Jump to content

Photo

Fotbolls VM


  • Please log in to reply
246 replies to this topic

#226 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 05 July 2006 - 22:49

Italien-Frankrike i final, tur att inte skådespelarna i Portugal gick till finalen!
Det hade varit en katastrof för fotbollen!
Hoppas på repris från Em finalen 2000 :)

Winter is Coming


#227 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 July 2006 - 23:18

Jag tror att Italien vinner guldet till slut.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#228 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 05 July 2006 - 23:39

Bara inte Italien vinner guldet! Frankrike är det bättre laget, även om dagens match inte var det styrkebesked jag skulle velat se för att känna mig förvissad om utgången.

Mitt stackars Portugal! :upset: Men jag tillstår att de inte har finalklass på spelet. Att det ska vara så svårt att få fram avslutarna på rätt plats. :( Skärper de inte till sig ordentligt kommer de inte att klara av Tyskland heller.

Och det där lilla krypet Cristiano Ronaldo borde inte ha en plats i laget öht. :angry:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#229 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 July 2006 - 09:27

Det är två nationer som borde tas bort från hela jordens yta som är i final, så det är totalt ointressant. :urk:

Mina två ytterst hatobjekt... <_< Hmm. Det är inte en möjlighet att båda lagen förlorar? Snälla? :upset:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#230 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 July 2006 - 09:38

:lol: Det vore isf en sensationell utveckling av spelet om det hände, men inte ointressant. :D
Support your local search and rescue unit - get lost.

#231 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 06 July 2006 - 11:04

Er man tvungen att välga så hållar jag på Frankrika ( bara för jag satsat penger på dem i voran interna familj vadslagning :P )

Annars kunne de lika gärna som Capshaw säger förlora begge 2 .

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#232 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 06 July 2006 - 16:29

Jag gillar på sätt och vis båda lagen. Frankrike framförallt eftersom jag håller på Arsenal i den engelska ligan, och då har vi ju framförallt Thierry Henry men också Patrick Vieira, den sistnämnde som har ett förflutet i den klubben. Sen är det faktiskt världsartisten "Zizou"'s sista stora framträdande, i alla fall för landslaget, så det vore på ett sätt kul om den sagan slutade lyckligt.

Italien har en hel del motgångar att tampas emot hemma, saker som förstört mycket av ryktet, och de har nu en chans att reparera mycket av det. Och jag tycker att man ser ett lite annorlunda Italien i detta VM - lagsammanhållning, och de backar inte längre hemåt när de leder med 1-0. De chansar framåt, vilket man t. ex kunde se i matchen mot Tyskland.

Så jag unnar i varje fall båda lagen att vinna VM. :)
*Hockey och superhjältar*

#233 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 08 July 2006 - 22:50

Väldigt bra bronsmatch! Och vilka snygga mål!
Undrar om detta var det sista vi såg av Figo?

Final i morgon, superdefensiv som slutar 1-1 eller 0-0 tror jag och sedan vinner de lag som har mest ork kvar. (Hoppas på Henry och Zidande i Frankrike, hata Italien :evil: )

Winter is Coming


#234 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 July 2006 - 00:38

Argh! Hata personer som bara skriver kommentarer om matchen, men inte vad detblir! :angry:

Nu måste jag ju leta efter svaret. Trök-jobbigt :P ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#235 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 09 July 2006 - 10:51

Argh! Hata personer som bara skriver kommentarer om matchen, men inte vad detblir! :angry:

Nu måste jag ju leta efter svaret. Trök-jobbigt :P ;)

Ja, fruuuuktansvärt jobbigt ;)

Winter is Coming


#236 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 09 July 2006 - 10:58

3-1 till Tyskland ;)

Nå hur går det i kväll då ?

Vem vinnar Italien eller Frankrike ? = pest eller kolera :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#237 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 July 2006 - 10:59

kolera vinner. :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#238 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 July 2006 - 11:20

Jag hejar på koleran, så pest vinner...
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#239 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 09 July 2006 - 11:44

Tråkigt resultat i bronsmatchen och tyskarna var inte alls så överlägnsa. :(

Inte roligt att se ett Portugal som bara har Pauleta på topp och som inte åstadkommer någonting och med den briljante Manniche i en defensiv roll när han borde få spela betydligt mera offensivt. :( Den så utskällde lilla divan Cristiano Ronaldo :urk: gjorde dock en bra match och visade hur duktig han egentligen är på att spela boll. Men allt detta är av noll och intet värde när man inte kan få in bollen i mål. :(

Koleran i det här fallet är flera klasser bättre än pesten. Gli Azzuri har aldrig tillhört "mina" lag. Må de förlora!
Support your local search and rescue unit - get lost.

#240 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 09 July 2006 - 13:43

Den så utskällde lilla divan Cristiano Ronaldo gjorde dock en bra match och visade hur duktig han egentligen är på att spela boll.

Ja han kan ju spela, det är märkligt hur han kan ändra beetende mot vad han visar i Premiere League, fast där är det ju inte lika accepterat att vara en gnällputte...
Kul att tyskarna vann :)
Ikväll hoppas jag på Frankrike Posted Image
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#241 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 July 2006 - 22:21

Jag gissade rätt, Italien fick VM-guldet :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#242 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 09 July 2006 - 22:25

Känns bra att Italien vann guldet. Deras "tur" att vinna, och så är de (förhoppningsvis) fortfarande på gott humör när jag åker dit ner (till Italien, Rom) om några få veckor.

Kanske bjuder de på pizza? :rolleyes:
I love the smell of napalm in the morning

#243 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 09 July 2006 - 22:29

Fel lag vann. :( Igen. :( Det här har varit en turnering med alldeles för många straffläggningsavslutande matcher och mina hat-lag har vunnit varenda match jag brytt mig om. :(

Frankrike spelar skjortan av Italien i finalen, men lyckas inte peta in bollen bakom Buffon (som f.ö. inte är helt olik herr FX ;) ). Zidane gör bort sig så det sjunger om det i förlängningen och sedan är italienarna bättre på att slå straffar också. *suck*

Nej, låt oss glömma detta VM fort och blicka framåt istället. Om en månad är det friidrotts-EM här i Göteborg! :D
Support your local search and rescue unit - get lost.

#244 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 09 July 2006 - 23:19

Detta VM kommer jag glömma snabbare än EM för två år sen!
Utan tvekan det tråkigaste och mest defensiva fotbollsmästerskap jag sett sen jag vart intresserad av fotboll vid VM94.
Grisfotbollen som Grekland införde på nytt vid EM04 är tydligen här för att stanna :evil:
De som spelar attraktiv och vacker fotboll hade aldrig en chans, som t.ex Argentina, Spanien, Holland, Ghana, Tjeckien och Brasilien.

Nu är jag trött på fotboll! I alla fall till nästa helg då AIK möter Malmö :)
Gnaget mot SM-GULD!!! B)

Winter is Coming


#245 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 July 2006 - 07:18

Verkligen? Tyskland som satsade framåt vann brons. Italien har spelat mycket mer offensivt än de brukar, kolla bara på semifinalen mot Tyskland när de hade fyra anfallare inbytta...Frankrike har gjort några fantastiska matcher, och i finalen var de stundtals riktigt bra också.

Jag tycker mer det var ett VM för lagspel än grisspel. Att en del lag, som t. ex Brasilien, Argentina eller Spanien misslyckades berodde också på att de hade för höga tankar om sig själva. Framförallt Argentina föll ju på eget grepp - Pekerman bytte ut sina offensiva stjärnor när det var arton minuter kvar av matchen och de bara ledde med 1-0. Är det attraktiv och vacker fotboll?

Tycker att det var fullt av vacker fotboll i finalen. Hur Cannavaro spelade, Zidanes och Henrys dribblingar...

Däremot är det trist att filmningar har ökat.


Och...Blåvitt mot SM-guld!
*Hockey och superhjältar*

#246 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 10 July 2006 - 10:00

Merde :(
Såg verkligen fram mot denna turnering och tänkte engarera mej i tråden, men ju längre turneringen pågick och den ena Oscarskanditaten efter den andra visade upp sej så kände jag mej blåst på festen. :(
Trist farväl av Zidane...
Att SVT tramsade lite för mycket gjorde sitt till, Folkets kommentator :urk: lite för mycket folk inblandade, Rit-Ola kom inte till sin rätt, inte alls som i Hegerforslördag på C+ där han har två bollplank utan någon Jihde som lägger sej i och måste fördela bollen. Sladjan var perfekt som sidekick :)
Tv 4 vinner lite på poäng, Hedman och Backe helt okey tyckare, men kommentatorerna på finalen var lite strikta och torra, vad var festen och partyt?
Men Grattis Italien :) baksmällan kommer väl när domen blir klar och det blir klart vilka lag som flyttas ner ett eller två steg i seriesystemet.
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#247 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 10 July 2006 - 14:21

Att SVT tramsade lite för mycket gjorde sitt till, Folkets kommentator


precis , aldeles för mycket försnak :rolleyes:

Nå VM er över , vi har EM att se fram emot.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling