Jump to content

Snälle Hulken's Content

There have been 834 items by Snälle Hulken (Search limited from 18-May 23)


By content type

See this member's


Sort by                Order  

#165195 Sommar 2008

Posted by Snälle Hulken on 01 June 2008 - 14:48 in Off Topic

Well, this one's taken, stay away! ;)

Haha jo, det är det som är det värsta med den festivalen, måste jag säga :ph34r: Jo, lite status faktiskt :D Hälsa dem att de borde boka Pennywise eller Sick of it All :D Eller på en mindre skala; Adjusted eller The Knockouts :)



#165191 Sommar 2008

Posted by Snälle Hulken on 01 June 2008 - 14:20 in Off Topic

Eftersom jag tar studenten strax så är jag på jakt efter sommarjobb som kan leda till fast anställning i höst eller kanske fast anställning redan nu. I vilket fall har jag planerat in att åka på West Coast Riot. Det är en en-dags-festival med punk-tema, enligt mig den bästa artist line up:en i Sverige på enormt länge, kanske någonsin. Framför allt vill jag se Bad Religion, NOFX, No Fun at All och Lagwagon :)

När jag kommit hem från det ska jag se Kent med min flickvän, då hon fick två biljetter i studentpresent och bjöd mig. Det du, Kermit! ;) Ytterligare några dagar senare blir det Arvikafestivalen. Mitt i den ska jag ta tåget ner till Göteborg och se Bruce Springsteen and The E Street Band :D Sen tillbaka till Arvikafestivalen :P

Lite senare i sommar blir det Augustibuller :D Banden som hittills lockar mest är definitivt Splitter och The Unseen. Utöver detta kanske jag ska på en roadtrip av något slag med några vänner, hoppas att jag har körkort tills dess, ska försöka ta det nu i början av sommaren :) Annars har jag tänkt att kolla på massa bra filmer, spela spel, lyssna på musik, måla warhammer, bada, lira foppåll och ha allmänt roligt :)



#164942 Kenny Begins - Kenny Starfighter

Posted by Snälle Hulken on 30 May 2008 - 00:29 in Filmer

Bah, Björn Gustavsson är så jäkla överskattad! Dessutom har han snott den riktiga Björn Gustavssons (Alfons, Dynamit-Harry) namn :angry: Å andra sidan kan han kanske passa i den här rollen, man hade ju tydligen snackat med honom innan han blev Aftonbladets favorit.



#164940 Grindhouse: Death Proof - Planet Terror

Posted by Snälle Hulken on 30 May 2008 - 00:25 in Filmer

Var kan man köpa den? :)



#164938 Grattis Rolf Nygård

Posted by Snälle Hulken on 30 May 2008 - 00:00 in Medlemshörnan

Ah, den där gamla incidenten ^_^ Grattis i efterskott :)



#164937 Lost - Säsong 4

Posted by Snälle Hulken on 29 May 2008 - 23:53 in TV-Program

Jag kollar och gillar det fortfarande :) Tänkte idag på att ingen karaktär egentligen haft ett riktigt bra liv. Alla lever mer eller mindre i tragedier och ingen har det så bra som det först kan verka. Inte för att detta var en djup analys, men det känns ju som att detta är en central del i Lost. Gårdagens avsnitt var väldigt spännande, det märks att säsongsavslutningen är på G.



#161964 My Name Is Bruce

Posted by Snälle Hulken on 06 May 2008 - 11:03 in Filmer

Är så himla sugen på den här filmen! Har väntat jättelänge på den! Jag har stora förhoppningar också, då jag är ett stort fan av Bruce Campbell och verkligen gillade Man With The Screaming Brain :)



#161953 Buffy-spinoffen "Ripper" återigen på gång

Posted by Snälle Hulken on 06 May 2008 - 09:42 in Sci-Fi Nytts Nyheter

Sa ju inte så mycket, men vi fortsätter hoppas :)



#160762 Burn Notice - Säsong 1

Posted by Snälle Hulken on 22 April 2008 - 13:26 in TV: Övrigt

1.10
översättningsgroda.

Looks like I'm gonna have to fix the Charger after all. Blev "Jag får väl ta och laga laddaren iaf." Charger är ju märket på hans bil. :lol:

Haha ja, jag reagerade också på det. Riktigt pinsamt översatt :P

Jag trodde att jag skulle garva ihjäl mig när Fi kommenterade att Sams skottsäkra väst luktade "Old Spice och bourbon". Old Spice är en herrparfym i USA som Bruce Campbell gjort reklam för.




#159745 Walker & Jazzdevil serierapporter från huvudstaden.

Posted by Snälle Hulken on 05 April 2008 - 17:16 in Off Topic

Flög ni från ställe till ställe eller? :lol:

Kommunaltrafik heter det. Förstår att ni ifrån Sveriges Hellmouth Gävle inte har greppat sådant än ;)

Härlig läsning, må jag säga! Undrar vad som har stått på dagens schema. Hur länge stannar ni i den underbara huvudstaden?



#159743 The Scandinavian Sci-Fi, Game & Film Cenvention

Posted by Snälle Hulken on 05 April 2008 - 17:06 in Off Topic

Det tycker jag definitivt! Skulle vara jättekul att gotta sig i nördigheter med er andra :D



#159742 Hellu

Posted by Snälle Hulken on 05 April 2008 - 17:05 in Medlemshörnan

Välkommen till forumet! Fler nördar behövs alltid! :D



#159740 Om jag får råd någon dag...

Posted by Snälle Hulken on 05 April 2008 - 16:58 in Ten Forward

Good one ^_^

Om jag hade råd skulle jag göra en film, med professionell uttrustning, bra inspelningsplatser, assistenter, betalda skådisar, bra smink samt ordentligt med tid. Sen skulle jag köpa en Gibson SG, en halvakustisk gitarr och någon extra Ibanez S :D



#159737 Officiella avatar-tråden v2.0

Posted by Snälle Hulken on 05 April 2008 - 15:24 in Ten Forward

Nr 3, 5 och 7 gillade jag verkligen. Jättesnyggt med det svartvita med färginlägg. All den där texten blev jättesnygg!



#159736 *wheee*/*whohoo*

Posted by Snälle Hulken on 05 April 2008 - 15:15 in Medlemshörnan

Tack för att det fortfarande finns aningslösa grannar som har oskyddade trådlösa nätverk - nu kan jag antagligen surfa obehindrat tills jag få eget :) .

Tar nog reda på vem det är och tipsar sen - men bara inte just nu... ;)

Skatta dig lycklig! Mina grannar verkar ha lärt sig :P



#159659 Diskutera: Tidernas Intro

Posted by Snälle Hulken on 04 April 2008 - 07:28 in Spel

Just det, så var det ju. Glömde bort att det fanns vidare cutscenes senare i spelet.



#159652 Diskutera: Tidernas Intro

Posted by Snälle Hulken on 04 April 2008 - 00:54 in Spel

Jag förstår inte vad ni ser i Doom 3-introt? Det är basic och rätt trist tycker jag. Sen måste jag fråga om det där var X-Box-versionen? För så som jag har spelat det slutar introt efter att huvudpersonen klivit av skeppet och man styr honom därifrån.



#159651 Turnering: Tidernas Intro!

Posted by Snälle Hulken on 04 April 2008 - 00:52 in Spel

Blankt



#159650 The Scandinavian Sci-Fi, Game & Film Cenvention

Posted by Snälle Hulken on 04 April 2008 - 00:20 in Off Topic

Det brukar vara sista helgen i Oktober eller första i November (på höstlovet, för de som har sånt) och ligger i Älvsjö-mässan (10 min tåg från Centralen, 2 min klart skyltad väg från stationen) :) Men jag hoppas också att det kommer bättre gäster dit.



#159608 Lost - Säsong 4

Posted by Snälle Hulken on 03 April 2008 - 15:14 in TV-Program

Väldigt sorgligt med Jon's död.

Jag är inte död! :angry:

;)

Såg någon vilket datum det stod på gravstenen?
Kanske är han inte död utan kvar på ön?

Damn, jag pausade ju och kollade, men har glömt nu.

Nu blir jag sur. Vad fasiken var de tvugna att döda Danielle och Alex pojkvän?
Den där jäkla Ben, planerade han det här för att bli av med Danielle och Alex pojkvän? Fast de sköt efter Alex också. Kanske vill han ha dem alla dödade?

Kul att se Michael igen och att de gjorde så man faktiskt hade sympati för honom och gjorde annat än att bara hata honom som jag trodde jag skulle göra. Att han plågas av vad han gjort så att han inte kan leva med det gör det lite bättre iallafall.
Men att berätta för sin 10-åriga son att han mördat... hur dum får man bli?
Men jag undrar om inte Sayid är snäppet dumare som anger hopnom till Kaptenen.

Också kul att återse Zeke igen. :) Undrade vart han tagit vägen. :P

Det är ju faktiskt inte säkert att det var Ben. Han kanske talade sanning, kanske var det några från båten som skjöt. Jag vågar inte tro något dock, den där Ben vet man aldrig var man har.

Jo, det var kul. Jag tyckte det var intressant med hans pojkvän också, samt Michaels ogillande min.

och får sen uppleva bisarrometern skruvas upp återigen.

En bisarrometer! :blink: En sån måste jag ha :D



#159607 Burn Notice - Säsong 1

Posted by Snälle Hulken on 03 April 2008 - 15:04 in TV: Övrigt

XC, sluta förvirra våra sinnen :P

Tyckte också att senaste avsnittet var riktigt bra, Michael löste det hela på ett väldigt smart sätt. Skönt att bli av med den där Bly förstås, men han var ju bara med i två avsnitt (?). Trodde det skulle vara mer. Tyckte att inledningen var riktigt snygg, med två bilder samtidigt. Inspirerade mig att göra likadant i en film jag och polarna ska börja spela in i helgen ^_^



#159565 The Legend of Zelda Film?

Posted by Snälle Hulken on 03 April 2008 - 01:48 in Filmer: Spoilers

Får hålla med, var riktigt snyggt för att bara vara ett april-skämt. Men ah, Epona och Malon på slutet :wub:



#159563 Dumma James

Posted by Snälle Hulken on 03 April 2008 - 01:09 in Off Topic

Oj, det här låter ju verkligen som konstigt beteende av filmbolaget. Men jag gillar borgmästarens kommentar: "Bond sprang iväg när jag kom med bilen". Kan verkligen tänka hur överlägsen och duktig han måste ha kännt sig där :D



#159089 Lost - Säsong 4

Posted by Snälle Hulken on 27 March 2008 - 23:38 in TV-Program

Bara jag som blev väldigt rörd över dagens avsnitt med Jin och Sun? Väldigt sorgligt att Jin var död. Men han behöver ju inte vara en av Oceanic Six, han kan ju ha dött på ön och sedan begravits i sin hemstad.



#159072 Turnering: Tidernas Intro!

Posted by Snälle Hulken on 27 March 2008 - 20:25 in Spel

Devil May Cry 3