Jump to content

Photo

Burn Notice - Säsong 1


  • Please log in to reply
77 replies to this topic

#51 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 March 2008 - 06:19

Oh! tack. dags att börja kolla då (igen).
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#52 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 March 2008 - 13:21

01x05

Återigen ett riktigt bra avsnitt. Tycker att serien i sin helhet är riktigt underhållande och att den ligger på en bra och passande sändningstid på TV6.

Snygg skenmanöver i början av avsnittet då vi fick lära oss att man utöver att använda en kniv som hjälpmedel för att äta, även lite snabbt kan tillverka ett knogjärn av samma redskap... :lol:

Handlingen i detta avsnitt var både bra och intressant. Snyggt sätt som Michael tog sig in på hotellrummet. :)

Tror att bitar av det inte ligger alltför långt bort från verkligheten om jag ska vara ärlig. Bra att Michael åtog sig uppdraget till slut och att dom lyckades med det. Det var intressant att få lära känna hans bror, hela hans familj verkar ju vara lite speciella om man säger så.

#53 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 10 March 2008 - 23:55

Ja, visst har han en speciell familj. Skulle gärna vilja få reda på lite mer om hans pappa och hans uppväxt :) Ett bra avsnitt, gillade att det var två historier i samma avsnitt. Bruce Campbell fortsätter att regera, älskade när Michael frågade om han skulle köpa nåt i affären. "Yeah, buy me a toothbrush, yours is a little rough". Michael skrattar först, tills han ser Sams allvarliga blick :lol:
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#54 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 March 2008 - 12:45

Man får veta lite om hans familj i avsnitten så jag kan tänka mig att man i slutet av säsong 1 har lite kött på benen så att säga.

Jag gillar också den där kommentaren som Sam säger om tandborsten. Ett annat citat som var oerhört roligt var detta:

Fiona: Do you think I could convince your Czech assassin to switch targets? I mean Sam is bigger, slower... easier to hit.


:lol2:

Sam och Fiona är verkligen ett radarpar, smågnabbar hela tiden och är väl mer eller mindre varandras motsatser rakt igenom.

Edited by Cartman, 11 March 2008 - 12:45.


#55 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 11 March 2008 - 12:58

Hehe visst är de. Gillar båda karaktärerna väldigt skarpt :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#56 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 March 2008 - 15:09

01x06

Jag börjar bli lite tjatig men jag kan inte hjäpa det när varje avsnitt av denna serien är bra. :)

Fiona upptäcker en sändare i Michael's bil. Givetvis går tankarna direkt till Sam och det är startskottet för avsnitt 6. Fiona föder till en början ett frö av osäkerhet hos Michael om man kan lita på Sam eller ej och visst har hon rätt, han verkar ju vara på hans sida men han kan ju inte veta säkert. Själv tror jag att Sam är för "klantig" för att verkligen utgöra något större hot mot Michael. Jag gillar att både han och Fiona hintar genom större delen av avsnittet om sändare och att man kanske borde placera en sådan lite här och var. Sam ser kanske inte fullt så oroligt ut men han undrade säkert både en á två gånger om dom hade kommit på honom.

Intressant att bygga upp handlingen kring vapensmugglare. Även denna gång lyckas dom med sitt uppdrag och jag undrar om dom alltid kommer göra det eller om dom framöver kommer få ett uppdrag dom inte klarar av alternativt ett som innebär större risker. Det har hittills gått relativt enkelt för dom, kanske till och med lite för enkelt. Jag älskar sättet som Michael och hans vänner spelar ut alla sina kort och gör det med lite stil när dom blåser vapensmugglarna, ska man göra det så varför inte bara göra det effektivt utan även snyggt.

Intressant kommer det även bli nu när Sam har fått bort spanarna mot Michael men att dom avslutar sin del i uppdraget genom att tala om för Sam att dom ska skicka en annan. Kanske blir det större press på Michael nu lite beroende på vad som väntar honom.

#57 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 March 2008 - 14:24

01x07

"Övervakaren" som Michael fått i form av agent Bly verkar vara en intressant karaktär. Han kommer säkert göra livet surt för Michael men å andra sidan är ju inte han den som lägger sig ner och gråter över det, det visade han ju inte minst i det senaste avsnittet. :)

Utöver hans ankommst så är det mest "katt-och-råtta" leken som uppstår när dom ska hjälpa Virgil som imponerar mest. Både korrumperade poliser samt några till synes elaka jamaicaner. Men inget som inte Michael och hans vänner klarar av.

#58 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 26 March 2008 - 11:13

Tyckte det var ett riktigt intressant avslut när jamaicanerna mötte de korrumperade poliserna, med Michael i mitten ^_^
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#59 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 March 2008 - 11:34

Helt otroligt egentligen att han klarade sig undan helt utan skottskador. Alla andra träffades typ utom han. :lol:

Edited by Cartman, 26 March 2008 - 11:35.


#60 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 27 March 2008 - 13:34

Hehe ja, det har du rätt i. Lite samma när han sprang från poliserna första gången och de sköt efter honom. I det tidigare avsnittet där det var en yrkesmördare efter Michael pratade han ju om chansen att han skulle bli träffad när yrkesmördaren sköt mot honom. Nu var det inget sånt utan kändes mer som sån tur bara hjältarna i TV har. Men när poliserna och jamaicanerna drabbades samman hade de väl tillräckligt med varandra. Bättre att skjuta mot de som har pistol än de som försöker smita.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#61 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 April 2008 - 12:19

01x08: Vad ska jag säga? Ännu ett bra avsnitt kanske? För så är det om ni frågar mig. I detta avsnitt var handlingen på topp, med riktigt bra intriger mellan karaktärer. Michael lyckades bra med att spela ut sina kort mot Bly vilket jag uppskattar då den karaktärer är lite av ett hat/kärlek objekt för mig. Michael lyckades även med uppdraget som han åtog sig, även om det stundtals såg ut att inte riktigt gå som han hade tänkte sig. Scenen där han oskadliggör personerna i bilden var riktigt bra. Snacka om att han kunde leva sig in i rollen som galen. Även snyggt iscensatt då han stängde in dom i bilen och dränkte dom i thinner (eller vad det nu var för brandfarligt material).

Börjar som smått dra ihop sig till säsongsavslutning. :upset:

#62 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 April 2008 - 12:29

Ohh... nu är det snart dags för 01x10 - False Flag alltså? Det avsnittet får man ju inte missa. ;) :D

Edited by XC, 02 April 2008 - 12:30.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#63 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 03 April 2008 - 15:04

XC, sluta förvirra våra sinnen :P

Tyckte också att senaste avsnittet var riktigt bra, Michael löste det hela på ett väldigt smart sätt. Skönt att bli av med den där Bly förstås, men han var ju bara med i två avsnitt (?). Trodde det skulle vara mer. Tyckte att inledningen var riktigt snygg, med två bilder samtidigt. Inspirerade mig att göra likadant i en film jag och polarna ska börja spela in i helgen ^_^
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#64 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 April 2008 - 15:14

Först tänkte jag att det inte fanns något som sade att han skulle försvinna helt ur serien men sedan kollade jag upp IMDb och han står listad till två avsnitt. Så man kan väl vara rätt så säker på att han inte är med mer. Trist med tanke på att han och Michael var varndras motparter men samtidigt rätt lika varandra.

#65 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 20 April 2008 - 21:10

1.10
översättningsgroda.

Looks like I'm gonna have to fix the Charger after all. Blev "Jag får väl ta och laga laddaren iaf." Charger är ju märket på hans bil. :lol:

Bra avsnitt som vanligt. Nästa avsnitt verkar spännande, snubben från DC är på väg till Miami. Många av scenerna utspelar sig på platser jag sett i CSI: Miami. :) Små ler när jag hör Michaels VOs, tänker på MacGyver varje gång, lika så när han säger, paper clip och duck tape. :D

Ohh... nu är det snart dags för 01x10 - False Flag alltså? Det avsnittet får man ju inte missa.

Nu förstår jag varför du inte vill missa det. ;)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#66 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 22 April 2008 - 13:26

1.10
översättningsgroda.

Looks like I'm gonna have to fix the Charger after all. Blev "Jag får väl ta och laga laddaren iaf." Charger är ju märket på hans bil. :lol:

Haha ja, jag reagerade också på det. Riktigt pinsamt översatt :P

Jag trodde att jag skulle garva ihjäl mig när Fi kommenterade att Sams skottsäkra väst luktade "Old Spice och bourbon". Old Spice är en herrparfym i USA som Bruce Campbell gjort reklam för.


The sky's the limit.

Jon var namnet:

#67 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 April 2008 - 13:59

Jag trodde att jag skulle garva ihjäl mig när Fi kommenterade att Sams skottsäkra väst luktade "Old Spice och bourbon". Old Spice är en herrparfym i USA som Bruce Campbell gjort reklam för.

Jasså, älskar när de gör sånt i tv-serier refererar till vad skådespelarna gjort tidigare. :lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#68 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 April 2008 - 14:24

TV3 börjar att visa säsong 1 från och med 24/5.

Edited by Cartman, 28 April 2008 - 14:24.


#69 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 28 April 2008 - 14:56

Dålig tid. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#70 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 May 2008 - 16:04

Mycket bra serie måste jag säga. Säsongsavslutningen var riktigt bra och slutet var en sådan där underbar cliffhanger som lämnar en hel del öppet att spekulera i.

Släpps den på DVD framöver så funderar jag på att köpa den.

#71 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 May 2008 - 16:07

Håller med, bra serie. Tur att den fått en andra säsong, skulle inte klarat av att inte få se fortsättningen på den cliffhangern.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#72 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 May 2008 - 16:15

Jag hade blivit väldigt besviken om den inte fått en fortsättning. Det är så mycket som hänger löst i slutet av sista avsnittet som jag vill ha svar på. Jag är väldigt nyfiken på hur nästa säsong kommer vara. Det finns ju en möjlighet att Michael kommer tillbringa en del tid i en annan stad med tanke på hur avsnittet slutar. Jag är även nyfiken på om Michael's mamma och bror verkligen kom undan ordentligt eller ej .

#73 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 May 2008 - 16:42

Släpps den på DVD framöver så funderar jag på att köpa den.


jajjamensan det gör den. 17 juni preliminärt (R1) länk
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#74 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 May 2008 - 16:45

Trevligt, trevligt. Du har möjligtvis ingen koll på eventuellt extramaterial och så? :)

#75 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 May 2008 - 16:50

titta här. :)

Edited by GaterGirl, 06 May 2008 - 16:51.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier