Jump to content

Photo

Burn Notice - Säsong 1


  • Please log in to reply
77 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 June 2007 - 20:15

Airs Next: USA at Thursday 10:00 PM (60 min.)
Status: New Series Premieres: June 28, 2007
Show Categories: Action/Adventure, Drama
TV.com


When spies get fired, they don't get a letter from human resources.

They get BURNED...

While on assignment, agent Michael Westen (Jeffrey Donovan) gets a "Burn Notice" and becomes untouchable. Having no idea what or who triggered his demise, Michael returns to his hometown, Miami, determined to find out the reason for his sudden termination.

Unable to utilize his normal contacts and needing to stay under the spy network radar, he puts his Special Ops training to use to help those who the police can't or won't, in order to fund his ongoing personal investigation.

USAnetwork.com


När man tror att man ska få en lugn TV sommar och komma i kapp med allt annan, ja då poppar det fram en massa ny serier i stället.

Ska i alla fall kolla upp den här.

Edited by XC, 24 January 2008 - 19:31.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 June 2007 - 20:48

Låter ju ganska intressant... :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 June 2007 - 20:56

ska jag kolla in.

ytterligare en serie som utspelar sig i Miami. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#4 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 23 June 2007 - 16:27

Jeg skal nog också titta på denna :) hoppas jag i alla fall :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 June 2007 - 21:15

Ska också kolla in den. Låter lite som en "Renegade" typ av serie.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 30 June 2007 - 15:58

Michael returns to his hometown,

i beskrivningen låter det som om han återvänder självmant men det gör han inte.

1.01

Efter en trög inledning blev avsnittet bättre och bättre. Fick lite MacGyver känsla av Michael, gjorde avlyssningsapparater av mobiltelefoner mm. Vem var det som la ut alla bilder på Michaels golv och varför har han fått Burn Notice? Ska fortsätta kolla. :) Nackdelen med avsnittet var att det dålig musik, RnB, Rap. :(

Edited by GaterGirl, 30 June 2007 - 16:00.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#7 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 June 2007 - 18:56

Rätt bra serie faktiskt :) definitivt fortsätta kolla.

Vem var det som fick dom på flyget från Nigeria att dumpa honom i Miami, det sista stället han ville tillbaka till.
Kan förstå det med en sådan mamma, vaddå hypokondriker :lol:
Måste ju vara samma person som fick honom 'burned' och som lämnade alla foton och 'Welcome to Miami' broschyren i hans 'lägenhet'.

Fick lite MacGyver känsla av Michael, gjorde avlyssningsapparater av mobiltelefoner mm.

:lol:
Jag med.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#8 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 July 2007 - 11:52

USA Network's new series "Burn Notice" has gotten off to a good start.

The series, starring Jeffrey Donovan as a spy who suddenly finds himself blacklisted, averaged 4 million total viewers in its commercial-free debut from 10-11 p.m. Thursday, according to Nielsen Media Research. That includes 2 million viewers in the adults 18-49 demo and 2.2 million in adults 25-54, making it the No. 1 basic cable program of the night in both demos.

"Burn" built on its lead-in, the finale of the limited series "The Starter Wife," which averaged 3.1 million total viewers, including 1.6 million in 18-49, from 9-10 p.m. Both programs also beat some broadcast competition in their respective time periods, with "Burn" outperforming a repeat of ABC's "Men in Trees" in 18-49 and 25-54 and "Wife" beating a repeat of ABC's "Grey's Anatomy" in 18-49.

Compared with other recent series debuts on USA, "Burn" was off from July 2006's debut of "Psych" (6.1 million), the top new cable series of last year among 18-49 and 25-54.


bådar gott.

Review av första avsnittet

Edited by GaterGirl, 01 July 2007 - 11:49.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#9 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 July 2007 - 03:04

1x01:

OK avsnitt. Ibland riktigt bra. Störde mig också lite musiken men den passar samtidigt till Miami.
Tänkte också under avsdnittet att det var lite MacGyver över Michael. :P

Vet inte riktigt vad jag tycker om Jeffrey Donovan. Ibland var han bra men ibland var han inte alls bra. Han verkar t ex inte vara något vidare på att grimaser eller att spela "andra" karaktärer. T ex när han skulle spela lite femenin inför konsthandlaren var riktigt uselt.
I början kände jag att det hade varit bättre om det utspelade sig i en småstad men det ändrade jag om sedan.

Men serien har en hel del plus också. T ex Bikini tjejer, Miami, Bikini tjejer, MacGyverism, Bikini tjejer, gadjets, Bikini tjejer, agent drama, Bikini tjejer, Bruce Campbell, Bikini tjejer, VO, Bikini tjejer och Bikini tjejer.

Undrar vem som välkomnade honom till Miami. Tror inte det är samma som gav honom Burn Notice.
Jag trodde jag hade andra avsnittet nedladdat men det hade jag inte så jag får vänta innan jag kan se nästa.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#10 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 July 2007 - 19:34

Avsnitt 2 var inte lika bra som första avsnittet.

Gillar hans mamma faktiskt :lol: vadå manipulerande.

Den jag inte gillar så mycket är Fiona, hon passar liksom inte in riktigt.

Undrar vem det var som svarade i telefonen när han ringde upp numret som hans mamma fått?
Säkert han som fått Michael burned och skickad till Miami.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#11 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 July 2007 - 19:40

Avsnitt 2 var inte lika bra som första avsnittet.

Håller med.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#12 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 11 August 2007 - 19:00

Set halva piloten , sen orkade jag inte mera .Denna serie verkar inte vara nåt för mig.

Gillade inte huvedpersonen . tyckte han var platt och tråkig.Tyvärr.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#13 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 12 August 2007 - 20:30

Tänkte också under avsdnittet att det var lite MacGyver över Michael. :P

MacGyvers onda tvilling isf. Första avsnittet var ganska bra, kollar nog vidare...
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#14 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 13 September 2007 - 16:37

Lucy Lawless gästar Burn Notice i kvällens avsnitt. (Tillgängligt för nerladdning imorgon)

TV Guide har intervjuat henne om denna något annorlunda roll för henne.

Tyvärr är hon väldigt förtegen om BSG.

Edited by Wylie Times, 13 September 2007 - 16:37.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#15 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 13 September 2007 - 17:26

Lucy lawless Posted Image

Ville också gerna höra mera om BSG :P , men men hun er ialla fall der :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#16 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 September 2007 - 18:58

Mmm... Det avsnittet kanske man skulle försöka få se. :)

Lucy har talat om det i sin blogg faktiskt, av de som sett förhandsvisningen så sköter hon sig tydligen bra.

TVGuide.com: The fans love that you keep returning to the sci-fi/fantasy fold. You don't forget them. You keep showing up at Comic-Con. You give back, baby!
Lawless: You know what's crazy? The mainstream world doesn't understand how big the underground is or that there's such great longevity to be had there. That audience knows me. They get me. They're good to me. They're stickin' with me and I'm stickin' with them. I love my geek world! (Källa)


Edited by XC, 13 September 2007 - 18:59.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#17 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 September 2007 - 19:32

Jag är antagligen en av de få (här) som anser det helt logiskt och vänta tills 10e avsnittet med att se ett avsnitt av serien.

Serien i stort då? Tja, ganska trevlig ton, och det är uppenbart att serien har ett syfte: att underhålla. Lite Miami Vice, Lite Jake and the Fat Man (Rättvisans Män) kryddat med MacGuyver. Kort sagt. 80talet gör comeback i ny uppdaterad förpackning. :D Kan hålla med om att huvudpersonen är lite småtråkig (liksom Fiona) men Bruce Campbell gör vad han skall, synd bara att även hans roll är lite platt. En av de bästa karaktärerna är imho Michaels mamma.

Men... det var ju inte därför jag såg serien. Det vet vi ju alla. :P

Lucy gör inte tittaren besviken - även om man inser att det är lite för enkelt att hon är den ensamma mamman som fått sin son kidnappad - hon övertygar. Och vändningen mitt i avsnittet är, om än förväntad, en överraskning. (Lite grann som ett kinderägg faktiskt. Man vet ju vad som finns i - och har man tur så är det en miniatyr byggsats). Och så det som jag gillade mest med hela avsnittet: Evilyns sorti. Nu - där har vi avsnittets stora överraskning.

Jag kommer kanske inte se resten, men jag tycker ändå att den är helt OK.

Tillsist, ordvitsen du inte får missa:

Michael: Where is that box you used to keep all my stuff in?
Madeline: The memory box?
Michael: Sounds about right.
Madeline: I don't remember. (Källa)

:lol:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#18 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 October 2007 - 02:33

Har nu sett de 2 (Eller 3, broende på hur man räknar dubbelavsnittet) sista avsnitten och det var verkligen bra. Saker blev verkligen en aning knivigt där i sluitet. Undrar nu vad som ska hända sedan. Hemskt att behöva vänta ännan tills sommaren.
Han bror var mycket bättre här än innan då han mäst bara var irriterande.

Edited by Crusader, 01 October 2007 - 02:34.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 January 2008 - 19:28

Bruce Campbell fans kan glädja sig åt att TV6 har köpt in Burn Notice för att visa inom en ännu icke aviserad framtid. Såg en trailer idag för serien skymta förbi när jag såg Stargate, men det finns ingen info om när det startar och/eller annan information på hemsidan.


--
tv6.se / tv3.se
usanetwork.com (officiella hemsidan) | Spoilervaring!
TV.com | Spoilervaring!
Wikipedia | Spoilervaring!
DagensTV.com (tom än så länge)
Spoilertråden | Spoilervaring!

Edited by XC, 24 May 2008 - 10:52.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 January 2008 - 19:36

Kul. :)

Den tar jag mig gärna en närmare titt på.

#21 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 January 2008 - 19:41

Såg jag också häromdagen :)
Helt okej serie. Har t.o.m fått en säsong 2 om jag kommer ihåg rätt.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#22 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 January 2008 - 19:41

Har bara sett till avsnitt 4 så jag kommer nog följa serien på tv6.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#23 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 January 2008 - 19:50

Jag valde, fullkomligt logiskt, att se avsnitt 10 i första säsongen. ;) :D Helt OK tycker jag.

Georgia: Står så på IMDB iaf.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#24 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 24 January 2008 - 20:04

Det är en lättsam och underhållande serie. Påminner lite om 80-tals actionserier fast i uppdaterad upplaga. Jeffrey Donovan är härligt charmig också är ju The Bruce med! :)

Och ja, den har fått en andra säsong. (Vilket är tur med tanke på hur första säsongen slutar.)

Edited by Wylie Times, 24 January 2008 - 20:06.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#25 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 January 2008 - 20:36

Det är en lättsam och underhållande serie. Påminner lite om 80-tals actionserier fast i uppdaterad upplaga. Jeffrey Donovan är härligt charmig också är ju The Bruce med!

Mm. Tyckte det påminde lite om MacGyver när jag såg de första avsnitten. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier