Jump to content

Photo

Desperate Housewives


  • Please log in to reply
65 replies to this topic

#51 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 May 2005 - 21:05

:upset: Jag jobbade ikväll...

Får trösta mig med Alias :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#52 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 03 May 2005 - 22:02

Riktigt kul avsnitt. Särskilt när Lynette blev hög på dom där tabletterna och hoppade omkring
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#53 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 May 2005 - 23:52

:upset: Jag jobbade ikväll...

Får trösta mig med Alias :)

<{POST_SNAPBACK}>

visst tusan det var ju alias idag också. <_<
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#54 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 04 May 2005 - 05:26

Jätte roligt avsnitt :lol:

Lynette på tabletter + får frispel på en annan rigtig jobbig och snobbbig ;) mamma
Susan leker detektiv :lol:
Gabriella ser till att få kontroll på mannens mamma ;)

Och stackars Bree :lol: försöker på alla sätt att få mannen tillbax , men klarer inte av en burritto som er på väg att kladda ner golvet :lol:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#55 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 05 May 2005 - 13:57

fasen att man missade avsnittet då, satt och glodde på film på smartburken (datorn givetvis ;) ) när det gick.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#56 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 05 May 2005 - 14:09

fasen att man missade avsnittet då, satt och glodde på film på smartburken (datorn givetvis ;) ) när det gick.

<{POST_SNAPBACK}>


Smartburken!! :thumbsup:

Ja det var verkligen ett kanonavsnitt med en speedad Lynette i högform :D

#57 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 07 May 2005 - 00:49

fasen att man missade avsnittet då, satt och glodde på film på smartburken (datorn givetvis ;) ) när det gick.

<{POST_SNAPBACK}>


Smartburken!! :thumbsup:

Ja det var verkligen ett kanonavsnitt med en speedad Lynette i högform :D

<{POST_SNAPBACK}>


Jaaa, TV'n är ju Dumburken - Då måste väl Datorn vara smartburken? Den kan iaf räkna ut ekvationer som skulle föra mig till hispan om jag ens försökte :) Mao är det en smart burk - smartburken :D

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#58 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 10 May 2005 - 21:24

Ännu ett riktigt bra avsnitt!! :D Första gången komedin riktigt har fungerat, imho, Susan är ju underbart gullig :cool2: Teri Hatcher är lysande i rollen. Susans lillgamla dotter är däremot rätt överdriven.

Sympatiserade nog mer med Lynette än med Matt idag, hon har det faktiskt ruskigt jobbigt. Särskilt med medicinberoandet och allt :(

Jag tyckte synd om Bree när Andrew slängde ur sig att han ville flytta ut. Lite respekt kan man väl ändå visa någon som ägnat halva sitt liv åt att ta hand om sin familj (trots präktigheten :P ). Men Andrew är helt klart ruskigt irriterande.

Störde mig en del på att Edie måste mördas, det verkar väl ändå lite väl drastiskt ... <_< Har Edie några barn förresten? Drar mig till minnes att det har nämnts något om antingen en son eller dotter :wacko:

Riktigt bra slut! Överraskande att det var Andrew som körde bilen också. Storylinsen hopar sig verkligen nu.

Betyg: 8.5/10

Edited by Johannes NA, 10 May 2005 - 21:27.

------>Sci-Fi Nytt <-------

#59 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 11 May 2005 - 08:15

Jo det var ett mycket innehållsrikt och komiskt avsnitt, hur ska dom toppa det här? :wacko:

En rolig detalj var att privatdeckaren spelad av Richard Roundtree hette Mr. Shaw (Shaft ;) )

#60 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 September 2005 - 13:03

Originalartikeln

'Friends' star to guest on 'Housewives'?
Wednesday, September 28 2005, 12:04 BST -- by Daniel Saney

Courteney Cox could be making an appearance on Desperate Housewives, according to the New York Post.

The newspaper reckons that the Scream actress is in talks to take the role of a mental institute escapee in a future episode, marking her first part since giving birth to daughter Coco Riley last year.

This new follows recent reports that creator Marc Cherry wanted to avoid letting celebrity guest stars onto Wisteria Lane.


Edited by XC-SE, 28 September 2005 - 13:06.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#61 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 30 April 2006 - 22:52

Att dömma av aktiviteten i den här tråden är det kanske inte bara jag som börjar tröttna på denna smått desperata serie. Har inte kanal 5 längre men min tjejs syster spelar ihärdigt in varenda avsnitt på VHS och skickar till oss. Visst det är fortfarande lite halvspännande att följa utvecklingen. Men varenda avsnitt bygger på precis samma saker. Dvs att Susan gör alltid bort sig på ett dratta på rumpan sätt och Lynette ska alltid bevisa något som till slut går i stöpet osv...

Dessutom är ju mystiken som första säsongen levde mycket på borta.

Och den nya svarta familjen är lagom spännande. Det börjar kännas som kvotering...

#62 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 01 May 2006 - 12:20

Jag har helt sluttet titta på de desperata hemmafruer :lol:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#63 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 May 2006 - 12:21

Jag har helt sluttet titta på de desperata hemmafruer :lol:

samma här
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#64 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 May 2006 - 12:48

Det är länge sedan jag slutade titta, trots att Felicity Huffman är en av mina favoriter. Det började så bra med absurditeter blandade med en god portion självironi och självdistans, men efter halva första säsongen gled det snart över i den vanliga soppan av sentimentalt bjäfs och kom snart att likna vilken dagsåpa som helst. Nej tack. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#65 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 01 May 2006 - 21:10

Det var alltså inte bara jag. Den hade nog kunnat bli en kultförklarad serie om de hade nöjt sig med en säsong. Som sagt som vilken dagssåpa som helst...

#66 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 03 May 2006 - 11:07

Jag kollar fortfarande på de desperata hemmafruarna men det är som sagt inte lika bra som första säsongen var. Men det duger fortfarande som underhållning för mig. Även fast det kan bli lite väl sentimentalt och amerikanskt ibland.

Winter is Coming