Jump to content

Photo

Varg!


  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#1 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 10 November 2009 - 14:03

Är du rädd för vargen?


För mig har frågan varit teori och långt borta i många år, men nu har något förändrats. Den här bilden är nämligen tagen utanför mitt hus idag på morgonen. :o Nej, huset på bilden är inte mitt, det är grannen. Mitt hus ligger utanför vänster bildkant. Brevlådan är min däremot. :P

För att själv svara på frågan: Nej, personligen är jag inte rädd för vargen, men om den kommer fram till mitt hus när Silver är ute då vet man inte vad som kan hända.

För övrigt missade jag hela uppståndelsen som ägde rum utanför mitt köksfönster i morse. Jag undrade vad tidningens bil gjorde inne på gatan två gånger på förmiddagen dock. :lol:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#2 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 November 2009 - 14:13

Jag är inte rädd. Dock har jag aldrig stött på en Varg i frihet så jag vet inte hur jag skulle reagera.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#3 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 November 2009 - 14:47

Vad jag vet så har jag aldrig sett en varg i det fria.
Men jag är inte rädd för den.

Den där vargen verkar ju vara lite vilse :lol: och enl. artikeln så verkar den ju lugn och helt ointresserad av människorna den sett.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#4 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 November 2009 - 14:52

Jag har varken sett eller träffat en varg IRL så jag vet inte hur jag skulle reagera. Tror inte att jag blir det minsta rädd faktiskt. Snarare väldigt fascinerad då varg är ett mycket vackert djur. Höjde även på ena ögonbrynet när jag läste detta i artikeln:

Händelsen är polisanmäld.

Really? Vad hoppas man uppnå med det?

#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 November 2009 - 15:42

Jag är inte heller rädd för vargen. Jag är mer orolig för min hund. Annars tycker jag det är roligt och lite spännande. Synd bara att de dödar en massa får för det gör ju att de blir skjutna rätt så snabbt.
Med tanke på hur många vargar som har setts nedåt landet så börjar jag undra om de inte är här för att stanna och om det kanske är fler än folk verkar tro.
Fast sedan har folk skrivit som svar på artiklen att den vargen har funnits i Lerum i flera månader.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 November 2009 - 17:34

Det är vargen som är rädd för mig. ;)

#7 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 10 November 2009 - 20:54

Oj det har jag missat helt och hållet Posted Image . jag måste säga att jag är rädd för vargen.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 November 2009 - 20:59

Säger som GG. Jag känner mig inte rätt eller orolig på något vis, men så har jag inte heller stött på en vag i verkligheten.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 November 2009 - 21:11

Nej, det är svårt att säga hur man skulle reagera när det hände. Får några år sedan var jag uppe och vandrade i fjällen, då vi stötte på björnspillning som fortfarande var lite ljummen. Spelade ingen roll hur mycket logiken sade att björnen redan var långt borta, ingen människa blivit slagen av björn i Sverige på 100 år, och att den antagligen skulle ha flytt själv om vi fått syn på den: vi vände direkt.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#10 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 10 November 2009 - 21:21

Ingen rädd för vargen här...

Inte en varg mitt i Lerum på ljusa dagen iaf, men säg ett par vargar mitt i skogen en kall januarikväll? You betcha.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#11 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 10 November 2009 - 21:26

Hade jag mött vargen vid brevlådan när jag hämtade in tidningen hade ju inte precis gått fram för att klappa den, men jag tror knappast den hade gått till anfall om jag hållit mig på min kant och agerat försiktigt och dragit mig undan. En varg är ju rätt lik en hund och man kan läsa signalerna den visar. Inbillar jag mig iaf. En björn hade varit en helt annan sak...

Jag har sett varg "live" en gång tidigare. I Nordens Ark (en djurpark uppe i norra Bohuslän). Det var mitt i sommaren och 30° varmt. De låg bara och flämtade i skuggand bland träden i sitt hägn. Inte mycket liv i dem inte. Det var nog att vi orkade gå runt i värmen. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#12 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 November 2009 - 13:43

Nej, det är svårt att säga hur man skulle reagera när det hände. Får några år sedan var jag uppe och vandrade i fjällen, då vi stötte på björnspillning som fortfarande var lite ljummen. Spelade ingen roll hur mycket logiken sade att björnen redan var långt borta, ingen människa blivit slagen av björn i Sverige på 100 år, och att den antagligen skulle ha flytt själv om vi fått syn på den: vi vände direkt.

För det första: Jag vill inte veta hur du visste att den var ljummen. :P

För det andra: Att ingen människa blivit slagen av björn i Sverige på 100 år stämmer inte alls. Jag har själv träffat en som blivit riven och han var bra mycket yngre än 100. ;) Och det var ju en som blev dödad för ett par år sedan. Det är ovanligt men inte SÅ ovanligt. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#13 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 11 November 2009 - 13:56

Det har varit två björnattacker med dödlig utgång sedan 2004. I Sverige alltså. Cirka 26 personer har totalt sett attackerats av björn sedan 1976. Björnattacker blir vanligare, i och med att björnarna blir fler, men de är likväl ytterst ovanliga med tanke på hur många människor som rör sig ute i skogen. Det är ju också värt att tillägga att de flesta som attackeras av björn är jägare... ofta med hund.

Edited by dukeofnewyork, 11 November 2009 - 13:57.

"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#14 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 11 November 2009 - 16:26


Nej, det är svårt att säga hur man skulle reagera när det hände. Får några år sedan var jag uppe och vandrade i fjällen, då vi stötte på björnspillning som fortfarande var lite ljummen. Spelade ingen roll hur mycket logiken sade att björnen redan var långt borta, ingen människa blivit slagen av björn i Sverige på 100 år, och att den antagligen skulle ha flytt själv om vi fått syn på den: vi vände direkt.

För det första: Jag vill inte veta hur du visste att den var ljummen. :P

Vad tror du? Jag sm... ;). Nej, men det var lite kyligt, så det osade lite om den. Värre än så var det inte.

För det andra: Att ingen människa blivit slagen av björn i Sverige på 100 år stämmer inte alls. Jag har själv träffat en som blivit riven och han var bra mycket yngre än 100. ;) Och det var ju en som blev dödad för ett par år sedan. Det är ovanligt men inte SÅ ovanligt. :)

Det här var några år sedan, och kanske gällde våra uppgifter "dödad" - jag minns inte. Han som blev dödad senast skedde nog efter. Hade det skett innan hade vi sprungit tillbaks! :ph34r:
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#15 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 January 2010 - 23:03

Är en aning upprörd just nu. Läser i tidningarna att 12.000 jägare har fått licens att skjuta 27 vargar och att 22 är redan döda (enligt uppgifterna i tidningarna).
Hur kan dom göra så! Det är ju rena rama blodbadet som pågår tycker jag, vargarna har ju inte en chans, speciellt nu när så mycket snö har fallit och det syns så väl var dom är någonstans. Och hur kan dom kontrollera att inte fler vargar blir skjutna än vad kvoten säger att dom får skjuta per län.
En sak är säker fler än 27 vargar kommer vara döda inom ett par dagar i alla fall, och antagligen hela flockar också.
Sen är vi tillbaka där vi började, vargen kommer bli utrotningshotad igen!
210st vargar som fanns i Sverige t.o.m i går tycker inte jag var speciellt många

Hur kan de ge så många licens? Varför samlade de inte ihop ett team med jägare som fått åka runt i Sverige och skjuta av vargen (om de så prompt vill ha färre vargar här i Sverige) där det behövdes, då hade det varit en kontrollerad jakt och de (jägarna) kunde välja vilka som skulle dö och vilka som skulle få leva i en flock.

Usch säger jag bara. Hoppar att anmälningen som naturskyddsföreningen gör till EU ger en viktig bakläxa till svenska staten


Debatt: Vargjakt i strid mot EU:s regler - GT.se: Ledare

Kan bara instämma med denna artikel

Edited by Georgia, 02 January 2010 - 23:09.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#16 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 02 January 2010 - 23:38

Tycker inte heller om det. Vem vet hur många som egentligen blir skjutna? Håller med om att det hade känts lite bättre om det varit en bestämd grupp jägare som fått uppgiften.
Känner mig inte heller speciellt rädd för vargen då jag fått intrycket av att de är ganska skygga inför människor. Annat är det ju med björnar *ryser*, aldrig heller mött någon (förutom liknande 'möte' som Fiskrens), dock vet jag ju några bybor som stött på en, eller blivit förföljda av en :o De säger att det är gott om björn här i byn (tom i närheten av bostadshus, gulp), som jag tllbringar jullovet i och ja den ligger i Norrbotten, men som någon skrev så är det ju främst jägare som stöter på dem (peppar,peppar..). På tal om det så jagade pappas, då 6 mån, hund iväg en björn då de var ute i älgskogen i höstas. Galning!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#17 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 January 2010 - 00:14

Sverige borde skämmas som gör så här. I en internationell jämförelse så har vi knappt några djur alls och så ska vi skjuta av 15% (eller vad det blir) av beståndet?! What the hell are they thinking?! :(
Support your local search and rescue unit - get lost.

#18 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 January 2010 - 01:00

Jag håller med. De rapoterade att i Jämtland så har troligen redan dubbelt så många som de fick skjutits redan. Jag minns fortfarande när det bara var ca 10 vargar i hela Sverige. Det var inte så hemskt länge sedan.
200 i hela Sverige är inte så jäkla mycket. Men det är tamboskap uppfödare som pushar på. Jag kan väll till en viss del förstå det när det gäller tamdjur för hade min hund t ex blivit dödad av en Varg så hade jag nog inte varit på Vargens sida precis. Men jag tycker inte att vi kan sätta boskap och pengar före våra vilda djur som om vi har mer rätt till landet än de har. Lägg ut lite extra på vargsäkert stängsel istället. Vi har kunnat skicka män till månen i 40 år, nog borde vi kunna stoppa vargar från att ta boskap utan att utrota dem alla.
Jag är besviken på Samerna som påstår sig vara så nära naturen. hade de fått betämma så hade vargarna varit utrotade nu.

Samma med Lo-djuren som de nu börjat jaga i Skåne för de anser att 30 st är förmånga. Min farmor berättade att när hon var ung så var det så många att man faktiskt kunde se dem i det vilda.
Visst, Skåne är mer tätbefolkat men det är ju inte precis som att man hör ofta om Lo-djur som tar tamdjur.
Kan de i USA leva med Aligatorer och Puma i tusentals så borde vi kunna leva med Vargar och Lo-djur.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#19 Prue

Prue

    Commander

  • Members
  • 174 posts
  • Gender:Female
  • Location:Gnällbälet
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 03 January 2010 - 15:39

Det har rapporteras om 22- 25 vargar som dödats.
Men det finns ju ett stort mörkeltal också,sen så har det förekommit skadeskjutna djur.

Sen så kommer man till frågan, när startade jakten.
Visst så är datumen; 2/1- 15/2 2010
Men jag tycker att jägarkåren verkligen laddat upp sig för denna vargslakt.
Man har börjat spåra innan lagliga datumet, bla

Masslakt & kaos är de rätta orden.
Man kunde ha utvalda jägare, experter som kunde planera , istället att skicka vilken "galen panna" som helst ut i skogen.
Kännslorna går inte att beskriva, man är arg & deppig minst sagt.
Man måste stoppa jakten nu.

Seriöst vem vågar gå ut i skogen , när det finns glad skjutande jägare där.
Pratade med en kompis i Värmland, som bor i skogarna där de finns varg (eller fann beroende på utgångan av slakten).
Hon har inte vågar gå ut med sin hund (som är av mixen Alaskan Malamute & husky) där de bor.
Utan åkt till områden där de kännt sig mer säkra.
Kanke låter lite extremt, men hon & sambon har råkat ut får en jägare som trodde att vovven var en varg. Som tur var hade denna jägare inte en bössa med sig.
Minst sagt obehagligt




Tycker detta var bra sammafattning
http://scabernestor....jutning-av.html


http://jinge.se/natu...borjar-idag.htm

Man har startad lista med underskrifter för att stoppa licensjakt på varg ,bla
http://upprop.nu/ODGQ

Edited by Prue, 03 January 2010 - 15:42.

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."


#20 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 03 January 2010 - 15:53

http://upprop.nu/ODGQ

Ska genast skriva på listan, som jag kan tillägga är Svenska Rovdjursföreningen som ligger bakom och som även Djurens rätt hänvisar till.

Edit: Ok, får skriva på listan senare för den vill aldrig ladda klart så att jag kan fylla i den, vilket jag tolkar som något positivt då det förmodligen är många som är inne (det här är deras lista nr 2 då den första blev för långsam att ladda pga så många skrivit på - bra att många gjort det)

Edited by Synon, 03 January 2010 - 16:00.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#21 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 January 2010 - 15:59

Läste bloggen som Prue länkade till.
Man är i alla fall inte ensam om att tycka att de borde ha satt ihop ett team av speciella jägare för denna idiotiska handling och inte 12.000 skjutgalna idioter.

En sak jag reagerade på i bloggen där det länkas till en artikel, är inte rådjur vargens naturliga föda? Båda djuren finns i vilt tillstånd. Jägare går ut en(?) gång om året och skjuter rådjur, och nu bara för att en varg sägs ha 'slagit' ett rådjur för att äta så har den skjutits och det hejas vilt.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#22 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 03 January 2010 - 16:45

Du är nog inte alls ensam på någon håll eller kant att tycka synd om den stackars vargen. Det är nationalsport i Sverige att ägna sig åt vargkramande. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#23 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 January 2010 - 17:59

2964 påskrivna var det när jag hade skrivit på. Kan påpeka att det var 2958 innan jag skrev på så ser ni hur snabbt det växer. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#24 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 03 January 2010 - 19:09

Så du skrev på 6 gånger? :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#25 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 January 2010 - 19:27

Nu har jag skrivit på.
Nu är det över 3.100 påskrifter på lista 2, undrar hur många som hann skriva på lista 1 innan de var tvungna att göra en ny lista.

Edited by Georgia, 03 January 2010 - 19:27.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.