Jump to content

Photo

Farscape


  • Please log in to reply
103 replies to this topic

#51 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 20 February 2007 - 23:00

dock minns jag en brinnande känsla att få se Peacekeeper Wars. Har dock inte hittat den någonstans.

Serien slutar med en rätt fet cliffhanger (understatement of the year.) så man vill gärna se PW så fort som möjligt efteråt.Hursomhelst kostar den 63 kr på Axelmusic.com

Edited by Wylie Times, 30 April 2007 - 23:49.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#52 sanna_o75

sanna_o75

    Cadet Third Year

  • Members
  • 16 posts

Posted 30 April 2007 - 20:12

Jag ÄLSKAR den här serien. Och jag har bara sett första säsongen än så länge. Älskar alla karaktärerna. även Rygel faktiskt. Gullig liten varelse :-) Men min favorit är faktiskt D'argo. Han är ju super rolig. Och faktiskt även väldigt sexig. Han har glimten i ögat och han ser busig ut. I like :-) Är även väldigt svag för Zhaan. Gud, vad vacker hon är! Gillar the sexual tension mellan Aeryn och John.

#53 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 01 May 2007 - 10:45

Jag ÄLSKAR den här serien. Och jag har bara sett första säsongen än så länge. Älskar alla karaktärerna. även Rygel faktiskt. Gullig liten varelse :-) Men min favorit är faktiskt D'argo. Han är ju super rolig. Och faktiskt även väldigt sexig. Han har glimten i ögat och han ser busig ut. I like :-) Är även väldigt svag för Zhaan. Gud, vad vacker hon är! Gillar the sexual tension mellan Aeryn och John.



Alltid trevligt med fler Farscape fans. Vi är inte många här.

Öppna en ny tråd och berätta lite mer om dig själv.
"There once was a man from Nantucket..."

#54 sanna_o75

sanna_o75

    Cadet Third Year

  • Members
  • 16 posts

Posted 01 May 2007 - 12:25

Öppna en helt ny tråd för att berätta om mig??

#55 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 01 May 2007 - 12:30

Öppna en helt ny tråd för att berätta om mig??

Det tycker jag du ska göra :)
Öppna tråden i "Presentationer"

Winter is Coming


#56 Reifu

Reifu

    Commander

  • Members
  • 189 posts
  • Location:Borås

Posted 02 May 2007 - 16:42

Får väl inflika att jag också gillar denna serie skarpt, då den är lite annorlunda än vad man kanske förväntar sig. Mycket bra skådespelare och intressanta karaktärer gör det hela inte sämre.

Att ha sett denna serie gav ju också en liten extra krydda åt de två sista säsongerna av Stargate: SG1. :)
Reifu - レイフ
(a.k.a. SweXena / MrEgo)

#57 sanna_o75

sanna_o75

    Cadet Third Year

  • Members
  • 16 posts

Posted 02 May 2007 - 17:25

Är det bara jag här som tycker att D'argo är sexig?? Jag menar...kom igen

#58 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 02 May 2007 - 18:04

Ja ;)

D'argo är inte riktigt min typ av kvinna ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#59 Siri

Siri

    Lieutenant

  • Members
  • 83 posts

Posted 02 May 2007 - 20:07

Är det bara jag här som tycker att D'argo är sexig?? Jag menar...kom igen


nja, han är nog inte min typ :P

#60 sanna_o75

sanna_o75

    Cadet Third Year

  • Members
  • 16 posts

Posted 20 May 2007 - 10:47

OK, jag har sett allt utom finalen. Jag måste bara få säga att jag älskar den där lilla perversa grejen mellan Sikozu och Scorpius. Jag är en Sikozu/Scorpius shipper :-) Scorpius är rätt sexig fast på ett väldigt konstigt sätt

#61 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 20 May 2007 - 11:13

Scorpius är rätt sexig fast på ett väldigt konstigt sätt



Hur menar du då?
"There once was a man from Nantucket..."

#62 sanna_o75

sanna_o75

    Cadet Third Year

  • Members
  • 16 posts

Posted 21 May 2007 - 00:37

Jag vet inte. Det är nåt med honom som lockar, fast det känns som om man inte ska, eller få för den delen, tycka så. Hela grejen med honom är ju väldigt...nu kommer jag inte på det svenska ordet, disturbing

#63 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 May 2007 - 10:28

Disturbing is the new sexy ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#64 sanna_o75

sanna_o75

    Cadet Third Year

  • Members
  • 16 posts

Posted 21 May 2007 - 10:30

Ja, det verkar så, du

#65 Thomas Lovecraft

Thomas Lovecraft

    Cadet First Year

  • Members
  • 1 posts

Posted 22 May 2007 - 21:23

Goddagens allihop,

Detta är mitt första inlägg här och jag har en fråga till er: Jag har läst om "Farscape" under flera års tid men har inte sett en sekund av det ännu. Jag är väldigt sugen på att införskaffa första säsongen men... vilken utgåva skall man välja? Det finns ju en del olika (Box sets och "Starburst editions" osv...). Det verkar vara en djungel och ni kanske har några tips på vilken man skall lägga ens surt förvärvade slantar på så att man slipper köpa om den senare.

Tack!

#66 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 July 2007 - 12:41

Sci Fi is expanding its online universe as well, adding a 10-part web series based on the award-winning "Farscape," "Sci Fi Tech" as a companion piece to the site's technology blog, and "Invent This!" which spotlights quirky inventions and their strange origins. (Källa)


Se även: SCI FI Wire | The News Service of the SCI FI Channel | SCIFI.COM

Edited by XC, 16 July 2007 - 13:03.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#67 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 16 July 2007 - 23:02

Undrar vad dom som handlar om Farscape ska handla om. Nästan för bra för att vara sant.
"There once was a man from Nantucket..."

#68 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 17 July 2007 - 09:04

Överraskande, trodde både Henson och Sci-Fi var färdiga efter Peacekeeper Wars... Men ska inte klaga, tar allt jag kan få - i tider av tv-seriedvd till höger och vänster är det ett bra första steg. Skulle inte ha något emot en prequel så småningom t.ex. Om det är någon serie som har en intressant bakhistoria som aldrig visats så är det Farscape. Måste komma snart dock innan skådespelarna blir för gamla för att spela yngre versioner av sig själva (eller yngre mupp, i vissa fall :P ).

Edited by Thinice, 17 July 2007 - 09:06.

Climbing to the Moon...

#69 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 18 July 2007 - 09:33

Överraskande, trodde både Henson och Sci-Fi var färdiga efter Peacekeeper Wars... Men ska inte klaga, tar allt jag kan få - i tider av tv-seriedvd till höger och vänster är det ett bra första steg. Skulle inte ha något emot en prequel så småningom t.ex. Om det är någon serie som har en intressant bakhistoria som aldrig visats så är det Farscape. Måste komma snart dock innan skådespelarna blir för gamla för att spela yngre versioner av sig själva (eller yngre mupp, i vissa fall :P ).



Mja prequel för Farscape känns meningslöst men däremot vore det kul om man får veta lite om vad som händer efter Peacekeeper Wars.
"There once was a man from Nantucket..."

#70 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 18 July 2007 - 16:20

Så länge det blir längre avsnitt och mer påkostat än BSG webisoderna så låter det ju spännande. Gärna bättre kvalitet när det läggs ut på nätet också så man slipper vänta på en eventuell DVD release.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#71 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 20 July 2007 - 09:07

Mja prequel för Farscape känns meningslöst men däremot vore det kul om man får veta lite om vad som händer efter Peacekeeper Wars.


Kan hålla med om att prequels ofta har en urvattnande effekt... förutom när det gäller Farscape. Det hänvisas kors och tvärs genom alla fyra säsonger till olika händelser som var och en i sig skulle kunna bli en intressant serie: Rygels tid på tronen, Zhaan innan hon blev prästinna, D'Argo i kriget och hur han gömde undan Jothee, etc.

Skulle inte ha något emot en fortsättning också, men jag gillade slutet på Peacekeeper Wars. Onödigt att förstöra det med några korta, förhållandevis lågbudget webisoder.

Hoppas dom verkligen tar tag i det här nu och inte bara slänger ihop någon taskig animation för att snabbt kunna utnyttja det i marknadsföringen av hemsidan. Är väl lite lur på att det kan vara så...
Climbing to the Moon...

#72 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 July 2007 - 18:48

Lite mer information:

SCI FI Wire | O'Bannon Penning Farscape Webisodes

Brian Henson, executive producer of the upcoming Farscape "mini-isodes" that will debut on SCI FI.COM's SCI FI Pulse broadband network, revealed that series co-creator Rockne S. O'Bannon will collaborate with him on the scripts for the revival.

“Rockne and I are back together to work on the beginning of the next generation of Farscape,” Henson told the panel audience attending Comic-Con International in San Diego on July 27.

SCI FI has ordered 10 webisodes of Farscape, to be produced by Brian Henson and Robert Halmi Jr. and produced by The Jim Henson Co., in association with RHI Entertainment.

The series will expand the Farscape universe. Henson was tight-lipped with details. “As for the project, we're not allowed to actually tell you anything about it," Henson said. "What we are doing with Farscape is having a lot of fun and in the experimental media of webisodes; it takes Farscape to its next chapter. There's very little we can say creatively, other than I'm sure there will be characters there that you all know, and I'm sure there will be characters that will be new."

Henson said that each webisode will run between three and six minutes in length. "We are very excited about it, and, as is tradition, we are very secretive about it," he said. "But it's also very early. We only just decided to do this very recently, so it's still in its creation state." The Farscape series aired on the SCI FI from 1989 to 2003. No premiere date has been set for the upcoming webisodes.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#73 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 29 July 2007 - 19:36

The Farscape series aired on the SCI FI from 1989 to 2003.


Om det varit så väl... 14 år... SG1 kom inte ens nära. :P

Lite snålt med info för en hel Comic-Con panel, vad gjorde dom resten av tiden kan man undra? Henson har väl inget speciellt på gång nu förutom detta...
Climbing to the Moon...

#74 danuch

danuch

    Cadet First Year

  • Members
  • 1 posts

Posted 13 November 2007 - 11:24

Alla som inte har sett hela serien borde göra det. Den skiljer sig verkligen ur mängden, person kemin mellan huvudkaraktärerna är den bästa jag sett, handlingen är grymt bra och serien är händelse ful tillskillnad från alla star trek och andra serier. Den har ju en start och mål tillskillnad från star trek next generation serie när bara flög runt och utforskade.

#75 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 13 November 2007 - 15:26

Efter Stargate kommer jag att börja se på Farscape för första gången. Kommer bli annorlunda att se Ben och Claudia i andra roller, men det är väl de som såg farscape först vana vid :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<