Jump to content

Photo

[REC] 2


  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#1 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 June 2008 - 12:20

Då första filmen var riktigt bra men inte fick någon tråd här på forumet så får jag ta igen det med en tråd om [REC] 2 istället.

IMDb - [REC] 2007 ~ Bloody Disgusting - [REC] 2007 ~ Bloody Disgusting [REC] 2



The original Spanish [REC] is one of my favorite horror films of the last few years. Everything that Romero tried to do in Diary of the Dead they actually succeed in doing with this movie. Of course, [REC] is being remade as QUARANTINE here (DO NOT WATCH THAT TRAILER, BY THE WAY... THEY GIVE AWAY EVERYTHING, INCLUDING THE LAST SHOT OF BOTH THE ORIGINAL AND THE REMAKE!), but the original filmmakers, Jaume Balaguero and Paco Plaza, are starting up their own sequel and DDog sent in the poster which looks to originate from Aullidos.com.

If you don't know the story, [Rec] follows a TV reporter on her "night with the fireman" puff piece story. This takes her and her cameraman into a building on a routine call... while inside the building it is quarantined and they are all trapped inside as we find out why it is being quarantined.

Frightening stuff, very smartly done and good god almighty Manuela Velasco is gorgeous. Have no idea what they'd do for a sequel, but if they bring even half of the scares it'll be a great movie. Here's the poster:


Teaser Poster

rec2lm8.jpg

 


Edited by Garm, 18 July 2014 - 16:12.
Tillägg av taggar.


#2 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 November 2008 - 13:23

Bloody Disgusting - AFM '08: [REC] Sequel Begins Shooting November 10th

Wednesday, November 5, 2008

Filmax announced at this year's AFM that [REC] 2 is set to begin filming on November 10th. Here's the plot crunch given: Following the recent success of REC, we will be presenting the forthcoming sequel REC 2. The same talented directors stick to the same claustrophobic concept in REC 2, but find new means of transferring fear from the screen to the spectator through the recording lens. Jaume Balaguero and Paco Plaza are both reteaming to direct the sequel to the Spanish film that already spawned a remake here in the States (Quarantine).


Edited by Cartman, 07 July 2009 - 12:34.


#3 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 January 2009 - 13:02

Det har släppts en teaser som verkligen lever upp till ordet "teaser". ;) [Källa: Bloody Disgusting]


Edited by Cartman, 07 July 2009 - 12:34.


#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 January 2009 - 13:24

:lol: Nog var det en teaser alltid. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 January 2009 - 13:26

Jupp. :lol:

Har du hunnit med att se första filmen än?

Svårt att säga om en uppföljare blir bra men konceptet låter tillräckligt intressant iaf för att fånga mitt intresse. Första filmen är ju riktigt, riktigt bra och rekommenderas varmt. :)

Edited by Cartman, 13 January 2009 - 14:53.


#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 January 2009 - 13:29

Japp, såg den igår - skrev ett litet omdömme i SSF. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 January 2009 - 13:32

Ahh, great. Får kolla in det senare. :)

Det har florerat ett rykte på nätet om när den här filmen ska utspela sig och om det stämmer så låter det både bra och känns som en vettig lösning.

I´ve read an article over at Aullidos.com that the action of the film will take place a couple of hours after the ending of the first one.


Edited by Cartman, 13 January 2009 - 13:32.


#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 January 2009 - 13:35

Ja, det låter som den mest logiska vägen och gå. Om man inte gör som med Boogeyman och helt enkelt strunar i första filmen.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 February 2009 - 12:21

Bloody Disgusting TV - [REC] 2 Teaser Trailer


Lite mer och lite bättre. Fortfarande dock bara en teaser. :)

Edited by Cartman, 07 July 2009 - 12:34.


#10 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 17 February 2009 - 19:43

Creeeepy. :thumbsup:
Någon som vet vad texten betyder?
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#11 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 February 2009 - 20:05

Min spanska är väldigt rostig och jag går bet på vad atreverás betyder, men jag tror det betyder något i stil med följande:

"10 miljoner tittare känner redan till helvetet. Vågar du återvända?"
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#12 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 February 2009 - 21:31

Ser bra ut. :) Verkar vara likadan som ettan fast med lite mer pang-pang. :thumbsup:
Ser fram mot [●REC]2. :cool2:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#13 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 July 2009 - 12:33

Ny teaser som jag verkligen tycker är bra. :D

ropeofsilicon.com - Second International Teaser Trailer for [REC] 2

You can also watch a couple of earlier teasers here.


Edited by Cartman, 07 July 2009 - 12:34.


#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 July 2009 - 13:08

Försiktigt positiv.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 21 August 2009 - 21:09

Håller med - ettan var riktigt bra så självklart måste jag oxå se denna!


Såg nedanstående lista på imdb.com om premiärdatum så SF bordes ju oxå visa den runt denna tid tycker man ^_^
(fast ibland gör de ju lite som de vill...)

Canada - September 2009 (Toronto Film Festival)
Italy - September 2009 (Venice Film Festival)
Spain - 2 October 2009 (Sitges Film Festival)
Spain - 9 October 2009
Argentina - 29 October 2009
Germany 29 - October 2009
Belgium 23 - December 2009
France 23 - December 2009
Netherlands - 11 February 2010
Brazil - 19 February 2010

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#16 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 September 2009 - 12:51

Bloody Disgusting - TIFF '09: Final Spanish Trailer for 'REC 2', New Footage! | Finns även att se via denna länk.

Variety har en första recension.

Det skulle ju inte sitta fel med en engelsktextad trailer. Men den visuella biten ser ju bra ut. Det verkar som att dom satsat lite extra på att få flera scener i en "First person shooter" vy, vilket ju inte är helt fel i den här typen av film.

Edited by Cartman, 04 September 2009 - 12:53.


#17 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 17 September 2009 - 22:24

BD Horror News - TIFF '09: Sony Home Entertainment Acquires 'Rec 2'
Thursday, September 17, 2009

We learned this evening at the Toronto International Film Festival that Sony Home Entertainment has also acquired the rights to distribute Rec 2 (review) on DVD. Maybe this time they'll put it on Blu-ray? The film world premiered last night at "Midnight Madness" and will open in Spain next month. The action continues from [Rec], with the medical officer and a SWAT team outfitted with video cameras are sent into the sealed off apartment to control the situation.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#18 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 September 2009 - 11:55

Officiell trailer med engelsk textning.

#19 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 25 March 2010 - 15:42

Rec 2

Vi kastas direkt där förra filmen slutade, i ett mörkt vindsrum filmat i night-vision. Det är väl också det susta vi ser av det som gjorde ettan till den fantastiska film den var, nerv, intensitet och handhållen kamera (som används rätt). Jag gillade verkligen ettan som var en intensivt, tekniskt kompetent, skickligt filmad och högljudd skräckfilm som inte bara om ursäkt utan bara körde på. En slags filmisk motsvarighet till powernoisegruppen Whitehouse senare verk. Inte lätt att följa upp det, men regissörerna (Jaume Balagureo och Paco Plaza) insåg franchisepotentialen och hade dessutom troligen jävligt kul så de gjorde en tvåa. Och en trea är på g.

Tyvärr har vi i publiken inte lika kul, även om filmen i sig är bra och tekniskt kompetent saknar den känslan och får problem med att få plats med alla de nya element som läggs på grundhistorien. Dessutom lider delar av filmen av att kännas som att titta på ett tv-spel, vilket inte är så kul. Det är kul att spela tv-spel och regissörerna hade säkert kul när de filmade, men publiken blir endast betraktare och inte medspelare som i ettan. Dessutom har man valt att introducera flera perspektiv i form av grupper med handkamera vilket blir lätt rörigt. Ettans solklara fokus med en kamera, blir här i stället rörigt och utspätt.

I ettan fick vi inte mycket till dialog, men här blir det desto mer för att förklara vad som hände i ettan och för att sätta upp trean. Dessa bitar drar ner filmen betänkligt och parat med att det som zombieattackerna inte alls har samma nerv gör att det blir lite avmätt.

Visst det är bra, bättre än mycket annat, men det blir lite utav en Aliens light och det blir aldrig riktigt sådär intensvt som i ettan. Inte ens med night-vision. :)

Så visst, det är godkänd underhållning men saknar något extra. I mycket en typisk tvåa och inte mer med det.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#20 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 25 March 2010 - 15:49

Trist :( Men du, vilka uppföljare tycker du är bra? Kanske blir lite OT här..eh (Georgia och Wylie kan väl titta åt ett annat håll)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#21 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 25 March 2010 - 15:53

Det lär vi inte göra, ;) men om du vill starta upp ett nytt ämne om uppföljare i allmänhet så går det alldeles utmärkt.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#22 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 25 March 2010 - 15:56

Hrmf, förstod väl nästan det <_<

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#23 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 25 March 2010 - 15:59

Jag ska inte gå OT, men det finns många uppföljare jag tycker är bra. :)

Och Rec 2 är inte dålig utan helt ok men den kunde varit så mycket bättre och det är en väsentlig skillnad från ettan. Å andra sidan älskade jag verkligen ettan, så jag hade ju vissa krav och förväntningar på tvåan.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#24 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 April 2010 - 16:42

*springer in i tråden och försöker undvika allt som har skrivits om den* ^_^

Den här filmen är jag sugen på att se då jag gillade den första. Trots att det kändes som att den första hade minst 50 skrik för mycket. ;) Jag är lite nyfiken på om den tar vid där den första slutar och hur man hade tänkt att fortsätta det hela. Eller om det blir "samma sak, annan plats". Jag såg att Discshop har fått upp info om releasedatum nu. Så det blir tydligen en direkt-till-dvd/blu-ray release, för jag minns inget om att den har visats på bio. Eller?

Discshop säger iaf: Preliminärt 4/8 för filmen på dvd samt Blu-ray.

Edited by Cartman, 28 April 2010 - 16:43.


#25 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 28 April 2010 - 23:27

*springer in i tråden och försöker undvika allt som har skrivits om den* ^_^

Du menar som du själv tidigare skrivit? :lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.