Jump to content

Photo

Watchmen


  • Please log in to reply
520 replies to this topic

#101 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 18 July 2008 - 17:52

Nån som hittat Spielberg-easter-ägget i trailern än?

:P

För er som ger upp och fuskar så finns svaret i den här intervjun:

http://moviesblog.mt...r=rssFeedBurner

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#102 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 18 July 2008 - 18:43

Rätt kul easter egg :) , och Peak ,Rorschach har alltid varit min favorit och den enda som jag riktigt ser som en hjälte i Watchmen :batman: :rambo:

Entertaiment Weeklys Watchmen omslag. Vet inte om det postats än

http://www.aintitcoo...watchmenBig.jpg
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#103 Darth Sidious

Darth Sidious

    Commander

  • Members
  • 251 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 July 2008 - 13:14

:thumbsup:

Vilken trailer. Kan detta äntligen bli det slutgiltiga beviset på hur man ska göra film av en serietidning? Hoppas verkligen det. :)

#104 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 19 July 2008 - 19:59

Tycker nog att Sin City var det slutgiltiga beviset hur man ska göra film av en specifik serietidning.Men ja,blir tufft hursomhelst med Watchmen eftersom alla vet att Snyder kommer få klippa sin directors cut en hel del. Tror aldrig att WB låter honom göra en längre film än 2.5 timmar. Visst det blir ju garanterat mega editions till DVDn men jag undrar hur "hackigt" det blir när man måste korta något. Tror att han snackade om en DVD version på typ 3.5 timmar.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#105 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 19 July 2008 - 22:15

Entertainment Weekly har intervjuat Alan Moore.

Man kan lugnt säga att han inte är särskilt optimistisk till Watchmen-filmen.

What else is new?

http://www.ew.com/ew...0213004,00.html
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#106 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 20 July 2008 - 12:18

Jo han är verkligen "positiv" :rolleyes:

Hur gick det egentligen till när han gav tillstånd till filmatisering? Var det Moore eller förlaget som sålde ut rättigheterna?

#107 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 July 2008 - 13:06

"kortfattat" Alan Moore gjorde ju Watchmen för DC Comics som äger rättigheterna. Rättigheterna till serien går till Alan Moore om DC skulle sluta ha boken "in print" vilket inte lär nånsin hända eftersom Watchmen är en av DCs bäst säljande serier nånsin. Moore tröttnade på Hollywood eftersom han hade ett par riktigt kassa erfarenheter, en vad efter att "LXG" skitrullen som var "baserad" på League of Extraordinary Gentlemen hade haft premiär och Moore hamnade i nån form av Hollywood rättegång när han blev beskyld för nåt som han inte alls hade varit inblandad i. Och den andra grejen var när "V For Vendetta" fick greenlight, producenten Joel Silver berättade att "Alan Moore is overjoyed about the film and hopefully he will be able to contribute as a creative producer" och Silver drog den här historien från häcken, Moore hade aldrig kommenterat filmen på nåt sätt och inte ens visste att den fått grönt ljus. Så som vi vet så finns inte Moore's namn längre med i filmer som är baserade på hans serier och alla royalties ges till de tecknare som Moore skapade serierna med. Sen har Moore inte heller sett "V for Vendetta" (han låste första manusutkastet och tyckte att det var "Rubbish") och han lär ju inte se Watchmen heller.

David Lloyd och Dave Gibbons har ju båda sagt att det är inte nån konstig grej alls att om man skriver och tecknar serier för de stora serieförlagen som DC och Marvel att Hollywood blir intresserade av serierättigheterna, och när man säljer sin serie till DC så är kontrakten så att DC har filmrättigheterna(eller så har det iaf varit). Och som vi säkert har märkt så tyckte Lloyd att V For Vendetta var väldigt bra och Dave Gibbons är ju närmast lyrisk över Watchmen i de intervjuerna man har sätt.


Jag förstår Moore, men jag vet inte om det är mer ok vad Hollywood gör än vad Moore själv gjorde när han nu senast gjorde "Lost Girls" då han gjorde porrversioner på Peter Pan och andra barnböcker, är det ok bara för att orginalförfattarna inte längre lever?.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#108 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 20 July 2008 - 15:26

Tack för din "kortfattade" genomgång Super85 :)

Moore verkar vara en knepig figur, men alla kan inte vara lika öppna och positiva som Stan Lee inom serieskaparvärlden.
Klart att Gibbons är mer lyrisk, det är hans teckningar och visuella idéer som förs över till vita duken. Eller hade Moore ett finger med i spelet där också, dvs på hur Rorscharch etc skulle se ut?

#109 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 July 2008 - 15:31

Ja, du har en poäng med "Lost Girls", men samtidigt kan jag inte låta bli att ha sympati för Alan Moore heller. Han är mannen bakom allting, utan honom ingen film, men det enda han gör här är att han inte vill förknippas med eller höra talas om filmen...är det egentligen så svårt att sympatisera med? Han har haft usla erfarenheter av Hollywood förut, som Super85 berättade om. Så jag har i alla fall full förståelse för att Alan känner som han gör, och själv är jag faktiskt tveksam om de kommer att göra serien ens i närheten av rättvisa faktiskt. Älskar serien, hur filmen blir får vi väl se.

Men varför någon ska "sura på" Alan Moore förstår jag inte.
*Hockey och superhjältar*

#110 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 20 July 2008 - 15:35

Kermit- Är lika tveksam till filmen efter du sett trejlen?

#111 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 July 2008 - 18:29

Har inte sett trailern och är måttligt intresserad av filmen än så länge i alla fall.
*Hockey och superhjältar*

#112 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 20 July 2008 - 21:14

Har inte sett trailern och är måttligt intresserad av filmen än så länge i alla fall.

Den är värd att kolla in, men man ska väl inte låta sig förföras av en bra trejler..den kan dölja en skitfilm :lol:
Du minns säkert känslan att för första gången få se teasern till StarWars Episod I hösten 1998.. :popcorn:

Watchmen-teasern

Edited by Walker, 20 July 2008 - 21:18.


#113 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 20 July 2008 - 22:56

Jag har faktiskt tänkt på sånt där själv, om hur det skulle bli om jag skrev en bästsäljare och de sedan skulle göra en film av den. Jag föredrar att tänka att jag skulle vara öppen och positiv, men det är inte så lätt för mig att veta så här i förväg. Jag har ju inte ens en aning om jag någonsin, eller rättare sagt när, jag kommer bli publicerad. Om jag skulle bli missnöjd hoppas jag att jag inte blir alltför bitter.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#114 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 July 2008 - 11:03

Vet fortfarande inte riktigt. Är ett stort fan av Watchmen som serie och är inte alls övertygad om att en film kommer göra serien rättvisa. V for Vendetta var helt okej som film, men den nådde inte upp till samma nivå som serien, och det lär knappast Watchmen göra som film heller. Däremot kommer jag säkert både se den på bio och äga dvd:n, men några större förhoppningar eller någon pepp har jag inte. Känner mer sympatier för Alan Moore i så fall, åtminstone här.
*Hockey och superhjältar*

#115 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 July 2008 - 12:04

Moore verkar vara en knepig figur, men alla kan inte vara lika öppna och positiva som Stan Lee inom serieskaparvärlden.
Klart att Gibbons är mer lyrisk, det är hans teckningar och visuella idéer som förs över till vita duken. Eller hade Moore ett finger med i spelet där också, dvs på hur Rorscharch etc skulle se ut?



Rorscharch är ju en "realistisk" version på hur en karaktär med Batman-liknande bakgrund skulle vara men looken är ju väldigt inspirerad från The Question och sen finns det ju likheter med Mr.A, ett par Steve Ditko karaktärer. Alla vet ju att Watchmen är "kopior" Nite Owl är ju en mix av Blue Beetle och sen kanske utseendemässigt även den mer snällare varianten av Batman. Det var ju Charlton Comics karaktärer som DC hade köpt rättigheterna till och Moore ville använda dem, men det var fortfarande oklart om det gick så Moore skrev om karaktärerna en smula och bytte namn på dem. Från början var det visst tänkt att de skulle heta The Question, Blue Beetle etc.

Sen har Moore säkert varit tydlig med hur han vill att karaktärerna ska se ut. Hans manus är ju oftast väldigt långa, och extremt detaljrika.


Jag har faktiskt tänkt på sånt där själv, om hur det skulle bli om jag skrev en bästsäljare och de sedan skulle göra en film av den. Jag föredrar att tänka att jag skulle vara öppen och positiv, men det är inte så lätt för mig att veta så här i förväg. Jag har ju inte ens en aning om jag någonsin, eller rättare sagt när, jag kommer bli publicerad. Om jag skulle bli missnöjd hoppas jag att jag inte blir alltför bitter.



Finns ju alltid flera sätt att ta det där på, Stephen King har sagt att han blir inte alltför irriterad för att han vet att böckerna ändras inte och att boken finns kvar som den är trotts att någon gör en film av materialet.

Vet fortfarande inte riktigt. Är ett stort fan av Watchmen som serie och är inte alls övertygad om att en film kommer göra serien rättvisa. V for Vendetta var helt okej som film, men den nådde inte upp till samma nivå som serien, och det lär knappast Watchmen göra som film heller. Däremot kommer jag säkert både se den på bio och äga dvd:n, men några större förhoppningar eller någon pepp har jag inte. Känner mer sympatier för Alan Moore i så fall, åtminstone här.



Det där är ju oss fanboys i ett nötskal "den är liksom sådär...men jag vet inte...jag gillar inte den där delen, och det där sög ,,den var typ ok..jag ska se den på bio och sen köpa den på DVDn" :unsure: :) . Lagom tröttsamt också att Hollywood fortfarande knappt vågar skriva att nånting är en serietidning. "The most praised Graphic Novel" eller vad fan det står på trailern, Hollywood har tjänat miljarder på Superhjältar sen Donners Superman filmer och fortfarande använder man det ofta felaktiga pretantiösa "Graphic Novel" ordet, Watchmen var en 12 delar comicbook maxi series. "The Killing Joke" är en serietidning men där kan man använda ordet Graphic Novel. Men ja som sagt, snygg som S*atan var trailern, tycker jag.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#116 Darth Sidious

Darth Sidious

    Commander

  • Members
  • 251 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 July 2008 - 13:14

Tycker nog att Sin City var det slutgiltiga beviset hur man ska göra film av en specifik serietidning.Men ja,blir tufft hursomhelst med Watchmen eftersom alla vet att Snyder kommer få klippa sin directors cut en hel del. Tror aldrig att WB låter honom göra en längre film än 2.5 timmar. Visst det blir ju garanterat mega editions till DVDn men jag undrar hur "hackigt" det blir när man måste korta något. Tror att han snackade om en DVD version på typ 3.5 timmar.


Sin City är okej men jag saknade det där lilla extra som gjorde serien så bra. Hoppas att den återfinns i denna film.

Någon som vet vad det är för låt som spelas i trailern? Hör att det är Billy Corgans röst men han har ju gjort en hel del i olika konstelationer.

#117 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 July 2008 - 13:44

Sin City är okej men jag saknade det där lilla extra som gjorde serien så bra. Hoppas att den återfinns i denna film.


Intressant. Filmen var ju i stort sätt ruta för ruta som serierna och man hade t om Frank Miller som co-director. Saknade själv inget som skulle ha behövts. En perfekt adaption av de serieberättelserna tycker jag. Att jag föredrar superhjälteserier är sen en annan sak, men det är nästan omöjligt att göra Sin City mer trogen, kanske om man istället bara filmar när Miller sitter i en fåtölj och läser högt ur sina serier.


Någon som vet vad det är för låt som spelas i trailern?



Är ju den där låten från "Batman&Robin"(hemska minnen) soundtracket. Smashing Pumpkins med The Beginning Is the End Is the Beginning. Undrar om det är med flit, att det är kritik mot den skitrullen från Snyder på ett lite smart sätt...jag vet inte.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#118 Darth Sidious

Darth Sidious

    Commander

  • Members
  • 251 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 July 2008 - 13:51

Sin City är okej men jag saknade det där lilla extra som gjorde serien så bra. Hoppas att den återfinns i denna film.


Intressant. Filmen var ju i stort sätt ruta för ruta som serierna och man hade t om Frank Miller som co-director. Saknade själv inget som skulle ha behövts. En perfekt adaption av de serieberättelserna tycker jag. Att jag föredrar superhjälteserier är sen en annan sak, men det är nästan omöjligt att göra Sin City mer trogen, kanske om man istället bara filmar när Miller sitter i en fåtölj och läser högt ur sina serier.


Jag tycker också filmen är "trogen" serien när det kommer till att filma bildruta för bildruta, men jag saknar fortfarande det där lilla extra som gör serien så bra. Det kan ha att göra med så många olika faktorer, som hur en film är filmad till exempel, till vilka skådespelare man har med, vilken musik man väljer, om man har mycket effekter och hur dom används och så vidare. En film blir inte bra bara för att man slaviskt filmar en serie, bildruta för bildruta.


Någon som vet vad det är för låt som spelas i trailern?



Är ju den där låten från "Batman&Robin"(hemska minnen) soundtracket. Smashing Pumpkins med The Beginning Is the End Is the Beginning. Undrar om det är med flit, att det är kritik mot den skitrullen från Snyder på ett lite smart sätt...jag vet inte.


Okej, då var jag på rätt väg. Tycker låten är riktigt bra och passar perfekt till trailern. Skulle gissa på att det är därför han valt den, att den passade bra till det han ville berätta med sin trailer.

#119 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 July 2008 - 15:42

Visst är det klassiskt fanboybeteende, ingen tvekan om det. Och när filmen väl är ute kommer jag att säga något i stil med "att jag hoppas att jag har fel". Sen kommer någon här älska filmen och tolka det jag skrev som dissning, och så följer något i stil med att "haha, grodan hade fel!!!" osv osv. Ser ett mönster upprepas här... ;)

Men en sak kan jag nästan ta gift på; hur bra eller inte bra filmen blir, så kommer den inte vara alls så trogen serien som Sin City var...knappast.
*Hockey och superhjältar*

#120 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 21 July 2008 - 19:33

Jag förstår Moore, men jag vet inte om det är mer ok vad Hollywood gör än vad Moore själv gjorde när han nu senast gjorde "Lost Girls" då han gjorde porrversioner på Peter Pan och andra barnböcker, är det ok bara för att orginalförfattarna inte längre lever?.

I mitt tycke är det ok för att karaktärerna inte längre skyddas av upphovsrätten utan tillhör public domain.

Moores historia med Hollywood är en berättelse i sig. Han blev tydligen anklagad på falska grunder för plagiat, vilket fick honom indragen i en lång rättsprocess som lär ha varit en väldigt jobbig erfarenhet. Men i slutändan gav det iaf världen det odödliga citatet: "I would have been treated better if I had molested and murdered a busload of retarded children after giving them heroin." :)

Angående trailern så gillar jag den, även om jag inte blev överväldigad... men det har nog att göra med att jag inte väntade mig något mindre. Jag har bara fått positiva vibbar från den här projektet ända sen Snyder tog över det. Något agg mot Moore hyser jag inte för hans anti-engagemang. Det visar bara att han har integritet och hans åsikt påverkar inte min egen upplevelse av filmen.


Men en sak kan jag nästan ta gift på; hur bra eller inte bra filmen blir, så kommer den inte vara alls så trogen serien som Sin City var...knappast.

Men det säger ju nästan sig självt. Watchmen är bra mer intrikat och mindre cinematisk än Sin City, och därmed svårare att adaptera. Så långe storyn bibehålls hyfsat (vilket jag tror är svårt nog) så har jag inga problem med en del kosmetiska förändringar såsom dräkterna. På film lämpar sig en viss estetik helt enkelt bättre än på bild.

#121 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 July 2008 - 20:22

Jag tycker också filmen är "trogen" serien när det kommer till att filma bildruta för bildruta, men jag saknar fortfarande det där lilla extra som gör serien så bra. Det kan ha att göra med så många olika faktorer, som hur en film är filmad till exempel, till vilka skådespelare man har med, vilken musik man väljer, om man har mycket effekter och hur dom används och så vidare. En film blir inte bra bara för att man slaviskt filmar en serie, bildruta för bildruta.



Jo klart det har att göra med det också, Om man skulle filmatisera Amazing Fantasy #15 ruta för ruta med Robert Aschberg(häng med!) som Spider-Man så skulle det ju inte nödvändigtvis bli så jävla bra. Om vi frågar så här då, vilka skådespelare i filmen vill du byta ut? och är det något speciellt i musikväg du ogillade?. Jag är bara nyfiken eftersom att jag tycker att filmen är perfekt som en adaption av serien.


Tycker låten är riktigt bra och passar perfekt till trailern. Skulle gissa på att det är därför han valt den, att den passade bra till det han ville berätta med sin trailer.


Jo oftast så är det ju så att trailermusiken är menad att passa bra ihop med trailern.Min övertolkning kom från att när bilderna på "Watchmännen" i filmen kom ut på nätet så hade Ozymyndias sin superhjältedräkt på och den var "George Clooney inspirerad" med bröstvårtor. Och Znyder kommenterade det med att eftersom det är en film-version av Watchmen så kommenterar/kritiserar filmen även superhjältefilmer. Sen den där låten var med i just en av de sämsta seriefilmerna som gjordes och jag tänkte en stund att det kan ha någon liknande tanke bakom. Att nåt som verkar ambitiöst och troget och ärligt mot serien använder en låt som användes i en film som var "totalt" motsatsen.


I mitt tycke är det ok för att karaktärerna inte längre skyddas av upphovsrätten utan tillhör public domain.



Jo, fast sen var ju inte Peter Pan vad jag uppfattade public domain och Moore hade svårigheter med att släppa boken nånstans (England?) ett tag. Menade mer etiskt om det är rätt eller fel av att göra porr av barnböcker bara för de är public domain? är Moore då bättre än de filmbolag som köpt rättigheterna till att göra film av hans serier och t om vill betala rätt bra royalties/ merchandise pengar till ägarna?.Och de serierna är för det mesta serier som inte är "hans" de är serier gjorda för ett kommersiellt storföretag som work for hire, Moore sålde V For Vendetta t ex till DC efter att "Warrior Magazine" inte längre kunde publicera. Fast andra sidan så skulle Moore troligtvis aldrig kommentera filmerna om det inte vore så att han alltid blir intervjuad av någon när en av "hans" filmer spelas in eller har biopremiär. Den sista filmen Moore lät använda sitt namn på var "LXG" och det var ju ett bra tag sen.

Nu dissar inte jag Alan Moore som serieförfattare alls. Äger många av hans storverk och Watchmen är även för mig en av de bästa serietidningsberättelser som gjorts.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#122 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 July 2008 - 20:24

Ja, alltså kommentaren om hur lik Watchmen kommer vara sin serieförlaga var i sin tur en kommentar på något Darth Sidious skrev, det är inte det viktigaste och inte heller det jag oroar mig för med den här filmen. Näe, det är snarare att det ska bli en förenklad handling, som det blev på många sätt med V for Vendetta t ex.

Men jag hoppas verkligen inte att någon här hyser något agg emot Moore. Han går inte direkt högljutt ut och gnäller, han har bara inget eget intresse av det. Såpass mycket respekt för mannen borde alla som ens är en gnutta intresserade av filmen ha, att man låter honom åtminstone tycka vad han vill om det.
*Hockey och superhjältar*

#123 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 July 2008 - 13:36

Bra trailer som ger bra känslor till filmen. Tycker det finns förhoppning om att den kan bli riktigt bra.

EDIT: Intressant artikel via First Showing.

First Showing - Watchmen Mania: New Photos, Comic Comparisons, and More!

Edited by Cartman, 22 July 2008 - 13:44.


#124 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 July 2008 - 21:55

Ah ibland känner jag mig t om intelligent! :thumbsup:

Om någon minns vad jag sa om låten de använde i Watchmen trailern(några posts över den härna) och att jag nämnde att Snyder kanske valt den för att det var även en promo låt för "Batman and Robin" och det var ironiskt?

The next question was about the Smashing Pumpkins song used in the trailer, and whether it would appear in the completed film. "Tonally, to me, it made sense," Snyder said. "Subtly, I think it also has irony, because of its lineage," the director said, referring to the fact the song was also used to promote "Batman & Robin." He said the song would not appear in the movie "because it takes place in 1985, the song had not been written yet."




Hela intervjun från San Diego Comic Cons Watchmen panel

http://www.comicbook...rticle&id=17402

Edited by super85, 25 July 2008 - 21:56.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#125 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 25 July 2008 - 22:16

Klokt av honom att inte ha låten med i filmen av det skälet att den gjordes efter 1985. Förhoppningsvis kommer han även att hålla sig till låtlistan i serien.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007