Jump to content

Photo

Game of Thrones - Säsong 1


  • Please log in to reply
180 replies to this topic

#51 Wowbagger

Wowbagger

    Commander

  • Members
  • 197 posts

Posted 13 September 2010 - 15:27

Ännu en teaser samt featurette.
Den här serien kan inte bli klar snabbt nog :)





#52 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 30 September 2010 - 17:27

Åh, det ser så bra ut!
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#53 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 18 November 2010 - 22:09

Entertainment Weekly har snappat upp tio "exklusiva" bilder från serien. Du kan se dem alla här, men här är några smakprov:
Posted Image
Mark Addy som Robert Baratheon

Posted Image
Lena Headey som Cersei Baratheon/Lannister

Posted Image
Nikolai Coster-Waldau som Jamie Lannister

Posted Image
Peter Dinklage som Tyrion Lannister
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#54 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 29 November 2010 - 18:39

Som flera av er redan uppmärksammat på annat håll finns det en ny trailer ute:


Wow, det här kan bli bra :).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#55 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 07 December 2010 - 00:05

En making of med en del nya scener:


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#56 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 18 January 2011 - 21:18

...och så har det kommit en teaser till:


Gillar Järntronen: den är "mer" än jag sett den framför mig :).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#57 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 18 January 2011 - 21:22

Coolt! :thumbsup:

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#58 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 11 March 2011 - 00:28

Official poster:
Posted Image

Edited by Wylie Times, 22 April 2011 - 00:36.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#59 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 11 March 2011 - 07:12

Ah, mäktigt! Ser verkligen fram emot detta!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#60 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 04 April 2011 - 11:14

Nu finns den första kvarten av serien att beskåda på http://www.hbo.com/v...rones&view=null

Tror inte jag kan hålla mig :).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#61 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 04 April 2011 - 21:34

Noooooo! Var stark, Fiskrens, och stå emot frestelsen! :P

Nå, vad tyckte du? ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#62 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 06 April 2011 - 20:03

Nå, vad tyckte du? ;)

:D

Bättre än att se en trailer, man får mer känsla för de karaktärer som är med. Men som helhet blir det ändå lite intetsägande, det går absolut bra att skippa att se det. Och jag vet inte om jag gillar The Others; kanske är det bara att sånt är bättre att läsa om, men här verkade de "bara" vara zombies.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#63 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 19 April 2011 - 17:23

Förnyad för en andra säsong! :thumbsup:

Winter is coming — back!

HBO has renewed its fantasy series Game of Thrones after airing only one episode. The show’s second season will likely debut next year and will be based on George R.R. Martin’s second book in his Song of Ice and Fire series, A Clash of Kings.

“We are delighted by the way David Benioff and D.B. Weiss have brought George R.R. Martin’s amazing book series to the screen, and thrilled by the support of the media and our viewers,” said Michael Lombardo, president of HBO. “This is the continuation of an exciting creative partnership.”

As previously reported, a Thrones renewal was likely even before the show premiered given HBO’s big investment in creating the world of Westeros and the potential back-end from international sales and DVD.

Sunday’s premiere ratings were fairly healthy too, with the drama delivering 4.2 million viewers across three airings.

Källa.

HBO has renewed Game of Thrones for a second season after Sunday's premiere was watched by 2.2 million viewers. (It jumped to 4.2 million gross across three back-to-back plays).

"We are delighted by the way David Benioff and D.B. Weiss have brought George R.R. Martin’s amazing book series to the screen, and thrilled by the support of the media and our viewers,” says HBO programming president Michael Lombardo. “This is the continuation of an exciting creative partnership."

The series, based on the fantasy book series "A Song of Ice and Fire" by George R.R. Martin, is an important piece of HBO's continued rebuild, which explains the pay cabler's decision to shell out more than $50 million on the lavish production. Though viewership fell short of last fall's Boardwalk Empire opener (4.8 million viewers), Thrones is already fetching more than $2.5 million per episode overseas and drawing critical raves.

Källa.
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#64 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 19 April 2011 - 18:01

Snabba puckar från HBO nu för tiden. :thumbsup: Boardwalk Empire fick också en andra säsong efter bara ett avsnitt.

Jag återkommer senare i kväll med åsikter om första avsnittet men det var riktigt jäkla bra kan jag ju säga. Worth waiting for.

Sen måste någon ändra rubriken till den här tråden. Förslag:

Huvudrubrik: Game of Thrones.
Underrubrik: Fantasyserie baserad på Song of Fire & Ice av Geroge RR Martin.

Edited by Wylie Times, 19 April 2011 - 18:01.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#65 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 April 2011 - 18:20

Undrar varför de alltid verkar byta namn när de överför fantasyvokserier till TV/Film. Lite förvirrande för fans.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#66 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 19 April 2011 - 18:56

Jag tycker tvärtom att det gör det mindre förvirrande. Nu blir det lättare att skilja på vilken som är vilken när folk pratar om dem! Om t.ex. True Blood hette samma sak som böckerna så skulle jag bli förvirrad över om folk pratade om böckerna eller TV-serien.

Plus att första boken heter "A Game Of Thrones" så alla fans känner ju igen namnet. :)
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#67 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 19 April 2011 - 19:03

Jag tycker också att det är en bra grej som gör det lätt att skilja på böcker och TV-serie. Vad som däremot inte gör det lätt att skilja åt är om det i rubriken står Song of Fire & Ice först. Jag tror att det handlar om böckerna varje gång tråden dyker upp i VNI.

Edited by Wylie Times, 19 April 2011 - 19:04.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#68 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 April 2011 - 19:51

Jag har inte läst böckerna utan känner bara till namnet på tv-serien så även jag skulle uppskatta en ändring av rubriken. :)

Jag längtar hett till den 4 maj då även jag får ta del av denna tv-serie som då sätter igång på Canal+ :thumbsup: (Senare i år kommer SVT att visa den.)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#69 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 April 2011 - 20:03

Sådär. Nu är rubriken mer i fas med hur de brukar se ut. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#70 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 April 2011 - 20:06

Yay! XC to the rescue! :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#71 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 19 April 2011 - 20:06

Tack XC. :hug:

Synon: Tålamod är en dygd. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#72 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 April 2011 - 20:08

Tack, Wylie. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#73 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 21 April 2011 - 09:07

S01E01

Näpp, jag kunde inte hålla mig heller ;). Ska försöka att hålla mig spoilerfri.

Lite långsam och trevande start, men samtidigt väldigt bra att de vågar låta serien ha sin gång och bygger upp stämningen. Första avsnittet har egentligen bara två enkla funktioner: presentera huvudkaraktärerna (många - och alla är inte med än!) och skapa lite spänning inför fortsättningen. Båda lyckas de med väldigt bra: fantastiskt jobb av manusförfattarna att på så få scener och repliker fånga alla huvudpersonernas egenskaper (i boken uppskattar jag att man nått ett hundratal sidor + en del längre fram). Tycker mig ana att man förstärkt komplexiteten hos t ex Jamie Lannister redan från början - i böckerna är det en egenskap som blir tydlig långt senare. Möjligen framstår Khal Drogo som alltför brutal mot vad som komma skall, men å andra sidan har vi ju bara nått en timme in. Snyggt är det också, och det märks att man inte har snålat.

Eller förresten, det finns en tredje funktion: att visa att man inte väjer för våld, sex & naket, och även det gör man med bravur :) Nu har jag har svårt för de senare i TV-serier - känns ofta onödigt och så även här. Men HBO måste ju också visa att man som betal-TV har friheten att ha med allt sånt.

Nåja, sambon (som är väldigt o-fantasy) tyckte det var rätt segt emellanåt. Hon blev lite lockad av intrigerna dock (och ryggade till i slutet :)), så jag har förhoppningar om att även hon kan hållas kvar.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#74 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 22 April 2011 - 02:15

101 - Winter is Coming

Jag har inte läst böckerna så jag uppskattar att du undviker spoilers Fiskrens och jag uppskattar även om ni andra gör det. :)

Jag har hört om hur rörigt det skulle vara med alla namn och familjer och motiv osv men jag tyckte det presenterades bra och hade inga direkta problem att hänga med. Jag tyckte det presenterades på ett snyggt sätt, speciellt med vinjetten och kartan. HBO brukar ju kunna göra riktigt snygga vinjetter. Sen är själva fotot ursnyggt. Speciellt inledningen med the wall och skogen norr om den. Mycket stämningsfullt.

Jag gillar storyn också, det verkar vara mycket intriger och konflikter och castingen dessutom grym så det känns väldigt lovande inför fortsättningen. Den enda jag var lite skeptisk mot innan var Jason Momoa som väl iofs kanske inte fick visa vad han kan i Stargate Atlantis och han behöver inte göra så mycket mer än att sitta och se bister ut i det här avsnittet så det återstår att se om han kan göra nåt intressant i den rollen.

Jag var inte heller beredd på det där slutet. Spännande. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#75 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 26 April 2011 - 16:39

Jag läser första boken i parallell med att jag ser avsnitten, och jag måste erkänna att jag är mäkta imponerad hur nära de håller sig till källmaterialet. Man är ju van vid att vissa koncept plockas och sedan kör man sitt eget race (Legend of the Seeker, jag tittar på dig). Har faktiskt aldrig sett en TV-serie som lyckas (so far) hålla sig så nära boken förut, faktiskt. Vilket jag bara ser som positivt.

För övrigt är storasyrran (Var det Sansa hon hette?) ett riktigt våp. Favoriterna så här långt är Tyrion och Arya. Två personer som inte hycklar med vad de tycker iaf.. ;)

Tyvärr har jag lyckats spoila mig lite om vad som händer vissa karaktärer, menmen...

Ni som är nyfikna på boken kan förresten läsa "första avsnittet" gratis här: http://www.scribd.co...-Episode-E-Book

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."