Jump to content

Photo

Anime på ZTV


  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#26 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 December 2007 - 15:51

Jag satt uppe och tittade på det Ergo Proxy marathon dom hade under helgen. Bra serie som fortfarande bjuder på en del eftertanke och som är minst lika bra nu som den var första gången jag såg den.

Nu på Lördag/Söndag är det Paranoia Agent's tur att visas. 13 avsnitt som är riktigt, riktigt bra.

Lördag Avsnitt 1-7 22:00-01:30

Söndag Avsnitt 8-13 22:00-01:00

Rekommenderas varmt! :)


EDIT:

Lördag 15/12 och Söndag 16/12 visar ZTV Black Lagoon.

Lördag 22-04, avsnitt 1-11 av 24

Söndag 22-04, avsnitt 12-24 av 24

Edited by Cartman, 03 December 2007 - 16:19.


#27 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 December 2007 - 14:45

Här är något för er som bor i Stockholm med omnejd.

Ztv.Se - Anime Maraton

Anime åt folket – köa för exklusiva gratisbiljetter

Trycket är stort, ryktet går varmt och det finns begränsat med platser i salongen. Biljettsläpp är klockan 14.00 på biograf Zita den 16 december. Biljetterna är gratis och det är först till kvarn som gäller.

När?
Söndagen den 16 December.
Klockan 15.00 till midnatt.

Var?
Biograf Zita, Birger Jarlsgatan 37 i Stockholm

===

Hålltider på biograf Zita söndagen den 16 december 2007

• 15.00 – 15.30
Simon "Zimeon" Lundström pratar om anime och manga
Zimeon är Sveriges främsta anime- och mangaexpert. Han föreläser bland annat vid Stockholms universitet och arbetar som översättare av anime, från japanska till svenska. Han är också en av grundarna till föreningen Mangakai, fanzinet Mangaka och Studio Sappari.

• 15.30 – 16.00
Fullmetal Alchemist - första episoden
FMA har blivit vald till Japans bästa anime flertalet gånger, och tidigare i år vann serien fem av åtta möjliga kategorier på American Anime Awards. FMA följer de unga talangfulla alkemisterna, bröderna, "Ed" och "Al" Elric. När pojkarnas mor tragiskt går bort i en sjukdom bestämmer de sig för att lära sig tillräckligt mycket om alkemi för att återuppliva henne.

• 16.00 – 17.45
Full Metal Alchemist – the movie

• 17.45 – 18.15
Snacks-paus I
ZTV bjuder på tilltugg och dryck.

• 18:15 – 20.00
Paranoia Agent (episod 1-4)
Paranoia Agent är en extremt hajpad anime som inleds i ett stressigt Tokyo. Vi träffar maskotskaparen Tsukiko Sagi som måste göra en uppföljare till sin succé Maromi. Märkligare blir det när fler och fler människor säger sig bli nedslagna av en pojke med guldfärgade inlines som ler nöjt innan han slår till med sitt krokiga guldbasebollträ.

• 20.00 – 20.30
Snacks-paus II
ZTV bjuder på tilltugg och dryck.

• 20.30 – midnatt
Berserk (episod 1, 22, 23, 24 och 25)
Berserk är en mörk fantasimanga som anses vara ett av de absolut största verken inom anime. Berserk handlar om Guts och hans kamp mot sin forne bästa vän, tillika en demon, kung Griffith vars dröm är att härska över världen.



#28 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 05 December 2007 - 10:34

Liten fråga bara angående Berzerk (Lägger det i spoilers för de som inte sett det)
Jag har inte föjt denna serie särskilt noga, men det jag sett är att sista avsnittet är någon tentakelmonster-fest i helvetet där alla "hökar" skulle offras. Det slutade ju med att Gatz förlorade arm och öga och var redigt förbannad. Nu igår var det avsnitt 1(enligt tv.nu) och man fick se honom i vanliga världen och uppenbarligen efter denna händelse. Men helt plötsligt är han ung och vi får se honom bli en hök. SÅ min fråga är då; börjar säsong ett så, eller kommer det att komma mer med honom som "märkt"?

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#29 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 December 2007 - 14:52

Det finns bara 25 avsnitt av Berserk och ZTV har helt enkelt börjat sända serien från början igen. Hela serien slutar lite trist och det har pratats mycket genom åren om att man ska göra en fortsättning alternativt börja om med en helt ny serie.

Berserk är en väldigt populär manga som debuterade för många år sedan, så det finns ju material att utgå från om det nu blir någon mer anime framöver. Dock känns väl det inte speciellt troligt i dagsläget. Gillar du animen och vill ha mera kan du ju alltid prova att läsa mangan för att få reda på mera. Den ges ut av Dark Horse.

#30 Corto Maltese

Corto Maltese

    Lieutenant Commander

  • Validating
  • 160 posts

Posted 10 December 2007 - 15:00

Det kommer mera godsaker på ZTV.

Lördag 1/12 00:00-06:00

Ergo Proxy del 1-12/23

Söndag 2/12 00:00-06:00

Ergo Proxy del 13-23/23


Har precis sett hela serien tack vare att jag fick låna Cartmans dvdutgåvor. Jag gillar verkligen den här serien och jag älskar att den ställer frågor men låter mig som tittare få komma på svaren själv och i en del fall inte komma på svaren alls, utan det kanske kommer när man ser om serien.

Jag ogillar serier som ställer frågor men sedan i samma avsnitt eller senare ger ett facit till dom. Serier som Ergo Proxy utmanar mitt intellekt.

Handlingen och karaktärerna är det bästa med den men det gör givetvis ingenting att den har sjukt bra musik samt är väldigt vackert animerad. :)

#31 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 December 2007 - 15:15

Jo, den är rikitgt bra.

Det kommer en ny chans att se den/spela in den då ZTV sänder hela serien i ett till maraton.

Lördag 22/12 / 22-04 (avsnitt 1-12 av 23)

Söndag 23/12 / 22-03:30 (avsnitt 13-23 av 23)

#32 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 10 December 2007 - 17:53

Det finns bara 25 avsnitt av Berserk och ZTV har helt enkelt börjat sända serien från början igen. Hela serien slutar lite trist och det har pratats mycket genom åren om att man ska göra en fortsättning alternativt börja om med en helt ny serie.

Berserk är en väldigt populär manga som debuterade för många år sedan, så det finns ju material att utgå från om det nu blir någon mer anime framöver. Dock känns väl det inte speciellt troligt i dagsläget. Gillar du animen och vill ha mera kan du ju alltid prova att läsa mangan för att få reda på mera. Den ges ut av Dark Horse.


Jag såg ju inte särskilt mycket av animen förutom det första avsnittet och de sista, plus några mitt i serien, men jag tyckte det tog en intressant utveckling med att han jagade demoner. Får allt ta och spana in mangan.

Tyckte det var lite väl att ta i med tentakelporren i det sista avsnittet där dock..

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#33 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 December 2007 - 18:06

Du är inte ensam om att tycka det. Iofs är Berserk väldigt grafisk och våldsam, både animen och speciellt mangan.

#34 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 10 December 2007 - 18:18

Jo, alltså att den var våldsam förstod jag dels av namnet och Gutz. Men just det med hon chiara eller vad hon hette där, Grifith osv. tyckte det var lite väl. Annars så var det hyffsat. Gillar blodiga serier så :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#35 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 December 2007 - 00:29

*suck* Vad skulle jag inte ge för ZTV just nu? :(

#36 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 December 2007 - 14:29

Hoffe: Du kan ju alltid ta dig en titt på hur Berserk är tecknad. Dark Horse erbjuder ju som vanligt en preview på sitt utbud. En 5 sidor sådan av Berserk Volume 1 hittar du här. Bara att bläddra vidare. Dark Horse släppte volym 20 nu i slutet av November och volym 21 kommer i slutet av Januari 2008.

I japan är dom uppe i 32 volymer.