Jump to content

Photo

Xena | Allmän diskussion & nyhetstråd


  • Please log in to reply
787 replies to this topic

#776 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 July 2012 - 13:42

Jag trodde ni Xena fans köpte allt med Xena. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#777 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 July 2012 - 14:24

Jag drar min gräns vid sådant som jag har nytta av. :P

#778 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 September 2012 - 13:13

William Shatner vill göra en dokumentär om Xena.

http://blastr.com/20...-shatner-ma.php
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#779 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 May 2013 - 19:58

Nu ger sig Soul Media på att ge ut Xena (och även Hercules) på DVD i en nordisk utgåva. Inget extramaterial av vad det verkar nu, men priset är desto mer fördelaktigt. Atlantic gav ju ut säsong 1-3 av båda serierna, så nu återstår att se om Soul Media har övertagit deras rättigheter, vilket i sådant fall kanske innebär att det bara blir säsong 1-3 även denna gång. Eller så satsar helt enkelt Soul Media på att ge ut samtliga säsonger av båda serierna.

Edited by Garm, 13 May 2013 - 19:59.


#780 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 May 2013 - 20:32

Yay! Jag lär väl inte omgradera mina R2 utgåvor av Xena för något så futtigt som svenska undertexter, däremot ser jag fram emot att eventuellt komplettera samlingen med säsong 4-6 av Herc:an. :)

 

Håller man tummarna så kanske de släpper Cleo2525 också! :D


Edited by XC, 13 May 2013 - 20:32.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#781 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 May 2013 - 20:41

Soul Media är ju kända för att satsa mycket på tv-serier och miniserier. Dom såg till att t.ex. Lace I & II gavs ut här. Själv dubbeldippar jag enbart om det blir intressant extramaterial (vilket inte ser ut att hända) Jag kan tänka mig att följa ditt exempel och komplettera med säsong 4-6 av Hercules. Och jag håller med, Cleo2525 skulle inte sitta helt fel på DVD.

#782 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 May 2013 - 20:45

Jack of all Trades skulle heller inte vara helt fel (eller Young Herc) men Cleo känns prioriterad.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#783 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 May 2013 - 20:51

Jack of all Trades skulle jag köpa direkt. Men det förvånar dig säkert inte. :P

Men om valet är mellan Young Herc, Cleo och Jack så tycker jag att den bättre är just Cleo. Den gavs väl även ut på DVD i USA? En sådan sak gör det ju lättare att ge ut den även här. Fast å andra sidan kanske alla tre har getts ut på DVD?

#784 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 May 2013 - 21:28

Tror inte JoaT, C2525 och YH givits ut på dvd här. Men tror de givits ut i Usa.

 

Jag minns JoaT som den klart sämre av serierna, men klart med en kulig premiss.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#785 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 May 2013 - 22:35

Nej, ingen av serierna har getts ut här, det är jag säker på. Menade givetvis i USA. Har forskat lite och Jack of all Trades gavs ut i en 3-disc utgåva. Samma sak gäller Cleo2525. I fallet med Young Hercules så verkar man bara ha gett ut pilotavsnittet.

#786 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 14 May 2013 - 18:51

Den enda av de där tre serierna jag tycker är värd att ge ut är Cleo. När det gäller Bruce Campbell så var han (imho) mycket bättre i The Adventures of Brisco County, Jr.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#787 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 May 2013 - 20:49

Vad jag minns av Jack of All Trades, några enstaka avsnitt bara, så är den klart sämre än Cleo. Däremot tyckte jag Young Herc var helt OK - lite för mycket ungdomsvänlig men OK.

 

Brisco Country jr har jag inte tagit mig för att se ännu ... trots en ambition att göra det.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#788 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 May 2013 - 22:08

Brisco County är riktigt, riktigt bra. Första halvan av serien har getts ut av just Soul Media. Just nu kostar den bara 89 kronor på Discshop. Jag hoppas att du ger den en chans.