Jump to content

Synon's Content

There have been 189 items by Synon (Search limited from 16-May 23)


By content type

See this member's


Sort by                Order  

#266388 Hellraiser BDSM-orgie!

Posted by Synon on 08 July 2014 - 20:09 in Filmer

Jag har blivit varnad :P Och som du skrev innan att nästa film är en sci-fi... Hm. Intressant. Eller inte...

Boken har inte kommit än, hoppas den kommer innan jag drar iväg bara. Meh.



#266371 Hellraiser BDSM-orgie!

Posted by Synon on 07 July 2014 - 20:54 in Filmer

Tack för varningen! Kan inte påstå att jag har några större förväntningar. Ovanligt att en franchise håller hela vägen och med tanke på att jag vacklade redan vid film nr tre så...



#266366 Det finns hemsidor... och det finns hemsidor...

Posted by Synon on 07 July 2014 - 19:35 in Ten Forward

Galet. Alltid lika crazy over there.



#266365 Hellraiser BDSM-orgie!

Posted by Synon on 07 July 2014 - 19:33 in Filmer

Tack! Lär väl kika in här på forumet lite då och då iaf. Hoppas du får en skön fortsatt sommar med en massa härliga tv-serier och filmer!

I'll be back! :)



#266356 Hellraiser BDSM-orgie!

Posted by Synon on 07 July 2014 - 06:17 in Filmer

Nej, jag var inte så förtjust i den. Mycket beroende på, som jag nämnde, förändringen av Pinhead och känslan i filmen och det kackiga skådespeleriet. Har inte sett filmen innan och då första filmen ligger mig varmt om hjärtat så är det nog svårt för en film som trean att nå upp till den nivån. :)

 

Dåså, då förbereder jag mig inför semestern så ses vi här igen i augusti!  :cool2:




#266353 Hellraiser BDSM-orgie!

Posted by Synon on 06 July 2014 - 20:42 in Filmer

Hellraiser 3: Hell on Earth

 

Nya karaktärer och skådespelare, men Pinhead har återuppstått. Ganska ok, men smått ointressant manus, som urholkades än mer av mediokra skådespelare. Även kära Terry som känns igen från Star Trek Deep Space Nine var tämligen blek. Avsaknaden av mystiken och känslan som fanns i första filmen, och till viss del i den andra, gör detta till tråkig uppföljare som mest satsar på blod och action.




#266330 Hellraiser BDSM-orgie!

Posted by Synon on 03 July 2014 - 06:10 in Filmer

Slutet som jag skrev om.. Försökte kanske mixa ihop första och andra filmen? :lol: Nä, blandade visst ihop texterna lite som jag skrev i samma dokument (mitt kladdpapper)!

 

Deep Throat - :lol: Fegisar!

 

Larry. Är det inte märkligt att han hamnade i helvetet? Fick inte intryck av att han passade där direkt. Eller? 

 

Läste också det om Pinhead och Julia. Hoppas de inte förstör karaktären Pinhead nu bara. Och håller med om att det var ovärdigt sätt för honom att dö i denna film. För de alla kan jag tycka. Cenobiterna alltså. Gillade inte riktigt det.

 

Ses igen nästa helg då! :P




#266326 Hellraiser BDSM-orgie!

Posted by Synon on 02 July 2014 - 20:32 in Filmer

Nu vart jag tidigt ute! :D

 

Hellbound: Hellraiser II

 

Lite slött kan jag tycka att återanvända så pass mycket från första filmen. Lite grann, ja visst, men i måttliga mängder för annars tenderar det att avslöja att materialet är för tunt och att ingen ids lägga någon energi på att filma egna scener. Nåväl, klockren uppföljare är det hursom och roligt att samma skådespelare repriserar sina roller. Reagerade lite på att Julia fick behålla sitt gamla utseende trots att de visade i första filmen att de får utseendet som den personen har som de snodde skinnet av. :) Men det är bara en parentes och inget som förstörde filmen. Intressant att få en glimt av den andra världen, men jag tycker inte riktigt de lyckades få fram den rätta känslan där. Slutet med odjuret = djävulen som flyger iväg med boxen tycker jag var lite övertydlig. De kunde gott låtit oss själva dra den slutsatsen på egen hand.

 

Bäst är fortfarande cenobiterna, det är de som håller mitt intresse uppe ska erkännas.




#266322 American Gods - Neil Gaiman

Posted by Synon on 02 July 2014 - 05:46 in TV: Spoilers

Starz tar över stafettpinnen och Gaiman verkar nöjd med det: TV by the numbers




#266314 Hellraiser BDSM-orgie!

Posted by Synon on 01 July 2014 - 06:04 in Filmer

Absolut, det låter också intressant! Tackar för tipsen!




#266312 Hellraiser BDSM-orgie!

Posted by Synon on 30 June 2014 - 20:36 in Filmer

Ah, jag förstår. Men titta gärna in när du känner för det.

Tack, ser verkligen fram emot att läsa boken.



#266310 Hellraiser BDSM-orgie!

Posted by Synon on 30 June 2014 - 19:41 in Filmer

Tack Garm! Beställde den precis från Adlibris så nu är semester-lektyren räddad :D Ok, behöver nog lite fler böcker för det, men bra början. Plus att jag får öva mig på att läsa på engelska som jag nog får säga är lite ringrostig på.


Förresten Garm: inte sugen på att joina och se filmerna med oss?




#266308 Hellraiser BDSM-orgie!

Posted by Synon on 30 June 2014 - 19:17 in Filmer

Uppskattar verkligen när du skriver bakgrundsinfo om filmer och nu blev jag väldigt sugen på att läsa boken. Undrar om den går att få tag på till semestern?

 

Filmen då? Bra intro där vi direkt får en hint om vad komma skall. Skön introduktion av huset där allt snart kommer att ta sin plats. Snyggt filmat, välgjorda effekter och en fascinerande och skrämmande grupp av cenobiter gör detta till en riktigt bra film som håller än idag. Visst haltar skådespeleriet ibland och vissa digitala effekter känns föråldrade, men vad gör väl det när helheten blir så bra! Och precis som du noterar mot slutet är detta en film som det hör till att man sett.

 

Ser fram emot fortsättningen!




#266291 Hellraiser BDSM-orgie!

Posted by Synon on 29 June 2014 - 15:31 in Filmer

They will tear our souls apart!!

 

 

 

Pst. Jag lär nog skriva om vad jag tycker om den först imorrn kväll så du vet!




#266261 Dracula Untold

Posted by Synon on 25 June 2014 - 21:19 in Filmer

Ny titel: Dracula Untold och trailer finns här: http://www.dreadcent...r#axzz35gRQQwZq



#266218 SFN tittar på film - Förslagstråd

Posted by Synon on 23 June 2014 - 05:56 in Filmer

Vilken tur! Tack för att du skapade nya tråden - väl mött nästa helg! :)




#266213 SFN tittar på film - Förslagstråd

Posted by Synon on 22 June 2014 - 20:25 in Filmer

Nej gör inget om du ser fjärde. Jag kommer ikapp sen. :)
Eftersom första filmen är lite speciell för mig så ser jag gärna den när jag är ledig = nästa helg. Du kan ju alltid se den under veckan så ser jag den på lördag. Sen andra filmen under veckan och den tredje helgen som följer. Något sånt. Vad tror du?

Pst. Hänger vi här eller skapar du en ny tråd? ;)



#266205 SFN tittar på film - Förslagstråd

Posted by Synon on 22 June 2014 - 14:23 in Filmer

Hoppsan, inte räknat med semestern som lurar runt hörnet! Kommer vara borta i ca fyra veckor och kan inte se någon film då.
Vad tror du om att köra de tre första nu (är ju dem jag har) och ta en liten paus till augusti eller vänta med hela franchisen till augusti? Då har jag ju också gott om tid att få tag på dem :P



#266181 SFN tittar på film - Förslagstråd

Posted by Synon on 20 June 2014 - 14:46 in Filmer

Tack för länkarna! Tror flera av dem finns på play.com, men hinner inte kolla vidare just nu då jag strax ska iväg på midsommar-middag :) Och nej, finns det fysiska alternativ undviker jag internetkanalen...

 

I'll be back! :P




#266179 SFN tittar på film - Förslagstråd

Posted by Synon on 20 June 2014 - 13:39 in Filmer

Oj missat att det finns hela 9 filmer i franchisen! :o :lol:
Nåja de tre första har jag, men flera av de andra verkar vara slut på Discshop. Får kolla vidare eller om du har tips? Så mao får vi nog börja med trilogin först och sedan se hur det blir? Kanske första filmen i helg, den andra i veckan och den tredje nästa helg?



#266177 SFN tittar på film - Förslagstråd

Posted by Synon on 20 June 2014 - 11:24 in Filmer

OK :)



#266173 SFN tittar på film - Förslagstråd

Posted by Synon on 19 June 2014 - 17:32 in Filmer

Tack! :hug:

Ja, vore skoj att hoppa in i Hellraiser-asken tillsammans med er efter den långa frånvaron! :D

Pinhead är ju favvon!



#266165 Kritisera min hemsida

Posted by Synon on 19 June 2014 - 08:56 in Program, Teknik och Internet

Jag har ingen erfarenhet av Muse utan jag är en sån där kodknackare. :) Titeln på sidorna skulle behöva åtgärdas som DGH nämner, inte bara för att det ser bättre ut, utan för att det är bättre för sökmotorerna som gillar tydliga titlar på sidorna. "Nyheter" är ju mer generellt och svårt att få träff på just din hemsida om man söker. Dock verkar Muse plocka upp titeln från det du skrivit i menyn så jag vet inte om det finns speciella fält där du själv kan bestämma vad som ska stå i sidans titel.

 

Startsidan tycker jag du behöver göra lite luftigare, testa att lägga in lite mer marginal mellan text och bilder. Kanske räcker i Muse att göra ett radbryt extra? Går det att göra lite större rubriker och kanske lägga ett streck för att dela upp artiklarna för bättre överblick?

 

Byt färg på länkarna nere i footern, längst ner på sidan. Funkar inte så bra med den blå färgen mot det gråa.

 

Annars verkar ju Muse vara ett bra verktyg för de som inte kan/vill hacka kod själv. :)




#266160 SFN tittar på film - Förslagstråd

Posted by Synon on 18 June 2014 - 20:06 in Filmer

Hej Crusader! Ledsen att jag varit så frånvarande, men ska försöka titta in här lite oftare! Måste säga att det låter lockande med Hellraiser som var längesen jag såg och tror inte heller jag sett alla :)



#265388 Game of Thrones - Säsong 4

Posted by Synon on 08 April 2014 - 19:58 in TV-Program

Jaså, så Tyrion är egentligen inte så sympatisk? Följer det annars böckerna i mångt och mycket, med samma anda?

Oberyn gillar jag också och tror han kommer röra om i grytan rejält. :)


PS. Föga förvånande så blir det både en femte och sjätte säsong enligt HBO.