Jump to content

Photo

Desperate Housewives


  • Please log in to reply
65 replies to this topic

#26 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 April 2005 - 20:00

Såg på reprisen av första avsnittet alldelse nyss :lol:
Kommer defenitivt fortsätta följa den här.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#27 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 04 April 2005 - 15:15

DH er i alla en succe for kanal 5

Gigantisk framgång för Desperate Housewives

2005-03-30 | Premiären av nya storserien Desperate Housewives blev det sjätte mest sedda programmet i Kanal 5:s historia.

760 000 tittare njöt igår av den amerikanska succéserien, och i Kanal 5:s huvudmålgrupp 15-44 år var ratingen 15,6 %. Starkast var programmet i kvinnor 25-34 med en rating på fantastiska 27,3.

När Desperate Housewives hade premiär i USA i början av oktober bänkade sig 22 miljoner amerikaner framför tv-apparaterna. På bara några veckor blev serien höstens största publikframgång med närmare 25 miljoner tittare. Det gör Desperate Housewives till den näst mest sedda serien, efter CSI. 


Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#28 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 05 April 2005 - 18:23

Om 1 timme och 30 minutter :D episode 2 :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#29 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 06 April 2005 - 10:44

Vilken lysande mix det här är av komik och mystik. Kan tänka mig att det var en och annan småbarnsförälder som i hemlighet njöt av scenen när Lynette slängde ut sina jobbiga söner ur bilen och körde där i från för att skrämma dem. Kan tänka mig att FOX-news debatterade den omoraliska scenen när den sändes i USA :)

Edited by Walker, 06 April 2005 - 16:06.


#30 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 April 2005 - 11:05

Mer än en gång har jag hotat att göra detsamma ... :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#31 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 06 April 2005 - 16:09

För fans av Desperate Housewives rekomenderar jag Kanal 5´s genomtänkta hemsida för serien

http://www1.kanal5.s...wives/start.asp

Innehåller bl a diskussionsforum, husmoderstips ;) , avsnittsarkiv och många skruvade skrivbordsbilder..

Exempel på husmoderstipsen. Får väl hoppas Kanal 5 gör de här med ironi, för annars blir Schyman vred.. :lol:

SÅ TAR DU HAND OM DIN MAN
:: Förbered middagen i god tid så att inte din man behöver vänta på maten när han kommer hem efter en hård arbetsdag. Observera dock att middagen inte under några omständigheter får serveras kall.

:: Tag gärna en tupplur efter lunch så att du ser pigg och fräsch ut när din man kommer hem.

:: Tvätt, städ och trädgårsarbete förlägger du naturligtvis under dagtid då din man inte är hemma. Dels vill din man ha uppmärksamhet och dels för utförandet av dessa sysslor ofta ett otrevligt oväsen. Observera att det dock är tillåtet med en fördisk av middagens porslin omedelbart efter måltiden.

Edited by Walker, 06 April 2005 - 16:13.


#32 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 06 April 2005 - 16:25

SÅ TAR DU HAND OM DIN MAN
:: Förbered middagen i god tid så att inte din man behöver vänta på maten när han kommer hem efter en hård arbetsdag. Observera dock att middagen inte under några omständigheter får serveras kall.

:: Tag gärna en tupplur efter lunch så att du ser pigg och fräsch ut när din man kommer hem.

:: Tvätt, städ och trädgårsarbete förlägger du naturligtvis under dagtid då din man inte är hemma. Dels vill din man ha uppmärksamhet och dels för utförandet av dessa sysslor ofta ett otrevligt oväsen. Observera att det dock är tillåtet med en fördisk av middagens porslin omedelbart efter måltiden.


Inte bara Schyman blir vred :lol: jag med

Tyckte detta avsnitt var lite segare end det första , men tyckte enddå om det .

Stackars hund som var tvungen att äta ett örhänge :lol:

Och vad finns i den kistan ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#33 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 06 April 2005 - 16:44

Och vad finns i den kistan ?

<{POST_SNAPBACK}>


En vild gissning...likdelar från Mr Young´s styckmord? ;)

Det är i vart fall inget oskyldigt..

#34 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 April 2005 - 18:43

Det är ingen kropp eller delar av en kropp i kistan, imho. Nej, det är mycket allvarligare än så. Det är spåren av ett mycket grovt brott, som stöld av gourmetrecept eller en kartläggning av Edies alla karlar eller ... :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#35 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 11 April 2005 - 15:46

LOL @ marie

Ja jag hoppas vi får vrta det snart :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#36 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 13 April 2005 - 15:16

Jaha , det var ju likdelar !

Och Gabrielle blir pressad för " presenter" av barnet ;) :P

Kul avsnitt.

Men Brees kommentar till " festen " Posted Image Posted Image :lol: stackars hennes man :lol:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#37 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 13 April 2005 - 16:29

Visst var det likdelar..men den stora frågan från vem kommer det och hur mycket visste Mary Alice om detta....spooky :wacko:

I övrigt så får Gabrielle göra något åt den där jobbiga ungen, kanske vet Mr. Young hur man får problemet att försvinna ;)

Edited by Walker, 13 April 2005 - 16:30.


#38 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 13 April 2005 - 16:46

Bra avsnitt! Gillar den här serien starkt!
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#39 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 13 April 2005 - 17:48

Serien blir bättre för varje avsnitt ... :D Undrar när glasyren som ligger över Bree ska krackelera fullständigt? Hon kämpar emot nu, men sprickorna vidgar sig hela tiden. :P Hennes kommentar vid middagsbjudningen var en raffinerad hämnd för att han valde att sova i vardagsrummet, men istället för att han väljer att flytta upp i sovrummet igen, så lämnar han huset.

Gabrielle har uppenbarligen ingen aning om hur man hanterar barn. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#40 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 13 April 2005 - 17:54

Det går väl inte att klandra Mr Van der Camp (eller hur de nu stavas) för att han lämnar henne.
Bree är den mest sjuka av hemmafruarna. Marta Stewart upphöjt till 20...men det är väl det som är meningen med hennes karaktär ;)

#41 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 13 April 2005 - 18:13

Japp, ser henne också så. Det mest skrämmande är väl att det finns så många Bree i verkligheten ... ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#42 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 14 April 2005 - 16:17

Precis marie, och varför blir de sådan , kan man undra ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#43 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 15 April 2005 - 14:56

jo, därför våra föräldrar ställer högre krav på tjejer än vad de gör på oss killar. Tjejer ska var duktiga och prestera medan killar ska vara busiga och leka.

(By the way: Intressant serie...helt klart, ser med tillförsikt fram emot fortsättningen, även om serien är fylld med klichéer, förutsägbar dramatik och löjeväckande dialoger passar det förvånansvärt perfekt bra in ändå, jag kan inte riktigt förklara det men visst fan är det vårens nummer 2, och dessutom är det hög igenkänningsfaktor för oss hemmamän.)

Edited by Jazzdevil, 15 April 2005 - 15:01.


#44 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 April 2005 - 15:15

Det säger väl saken när föräldrar köper ett dockskåp till dottern och mekano till sonen. (Själv har jag alltid föredragit det sistnämnda).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#45 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 15 April 2005 - 19:02

Veckans Husmoderstips från Kanal 5 ;)

SÅ TAR DU HAND OM DITT HEM
:: Gräsmattan säger mycket om familjens sociala status. Det är däför viktigt med en grön, tjock och kortklippt gräsmatta. Vattnar gör du i gryning och ogräs ränsas bäst under kvällstid.

:: Våttorkning av fria ytor och dammsugning bör genomföras två gånger i veckan. En gång i veckan bör alla golv våttorkas. Fönster bör putsas vår, sommar och höst. Handdukar bör bytas en till två gånger i veckan.

:: Att baka sitt eget bröd är kostnadseffektivt och trevligt. Frys in bröd som ej ska förtäras inom ett dygn för att slippa den torra skorpa som lätt kan uppstå. En paj gjort med säsongens smaker och en skvätt vaniljsås uppskattas säkerligen av familjen under lördagen

#46 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 20 April 2005 - 06:27

Såg inte avsnittet i går :(

Var det bra ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#47 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 April 2005 - 08:19

Såg inte avsnittet i går :(
Var det bra ?

<{POST_SNAPBACK}>


Min första tanke var: "Inte så mycket hände faktiskt". Men...

Intrigen börjar tätna. Från TV Tome

Cash-strapped Mrs. Huber (guest-star Christine Estbrook) figures out that Susan had something to do with Edie's house fire and tries to blackmail her. Meanwhile, Carlos becomes suspicious that Gabrielle is seeing another man, but targets the wrong suspect---the cable guy instead of gardner John. Also, Lynette balks when the twins' teacher insists the boys have ADD but tries to salvage the matter by seprating the boys. Lastly, Bree struggles with her rebellious son Andrew (guest-star Shawn Pyfrom) after Rex moves out.

På det hela ett riktigt bra och roligt avsnitt.

Utpressning, Barnuppfostran, Strippklubbsbesök, Mans-Jakt som sagt: fasaden börjar krackelera.

Edited by XC-SE, 20 April 2005 - 09:42.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#48 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 23 April 2005 - 13:13

Ett mellanavsnitt i "Hemmafruarnas" historia, men Bree visade upp en rätt kul och anorlunda variant av uppfostran när hon gjorde sonen sällskap på stripklubben och införde dörrförbud i pojkrummet i tre månader.
Undrar om det kommer bli något efterspel på Carlos Solis misshandelsfall..fantombilden som visades upp i nyheterna var ju ganska lik honom. Det finns alltid en risk att någon känner igen honom..

#49 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 27 April 2005 - 12:53

Gårdagen avsnitt var bra. T.o.m mycket bra i vissa avseenden. Zach börjar bli intressant, juldekorationen var ju verkligen ett tecken på svåra psykiska problem. Carlos grymma mamma är också ett intressant tillskott.

#50 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 03 May 2005 - 18:07

Kvällens avsnitt lär bli intressant :D

Lynnette får spel på Maisy Gibson, mamman till ett av tvillingsönernas klasskamrater, när hon gör allt för att producera en politiskt korrekt version av Rödluvan och vargen. Mamma Solis är inte långt ifrån att upptäcka Gabrielles smutsiga lilla kärleksaffär med trädgårdsmästaren och Bree, ja hon pushar upp brösten för att försöka snärja sin man. 


Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling