Jump to content

Photo

Om Sci-fi Kanaler


  • Please log in to reply
103 replies to this topic

#101 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 01 December 2007 - 16:18

:D

Star Trek: Deep Space Nine är och förblir den bästa Star Trek-serien.

Jag mailade mitt kabelbolag nu och bönade och bad.. :P


Jag har tele2 undra hur det ska bli :o . Här om dan ballade min digitalbox ur
och nu bara kan se på fria kanaler. Allt hänger sig när man stoppar in kortet :(
Tur att man kan se på tv6 :)
Nästa vecka får jag en ny box.

Edited by Supertreck, 01 December 2007 - 16:19.


#102 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 December 2007 - 22:48

Hur blir det med den Skandinaviska versionen av Sci-Fi Channel som skulle lanseras här? Jag har inte hört något sedan pressmeddelandet.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#103 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 02 December 2007 - 01:22

DS9?! :thumbsup:
Jag är väldigt glad att fler får chansen att se denna serie!
Överlägset bästa Star Trek-serien och även förmodligen den bästa sci-fi serien någonsin (enligt mig själv i alla fall)

Winter is Coming


#104 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 June 2008 - 19:07

SvD » Tv » Färre rymdskepp – fler tittare

I New York diskuterar man framgången för tv-kanalen Sci Fi Channel, som sänder science fiction och som har lyckats locka flera nya kategorier tittare. Hela 43 procent av publiken är kvinnor. Man drar ner på rymdskepp och marsmänniskor, och fokuserar mer på känslor och relationer och mindre på blod och våld. Kanalens moderföretag, NBC Universal, satsar nu även internationellt. Om ett år räknar man med att ha dubblerat antalet science fiction-kanaler i utlandet, från 12 till 24. Men puristerna klagar. Den nya inriktningen är urvattnad och ett hån mot genren, säger föreningen för amerikanska science fiction-författare.

De två viktigaste meningarna är markerad i kursiv stil.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)