Jump to content

Photo

Blade


  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 07 May 2005 - 13:53

I alla fall ett pilot avsnitt !

Blade Daywalks To Spike

Spike TV says it has ordered a two-hour movie that will act as a pilot for a series based on the Blade movies, with a premiere targeted for early next year, Zap2It reported. David S. Goyer, who wrote all three Blade films and directed the final installment, Blade: Trinity, will serve as an executive producer of the pilot. He's not expected to write it, however, as he's also at work on two other comic-book-based film projects: Ghost Rider and The Flash, the site reported.

Wesley Snipes, who starred as the title character in the films, but who is suing New Line, Goyer and others for breach of contract in connection with the last movie, is unlikely to reprise the role in the TV film/pilot.

Blade is based on a Marvel Comics character, a half-human, half-vampire warrior who hunts bloodsuckers and can walk in daylight.


Edited by Kermit, 19 September 2006 - 21:46.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 OnO

OnO

    Commander

  • Members
  • 203 posts

Posted 07 May 2005 - 16:58

Mmm, det kan ju bli riktigt bra :)
Gene Roddenberry 19 Augusti 1921 - 24 Oktober 1991

Posted Image

#3 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 May 2005 - 17:07

Blev inte Blade Trinity ett fiasko? Hur mycket mer kan de egentligen mjölka ur en "macho" vampyrdödare utan någon som helst personlighet? Eller är det spinoffen Nightstalkers som det har pratats om som det handlar om? Och skulle det bli en ny Blade? Tja, så mycket sämre än Wesley snipes kan det ju inte bli. ;)
*Hockey och superhjältar*

#4 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 07 May 2005 - 17:59

Hmm vad gjorde jag fel i mitt val av forum ?

Här diskuterar vi spoilers, det vill säga händelser som inte kommit till Sverige än. Observera att även film- och TV-baserade superhjälteprojekt hör hemma här så länge de inte dykt upp i Sverige ännu.


Undrade bara varför ämnet flyttas ? bara så jag inte gör fel igen :P ;)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#5 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 May 2005 - 19:11

Hmmmmm, det var kanske jag som gjorde fel, men eftersom alla andra filmtrådar låg här... :huh:
*Hockey och superhjältar*

#6 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 08 May 2005 - 11:33

Blade filmerna är ju riktigt bra för att vara hjärndöda actionfilmer. Milavis bättre än punisher tex. Mycket tack vare kris kristofferson och en wesley snip i en parad roll. Våld och åter våld till den tuffaste musiken på marknade just nu är ju ett beprövat koncept på de senaste åren...men i fallet blade fungerar det rätt bra, förvånansvärt nog....

så en tv-serie på samma koncept lär ju inte bli sämre än buffy eller angel i alla fall...

#7 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 08 May 2005 - 12:01

höh, bered dig på att bli utskälld jazzdevil ;)

men jag tror inte att den här serien kommer bli särskillt bra. trinity sög ju, och utan [snippes] går det ju inte. möjligen om dom som kermit sa satsade på nightstalkersarna (som också sög) så kanske det kunde bli nåt...
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#8 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 08 May 2005 - 15:03

Om de vill göra en hel serie om Blade, uppfattar jag det som att de vill utveckla hans karaktär en aning. Ge honom denna personlighet som han saknar och lyfta fram mer av hans känslor. Man behöver inte vara detektiv för att haja att den här snubben måste bära på en massa ilska och ångest med tanke på vad han behövt gå igenom. Det är i alla fall hur jag skulle göra om jag gjorde en tv-serie om honom.

P.S. Här har ni en som tycker både Buffy och Angel rular fett. Tyck vad ni vill, det är ett fritt land.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#9 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 09 May 2005 - 07:34

Man kan väl tänka sig att tv-serien kommer vara mer inspirerad av och likna Buffy och Angel än av Blade-filmerna...

#10 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 09 May 2005 - 10:52

Skulle vara kul om dom bara placerade serien till en tidpunkt då han var ung och impulsiv, då han fortfarande inte visste sin roll i världen. Även om filmerna bara är hjärndöd action så finner jag dom underhållande då man vill slippa tänka på en massa olika plotlines och liknande.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#11 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 09 May 2005 - 14:01

P.S. Här har ni en som tycker både Buffy och Angel rular fett. Tyck vad ni vill, det är ett fritt land.

<{POST_SNAPBACK}>



Jo precis, och fri television också....ärligt talat tyckte jag buffy var rätt bra första säsongen också...och glöm inte filmen...en riktig höjdare...


Skulle vara kul om dom bara placerade serien till en tidpunkt då han var ung och impulsiv, då han fortfarande inte visste sin roll i världen. Även om filmerna bara är hjärndöd action så finner jag dom underhållande då man vill slippa tänka på en massa olika plotlines och liknande.

<{POST_SNAPBACK}>


Precis...och i den genren (hjärndöd action) så tillhör ju blade- filmerna toppskicket absolut...

#12 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 May 2005 - 15:19

Jag har alltid undrat varför Blade "kommer undan" med ursäkter som "i sin genre hjärndöd action är den jättebra", medans filmer som t. ex Daredevil som ändå har mycket mer hjärna sågas jäms med fotknölarna...
*Hockey och superhjältar*

#13 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 09 May 2005 - 21:19

Jag har alltid undrat varför Blade "kommer undan" med ursäkter som "i sin genre hjärndöd action är den jättebra", medans filmer som t. ex Daredevil som ändå har mycket mer hjärna sågas jäms med fotknölarna...

<{POST_SNAPBACK}>



kanske mer hjärna...men ärligt talat så kommer man inte långt på det...det är tanken som räknas brukar man säga och det gäller inte minst här...den försöker utge sig för ngt som den inte är vilket inte blade gör...

#14 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 May 2005 - 22:11

Man kommer inte långt med mer hjärna men tanken räknas? :huh:

Men ändå så köper jag inte den här argumentationen. Antar att det har med smak och tycke att göra, men vad får man ens ut av en film om man inte ens orkar följa handlingen utan bara vill bli underhållen utan någon som helst substans?
*Hockey och superhjältar*

#15 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 10 May 2005 - 08:00

jag tycker att blade är en skitfilm rent ut sagt, men en rätt cool skitfilm, blade är den enda rollen wesley snipes någonsin kommit undan med hedern i behåll, det är liksom hans paradroll, det är cool musik, kris kristofferson, stentuff action och elaka skurkar. Och det var så de hade tänkt sig blade. Men med daredevil försökte de göra något mer, de försökte fånga seriens anda i filmen men misslyckades så kapitalt eftersom det var ett gäng klåpare som inte förstod daredevils storhet. Seda finns det absolut ingen behållning i daredevil filmen. Men i blade hittar vi bra musik, en av de tyngsta sidekickarna någonsin och lite fartfylld action med glimten i ögat. Att Wesley Snipes är en usel skådis är fakta men Ben Affleck som Daredevil är ju ett guiness rekord i katastrofal "casting".

Jag antar att det är som du säger en fråga om tycke och smak, adderat med förväntningar, men det är så här jag ser på blade vs daredevil...

#16 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 May 2005 - 08:10

Daredevil directors cut är en milsvida bättre film än bioversionen. Sen vet jag inte, tycker det mest är inne att hacka på Affleck. Så dålig är han inte, och han visar ett mycket större register än Wesley Snipes. Tycke och smak igen, men herregud, bra musik i Blade? Då tycker jag t. ex Daredevil har bättre, de har i alla fall N.E.R.D. Sen att Evanesence inte är lika mycket att hänga i julgranen är en annan sak.

Men vad jag är ute efter är att trots att t. om många av de som gillar Blade säger att det är en skitfilm så kommer den undan väldigt billigt med någon dålig ursäkt.
*Hockey och superhjältar*

#17 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 10 May 2005 - 09:37

möjligt att du har rätt..ska se directors cut om du tycker att den är så pass mycket bättre, sedan kan du ha en poäng på så sätt att vi visste att blade skulle vara en dålig film och därför blev vi positivt överaskade...men gentemot daredevil hyste vi vissa förhoppningar som tyvärr grusades...det är kanske därför jag tycker blade är bättre än daredevil, men det är ju omöjligt att säga eftersom man inte kan nollställa sin inställning mot filmerna så här i efterhand.


det kanske inte är min absoluta favorit filmmusik eller ens i samma klass som tex ennio morricone eller angelo badalamenti men definitift cool musik...

Blade: New Order, DJ Krush, Junkie XL, Photek, Shonnen Knife, Gang Starr, Mystikal osv
Blade II: Cypress Hill, Gorillaz, Ice Cube, Roni Size, Bubba Sparxx, Moby, Redman, Mystikal osv
Blade Trinity: Wu Tang Clan, RZA, Old Dirty Bastard, Kool Keith, The Crystal Method osv

vs

Daredevil: Evanescence, Nickelback, P.O.D, The Calling, Moby, Endo osv.

#18 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 May 2005 - 09:44

Hmmm, radar du upp det så så ser man att det verkar vara rätt bra musik i Blade-filmerna ändå. Vilken New Order-låt är med? :)

Men är Nickelback, P.O.D och de med i Daredevil? Trodde det var i Spider-Man.
Överlag är det i och för sig fruktansvärd musik i många superhjältefilmer, men det finns några guldkorn i t. ex Daredevil. N.E.R.D och "score":n som jag tycker passar utmärkt som tema till DD. Vissa saker i DD-filmen gjorde de ändå rätt, synd att mycket annat blev hafsigt.
*Hockey och superhjältar*

#19 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 10 May 2005 - 10:21

möjligt att du har rätt..ska se directors cut om du tycker att den är så pass mycket bättre, sedan kan du ha en poäng på så sätt att vi visste att blade skulle vara en dålig film och därför blev vi positivt överaskade...men gentemot daredevil hyste vi vissa förhoppningar som tyvärr grusades...det är kanske därför jag tycker blade är bättre än daredevil, men det är ju omöjligt att säga eftersom man inte kan nollställa sin inställning mot filmerna så här i efterhand.


det kanske inte är min absoluta favorit filmmusik eller ens i samma klass som tex ennio morricone eller angelo badalamenti men definitift cool musik...

Blade: New Order, DJ Krush, Junkie XL, Photek, Shonnen Knife, Gang Starr, Mystikal osv
Blade II: Cypress Hill, Gorillaz, Ice Cube, Roni Size, Bubba Sparxx, Moby, Redman, Mystikal osv
Blade Trinity: Wu Tang Clan, RZA, Old Dirty Bastard, Kool Keith, The Crystal Method osv

vs

Daredevil: Evanescence, Nickelback, P.O.D, The Calling, Moby, Endo osv.

<{POST_SNAPBACK}>


Du glömde den absout bästa låten i Daredevil; Rob Zombie f/ Drowning Pool - the Man without fear
Så JÄVLA SKÖN :thumbsup:

Sen glömde du Aquagen - Phatt Bass i Blade I :)

(Jag vet att du skrev "osv" men dessa låtar måste tas med, speciellt som att Phatt Bass passar in så skönt i 1a fightscenen.)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#20 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 10 May 2005 - 11:20

Tycker inte Blade är en skitfilm, utan en underhållande rulle. Gillar temat, actionsekvenserna och tycker att Sniper är väldigt bra i huvudrollen. Sen råkar jag gilla Daredevil också, men utav dom två föredrar jag Blade då han är mer mystisk, brutal och filmerna har bättre soundtrack, precis som Jazzdevil sa.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#21 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 10 May 2005 - 16:44

Jag tror att jag tar och är tyst vad gäller musiken i Blade-filmerna och Daredevil. :lol2:

#22 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 May 2005 - 16:47

Jag tror att jag tar och är tyst vad gäller musiken i Blade-filmerna och Daredevil.  :lol2:

<{POST_SNAPBACK}>



Ja, du hade väl varit salig om det var mer Wham osv i de. :D

Nej, men överlag tycker jag det är kass musik i båda filmerna också, men det finns små guldkorn. Och om man t. ex tänker på att Nickelback gjorde tema-musiken till Spider-Man 1 och Ana till 2:an så verkar det plötsligt så mycket bättre. :D
*Hockey och superhjältar*

#23 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 10 May 2005 - 16:55

Jag tror att jag tar och är tyst vad gäller musiken i Blade-filmerna och Daredevil.   :lol2:

<{POST_SNAPBACK}>



Ja, du hade väl varit salig om det var mer Wham osv i de. :D

<{POST_SNAPBACK}>


Nja, Wham har gjort vissa bra låtar men inte mitt förstahandsval. :) Jag vill hellre ha Eurythmics, Queen, Roxette, Phil Collins eller något annat liknande, men gammal hederlig bakgrundsmusik smäller lika högt och är faktiskt många gånger mer njutbart. :)

#24 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 May 2005 - 17:16

Mycket bra som du räknar upp, har kanske lite svårt för Phil Collins, men annars... :)
Men vadan denna fäbless för åttiotalsmusik? :)
*Hockey och superhjältar*

#25 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 10 May 2005 - 17:22

Mycket bra som du räknar upp, har kanske lite svårt för Phil Collins, men annars... :)
Men vadan denna fäbless för åttiotalsmusik? :)

<{POST_SNAPBACK}>


Mycket bra inspirationskälla när jag sitter och skriver ihop berättelser i skolämnet litterär gestaltning.