Jump to content

Photo

Bästa Stephen King film


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

Poll: Bästa King Film

Bästa Stephen King Film

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#26 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2006 - 00:05


Jag hyrde den och där var hela från början till slut utan paus, alltså ingen serie. ;) :P


Det gör den ändå inte till en film. Det är sändnings- och produktionskontexten som avgör det. Men titta gärna in och rösta på Storm of the Century i tråden för King-serier istället... ;)

Ja det kanske jag skulle göra. Eller på IT... nej vänta, den kan man ju rösta på här. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#27 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 December 2006 - 00:15

Samma sak med OT som med Storm of the Century ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#28 cyberhof

cyberhof

    Captain

  • Members
  • 442 posts
  • Gender:Male
  • Location:Starship Enterprise

Posted 12 December 2006 - 22:44

Pet Cemetary är bästa långfilmen (enligt mej), IT är bästa miniserie och sen har vi The Dead Zone som bästa bok... :)

#29 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 12 December 2006 - 22:51

Det finns en poll för bästa miniserie också: http://www.scifinytt...?showtopic=5574
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#30 Uexplode

Uexplode

    Cadet First Year

  • Members
  • 4 posts

Posted 27 December 2006 - 16:02

Desperation är bästa King filmen jag sett ännu så länge, och den följer boken extremt bra. DET är också riktigt bra utom jättespindeln på slutet.