Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu? (V2)


  • Please log in to reply
350 replies to this topic

#126 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 November 2010 - 23:50

Spelar nu äntligen Legendary. Grafiken och kontrollen är inte den bästa precis men fysiken och handlingen mer än gottgör för det och fy vad maffigt och coolt spelet är! Första känslan när man kommer ut i staden och Grifins svävar över ens huvud, plockar upp folk och bilar, är bara så maffig. Man ryser. :thumbsup:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#127 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 November 2010 - 19:17

Testar Operation Flashpoint: Dragon Rising. Inte så svår som jag trodde och intresant mer verklighetstroget krigsspel.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#128 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 25 November 2010 - 12:45

Assassinä's Creed Brotherhood är awesome... Så därför spelar jag det (okej, inte bara. Jag ska recensera det också... :P )
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#129 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 November 2010 - 16:25

Spelar äntligen Bioshock. *Sjunger* Hey Little Sister... SHOTGUN!...
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#130 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 December 2010 - 13:06

Håller på att spela CSI: Crime City på facebook. B) Plus att jag har börjat spela Splinter Cell: Conviction
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#131 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 09 December 2010 - 20:52

Call of Duty Black Ops (Att jag orkar med allt krigande :P )

Winter is Coming


#132 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 09 December 2010 - 21:11

Call of Duty 3 och lite GH: WOR emellan åt.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#133 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 December 2010 - 16:05

Spelar Lunar: Silver Star Harmony varje kväll innan jag somnar. Klassiskt Japanskt RPG på både gott och ont. (mäst gott)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#134 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 December 2010 - 22:53

Jag har inte spelat så mycket Splinter Cell ännu, och nu har jag börjat spela Assassin's Creed: Brotherhood.

AC:B

När man går runt i Rom så upplever jag att vakterna helt plötsligt kan dyka upp ur tomma intet. Tycker också att det hackar något i spelet. När man slåss så känns det som om det är svårare att döda än i 2an. Jag får inte upp svärdet lika fort som i 2an, och det är svårare att få in dödande slag. Har för mig att de sa i spelet att man blir bättre och bättre på att slåss/fäktas ju mer man spelar/tränar upp sig. Vilket känns realistiskt. Spelet känns riktigt bra och det ska bli spännande att se hur det utvecklar sig. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#135 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 13 December 2010 - 23:39

Själv har jag givit mig ner i Rapture's mörka djup och spelar en hel del Bioshock just nu! :D Ska bli intressant att se om det håller hela vägen ut, med ett bra slut också. Hittills allt väl.

#136 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 December 2010 - 00:07

Ska bli intresant att höra vad du tycker. :) Jag spelade klart 1:an för inte så länge sedan och skrev om det i "Beat the Game" tråden. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#137 Vicky

Vicky

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 63 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 February 2011 - 17:08

Silent Hill. Nu när ett nytt spel är under utveckling så blev jag sugen på att spela om det första. Jag förvånas över hur lätt det är. Inte alls som jag kom ihåg det att vara. Men fortfarande bra. Får se om jag fortsätter att spela om alla efterföljande spel med fram till det kommande.

#138 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 February 2011 - 17:55

Jag vill göra samma sak. Speciellt eftersom jag bara har spelat de första 3. Men det är många spel och i år t vivlar jag på att jag kommer ha tid.

Själv så spelar jag Dragon Age: Origins i hopp om att hinna få en till sparning att impotera till Dragon Age II.

Edited by Crusader, 07 February 2011 - 17:57.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#139 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 07 February 2011 - 20:15

Vad är det i DA:O du vill få till den här gången som du inte fick till förut, Crus?

Edited by Fiskrens, 07 February 2011 - 20:17.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#140 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 08 February 2011 - 00:57

Jag har spelat ettan, tvåan och Homecoming av Silent Hill - varav det första och sista utan att klara det. Homecoming la jag ned för det kassa stridssystemet, medan ettan lades ned pga. jag inte hade möjlighet att spela det längre.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#141 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 08 February 2011 - 01:10

Jag spelar Prince of Persia till Xbox 360. Det första med bara den titeln. Jag känner mig nögad att säga det bara föratt det finns så många PoP spel och jag förstår verkligen inte grejen med att nollställa på det här sättet. Handlingen, ja. Men titeln? Det blir enbart förvirrande när man ska prata om spelet. Annars gillar jag spelet som lider lite av att det är för enkelt men samtidigt är det lite skönt också och jag uppskattar att dom försökt att göra nya grejer istället för att bara köra vidare på Sands of Time stilen.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#142 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 February 2011 - 01:25

Vad är det i DA:O du vill få till den här gången som du inte fick till förut, Crus?

Oh, det är många saker det. :P För det första så var min första genomspelning med Human Noble och min andra med en City Elf. Nu vill jag ha med iallafall en Human Mage också eftersom huvudkaraktären i Dragon Age II är släkt med en då.
De andra så har jag satt olika på tronen och vill nu pröva ett 3:e alternativ.
Sedan så är det en massa småsaker också som jag inte vet om de kommer ha någon större effekt men alltid kul att testa. :)
Eftersom det finns minst 3 olika genomspelningar av Dragon Age II (Warrior, Rogue, Mage) så vill jag ha 3 olika sparfiler att överföra eftersom det IMO känns onödigt att impotera samma sparfil 2 gånger. Man får ut så mycket mer om man varierar. ;)
Jag ahde tänkt skippa Awakening den här gången men eftersom karaktärer därifrån kommer ha en stor vikt i DA2 så tänkte jag testa att göra något annorlunda där också.


Jag spelar Prince of Persia till Xbox 360. Det första med bara den titeln. Jag känner mig nögad att säga det bara föratt det finns så många PoP spel och jag förstår verkligen inte grejen med att nollställa på det här sättet. Handlingen, ja. Men titeln? Det blir enbart förvirrande när man ska prata om spelet. Annars gillar jag spelet som lider lite av att det är för enkelt men samtidigt är det lite skönt också och jag uppskattar att dom försökt att göra nya grejer istället för att bara köra vidare på Sands of Time stilen.

Jag håller med. Därav orsaken att det här blev en flopp och de bestämde sig för att återgå till den gammla serien igen. Så det blev i grunden rätt meningslöst att ens släppa det här spelet.

Edited by Crusader, 08 February 2011 - 01:27.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#143 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 February 2011 - 02:13

Spelar fortfarande på min 3:e Dragon Age: Origins genomspelning och fattar inte hur de flesta kan klara spelet på runt 50 timmar då jag inte ens är halvägs vid det laget. Känns lite jobbigt ibland för jag är sugen på att spela andra spel också som t ex skräckspel, westernspel eller ett FPS. Men jag måste bli klar innan DA2 kommer.

Ibland spelar jag lite PC-spel också som omväxling, medans jag slötittar tittar på TV:

Baldur's Gate
Tex Murphy: Martian Memorandum
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#144 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 19 February 2011 - 02:53

Jag spelar Civ IV: Warlords på PC och en uppsjö av spel på iphone som Rolando, Angry birds, Cat Physics, Burnstar, Cut the rope, Sneezies etc. Är sugen på att skaffa Dungeon Hunter (gillade demot) och en massa andra spel. Suck, ja jag lär inte få slut på spel i första taget iaf.

Prince of Persia är lite på paus liksom Call of Duty 3.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#145 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 19 February 2011 - 05:40

Marvel vs Capcom 2. ^^ I väntan på MvC3. ( För PC, har ingen PS3 eller Xbox)

#146 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 19 February 2011 - 09:34

Jag har fastnat för Clockwork Tower till iPad. Ett gammalt hederligt peka och klicka-äventyr. En ung brittisk flicka tar sig in i ett gammalt torn där hon råkar ställa till en olycka som plötsligt försätter hela trakten i kaos då en tidsstorm skakar samhället. Nu måste hon lösa det, vilket innebär mycket letande och en del pussellösande. Gillar du små söta äventyr eller bara narrativ som relaterar till tiden, ja då är det här ett spel för dig.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#147 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 March 2011 - 22:48

Spelar, sedan några dagar tillbaka, Dragon Age Legends betan. Tyckte det var kul i början men tröttnade rätt snabbt. Men så i natt startade de om spelet och den här versionen är mycket bättre och rolligare och de har dessutom lagt till musiken den här gången. Det sägs att det här ska ha varit den sista omstarten så nu borde spelet till stor del vara som det ska.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#148 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 08 March 2011 - 23:01

Själv har jag inte rört ett spel på tre månader så häromdagen mjukstartade jag med Mass Effect för vilken gång i ordningen vågar jag inte ens gissa :P

Winter is Coming


#149 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 09 March 2011 - 22:27

Själv har jag inte rört ett spel på tre månader så häromdagen mjukstartade jag med Mass Effect för vilken gång i ordningen vågar jag inte ens gissa :P

Ajaj... den resan har man gjort några gånger. Man kan inte köra Eden Prime för många gånger :) Inte Virmire heller för den delen, men då måste man ha lirat så mycket längre bara.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#150 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 March 2011 - 00:08

Spelar nu äntligen även Dragon Age II! :thumbsup: Men det går, som vanligt under första dagen, väääldigt sakta för mig. Mycket pga mitt envisa försök att spela på Hard eftersom svårighetsgraden har sänkts i 2:an. Men Potion cooldown gör Hard jäklit svårt och jag är trött på att spela om strider så nu sänker jag till Normal istället.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif