när jag väl kom hem kraschade min hårddisk. Jag fick köpa ny, men annat strul med datorn följde. Och jag hann allt vänja mig vid att inte ha internet, så när jag väl började få allt att funka någorlunda hade jag ingen brådska med t. ex forumet här. Annars bra. Själv? :D

Det är enormt svårt att tippa framförallt sluttabellen, och det är väl inte överdrivet ofta som seriesegraren också vinner guldet, även om det också händer, mer på senare tid i och för sig. Men det ska bli en kul säsong. Brynäs som jag också tror på har t. ex ett intressant lag med spännande nya namn som Alexander Sundström och Pavel Brendl (kan Boorken få ordning på honom?) och elakingar som t. ex Nick Angell. Dessutom verkar de ta små kliv uppåt varje år. Linköping har väl tappat lite för många stabila backar och tydligen har inte Stana varit så pålitlig på försäsongen...?
*Hockey och superhjältar*

#14 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 September 2007 - 14:09

Jag råkade ut för något liknande för några år sedan då jag flyttade och fick ett till början ofrivilligt avbrott i mitt surfande. Det utvecklade sig sedan till att vara rätt skönt och jag hade inte heller någon brådska tillbaka ut på nätet när jag väl fick ordning på allt. Med mig är allt bara bra. Kul att få se din närvaro på forumet igen. Välkommen tillbaka. :)


Brynäs ser intressantare ut än vad dom gjort på länge. Flera intressanta spelare och dom har imponerat på mig iaf under försäsongen. LHC har tappat en hel del på backsidan och IMO inte lyckats att fylla det tomrum än. Med lite tur gör dom det och det kan kanske göra dom lite mer stabila. Sedan tycker jag precis som du att Stana har varit lite ojämn under försäsongen och ger inte det stabila intryck som jag skulle önska mig av honom. Förhoppningsvis håller laget när det verkligen gäller men överlag känner jag mig rätt säker på att säsongen blir sämre än förra året. Men ingen annan än jag blir mer glad om det visar sig att jag har fel. :D

#15 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 September 2007 - 16:45

Tack så mycket, kul att komma tillbaka när man blir så välkomnad! :)

Vad tror du om Hv71 då? Och är det något av ett rivallag till Linköping? Jag har i och för sig ingen större koll på deras försäsong eller hur het Stefan Liv är efter ett år i farmarligan, om det har gjort honom till en bättre eller sämre målvakt, men en ny tränare och troligtvis elitseriens elakaste lag med Lance Ward, Per Ledin osv borde ingjuta en hel del respekt också.

Frölunda är verkligen enormt svårt att veta var de står. Men på pappret är det lovande, och de har väl gjort det bra på försäsongen, så allra minst bara måste det bli slutspel i år. Kan de bara ge Andreas Holmqvist ett lyft i att bli jämnare, om juniorer som Phillip Larsen och Jonas Ahnelöv kliver fram igen och om Ronnie Sundin håller så kan de ju täta försvaret i alla fall.
*Hockey och superhjältar*

#16 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 September 2007 - 13:50

HV71 med deras beryktade "svinstia" ser vassa ut och kommer säkert få en del ur "balans". ;) Men jag måste säga att jag per automatik kommer beundra alla spelare som vågar gå in i situationer med dessa spelare och visa att dom inte har någonsomhelst respekt för dom.

HV71 mot LHC är ju det närmsta vi kommer till ett derby och ett klassiskt hatmöte. Igår spelade dom t.ex. träningsmatch som var riktigt jämn och som slutade med vinst för HV71. Jag gissar på att dom flesta möten lagen kommer ha under den kommande säsongen kommer vara jämna och hårda.

HV71 ser intressant ut i år men jag känner mig rätt osäker på Stefan Liv. Tycker att han har varit något av ett osäkert kort en längre tid och jag har inte så bra koll på hur han är i dagsläget. När han förr spelade som bäst var han grym i målet men när han spelar som sämst så var han verkligen usel. Kan han bara hitta formen så lär han bli farlig.

Tror helt klart att Frölunda tar sig till slutspel, allt annat vore en skräll. Men jag får lov att hålla med dig om att dom känns svårtippade just nu. Kanske det är just det som gör dom riktigt giftiga under kommande spel? :)

Lite av samma sak med Timrå måste jag säga. Jag satte dom rätt högt upp i mitt tips men det är lite av en chansning. Har inte fullt koll på dom men tycker även att dom har spelat lite si och så den senaste tiden och har ett för mig ganska anonymt lag. Inte att det behöver vara en nackdel, men dom blir då iaf svårtippade för mig.

#17 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 September 2007 - 20:41

Hammarby vinner ;)


Akut ekonomisk kris i Hammarby Hockey ajdå Georgia.

Tuokko och Kollar stängs av

Vilka i***oter <_<

Jippi, Luleå slog SAIK i sista träningsmatchen.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#18 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 September 2007 - 13:45

Sverige får arrangera ishockey-VM 2013. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#19 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 September 2007 - 13:53

Länk? :)

#20 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 September 2007 - 13:55

http://www.swehockey...1&x=1&a=1104833 :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#21 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 September 2007 - 14:01

Tack. :)

Intressant att vi vann omröstningen med så många röster till bår fördel. Kanske beror på att dom andra sökand inte var tillräkligt attraktiva.

Även intressant att det blir Stockholm och Malmö som blir spelstäder.

Riktigt kul.

#22 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 September 2007 - 11:43

SVT sänder 1 match från elitseriepremiären: Hv71 och Frölunda imorgon. Start 18:30 SVT1.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#23 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 September 2007 - 18:46

:( Luleå ligger under efter första perioden 2-0. Många utvisningar är det. Målen har kommit 5 sek efter att Luleå blivit fulltaliga, så PP statistiken är 100% iaf.

Snart kör Dreamteam igång, ska vi starta en SFN liga? ;)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#24 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 September 2007 - 14:47

Förlust för LHC igår mot Brynäs med hela 9-1. En förlust som heter duga. Förvånande att Stana valde att stanna kvar i målet och att han inte utgick själv eller blev utbytt.

#25 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 28 September 2007 - 15:20

Andra raka förlusten för Luleå. :( Tomas Ros (aftonbladet) fick iaf HELT FEL!!! :evil: Trodde luleå skulle åka på storförlust men det blev bara 2-0. Men utspelade vart de 42-12 i skott! :o Hade inte Gusten storspelat i målet hade det kanske runnit iväg.

Vad tusan hände Cartman, inte var väl Brynäs så överlägsna eller? Grattis till Tomas Surovy förresten (många turer runt honom). Får se om han kan göra lika många poäng som i Luleå förra året.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier